memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Tyramies View Post
    jos miettii että autossa on automaatti niin kuinka vaikeeta on saada manuaali tilalle? paljonko joutuu roipetta vaihtaan? Entäs jos automaatti menee paskaks esim jossai korvessa ja kotia ois reilu 600km ja esim lähin huoltsikka 100km, nii mitä tehdä? Saaks sitä hinata N vaihteella kun ei öljyt kierrä tjsp...
    Tästä on aina välillä juttua, mutta yleinen konsensus lienee se, että manuaalivaihteisto ei ole mikään optimaalinen vaihtoehto E38:ssa. Ne harvat omistajat joilla sellainen on ollut, ovat raportoineet suuremmista kulutuslukemista kuin automaattivaihteiset ja kytkinrempat ovat jo sinällään aika arvokkaita ja manuaalivaihteisessa autossa se tulee joka tapauksessa eteen.

    Sitä automaattia on sinällään turha pelätä, koska eivät ne todellisuudessa ole niin vikaherkkiä kuin annetaan ymmärtää. Valitettavasti aina niistä vikatapauksista huudellaan kovaan ääneen ympäri internetiä, mutta hyvin toimivista tapauksista ollaan hiljaa. Jos sitten itselle osuisi se huono yksilö, niin laatikon korjaaminen maksaa n. 2,5-3 t€, mutta sen jälkeen voi kokolailla huolettomin mielin ajaa ainakin seuraavat 250 tkm vailla laatikko-ongelmia.

    Automaattivaihteisille autoille tyypillistä on se, ettei niitä parane hinata ja jos joutuukin hinaamaan, niin se maksimietäisyys taisi olla jotain 100 km luokkaa ja 60 km/h nopeudella. Itse en kuitenkaan tuollaista lähtisi yrittämään, vaan mieluummin tilaisin sen hinausauton ja järjestäisin autoni haluamaani paikkaan. Jos ei ole hinausvakuutusta, niin paska juttu, mutta silti paljon edullisempaa kuin rikkoa laatikko.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by Tyramies View Post
    jos miettii että autossa on automaatti niin kuinka vaikeeta on saada manuaali tilalle? paljonko joutuu roipetta vaihtaan? Entäs jos automaatti menee paskaks esim jossai korvessa ja kotia ois reilu 600km ja esim lähin huoltsikka 100km, nii mitä tehdä? Saaks sitä hinata N vaihteella kun ei öljyt kierrä tjsp...

    Onhan noita manuaaleja aina välillä kaupankin. Ehkä se halvin ja varmin vaihtoehto ostaa suorilla sellainen. En lähtisi sorkkimaan tilalle.

    Jos laukeaa, niin vakuutusyhtiön piikkiin huoltamolle, edellyttäen hinausvakuutusta
    Last edited by jakeluvesimies; 11-02-2013, 19:23.

    Leave a comment:


  • Tyramies
    replied
    jos miettii että autossa on automaatti niin kuinka vaikeeta on saada manuaali tilalle? paljonko joutuu roipetta vaihtaan? Entäs jos automaatti menee paskaks esim jossai korvessa ja kotia ois reilu 600km ja esim lähin huoltsikka 100km, nii mitä tehdä? Saaks sitä hinata N vaihteella kun ei öljyt kierrä tjsp...

    edit: niin ja vielä 750 kulutus kaupunki + maantie sekä mikä se juttu on että matkassa vaan 6 sylinteriä kahdestatoista, ja sittenku polokasee lattiaan ni kaikki taas..?
    Last edited by Tyramies; 11-02-2013, 19:23.

    Leave a comment:


  • Henrik_P
    replied
    Click image for larger version

Name:	WP_20130211_012[1].jpg
Views:	1
Size:	49.0 KB
ID:	4826086


    Mikä on kuvassa oleva valkoinen liitin? Ilmeisesti siinä pitäisi olla joku rele?
    Auto on e38 740i manuaali vm.5/94. Kuva on otettu konehuoneesta mustan rele/sulakepoksin alta. Autossa ei ole mitään vikaa. Mielenkiinnosta kyselen.
    Huomasin vesireijän puhdistuksen yhteydessä.

    Bmw tis/wds on netistä poistettu.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Niin ja e38:ssakin taitaa olla paria eri mallia riippuen mihin suuntaan lähdöt on, ainakin diesel vs. bensa.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Saa vai? Miten minulla näyttää vuosimallista riippuen vesiventtiilille hintaa 308,- tai 408,-?
    KL:stä paketti maksaa muistaakseni n. 320€, että mistähän lienee porukka löytänyt tuota halvemmalla? :think Schmiedmann tarjoaa varaosanumerolla myös tuollaista +300€ hintaista osaa.

    On hyvä pitää mielessä, että e39:ssä vesiventtiilien yhteydessä ei välttämättä ole pumppua, jolloin pelkkien venttiilien hinta on yleensä edullisempi. E38:ssa on tietääkseni kaikissa malleissa sähköinen kiertovesipumppu, joka nostaa paketin hintaa. Näitä ei siis parane sekoittaa keskenään.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Hankalaa nyt sit tuntuu olevan löytää pumppua. Sopiikohan 840CiA:n tehostimen pumppu heittämällä paikoilleen seiskaan?

    LUK LF682105975
    130 bar
    BMW 32411141568


    Uus LUK:in pumppu olis 290e + runkopantti, mutta eihän tämä runko kelpaa vaihdossa kun on kerta rikki. Muuten ehkä olis toi uus tullu haettua...

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Styroxi View Post
    Suosittelen vaihtamaan uuteen kun tuota Vesiventtiili lämmityksellä pakettia saa uutena hintaan n. 150€ schmiedmann:lta
    Saa vai? Miten minulla näyttää vuosimallista riippuen vesiventtiilille hintaa 308,- tai 408,-?

    Leave a comment:


  • Styroxi
    replied
    Suosittelen vaihtamaan uuteen kun tuota Vesiventtiili lämmityksellä pakettia saa uutena hintaan n. 150€ schmiedmann:lta

    Leave a comment:


  • jome83
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Supan pointti oli varmaan tuo 270 000tkm eli 270 000 000km
    joo niin tais olla no pieniä kirjoitus häröjä

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by jome83 View Post
    on ja hyvin pelaa
    Supan pointti oli varmaan tuo 270 000tkm eli 270 000 000km

    Leave a comment:


  • jome83
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Tässä on varmasti eniten ajettu e38 ikinä!
    on ja hyvin pelaa

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by jome83 View Post
    ajettu 270000tkm ja toimii lämmönsäätö vielä normaalisti, mutta ilmeisesti kannattas vaihtaa koko paketti kerralla?
    Tässä on varmasti eniten ajettu e38 ikinä!

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by jome83 View Post
    ajettu 270000tkm ja toimii lämmönsäätö vielä normaalisti, mutta ilmeisesti kannattas vaihtaa koko paketti kerralla?
    Itsellä 313tkm kohdilla piti vaihtaa koko paketti. Pumppu sekä venttiilit paskana. Että oman harkinnan mukaan. Itse tosin vaihdoin käytetyn ehjän osan.
    Last edited by Haju69; 10-02-2013, 11:52.

    Leave a comment:


  • jome83
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Onkos minkä verran ajeltu pirssi? Tuumin vaan että mahtaako sitten vesiventtiili olla seuraava joka jurahtaa niin joutuu uusimaan siis pakettina jos alkuperäistä haluaa. Pumppu ja vesiventtiili kun ovat samassa paketissa. Toimiiko lämmönsäätö kajuutassa ihan normaalisti?
    ajettu 270tkm ja toimii lämmönsäätö vielä normaalisti, mutta ilmeisesti kannattas vaihtaa koko paketti kerralla?
    Last edited by jome83; 10-02-2013, 12:54.

    Leave a comment:

Working...
X