mitenkäs tässä e38 tuplalasit toimii, eli siis tietämätön kysyy Jos oikein ymmärsin ne vaan niinku on 2 lasia, ja toimii samaanaikaan, vai pystyykö toista lasia liikuttamaan erikseen? Oishan se vitun hyvä ettei tarttis joka toine viikko repiä noita etusivulasien tummennuksia pois...
Oliko käyntihäiriöt jatkuvia vai välillä toimi ja välillä ei?
Mulla nimittäin toimii välillä normaalisti kunnes rupeaa käymään 6-7 pytyllä. Muutenkin ihme juttu n. 1000 km. kesti tulppien vaihdon jälkeen ku rupes oikuttelee. Sitä ennen ei mitään vikaa. Pitää kokeilla uusilla tulpilla. Tosin vaihdan venakopan tiivisteet samalla. Näyttää vuotavan.
Voi olla tulpankolot täynnä öljyä jos hyvin vuotaa.
Aiheuttaa varmasti sytytyshäiriöitä.
nyt kun olen vaihtanut alipaineletkut voin todeta että käyntihäiriöt hävisi miltei kokonaan, mutta pitäisikö viellä nollata ajotietokone että seokset säätyy kohdilleen ?
Oliko käyntihäiriöt jatkuvia vai välillä toimi ja välillä ei?
Mulla nimittäin toimii välillä normaalisti kunnes rupeaa käymään 6-7 pytyllä. Muutenkin ihme juttu n. 1000 km. kesti tulppien vaihdon jälkeen ku rupes oikuttelee. Sitä ennen ei mitään vikaa. Pitää kokeilla uusilla tulpilla. Tosin vaihdan venakopan tiivisteet samalla. Näyttää vuotavan.
Webasto aiheuttaa edelleen murhetta. Välillä toimii, välillä ei... Huollossa arvioivat, että ohjauskortti olisi rikki. Sehän korjattiin vuosi sitten mutta meinasivat, että ei siitä korjaamalla uudenvertoista tule vaan on nimenomaan tyypillistä, että saattaa sen puolivuotta tai vuoden toimia, jotenkin.
Niin tähän kysyisin, että onko tullut vastaan mitään jälkimarkkinaohjainkortteja, jonka vois kätevästi vaihtaa alkuperäisen tilalle? Mielelläänhän sitä ei koko webastoa vaihtaisi.
nyt kun olen vaihtanut alipaineletkut voin todeta että käyntihäiriöt hävisi miltei kokonaan, mutta pitäisikö viellä nollata ajotietokone että seokset säätyy kohdilleen ?
kyllä kannattaa vikakoodit lukea pois. Jos tulee ongelmia niin ei ole vanhat koodit kummittelemassa siel sitten enää. Adaptaatioihin ei kannata koskee ne kyl sielt hakeutuu kohilleen.
nyt kun olen vaihtanut alipaineletkut voin todeta että käyntihäiriöt hävisi miltei kokonaan, mutta pitäisikö viellä nollata ajotietokone että seokset säätyy kohdilleen ?
Vai että ajotietokoneesta, keskikulutuksen mittauksen voit toki nollata
Kyllä adaptaatiot hakeutuu ihan itsestään kohdalleen ajamalla.
nyt kun olen vaihtanut alipaineletkut voin todeta että käyntihäiriöt hävisi miltei kokonaan, mutta pitäisikö viellä nollata ajotietokone että seokset säätyy kohdilleen ?
No ite tilasin schmiedmanIlta kyseisen mangeettiventtiili hässäkän jossa oli se vesipumppu siin venttiilien alla.. ja 148€ makso.. ellei schmiedmann sit tehny virhettä.. :think
Voin laittaa kyseisestä kapistuksesta kuvankin kun eillen sen aikani kuluksi vaihdoin, ja kuvankin nappasin. oli muuten niin ihanan ahtaassa paikassa vielä..
740 "vesilaturilla" latauksen merkkivalo palaa himmeesti välillä kirkkaammin lataa kuitenkin oikein 14,4 +- jotain. Onko joku maattovika vai mikä ihime?
KL:stä paketti maksaa muistaakseni n. 320€, että mistähän lienee porukka löytänyt tuota halvemmalla? :think Schmiedmann tarjoaa varaosanumerolla myös tuollaista +300€ hintaista osaa.
On hyvä pitää mielessä, että e39:ssä vesiventtiilien yhteydessä ei välttämättä ole pumppua, jolloin pelkkien venttiilien hinta on yleensä edullisempi. E38:ssa on tietääkseni kaikissa malleissa sähköinen kiertovesipumppu, joka nostaa paketin hintaa. Näitä ei siis parane sekoittaa keskenään.
jos miettii että autossa on automaatti niin kuinka vaikeeta on saada manuaali tilalle? paljonko joutuu roipetta vaihtaan? Entäs jos automaatti menee paskaks esim jossai korvessa ja kotia ois reilu 600km ja esim lähin huoltsikka 100km, nii mitä tehdä? Saaks sitä hinata N vaihteella kun ei öljyt kierrä tjsp...
edit: niin ja vielä 750 kulutus kaupunki + maantie sekä mikä se juttu on että matkassa vaan 6 sylinteriä kahdestatoista, ja sittenku polokasee lattiaan ni kaikki taas..?
Älä murehdi sitä automaattia. Ei ne nyt niin yleisesti hajoa, kukaan vain ei tule sanomaan kappas kun vieläkin toimii vaan vain viasta valitetaan.
Pitäisi oikeastaan tehdä joku polli kuinka monella automaatti hajonnut.
Tuo että käy kuudella tarkoittaa sitä että toinenpuoli koneesta ei käy pienellä kaasulla kun jotain on rikki. Eikä taida edes kulutusta vähentää
jos miettii että autossa on automaatti niin kuinka vaikeeta on saada manuaali tilalle? paljonko joutuu roipetta vaihtaan? Entäs jos automaatti menee paskaks esim jossai korvessa ja kotia ois reilu 600km ja esim lähin huoltsikka 100km, nii mitä tehdä? Saaks sitä hinata N vaihteella kun ei öljyt kierrä tjsp...
edit: niin ja vielä 750 kulutus kaupunki + maantie sekä mikä se juttu on että matkassa vaan 6 sylinteriä kahdestatoista, ja sittenku polokasee lattiaan ni kaikki taas..?
Jos sulla laatikko hajoo niin ettei enää liiku mihinkää ni eikö se ole yksi lysti hinaako vai ei, ei tän ikäseen autoon kannata juuri korjata vaan vaihtaa ehjä tilalle.
Manuaalikonversiossa taas ei paljoa ole järkeä.
Ja toi on taas perus essonbaarijuttuja että 750 käy 6 pytyllä pintakaasulla
Kyllä siinä on silloin jotain vikaa ja pahasti.
Leave a comment: