Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kasaantuvat sähköongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stroop
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 295
    • Jyväskylä

    #76
    No niin. Heti tuon edellisen postauksen jälkeen kävin vilkaisemassa potilasta ja niinhän siellä näkyy puhelin olevan päällä vaikka auto muuten on nukahtanut. Lieneeköhän jotain muutakin hereillä tuon puhelimen lisäksi... No täytyy raapaista siitä piuhat irti jahka ehtii ja seurailla tilannetta.

    Comment

    • Stroop
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 295
      • Jyväskylä

      #77
      Seikkailu jatkuu. On vähän ollut kiireitä enkä ole jaksanut tuon auton kanssa painia viimeaikoina. Akku on tyhjentynyt viimeaikoina satunnaisesti joten täytynee tässä kait kokeilla vielä josko tuo uusi akkukin olis paska.

      Kävi tässä kuitenkin niin että toissa aamuna jouduin laittamaan kotteron apuvirralla toisesta autosta käyntiin, vaikka olenkin kieltänyt itseäni ehdottomasti tekemästä niin. Tämä siksi että yleensä siitä seuraa vaan lisää sähköllä toimivia vikoja

      Niin tälläkin kertaa: Ajotietokone pimeni taas, tosin näyttöön tuli tällä kertaa kuitenkin virta kun tausta oli harmaa. Ehdin jo vähän haeskella että olisiko taas nalli palanut jostain mutta ei tällä kertaa. Ajtotietokone/navi ilmestyi kolmannella virtojen kytkemisellä takaisin. Mutta aivan uudenlaisena: Fontit ja taustan "grafiikka" muistuttaa hieman Windowsia kun se on vikasietotilassa, ja kieli valikkoon ilmestyi uusia kieliä entisten saksan ja englannin lisäksi? Voihan tuota nyt toimivaksikin sanoa mutta onhan se vähän hassun näköinen kun päivittyi ulkoasu tuonne 80-luvulle Navin versiokaan ei enää ilmesty näyttöön.

      Mitäs tälle nyt sitten pitäisi tehdä?

      Comment

      • Stroop
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 295
        • Jyväskylä

        #78
        Olisko kellään Jyvässeudulla navin päivitys CD:tä?

        Mainittakoon tässä että laitoin perjantaina autoon vanhan akun paikalleen ja sen jälkeen auto on taas toiminut navia lukuunottamatta normaalisti...

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #79
          Kun tuo grafiikka muuttuu erilaiseksi ja navin valikkp puuttuu kokonaan tarkoittaa se sitä että näytön grafiikat tulevat videomoduulilta. Normaalisti tulee navimoduulin kautta mutta nyt se on tippunut pelistä syystä taikka toisesta. Joko puuttuu virrat tai se on muuten sekasin.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Stroop
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 295
            • Jyväskylä

            #80
            Näin vähän ajattelinkin. Navin yksikköön tulee virta, ainakin virtavalo palaa ja se ottaa ja antaa levyn. Telkkarin lumisadekin on tallessa, eli tuskin moduli on päästänyt savuja pois? Kyselin tuota CD:tä sen takia jos päivityksellä saisi navin käyntiin kun muuten tuntisi kaikki olevan elossa. Kokemuksia?

            Comment

            • BMW528i-84
              Bimmer Rookie
              • Dec 2005
              • 35
              • Helsinki / Tapanila

              #81
              Puhelin mykistyi täälläkin

              Moi
              Onko tähän ongelmaan tullut ratkaisua?
              Puhelin temppuillut samalla tavalla, eli käynnistyi itsekseen ajon aikana useamman kerran parin viikon ajan ja nyt ei lähde pelittämään ollenkaan.

              Puhelin on herännyt pari kertaa, kun on ottanut kontissa olevan sim -kortin pois paikaltaa ja laittanut takaisin.

              Nyt kuitenkin ainoastaan valo syttyy keskikonsolin luuriin ja obc valikosta puuttuu puhelin kokonaan. Akkua ei ole vielä purkanut tämän takia.


              Niin ja tämä potilas oli seiska 6/97 vuosimallia.
              ------------------------------------------------
              Testattu lisää:

              Puhelin lähtee toimimaan seuraavasti: luurin puiha irti auton ollessa käynnissä, odottaa noin 20 sek > kuuluu tööttäys (ilmeisesti puhelin sammuu), johto takaisin kiinni ja luurin on/off kytkimestä puhelin päälle. Auton täytyy siis olla käynnissä, pelkät virrat päällä ei saa puhelinta toimimaan.

              Akun napajännite oli 12,9V heti auton sammutuksen jäkeen.
              Tänä aamuna mitattu akun napajännite oli 12,43V. Akku siis ainakin kunnossa.
              Missä mahtaa tuon puhelimen sulake olla, kun ei löytynyt konepellin alta?
              Last edited by BMW528i-84; 08-07-2011, 08:23. Reason: Vian hakua
              728i 6/-97, 518A -78 ikuisuusprojekti,
              taas volkkari
              ex:
              528i 4/84. Tämä projekti löysi uuden jatkajan.
              520/528i -77, 525 -74, 1502 *2, volkkareita

              Comment

              • B3amer
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 41
                • Vantaa

                #82
                Nostellaas vanhaa topikkia, kun mullaki noita sähkövikoja alkaa olemaan jo riittävästi. Eli auto on E38 728iA -96. Auton ostin noin kuukausi sitten ja kaikkia sähkövikoja en ostotilanteessa huomannut.

                - Ajotietokone ei näytä mitään tietoja (huomenna tarkastan vilkunviiksen BC-nappulan piuhat)
                - MID pimeenä
                - Vilkut ja pitkät toimii, mutta ei näy mittaristossa
                - Peruutusvalot ei toimi
                - Kuskin sähköikkunan automatiikka ei toimi
                - Keskuslukitus ei välillä toimi
                - Ja tänään sitten meni vielä starttikin, mutta se vaihdetaan huomenna

                Virtalukonpohja vaihdettu, akku on uusi (100Ah), mittaristotesti tehty ja silloin kaikki valot toimii, sulakkeet katottu konehuoneesta sekä peräkontista. Apparin jalkatilasta en ole sulakkeita tarkistanut vielä. Ei enään tule muuta mieleen kuin mittaristo? Vai onko vielä jotain muita vaihtoehtoja?

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #83
                  K-väylähän tuostakin on näemmä jumissa mistä olen monessa e39 topicissakin kirjotellut.
                  Eli valotieto tulee mittaristolle valomoduulilta tuon koriväylän kautta ja se on nyt jumissa kerran ei tule tieto perille.
                  Samaten se selittää MIDin ja muiden pimeänä olon myös.

                  Eli laitteita irti K-väylän liitosrimalta hanskalokeron takaa kunnes löytyy mittaristo+valomoduuli. Näiden jälkeen yksitellen moduuleita kiinni ja katsomaan milloin loppuu toiminta.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • B3amer
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2012
                    • 41
                    • Vantaa

                    #84
                    Ajotietokone ja MID pelittää, ne korjaantuivat mittariston vaihdolla. Ensiksi vaihdoin toisesta 728:stä mittariston. Ja tuo mittaristohan pitää koodata, että saa toimimaan oikein? Lämmöt olivat mittariston mukaan maksimissa. Sitten abs, luistonesto ja airbag valot paloivat. Kierroslukumittari ei myöskään toiminut. Noh koska tuossa 728 mittaristossa oli pikselivikaa ja ei ollut kiinnostusta korjata/korjauttaa, kokeilin 740 mittaristoa mikä mulla oli tallissa ylimääräisenä. Siinä oli kaikki pikselit tallella ja mittaristo toimi muuten täysin oikein paitsi airbag valo jäi palamaan. Jos joku PK-seudulla osaa hoitaa ton koodauksen niin privaa tulemaan !

                    Ja pitää lähteä tutkimaan toi liitosrima hanskalokeron takaa jos sieltä löytyis vastaus miksei vilkut ja pitkät näy mittaristossa :think Kiitokset Supalle neuvoista

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #85
                      Mittaristolle pitää tehdä muutakin kuin normikoodaus.
                      Vähintä mitä pitää tehdä on vaihtaa oikea VIN, ZCS koodausavaimet ja koodata mittaristo uudestaan.

                      Jotta kilsat saa kohdalleen tarvii mittaristo joka ajaa ympäri tai kirjoittaa prommerilla.
                      Last edited by Supa; 20-11-2013, 10:21.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • B3amer
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2012
                        • 41
                        • Vantaa

                        #86
                        Pk-seudulla ketään foorumilaista kuka osaisi hoitaa homman?

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          #87
                          Originally posted by B3amer View Post
                          Pk-seudulla ketään foorumilaista kuka osaisi hoitaa homman?
                          tuo Supa taitaa hanskata asian keskimäärin varsin hyvin
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • B3amer
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2012
                            • 41
                            • Vantaa

                            #88
                            Originally posted by BeamR View Post
                            tuo Supa taitaa hanskata asian keskimäärin varsin hyvin
                            No sitä en kyllä epäile yhtään Löyty tästä lähempää myös toinen osaaja, joka lupasi viikonlopulla koodata ton mittariston.

                            Comment

                            • sebu__
                              Newbiemmer
                              • Nov 2013
                              • 1
                              • lappeenranta

                              #89
                              Originally posted by Stroop View Post
                              No niin. Heti tuon edellisen postauksen jälkeen kävin vilkaisemassa potilasta ja niinhän siellä näkyy puhelin olevan päällä vaikka auto muuten on nukahtanut. Lieneeköhän jotain muutakin hereillä tuon puhelimen lisäksi... No täytyy raapaista siitä piuhat irti jahka ehtii ja seurailla tilannetta.

                              Saitkos selville mitään uutta sun puhelin ongelmaan???
                              itellä samaa nyt jatkunu muutaman kuukauden.
                              ei jaxais joka kerta enään irottaa akkua johan kohta voi siihenkin erillisen kytkimen laittaa
                              BMW 750 v12 e38

                              Comment

                              • PikkuSeiska
                                BTCF Member
                                • Nov 2013
                                • 6
                                • tervajoki

                                #90
                                BMW 728 -96 ongelmana: edessä sähkölasit ei aukee mutta moottorit pyörii kyllä, mutta takana toimivat aluksi mutta n.5 aukaisemis kerran jlk. kuulu kauhia kolahdus ja kumpikaan ei enää aukee... releet kyllä naksuu mutta mitään muuta ääntä ei takaa kuulu... Olisko tietoa/vinkkejä ongelmiin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎