memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Niin mullakin yleensä, mutta jotenkin on päässyt nyt repsahtamaan viime aikoina

    Voikos samasta syystä johtua myös se, että bensaa tuntuu kuluvan liikaa? Viekö huono bensapumppu liikaa polttoainetta hyvään verrattuna?
    No periaatteessa voi viedä jos suihkuttaa jo huonosti huonon paineen takia.
    Tosin sitten on muutakin käyntihäiriötä jo.

    On vähän sellaisella alueella että ensin kyllä mittaisin paineet ennen kuin alkaisin vaihtelemaan pumppua mutuilemalla. Sen kyllä voisin tarkistaa että pumppu on kunnolla paikoillaan.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onhan sen pumpun helpompi pumpata kun ainetta on jo valmiiksi joka puolella eikä tule ilmakuplia mukaan häiritsemään.

    Itse en oikein pääse tuollaista huomaamaankaan kun tankissa on aina yli tuon 10L
    Niin mullakin yleensä, mutta jotenkin on päässyt nyt repsahtamaan viime aikoina

    Voikos samasta syystä johtua myös se, että bensaa tuntuu kuluvan liikaa? Viekö huono bensapumppu liikaa polttoainetta hyvään verrattuna?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Sekö oirehtisi nimenomaan kun bensaa on vähän? :think Samaan oirekuvaan varmaan sopisi myös satunnainen hento nykiminen tasakaasulla ajaessa.
    Onhan sen pumpun helpompi pumpata kun ainetta on jo valmiiksi joka puolella eikä tule ilmakuplia mukaan häiritsemään.

    Itse en oikein pääse tuollaista huomaamaankaan kun tankissa on aina yli tuon 10L

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Alkaisikohan olla hieman väsy pumppu ja ei nosta paineita nätisti tai irti paikoiltaan?
    Sekö oirehtisi nimenomaan kun bensaa on vähän? :think Samaan oirekuvaan varmaan sopisi myös satunnainen hento nykiminen tasakaasulla ajaessa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Kyllä vaan. Ja aina kylmällä koneella ja vähäisellä bensalla, lämpimällä koneella ei ainakaan toistaiseksi mitään ongelmaa.


    Kannattaakos laatikkoöljyt vaihtaa, jos lootasta kuuuluu ylimääräisiä ääniä, vai voiko öljynvaihto tuoda vain lisäongelmia?
    Alkaisikohan olla hieman väsy pumppu ja ei nosta paineita nätisti tai irti paikoiltaan?

    Jos laatikko vinkuu / ujeltaa tukossa olevan suodattimen takia joo mutta muut äänet eivät öljyjen ja suodattimen vaihdolla vähene.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onko autosi tasaisella parkissa kun tuo esiintyy?
    Kyllä vaan. Ja aina kylmällä koneella ja vähäisellä bensalla, lämpimällä koneella ei ainakaan toistaiseksi mitään ongelmaa.


    Kannattaakos laatikkoöljyt vaihtaa, jos lootasta kuuuluu ylimääräisiä ääniä, vai voiko öljynvaihto tuoda vain lisäongelmia?
    Last edited by Kv1984; 27-11-2019, 09:42.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Kysymys 1: Mikä on 728i 1997 automaattilootan öljynvaihtoväli?

    Kysymys 2: Veikkauksia miksi kyseinen ajokki starttaa välillä helvetin huonosti, kun kone on kylmä ja tankissa on vähän bensaa (n. 10 l)? Sahauttaa pitkään ja saattaa lähteä vasta kolmannella yrittämällä.
    Alkuperäisen ohjeen mukaan ei ikinä.

    Onko autosi tasaisella parkissa kun tuo esiintyy?

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Kysymys 1: Mikä on 728i 1997 automaattilootan öljynvaihtoväli?

    Kysymys 2: Veikkauksia miksi kyseinen ajokki starttaa välillä helvetin huonosti, kun kone on kylmä ja tankissa on vähän bensaa (n. 10 l)? Sahauttaa pitkään ja saattaa lähteä vasta kolmannella yrittämällä.

    Leave a comment:


  • okko
    replied

    Käsi ylös virheen merkiksi.

    Vikaa haettiin järjestelmällisesti ja huolella. kv- pumppu ei pyörinyt ja mankut ei naksuneet. Lopputuloksena löytyi sulakenumero, jonka takaa tulee virta pumppusäädinpakettiin ja sen sulakkeen paikalta


    EI MITÄÄN


    Auto meinasi tuossa taannoin palaa (voi miksi se ei voinut palaa) kun korimoduuli kärsi vesivahingosta ja tuolloin nypin sulakkeita irti, jotta sain sähkönkäryn loppumaan.
    Olin sitten unohtanut laittaa tuon yhden sulakkeen paikoilleen ja eilenkin varmistaessani, että varmasti kaikki sulakkeet on ehjiä, en vain älynnyt tuon yhden puuttuvan.
    Kiitos peto2:lle kärsivällisyydestä. Hyvin ainakin nauratti lopuksi

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by okko View Post
    Mutta meneekö tuonne ylipäätään kaikista kuumin vesi. Käsittääkseni tuo kone käy jossain 100°C tienoilla.
    Termostaatti on uusittu 70tkm sitten. Pitää toki tuokin sulkea pois tänään, kun pidetään diagnostiikkasessio.
    Seuraa ajotietokoneen salavalikosta moottorinlämpöjä niin varmistuu.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Nokkamuki View Post
    Mikäli 2.8 - 4.0L moottoria virittää, niin onko vertailukohteena 5,4L moottori?
    kyllä.

    Leave a comment:


  • Nokkamuki
    replied
    Mikäli 2.8 - 4.0L moottoria virittää, niin onko vertailukohteena 5,4L moottori?

    Leave a comment:


  • okko
    replied
    Mutta meneekö tuonne ylipäätään kaikista kuumin vesi. Käsittääkseni tuo kone käy jossain 100°C tienoilla.
    Termostaatti on uusittu 70tkm sitten. Pitää toki tuokin sulkea pois tänään, kun pidetään diagnostiikkasessio.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by okko View Post
    Laitoin ajon aikana lisälämmittimen päälle ja kas kummaa, lämpötila kabiinissa alkoi nousta. Lämmitin piti nesteen noin 55 asteisena ja sisälle tuli lämmintä ilmaa:think ei nyt tojota standardilla, mutta hyvää eurooppalaista keskitasoa

    Huomenna ratkotaan tätä pulmaa tietokoneen avustuksella, mutta jännän äärellä tässä ollaan
    Siis hetkinen nesteen 55 asteisena? Sehän on ihan hitosti liian kylmää, onko sinulla termostaatti kokonaan auki?

    Ei näissä palella tarvitse jos pelit ovat kunnossa.

    Leave a comment:


  • okko
    replied
    Laitoin ajon aikana lisälämmittimen päälle ja kas kummaa, lämpötila kabiinissa alkoi nousta. Lämmitin piti nesteen noin 55 asteisena ja sisälle tuli lämmintä ilmaa:think ei nyt tojota standardilla, mutta hyvää eurooppalaista keskitasoa

    Huomenna ratkotaan tätä pulmaa tietokoneen avustuksella, mutta jännän äärellä tässä ollaan

    Leave a comment:

Working...
X