memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tyramies
    replied
    mitenkäs tässä e38 tuplalasit toimii, eli siis tietämätön kysyy Jos oikein ymmärsin ne vaan niinku on 2 lasia, ja toimii samaanaikaan, vai pystyykö toista lasia liikuttamaan erikseen? Oishan se vitun hyvä ettei tarttis joka toine viikko repiä noita etusivulasien tummennuksia pois...

    Kukaan kuullut sähkötummennuksesta...?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Henrik_P View Post
    Oliko käyntihäiriöt jatkuvia vai välillä toimi ja välillä ei?


    Mulla nimittäin toimii välillä normaalisti kunnes rupeaa käymään 6-7 pytyllä. Muutenkin ihme juttu n. 1000 km. kesti tulppien vaihdon jälkeen ku rupes oikuttelee. Sitä ennen ei mitään vikaa. Pitää kokeilla uusilla tulpilla. Tosin vaihdan venakopan tiivisteet samalla. Näyttää vuotavan.
    Voi olla tulpankolot täynnä öljyä jos hyvin vuotaa.
    Aiheuttaa varmasti sytytyshäiriöitä.

    Leave a comment:


  • Henrik_P
    replied
    Originally posted by ostoslista View Post
    nyt kun olen vaihtanut alipaineletkut voin todeta että käyntihäiriöt hävisi miltei kokonaan, mutta pitäisikö viellä nollata ajotietokone että seokset säätyy kohdilleen ?

    Oliko käyntihäiriöt jatkuvia vai välillä toimi ja välillä ei?


    Mulla nimittäin toimii välillä normaalisti kunnes rupeaa käymään 6-7 pytyllä. Muutenkin ihme juttu n. 1000 km. kesti tulppien vaihdon jälkeen ku rupes oikuttelee. Sitä ennen ei mitään vikaa. Pitää kokeilla uusilla tulpilla. Tosin vaihdan venakopan tiivisteet samalla. Näyttää vuotavan.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Käytä oikeassa paikassa korjattavana. Sercap tai Autorepair

    Leave a comment:


  • H.Aulakoski
    replied
    Originally posted by H.Aulakoski View Post
    Webasto aiheuttaa edelleen murhetta. Välillä toimii, välillä ei... Huollossa arvioivat, että ohjauskortti olisi rikki. Sehän korjattiin vuosi sitten mutta meinasivat, että ei siitä korjaamalla uudenvertoista tule vaan on nimenomaan tyypillistä, että saattaa sen puolivuotta tai vuoden toimia, jotenkin.
    Niin tähän kysyisin, että onko tullut vastaan mitään jälkimarkkinaohjainkortteja, jonka vois kätevästi vaihtaa alkuperäisen tilalle? Mielelläänhän sitä ei koko webastoa vaihtaisi.

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by ostoslista View Post
    nyt kun olen vaihtanut alipaineletkut voin todeta että käyntihäiriöt hävisi miltei kokonaan, mutta pitäisikö viellä nollata ajotietokone että seokset säätyy kohdilleen ?
    kyllä kannattaa vikakoodit lukea pois. Jos tulee ongelmia niin ei ole vanhat koodit kummittelemassa siel sitten enää. Adaptaatioihin ei kannata koskee ne kyl sielt hakeutuu kohilleen.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Vai että ajotietokoneesta, keskikulutuksen mittauksen voit toki nollata
    Kyllä adaptaatiot hakeutuu ihan itsestään kohdalleen ajamalla.
    älä nyt ole ilkeä toiselle...

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by ostoslista View Post
    nyt kun olen vaihtanut alipaineletkut voin todeta että käyntihäiriöt hävisi miltei kokonaan, mutta pitäisikö viellä nollata ajotietokone että seokset säätyy kohdilleen ?
    Vai että ajotietokoneesta, keskikulutuksen mittauksen voit toki nollata
    Kyllä adaptaatiot hakeutuu ihan itsestään kohdalleen ajamalla.

    Leave a comment:


  • ostoslista
    replied
    nyt kun olen vaihtanut alipaineletkut voin todeta että käyntihäiriöt hävisi miltei kokonaan, mutta pitäisikö viellä nollata ajotietokone että seokset säätyy kohdilleen ?

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Kellään tällaista asekoteloa?

    Leave a comment:


  • Styroxi
    replied
    No ite tilasin schmiedmanIlta kyseisen mangeettiventtiili hässäkän jossa oli se vesipumppu siin venttiilien alla.. ja 148€ makso.. ellei schmiedmann sit tehny virhettä.. :think
    Voin laittaa kyseisestä kapistuksesta kuvankin kun eillen sen aikani kuluksi vaihdoin, ja kuvankin nappasin. oli muuten niin ihanan ahtaassa paikassa vielä..

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    740 "vesilaturilla" latauksen merkkivalo palaa himmeesti välillä kirkkaammin lataa kuitenkin oikein 14,4 +- jotain. Onko joku maattovika vai mikä ihime?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    KL:stä paketti maksaa muistaakseni n. 320€, että mistähän lienee porukka löytänyt tuota halvemmalla? :think Schmiedmann tarjoaa varaosanumerolla myös tuollaista +300€ hintaista osaa.

    On hyvä pitää mielessä, että e39:ssä vesiventtiilien yhteydessä ei välttämättä ole pumppua, jolloin pelkkien venttiilien hinta on yleensä edullisempi. E38:ssa on tietääkseni kaikissa malleissa sähköinen kiertovesipumppu, joka nostaa paketin hintaa. Näitä ei siis parane sekoittaa keskenään.


    Tätä ilmeisesti kaikki ovat katsoneet, eli käy 728 ja dieselit.
    Näyttää muuten siltä että tuossa ei ole kiertovesipumppua.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Tyramies View Post
    jos miettii että autossa on automaatti niin kuinka vaikeeta on saada manuaali tilalle? paljonko joutuu roipetta vaihtaan? Entäs jos automaatti menee paskaks esim jossai korvessa ja kotia ois reilu 600km ja esim lähin huoltsikka 100km, nii mitä tehdä? Saaks sitä hinata N vaihteella kun ei öljyt kierrä tjsp...

    edit: niin ja vielä 750 kulutus kaupunki + maantie sekä mikä se juttu on että matkassa vaan 6 sylinteriä kahdestatoista, ja sittenku polokasee lattiaan ni kaikki taas..?
    Älä murehdi sitä automaattia. Ei ne nyt niin yleisesti hajoa, kukaan vain ei tule sanomaan kappas kun vieläkin toimii vaan vain viasta valitetaan.
    Pitäisi oikeastaan tehdä joku polli kuinka monella automaatti hajonnut.

    Tuo että käy kuudella tarkoittaa sitä että toinenpuoli koneesta ei käy pienellä kaasulla kun jotain on rikki. Eikä taida edes kulutusta vähentää

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Tyramies View Post
    jos miettii että autossa on automaatti niin kuinka vaikeeta on saada manuaali tilalle? paljonko joutuu roipetta vaihtaan? Entäs jos automaatti menee paskaks esim jossai korvessa ja kotia ois reilu 600km ja esim lähin huoltsikka 100km, nii mitä tehdä? Saaks sitä hinata N vaihteella kun ei öljyt kierrä tjsp...

    edit: niin ja vielä 750 kulutus kaupunki + maantie sekä mikä se juttu on että matkassa vaan 6 sylinteriä kahdestatoista, ja sittenku polokasee lattiaan ni kaikki taas..?

    Jos sulla laatikko hajoo niin ettei enää liiku mihinkää ni eikö se ole yksi lysti hinaako vai ei, ei tän ikäseen autoon kannata juuri korjata vaan vaihtaa ehjä tilalle.
    Manuaalikonversiossa taas ei paljoa ole järkeä.

    Ja toi on taas perus essonbaarijuttuja että 750 käy 6 pytyllä pintakaasulla
    Kyllä siinä on silloin jotain vikaa ja pahasti.

    Leave a comment:

Working...
X