memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    juu palio niitä rappaajia tuntuu olevan... Ei aivan samoja kamppeita ole mit jotku th400 jenkkilaatikot.... kiinostus ois itellä rueta noiki opetteleen tahtoo vaan nyt noi m6x koneet ja E6x:sät jo työlistävän aivan tapreeksi et vapa-ajan ongelmia ei ole... Tuohon viel laatikkojumpat niin ei kiitos. =)
    Tuota mikäs tuosta tekee kauhean erilaisen kuin jenkkien laatikot?

    Itse en ole BMW laatikoita joutunut purkamaan / kasaamaan mutta jenkkien laatikot nyt kyllä todistettavasti onnistuvat.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    simpukasta ohjaustankoon tuleva vipu on aika saman näköinen kuin apusimpukkakin, mutta se on rihloilla kiinni simpukassa kun taas apusimpukka on helalla kiinni korissa. Tarkoitus on, että ohjaustangon päät on samalla korkeudella suhteessa koriin (i.e. Yhtä kaukana esim runkopalkeista). Koska apusimpukassa ei ole säätöä, niin säätö tehdään liikuttamalla varsinaista käyttötankoa siinä simpukan rihlauksessa. Eli laitat apusimpukan paikalleen, löysäät simpukan päästä varsinaista käyttötankoa ja säädät korkeuden oikeaksi. Ja heittoa saisi olla siis muistaakseni max 1,2mm. Korkeuden mittaaminen ennen purkua ei hyödytä, koska apusimpukkaa ei voi säätää millään tavalla, se asettuu siihen mihin se asettuu.
    Ootko mittaillut onko säädölle yleensä ollut tarvetta? Muuttuuko asemointi apusimpukan vaihdon myötä siis yleensä?

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    simpukasta ohjaustankoon tuleva vipu on aika saman näköinen kuin apusimpukkakin, mutta se on rihloilla kiinni simpukassa kun taas apusimpukka on helalla kiinni korissa. Tarkoitus on, että ohjaustangon päät on samalla korkeudella suhteessa koriin (i.e. Yhtä kaukana esim runkopalkeista). Koska apusimpukassa ei ole säätöä, niin säätö tehdään liikuttamalla varsinaista käyttötankoa siinä simpukan rihlauksessa. Eli laitat apusimpukan paikalleen, löysäät simpukan päästä varsinaista käyttötankoa ja säädät korkeuden oikeaksi. Ja heittoa saisi olla siis muistaakseni max 1,2mm. Korkeuden mittaaminen ennen purkua ei hyödytä, koska apusimpukkaa ei voi säätää millään tavalla, se asettuu siihen mihin se asettuu.
    Kiitän.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    Pitääpä olla tarkkana kun rupeaa purkamaan. Ei ois jotain kuvaa missä näkee sen säädön? vai onko se ihan selvä tilanne kun kömpii auton alle?
    simpukasta ohjaustankoon tuleva vipu on aika saman näköinen kuin apusimpukkakin, mutta se on rihloilla kiinni simpukassa kun taas apusimpukka on helalla kiinni korissa. Tarkoitus on, että ohjaustangon päät on samalla korkeudella suhteessa koriin (i.e. Yhtä kaukana esim runkopalkeista). Koska apusimpukassa ei ole säätöä, niin säätö tehdään liikuttamalla varsinaista käyttötankoa siinä simpukan rihlauksessa. Eli laitat apusimpukan paikalleen, löysäät simpukan päästä varsinaista käyttötankoa ja säädät korkeuden oikeaksi. Ja heittoa saisi olla siis muistaakseni max 1,2mm. Korkeuden mittaaminen ennen purkua ei hyödytä, koska apusimpukkaa ei voi säätää millään tavalla, se asettuu siihen mihin se asettuu.
    Last edited by BeamR; 16-01-2013, 03:25.

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Kuinka moni oikeastaan tälläkään foorumilla korjaa noita Bemarien automaattilaatikoita? Aika moni guru täälläkin myöntää, että melkein mitä vaan pystyy korjaamaan, mutta automaattilaatikon korjaaminen onkin sitten aivan toinen juttu. Eikä ole ulkomaisillakaan foorumeilla kauheasti juttua DIY tomaattilaatikon korjauksista.
    juu palio niitä rappaajia tuntuu olevan... Ei aivan samoja kamppeita ole mit jotku th400 jenkkilaatikot.... kiinostus ois itellä rueta noiki opetteleen tahtoo vaan nyt noi m6x koneet ja E6x:sät jo työlistävän aivan tapreeksi et vapa-ajan ongelmia ei ole... Tuohon viel laatikkojumpat niin ei kiitos. =)

    Leave a comment:


  • thuttu77
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Kuinka moni oikeastaan tälläkään foorumilla korjaa noita Bemarien automaattilaatikoita? Aika moni guru täälläkin myöntää, että melkein mitä vaan pystyy korjaamaan, mutta automaattilaatikon korjaaminen onkin sitten aivan toinen juttu. Eikä ole ulkomaisillakaan foorumeilla kauheasti juttua DIY tomaattilaatikon korjauksista.
    Ei noi automaatit nyt niin imeellisiä kyllä oo tullut kerran vaihdettua 5HP18
    laatikkoon kytkinlevyt ja tiivisteet, purettua venttiilikoneisto ja putsattua
    siitä vaan service manual käteen ja tekemään

    eipä laatikon yläkerrassa ihan hirveästi ollut roinaa muutama laakeri pari planeettapyörästöä kasa rumpuja niiden sisällä männät ja kytkinlevyjä
    kasa + tiivisteet, vaikeinta tossa lienee saada oikeat välykset.

    jos turbiinille joutus tekemään jotain niin on varmaan helpompi ostaa uus
    kuin vanhan aukaisu / kasaus tasapainotus yms.

    Tosin jostain kumman syystä jätin nykyisen kulkineen laatikon huoltoliikkeen tekemäksi mutta johtuen lähinnä tilojen puutteesta ja siitä että autoremontit on nykyään aika evvk.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Kuinka moni oikeastaan tälläkään foorumilla korjaa noita Bemarien automaattilaatikoita? Aika moni guru täälläkin myöntää, että melkein mitä vaan pystyy korjaamaan, mutta automaattilaatikon korjaaminen onkin sitten aivan toinen juttu. Eikä ole ulkomaisillakaan foorumeilla kauheasti juttua DIY tomaattilaatikon korjauksista.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    Pitääpä olla tarkkana kun rupeaa purkamaan. Ei ois jotain kuvaa missä näkee sen säädön? vai onko se ihan selvä tilanne kun kömpii auton alle?
    Ota mitta siitä korkeudesta ennen purkua. Jos et pura toista puolta niin laittaa sitten samalla tasolle valmiiksi.

    Helppohan se on kyllä verrata keskenään tuota korkeutta jos olet nosturilla tuota tekemässä.


    Originally posted by JiPe View Post
    Voi kai senkin itse korjata, en oo vaa koskaan vielä semmosta korjaillu, niin ei oo pahemmin sitten tietoakaan kuinka haastavia hommia ne on.
    Yllättävän yksinkertainen vekotin sitten kun sen purkaa. Ihan mekaaninen kapistus kuitenkin.

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    muista sitten säätää se ohjaustanko taas oikeaan korkoon, eli sekä apusimpukka että simpukan käyttövarsi pitää olla runkoon nähden samalla korkeudella (plusmiinus 1,2mm). Muuten sitä autoa ei saa mikään mahti maailmassa kulkemaan suoraan.



    kannattaa kuitenkin säätää se simpukka ennen kuin vaihtaa uuteen... toki jos ei säädölläkään lähde enää välykset niin minkäs sille sitten enää teet.
    Pitääpä olla tarkkana kun rupeaa purkamaan. Ei ois jotain kuvaa missä näkee sen säädön? vai onko se ihan selvä tilanne kun kömpii auton alle?

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Miksi ei automaattia voi itse korjata?
    Silloin sen korjaaminen on jo paljon halvempaa kuin tuo kytkin
    Voi kai senkin itse korjata, en oo vaa koskaan vielä semmosta korjaillu, niin ei oo pahemmin sitten tietoakaan kuinka haastavia hommia ne on.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    No pitäneepä kokeilla vaihtaa pelkkä hela, kun kerrankin saa osan auton alta pois, eikä tarvii siellä auton alla puhista.
    Mut tehostimen puolella ei oo mitään vastaavaa, mikä ois hyvä vaihtaa samalla?
    muista sitten säätää se ohjaustanko taas oikeaan korkoon, eli sekä apusimpukka että simpukan käyttövarsi pitää olla runkoon nähden samalla korkeudella (plusmiinus 1,2mm). Muuten sitä autoa ei saa mikään mahti maailmassa kulkemaan suoraan.

    Originally posted by Supa View Post
    Simpukka...tietty tulee hintoihin mutta sieltä valitettavasti ne suurimmat välykset vanhoissa vessoissa tulee :(
    kannattaa kuitenkin säätää se simpukka ennen kuin vaihtaa uuteen... toki jos ei säädölläkään lähde enää välykset niin minkäs sille sitten enää teet.

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Miksi ei automaattia voi itse korjata?
    Silloin sen korjaaminen on jo paljon halvempaa kuin tuo kytkin

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    Kytkimen osaa onneksi itse vaihtaa, ja pikku moottori on ihan hyvä.
    Miksi ei automaattia voi itse korjata?
    Silloin sen korjaaminen on jo paljon halvempaa kuin tuo kytkin

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Onkohan kellään tietoa saako sivupeilissä olevaa kääntötoimintoa (anklappbar) siirrettyä toiseen rungoon missä ei moista ole? :think

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Mihin onneksi pelkkä kytkin maksaa saman kuin automaatin remppa jos ei ole mikään pikku moottori.
    Kytkimen osaa onneksi itse vaihtaa, ja pikku moottori on ihan hyvä.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    Onneks E38:n saa manuaalinakin Ei mulla muuta, jatkakaa.
    Mihin onneksi pelkkä kytkin maksaa saman kuin automaatin remppa jos ei ole mikään pikku moottori.

    Leave a comment:

Working...
X