Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    Originally posted by Tyramies View Post
    taas näitä sunnuntai illan krapula kysymyksiä:
    - kannattaako öljyjä vaihtaa automaattiaskiin 5hp18? Tuntu saavan ristiriitasta tietoa tuolta jostain foorumin vanhoista viesteistä,joistakin vitun "ikiöljyistä"?
    - mitä öljyä ootte käyttäny autoissanne ylipäätänsä?
    - Kun on toi perus radioantenni joka päättyy sinne takaikkunaan ja siel on se lasin läpi tuleva antenni?? Siis se pääty osa mikä pitäs olla ulkona on lentäny johki helevettiin ja ei kuulu oikeen niin saaks niitä pieniä antenneja siihen jostakin? Voiks sen laittaa liimalla sinne tjsp??
    - Kun seisotte valoissa pidempään (yli1min) niin vaihatteko D->N? tästäkin oli ristiriitasta tietoa.
    - Millä vaihteella ajatte kaupungissa? (eli itte huomannu että D niin ei moottorijarruta yhtään ja esim 3 niin moottorijarruttaa)

    sorge kirjotus muttakun huono olo niin ei oikeen suju tälläset
    jos jollain sumuvaloja myydä niin laittakaa privaan
    -kannattaa vaihtaa laatikkoon öljyt ja öljyn määrää laatikossa oleva tyyppikilpi tai sen värilähinnä. Lasin läpituleevaa antennia saa käyttynä ja uutenakaan maltaita maksa. Kyllä mie en oo ainakaan keppiin koskenu muulon ku liikkeelle lähtiissä ja pakkia laittaissa päälle. Jarrulala olen pitänyt valoissa paikollaan edelleenkään en ole keppiin koskenu.
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by 2bar..ahhh View Post
      -kannattaa vaihtaa laatikkoon öljyt ja öljyn määrää laatikossa oleva tyyppikilpi tai sen värilähinnä. Lasin läpituleevaa antennia saa käyttynä ja uutenakaan maltaita maksa. Kyllä mie en oo ainakaan keppiin koskenu muulon ku liikkeelle lähtiissä ja pakkia laittaissa päälle. Jarrulala olen pitänyt valoissa paikollaan edelleenkään en ole keppiin koskenu.
      Tuo neutraalille vaihtaminen taitaa olla kiinni omista mieltymyksistä. Itse olen aina tutuissa risteyksissä laittanut merkistä ja mallista riippumatta vaihteen N:lle, jos tiedän olevani paikallani hieman pidemmän aikaa. Mutta muutoin tulee kyllä pidettyä D:tä päällä.

      Comment

      • 2bar..ahhh
        BTCF Honorary Member
        • Nov 2004
        • 3351
        • haapavesi

        Originally posted by Ramzez View Post
        Tuo neutraalille vaihtaminen taitaa olla kiinni omista mieltymyksistä. Itse olen aina tutuissa risteyksissä laittanut merkistä ja mallista riippumatta vaihteen N:lle, jos tiedän olevani paikallani hieman pidemmän aikaa. Mutta muutoin tulee kyllä pidettyä D:tä päällä.
        juu niin varmaan on. Ite tottunu ku kaikki niin työkalukuin henkilömobiilt automaatte ja niin D on päällä ei tartte keppiä hieroo.
        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Ramzez View Post
          Tuo neutraalille vaihtaminen taitaa olla kiinni omista mieltymyksistä. Itse olen aina tutuissa risteyksissä laittanut merkistä ja mallista riippumatta vaihteen N:lle, jos tiedän olevani paikallani hieman pidemmän aikaa. Mutta muutoin tulee kyllä pidettyä D:tä päällä.
          wanhoissa 4hp22/24 laatikoissa tuolla tavalla sai kätevästi kärvennettyä A-pakan jos tyyppivika osu kohdalle.. siitä jäänyt tapa että keppiin ei kosketa kuin lähtiessä ja määränpäässä.. ok, joskus tulee tehostettua moottorijarrutusta pakkovaihteilla mutta tosiaan harvoin.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by peto2 View Post
            wanhoissa 4hp22/24 laatikoissa tuolla tavalla sai kätevästi kärvennettyä A-pakan jos tyyppivika osu kohdalle.. siitä jäänyt tapa että keppiin ei kosketa kuin lähtiessä ja määränpäässä.. ok, joskus tulee tehostettua moottorijarrutusta pakkovaihteilla mutta tosiaan harvoin.
            Ehkä siinä tapauksessa, että pelaa N ja D välillä yhtenään, mutta ei kai kukaan jonkun max. 30 sekunnin stopin takia lähde keppiä veivaamaan? Itse olen lähinnä muutamissa risteyksissä Tampereella laittanut vapaalle, jos tiedän istuvani autossa paikallaan useamman minuutin. Jos tuossa kohtaa joku pakka menisi, niin se menisi joka tapauksessa ennen pitkää normaalillakin ajolla.

            Comment

            • JiPe
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2010
              • 2548
              • Kuopio

              Onneks E38:n saa manuaalinakin Ei mulla muuta, jatkakaa.

              E: no on mulla kysymyskin:



              Osanumero 7

              Varmaankin myydään irrallisenä tuo pusla, vai mikä onkaan. Onkohan mimmonen homma vaihtaa? Raidetanko menossa vaihtoon, kun tuntuu väljää olevan, samoten kuten tuossa päässä missä tuo osanumero 7 on.

              Toisella puolella onkin sitten kiinnitys tehostimeen, siellä tuskin mitään puslia on?
              Last edited by JiPe; 14-01-2013, 18:50.
              MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
              MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
              MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
              Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8258
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by JiPe View Post
                Onneks E38:n saa manuaalinakin Ei mulla muuta, jatkakaa.



                Originally posted by JiPe View Post

                E: no on mulla kysymyskin:



                Osanumero 7

                Varmaankin myydään irrallisenä tuo pusla, vai mikä onkaan. Onkohan mimmonen homma vaihtaa? Raidetanko menossa vaihtoon, kun tuntuu väljää olevan, samoten kuten tuossa päässä missä tuo osanumero 7 on.

                Toisella puolella onkin sitten kiinnitys tehostimeen, siellä tuskin mitään puslia on?
                myydään irrallisena vaihto on siinä mielessä helppo että osan 6 saa heloineen (7) helposti irti autosta mutta hela (nro. 7) on prässätty paikalleen -> ei onnistu käsipelillä
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14354
                  • Oulu

                  Originally posted by peto2 View Post
                  myydään irrallisena vaihto on siinä mielessä helppo että osan 6 saa heloineen (7) helposti irti autosta mutta hela (nro. 7) on prässätty paikalleen -> ei onnistu käsipelillä
                  Saa tosiaan varsineenkin uuden, mutta kyllä tuon apusimpukanhelan vaihtaa aika nätisti ilman prässiäkin.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8258
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by zener View Post
                    Saa tosiaan varsineenkin uuden, mutta kyllä tuon apusimpukanhelan vaihtaa aika nätisti ilman prässiäkin.
                    en nyt tarkkaan muista koitinko irrottaa apusimpukan helaa vai jotakin niveltä mutta alasin hajosi.. eikä lähtenyt
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • JiPe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2010
                      • 2548
                      • Kuopio

                      No pitäneepä kokeilla vaihtaa pelkkä hela, kun kerrankin saa osan auton alta pois, eikä tarvii siellä auton alla puhista.
                      Mut tehostimen puolella ei oo mitään vastaavaa, mikä ois hyvä vaihtaa samalla?
                      Last edited by JiPe; 14-01-2013, 19:13.
                      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by JiPe View Post
                        No pitäneepä kokeilla vaihtaa pelkkä hela, kun kerrankin saa osan auton alta pois, eikä tarvii siellä auton alla puhista.
                        Mut tehostimen puolella ei oo mitään vastaavaa, mikä ois hyvä vaihtaa samalla?
                        Simpukka...tietty tulee hintoihin mutta sieltä valitettavasti ne suurimmat välykset vanhoissa vessoissa tulee :(
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by JiPe View Post
                          Onneks E38:n saa manuaalinakin Ei mulla muuta, jatkakaa.
                          Mihin onneksi pelkkä kytkin maksaa saman kuin automaatin remppa jos ei ole mikään pikku moottori.

                          Comment

                          • JiPe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2548
                            • Kuopio

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Mihin onneksi pelkkä kytkin maksaa saman kuin automaatin remppa jos ei ole mikään pikku moottori.
                            Kytkimen osaa onneksi itse vaihtaa, ja pikku moottori on ihan hyvä.
                            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Onkohan kellään tietoa saako sivupeilissä olevaa kääntötoimintoa (anklappbar) siirrettyä toiseen rungoon missä ei moista ole? :think
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by JiPe View Post
                                Kytkimen osaa onneksi itse vaihtaa, ja pikku moottori on ihan hyvä.
                                Miksi ei automaattia voi itse korjata?
                                Silloin sen korjaaminen on jo paljon halvempaa kuin tuo kytkin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎