Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kasaantuvat sähköongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zmuli
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 1048
    • Pori

    Tottakai. Syyllinen taisi löytyä, navipoksissa palaa virrat kokoajan eli se ei mene lepotilaan muun auton mukana ja syö virtaa kokoajan "täysin normaalisti" oli levy sisällä tai ei. Sulakkeen irrottamalla tippui kulutus 0.03.

    Seuraavaksi täytyy miettiä että mitä tolle sitten tekee..
    -Pori Connection-

    Comment

    • shaaka
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 59
      • Jyväskylä

      Itsellä nyt purkanut kolmesti akun, ollut 3 eri akkua, eli vika ei ole akuissa.
      Yhdessä välissä pelitti kuukauden ongelmitta, mutta nyt se tuli taas, huomasin muuten, ettei auto mene lepotilaan.

      Huomenna koitan nyppiä mittarin kanssa sulakkeita ja tarkistaa kulutusta.
      "thiefproofing systemin" sulakkeen kun nappaa pois, niin kaikki valot sammuu samantien sisältä ja kontista, onkohan vika tuossa vai onko auto siittä huolimatta hereillä?

      Täytyypä nyppiä kaikki ylimääräiset vehkeet irti, kuten puhelin, cd-vaihtaja ja vahvistin.

      Milläs nimellä vahvistimen löytää, kun amplifieriä ei näkynyt kaavioissa? Onko se tuo radio vai mikä?

      Comment

      • shaaka
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 59
        • Jyväskylä

        Lisää päivtystä, ongelma ei ratkennut vieläkään. Tänään tuli akku latingista ja kestihän se muutaman tunnin. Nyt on kontista revitty kaikki paitsi yks sulake pois, sekin on tietääkseni jaettuna keskuslukituksen + thiefproofing systemin kanssa.

        Jos ei mene vieläkään nukkumaan, niin vika on jossain muualla. Nyt kun vähäisellä akulla istuskelin sisällä ja tutkin paikkoja, niin huomasin avaimen ottaessani pois, että valot vilkkui niin kauan, kunnes iskin avaimen takasin sisään -> käytin virrat ja pois. Vaikuttaisiko tuo korimoduulilta vai mikä ikinä lieneekään?

        Mitä muuta tulee porukalle mieleen tutkia, kunnes saan mittarin kouraan ja ihan lukemia ihmettelemään? Jossakin neuvottiin ottamaan pwm tuulettimen johto irti.

        Olisi tosiaan ihan mukava saada toimimaan vehje. Laturin en usko olevan rikki, kun akun laitettua kiinni, mittaristo ilmoitti 12.2v, pienen ajelun jälkeen näytti 12.4-12.6v, eli kyllä se jonkin verran latasi tuota.

        Kaivattaisiin apua ja kiitoksia etukäteen!

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          Originally posted by shaaka View Post
          Lisää päivtystä, ongelma ei ratkennut vieläkään. Tänään tuli akku latingista ja kestihän se muutaman tunnin. Nyt on kontista revitty kaikki paitsi yks sulake pois, sekin on tietääkseni jaettuna keskuslukituksen + thiefproofing systemin kanssa.

          Jos ei mene vieläkään nukkumaan, niin vika on jossain muualla. Nyt kun vähäisellä akulla istuskelin sisällä ja tutkin paikkoja, niin huomasin avaimen ottaessani pois, että valot vilkkui niin kauan, kunnes iskin avaimen takasin sisään -> käytin virrat ja pois. Vaikuttaisiko tuo korimoduulilta vai mikä ikinä lieneekään?

          Mitä muuta tulee porukalle mieleen tutkia, kunnes saan mittarin kouraan ja ihan lukemia ihmettelemään? Jossakin neuvottiin ottamaan pwm tuulettimen johto irti.

          Olisi tosiaan ihan mukava saada toimimaan vehje. Laturin en usko olevan rikki, kun akun laitettua kiinni, mittaristo ilmoitti 12.2v, pienen ajelun jälkeen näytti 12.4-12.6v, eli kyllä se jonkin verran latasi tuota.

          Kaivattaisiin apua ja kiitoksia etukäteen!
          virtalukon pohja paskana? Aiheuttaa aivan mielivaltaisia sähkövikoja.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • shaaka
            Bimmer Rookie
            • Dec 2013
            • 59
            • Jyväskylä

            Originally posted by BeamR View Post
            virtalukon pohja paskana? Aiheuttaa aivan mielivaltaisia sähkövikoja.
            Viittaisiko nuo ongelmat tuohon? Mitkä olis sellasia yleisimpiä oireita tuohon ja onko tuota mahdollista tarkistaa?

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              Originally posted by shaaka View Post
              Viittaisiko nuo ongelmat tuohon? Mitkä olis sellasia yleisimpiä oireita tuohon ja onko tuota mahdollista tarkistaa?
              selviä oireita on suuri määrä järjenvastaisia sähkövikoja, sun tarinasta pisti silmään maininta vilkkuvista valoista avaimen irrotuksen yhteydessä. Helppo irrottaa sieltä rattiputkesta eikä maksa maltaita, joten vaikka ei osaisi testata niin kannattaa vaihtaa vaikka ihan vaan oman mielenterveyden vuoksi. Erittäin yleinen vaiva.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • shaaka
                Bimmer Rookie
                • Dec 2013
                • 59
                • Jyväskylä

                Originally posted by BeamR View Post
                selviä oireita on suuri määrä järjenvastaisia sähkövikoja, sun tarinasta pisti silmään maininta vilkkuvista valoista avaimen irrotuksen yhteydessä. Helppo irrottaa sieltä rattiputkesta eikä maksa maltaita, joten vaikka ei osaisi testata niin kannattaa vaihtaa vaikka ihan vaan oman mielenterveyden vuoksi. Erittäin yleinen vaiva.
                Teki tuota tosiaan vain kerran, aikasemmin ei ole tuota tehnyt. Olisiko voinut sateen / pesun mukana päästä vettä konepellin välistä tai siittä "ojasta" mikä ohjaa veden pois konepellin alta, tuonne jonnekkin boxin sisään ja aiheuttaa tämmöistä? Tuo toimi tuossa viikko takaperin kuukauden ongelmitta ja ongelma palasi pahempana takaisin.

                Purkaa akun melko äkäseen, muutamissa tunneissa. Peräkontista tosiaan poistin kaikki sulakkeet, paitsi tuon yhden, mikä sammuttaa kaikki valot + keskuslukituksen, niin olettaisin vian olevan jossain muualla kuin noissa.

                Vielä sen verran, että sopiiko esimerkiksi 95vm 728 e38:n virtalukonpohja tuohon omaan 94vm 740 e38?

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Sanoinkin jo tuonne toiseen topicciin tuosta pohjasta myös.

                  Koita ottaa sen töpseli irti niin näet jääkö akkua jäljelle.

                  Comment

                  • shaaka
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2013
                    • 59
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Sanoinkin jo tuonne toiseen topicciin tuosta pohjasta myös.

                    Koita ottaa sen töpseli irti niin näet jääkö akkua jäljelle.
                    Pitää kattoo meneekö lepotilaan sitten, ongelmana siis on se, ettei mene ollenkaan lepotilaan, mutta melko ripsakkaa tahtia se purkaa akkua jokatapauksessa, kun parissa tunnissa vetää hiljaseks.

                    Comment

                    • shaaka
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2013
                      • 59
                      • Jyväskylä

                      Tuli muuten mieleen, että tuo lepotilaan menemättömyys alkoi auton pesun jälkeen, eli pesin auton ja vahasin -> seuraavana aamuna ei lähtenyt käyntiin.
                      Eli olettaisin tuolloin tuon vian alkaneen, muistaakseni muut purku kerrat on mennyt kuitenkin nukkumaan asti.

                      Onko kellään, mihin vesi mahdollisesti pääsisi tekemään tuhoja? Onko konepellin alle mahdollista päästä jonnekkin boxin sisään.

                      Onko vika tuurilla tullut samaan aikaan kuin pesin auton vai onko noi yhteydessä toisiinsa jollain tavalla?

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        vedellä on kaksi kerääntymispaikkaa: Konehuoneen oikeassa reunassa, tuulilasin edessä on releboksi, jonka alla on vedenpoistoreikä. Tuosta reiästä pitäisi poistua kaiken veden joka menee sisään konepellin raitisilmaritilästä. Jos se on tukossa, niin releboksi alkaa uimaan ja katastrofi on valmis. Samassa laatikossa on muuten esim moottorinohjausyksikkö.

                        toinen paikka on pelkääjän puolen A-pilarin juuressa. Jos kattoluukun vedenpoistoreitti A-pilarissa on tukossa, niin vesi alkaakin valumaan kattoluukun rännistä auton sisäpuolelle ja -A-pilaria alas. Ja A-pilarin juuressa on valomoduli.

                        eli nuo voit tarkistaa toki myös. Ja search-toiminnolla löytyy pikkasta vaille paljon juttua tästä korimallista ja tyypillisistä ongelmakohdista.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • jakeluvesimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2010
                          • 2726
                          • On the road @ Laplandia

                          Asiasta neläjänteen... kuin tarkka on valomoduulin päivitys uudempaan..? Eli e38 1998 xenon vaatisi koodailtavan (lcm3?) moduulin. Mitä ottaa huomioon käytettyä boksia ostaissa, käykö e39stä?

                          Comment

                          • shaaka
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2013
                            • 59
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by BeamR View Post
                            vedellä on kaksi kerääntymispaikkaa: Konehuoneen oikeassa reunassa, tuulilasin edessä on releboksi, jonka alla on vedenpoistoreikä. Tuosta reiästä pitäisi poistua kaiken veden joka menee sisään konepellin raitisilmaritilästä. Jos se on tukossa, niin releboksi alkaa uimaan ja katastrofi on valmis. Samassa laatikossa on muuten esim moottorinohjausyksikkö.

                            toinen paikka on pelkääjän puolen A-pilarin juuressa. Jos kattoluukun vedenpoistoreitti A-pilarissa on tukossa, niin vesi alkaakin valumaan kattoluukun rännistä auton sisäpuolelle ja -A-pilaria alas. Ja A-pilarin juuressa on valomoduli.

                            eli nuo voit tarkistaa toki myös. Ja search-toiminnolla löytyy pikkasta vaille paljon juttua tästä korimallista ja tyypillisistä ongelmakohdista.
                            Ajossa ei nyt mitenkään ihmeelliseltä vaikuttanut, joten olisinko välttänyt tämän katastrofin? Ja valot toimi normaalisti.

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by shaaka View Post
                              Ajossa ei nyt mitenkään ihmeelliseltä vaikuttanut, joten olisinko välttänyt tämän katastrofin? Ja valot toimi normaalisti.
                              tiedät sitten kun avaat releboksin kannen ja tonkaiset syvemmälle. Jos siellä on vettä/on ollut vettä, niin siellä voi olla aika hapettunutta tavaraa, tässä kuvalainaus bimmerforumsilta:



                              mutta se virtalukon pohja nyt olis ihan ekana mun listassani tarkistettavana/vaihdettavana.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • shaaka
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2013
                                • 59
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by BeamR View Post
                                tiedät sitten kun avaat releboksin kannen ja tonkaiset syvemmälle. Jos siellä on vettä/on ollut vettä, niin siellä voi olla aika hapettunutta tavaraa, tässä kuvalainaus bimmerforumsilta:



                                mutta se virtalukon pohja nyt olis ihan ekana mun listassani tarkistettavana/vaihdettavana.
                                Nappasin johdon irti ja käyn kohtapuoliin tsekkaamassa, että meneekö nukkumaan. Täytyypä kurkata tuonne releboksin sisälle.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎