Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Akron
    replied
    Omasta lakkas kokonaan toimimasta (livedatasta ei tule enää signaaliakaan), kun tein liitännän uusiksi. Juotokset taisi pettää. Aikaisemmin livedataa tuli kyseiseltä anturilta.

    Tänään saapui pari uutta ABS-anturia, tutkitaan lisää.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Omassa autossa sama juttu, mutta valot palaa keleistä huolimatta. Tänään vaihdettiin liitoskohtaan uudet johdot, mutta valot palaa silti. Seuraavaksi menee anturi vaihtoon. Onko kellään tarkempaa tietoa asiasta? :think
    On sen anturin mahdollista olla rikki. Näkyykö livedatassa signaalia?

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Originally posted by Akron View Post
    Sigun auto sytyttää kosteilla keleillä ABS- ja luistoneston vikavalot mittaristoon, vikakoodia tulee edestä kuljettajan puolen speed sensorilta.
    Omassa autossa sama juttu, mutta valot palaa keleistä huolimatta. Tänään vaihdettiin liitoskohtaan uudet johdot, mutta valot palaa silti. Seuraavaksi menee anturi vaihtoon. Onko kellään tarkempaa tietoa asiasta? :think

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Katso myös että johtojen liitos on puhdas ja kuiva.
    Liitos on puhdas ja kuiva, ei pitäisi johtua siitä. Onko jotain muuta paikkaa mikä voisi oireilla samalla tavalla?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Akron View Post
    Sigun auto sytyttää kosteilla keleillä ABS- ja luistoneston vikavalot mittaristoon, vikakoodia tulee edestä kuljettajan puolen speed sensorilta. ABS-anturin sinne vaihdoin keväämmällä, tarvikelaatuisen.

    Kannattaako lähteä arpomaan vielä alkuperäisellä ABS-anturilla, vai vaihdetaanko suosiolla myös pyöränlaakeri samassa hötäkässä?
    Katso myös että johtojen liitos on puhdas ja kuiva.

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    Sigun auto sytyttää kosteilla keleillä ABS- ja luistoneston vikavalot mittaristoon, vikakoodia tulee edestä kuljettajan puolen speed sensorilta. ABS-anturin sinne vaihdoin keväämmällä, tarvikelaatuisen.

    Kannattaako lähteä arpomaan vielä alkuperäisellä ABS-anturilla, vai vaihdetaanko suosiolla myös pyöränlaakeri samassa hötäkässä?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Käyköhän tuo 95 litran tankki sellaiseen autoon, jossa on ollut 85 litran tankki?
    Käyhän se mutta pannat pitää olla isommasta tankista.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by RS2 View Post
    Eikös näissä ainoa ero ollut bensiiniversioissa vain tilavvuus 85 tai 95 litraa.

    https://www.ebay.com/itm/KRAFTSTOFFT...-/302363951965
    Käyköhän tuo 95 litran tankki sellaiseen autoon, jossa on ollut 85 litran tankki?

    Leave a comment:


  • Palvikr
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Mikä ero on E38 prefaceliftin polttoainetankilla ja facelift-mallin tankilla?
    En osaa sanoa prefl ja fl tankkien eroa mutta itse huomasin 728i ja 725tds tankkinen sisäisessä letkutuksessa on eroja.
    Paluu oikeasta etulaidasta piti letkuttaa sisällä polttoainepumpun kehikkoon jotta satula tankki tyhjenee molemmilta puolilta.

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    Eikös näissä ainoa ero ollut bensiiniversioissa vain tilavvuus 85 tai 95 litraa.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Mikä ero on E38 prefaceliftin polttoainetankilla ja facelift-mallin tankilla? Osanumero on eri, mutta käykö ne silti ristiin?
    T. Epätoivoisesti edelleen tankkia metsästävä

    Leave a comment:


  • Turunpoika
    replied
    Originally posted by jaskap View Post
    Pitää olla kireällä tai suht. kireällä. Jousivoimalla ponnistaa, kun ei ole käynnissä. Helppo ja edullinen vaihtaa. Ettei vain olisi laahain. Kuuluuko sieltä outoja ääniä? Sitten on vähän isompi homma😨
    Kiitos vastauksesta, mutta kyseessä on nokkien välinen ketju.

    Leave a comment:


  • jaskap
    replied
    Originally posted by Turunpoika View Post
    Moi mites on, pitääkö nokkaketju olla kireällä kun kone ei käy, omassa se on löysällä, onko normaalia vai onko kiristin jumissa tai mahdollisesti rikki. Vain toisenpuolen pääsin katsomaan öljyntäyttöaukosta.

    Raimo
    Pitää olla kireällä tai suht. kireällä. Jousivoimalla ponnistaa, kun ei ole käynnissä. Helppo ja edullinen vaihtaa. Ettei vain olisi laahain. Kuuluuko sieltä outoja ääniä? Sitten on vähän isompi homma😨

    Leave a comment:


  • Turunpoika
    replied
    M62 TU nokkaketjun kireys

    Moi mites on, pitääkö nokkaketju olla kireällä kun kone ei käy, omassa se on löysällä, onko normaalia vai onko kiristin jumissa tai mahdollisesti rikki. Vain toisenpuolen pääsin katsomaan öljyntäyttöaukosta.

    Raimo

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Jatkokysymys...

    M52B28. Päästötestissä muuten kaikki arvot ok, mutta HC ei laske tyhjäkäynnillä millään alle sadan. Katsuri käski tarkistaa sytytysosat. Vaihdoin puolat, joissa oli hiushalkeamia, ja tulpat. Vanhoista tulpista 4 näytti olevan ihan kunnossa, mutta kaksi oli ihmeen valkoisia muihin verrattuna. Mitähän tuo valkoisuus kertoo, onko seos ollut liian laihaa noissa pytyissä vai eikö kipinä ole ollut tarpeeksi hyvä? Jos seos on ollut liian laihalla noissa kahdessa niin voiko olla mahdollista, että esim. suuttimien o-renkaat falskaa sen verran, että pyttyyn pääsee ilmaa? Konehuoneessa ei haise bensalle ja moottori käy todella tasaisesti.
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎