E38 Pyyhkijöistä
Omassa autossa oli jotkut Japanissa laitetut tarvikepyyhkijät asennettuna kun tuli suomeen.
Kun kävin auton hakemassa itselleni takakontissa oli avattu paketti OE pyyhkijänsulkia.
En kuitenkaan saa noita asennettua koska sen varren ja pyyhkijän välistä puuttuu jonkinmoinen adapteri.
"Adapter" joka löytyy katalookista numerolla 61611379509 ei kuitenkaan ole tämä osa.
Onko jollain ollut vastaavia ongelmia?
En tiedä puuttuuko tuolta tehtaan paketista jotain vai puuttuuko multa joku osa ihan kokonaisuudessaan?
E38 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Lördagskorv View PostTäällähän on ollu hyvät keskustelut. Tuli itekkin opittua uutta.
Vähän kahden vaiheilla jakopään tekemistä tuohon omaan 127tkm ajettuun M62 japskituontiin...
"Better safe than sorry"
Leave a comment:
-
-
Originally posted by RS2 View PostOnko ketjulaahainten laadussa eroja? Uskaltaako sinne laittaa tarvikkeen kuin tarvikkeen?
Tiivisteet ja tilpehöörit siinä hommassa maksaa, ei itse laahaimet.
Leave a comment:
-
-
Täällähän on ollu hyvät keskustelut. Tuli itekkin opittua uutta.
Vähän kahden vaiheilla jakopään tekemistä tuohon omaan 127tkm ajettuun M62 japskituontiin...
"Better safe than sorry"
Leave a comment:
-
-
Onko ketjulaahainten laadussa eroja? Uskaltaako sinne laittaa tarvikkeen kuin tarvikkeen?
Leave a comment:
-
-
Koskeekos tuo sama ongelma M60 pataa? Jostain ketjusta muistaakseni aikaisemmin luin, että tuo laahaimien hajoaminen tuli vasta M62 mukana
Leave a comment:
-
-
M62tu:lla ajaa+300tkm helposti ilman suuria remontteja.
Se miksi niitä Suomessa on jouduttu tekemään 200tkm kohdalla johtuu useimmiten siitä, että todelliset kilometrit on tuolloin lähellä 400tkm...
Ei perustu mihinkään, mutta oma kokemus
Leave a comment:
-
-
Originally posted by RS2 View PostRVS-käsittelyllä säännöllisin väliajoin vakiolla jakopäällä ajat 400 tkm. Koskee myös TU-moottoreita. Öljyt vaihdat 10 tkm. Kiristimen vaihto jakoketjulle 100 tkm. Kokeilu menossa. Nyt 317 tkm.
Leave a comment:
-
-
RVS-käsittelyllä säännöllisin väliajoin vakiolla jakopäällä ajat 400 tkm. Koskee myös TU-moottoreita. Öljyt vaihdat 10 tkm. Kiristimen vaihto jakoketjulle 100 tkm. Kokeilu menossa. Nyt 317 tkm.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by okko View PostEi näitä ikähuoria voi enään käyttöautona ajatella. Täytyy löytää todella pidetty yksilö, ettei jatkuvasti ole joku paikka vailla huomiota.
Harrasteena toki mukavia. Onhan ehjä ja siisti E38 edelleen suvereeni auto tien päällä ja ottaa paikkansa aina tyylikkäästi missä tahansa parkissa...
pumpun pultit ja revennyt tankki jo tuli mainittua.
Lisäksi kaikki muovi konehuoneessa alkaa olla kosketuksesta murenevaa ja pelkkiä jäähdyttimiä ja lauhduttimia on kolmen normaaliauton tarpeisiin.
Vanha viidakon sanonta seiskan ylläpidosta: "Tonni vuodessa, niin pysyy tien päällä"
Kilometrejä tulee onneksi vain vähän reipas 10 tuhatta vuodessa eikä yksi touhutonni vuodessa kauhean paha ole, Subarulla ei selvinnyt edes puolta vuotta ennen kuin ylitettiin tonni.
EDIT: Korjataan sen verran, että tulee käyttö-/harrasteautoksi, jos kyseinen yksilö miellyttää
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Akron View PostYksi kappale E38 740iA olisi tällä hetkellä kiikarissa, vanhemmalla M60 koneella. Mitä näistä kannattaa katsoa ennen ostopäätöstä?
Aikaisempaa kokemusta BMW:stä lähinnä tuolta E61 osaston naftapuolelta.
Harrasteena toki mukavia. Onhan ehjä ja siisti E38 edelleen suvereeni auto tien päällä ja ottaa paikkansa aina tyylikkäästi missä tahansa parkissa...
pumpun pultit ja revennyt tankki jo tuli mainittua.
Lisäksi kaikki muovi konehuoneessa alkaa olla kosketuksesta murenevaa ja pelkkiä jäähdyttimiä ja lauhduttimia on kolmen normaaliauton tarpeisiin.
Vanha viidakon sanonta seiskan ylläpidosta: "Tonni vuodessa, niin pysyy tien päällä"
Leave a comment:
-
-
Vähän on tuuristakin kiinni onko fataalia vai ei.
Omassa tonninpommissa oli pumppu enää yhdellä löysällä olevalla mutterilla kiinni, eli roikkui ketjun ja löysällä olevan mutterin varassa. Pistin romut takaisin kiinni ja jatkoin ajamista. Tämä ~3v sitten, eli joku 40-50tkm sitten.
Bonuksena mulla oli lisäksi M6 pultteja öljypohjassa, näillä pumpun puolikkaat on toisissaan kiinni.
-Timo
Leave a comment:
-
-
Kyllä M60 E38:ssa yksi suurimmista riskeistä on juuri nuo öljypumpun pultit. Totaalituho koneelle, eli uutta moottoria etsit jos nuo pääsee irti, se on varma. Voitelu kun loppuu tuon seurauksena, niin aletaan metallia sorvaamaan kaikkialla moottorissa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: