memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• makkis
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Itse vaihdoin aikanaan Magnaflowin katit vanhojen tilalle ja ne ovat ainakin asiansa ajaneet. Maksoivat yhteensä 360€. Mukana tulevat soviteputket, mutta käytännössä kuitenkin teettävät hieman lisätyötä, koska lambda-anturien paikat pitää siitää uuteen putkistoon ja vanhoja putkia joutuu katkomaan ja hyödyntämään uudessa systeemissä.

Lisäksi jos siinä auton puolivälin tienoilla on liitoskohta, niin suosittelen erittäin vahvasti tekemään liitoksesta ns. perinteisen (missä putket menevät toistensa päälle) tai rakentamaan kunnolliset laippaliitokset putkiin. Se alkuperäinen liitos on todella vittumainen saada pitämään kunnolla. Itse päädyin ostamaan Biltemasta sellaiset alkuperäistä vastaavat puristavat liitosputket, mutta siltikin piti vielä laittaa pakoputkikittiä väliin, jotta alkoi pitämään kunnolla. Jos nyt tekisin hommaa uudestaan, niin panostaisin ehdottomasti tuon liitoksen laatuun.
    Itse pyrin löytämään kuvaa vastaavat katit reilusti alle 200e, tai oikeastaan olen löytänytkin, mutta penkaillaan vielä vähän.
    Hyvä tietää kuitenkin että tuollaiset pelaa, eikä ole katsastuksessa turhanpäiväiset.

Aion tehdä koko putkiston kokonaan uusiksi ja laippaliitoksilla kaikki liitokset ni ei vuoda.

Leave a comment:

• Ramzez
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Riittäiskö tämmöset katit M62B44 koneelle, silleen et menis katsastuksestakin joskus tulevaisuudessa läpi? 2,5"
    Itse vaihdoin aikanaan Magnaflowin katit vanhojen tilalle ja ne ovat ainakin asiansa ajaneet. Maksoivat yhteensä 360€. Mukana tulevat soviteputket, mutta käytännössä kuitenkin teettävät hieman lisätyötä, koska lambda-anturien paikat pitää siitää uuteen putkistoon ja vanhoja putkia joutuu katkomaan ja hyödyntämään uudessa systeemissä.

Lisäksi jos siinä auton puolivälin tienoilla on liitoskohta, niin suosittelen erittäin vahvasti tekemään liitoksesta ns. perinteisen (missä putket menevät toistensa päälle) tai rakentamaan kunnolliset laippaliitokset putkiin. Se alkuperäinen liitos on todella vittumainen saada pitämään kunnolla. Itse päädyin ostamaan Biltemasta sellaiset alkuperäistä vastaavat puristavat liitosputket, mutta siltikin piti vielä laittaa pakoputkikittiä väliin, jotta alkoi pitämään kunnolla. Jos nyt tekisin hommaa uudestaan, niin panostaisin ehdottomasti tuon liitoksen laatuun.

Leave a comment:

• >Jon1<
    replied
    kyselisin semmosta että kuulusko kierrosten laskeutua nopeesti alas jos polkasee kaasua paikallaan ollessa? itsellä ei ainakaan laskeudu kun pikkuhiljaa :think kyseessä siis 4l automaatti

Leave a comment:

• makkis
    replied
    Riittäiskö tämmöset katit M62B44 koneelle, silleen et menis katsastuksestakin joskus tulevaisuudessa läpi? 2,5"

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Clubsportti kiinnostaa aina... end-of-OT
    No nyt on joku foto ihan sua varten sigussa ja toisaalla

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    No nyt kun kerran kysyit niin auto on paraikaa pesussa ekaa kertaa mun aikana. Ehkä sitte.
    Tosin eipä talvioptiikassa paljoa ole kehumista
    Clubsportti kiinnostaa aina... end-of-OT

Leave a comment:

• Supa
    replied
    ja nyt kun kerran oot onlin, niin missäs ne clubsportin kuvat viipyy, häh?
    No nyt kun kerran kysyit niin auto on paraikaa pesussa ekaa kertaa mun aikana. Ehkä sitte.
    Tosin eipä talvioptiikassa paljoa ole kehumista

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    ja nyt kun kerran oot onlin, niin missäs ne clubsportin kuvat viipyy, häh?

Leave a comment:

• Supa
    replied
    jaa, vaihdoitko alakolmiotukivarretkin? nehän maksaa pienen valtion vuosibudjetin verran :think
    Noh...ylemmät poikittaistukivarret sitten
    Kyllä mulla oli ihan vikaakin, aika monessa pallot väljänä.

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Paraski puhuja siellä
    Kyllä mä vaihdoin viimeksi kaikki poikittaistukivarret sekä pyöränlaakerit, samallahan ne menee kätevästi.
    jaa, vaihdoitko alakolmiotukivarretkin? nehän maksaa pienen valtion vuosibudjetin verran :think

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Rahamiehet (Supa ) vaihtaisi sitten samalla kaikki nuo ylätakatukivarret kun kerran hommaan ryhtyy, ne kun on kulutustavaraa kuitenkin. Myös alapallon kunto on usein hyvin kyseenalainen (ns narinahela). noilla operaatioilla tuo takapää onkin sitten taas kuin uusi, ja jos et osta mitään motonet-romua, niin kestää taas sen +100tkm.
    Paraski puhuja siellä
    Kyllä mä vaihdoin viimeksi kaikki poikittaistukivarret sekä pyöränlaakerit, samallahan ne menee kätevästi.

Leave a comment:

• Styroxi
    replied
    varaosia

sattu silmään tuos nettiä pläräillessä tollanen paikka..

näyttäs olevan suht edullisia varaosia..

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    En tiedä olenko aivan urpo vai onko peukalokeskellä kämmentä mutta minä en hoksaa miten ihmeessä tuon kontin vasemman puolen verhoilun saa irti jossa on toi naviboxi paikallaan, se navikaan ei liiku mihinkään :think
    ota ekana se naviboksi pois, tarviit siihen ihan perinteiset radiokoukut.
    Sen jälkeen otat sen verhoilun alareunassa olevat painonastat irti (niillä kiinni korissa), avaat sen pikkuluukun (se lukittuu koriin), ja pujotat verhoilun yläreunan pois sen navin kehyksen yläreunan takaa. Seuraavaksi nostat sitä verhoilua ylöspäin jotta saat sen pujottumaan cd-vaihtajan ympäriltä pois. Sitten alat olemaan jo aika lähellä sitä että verhoilu on kädessä.

Leave a comment:

• Soininen
    replied
    En tiedä olenko aivan urpo vai onko peukalokeskellä kämmentä mutta minä en hoksaa miten ihmeessä tuon kontin vasemman puolen verhoilun saa irti jossa on toi naviboxi paikallaan, se navikaan ei liiku mihinkään :think

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    Tuo nähtävästi vuotaa yläpäästä, jolloin ei ole paljon tehtävissä sille iskarille. Toinen vuotokohta on tuo venttiilirakennelma iskarin alapäässä, ja sen vuotoja on suuressa maailmassa korjattu menestyksekkäästi muutaman dollarin kustannuksilla. Itse olen odotellut josko tulisi joku päivä eteen tuo iskarin alapään vuoto niin voisi kokeilla ihan itse tuota "itse-tein-ja-hyvä-tuli" -patenttia.

Nuo iskarit on yleensä hyvinkin pitkäikäisiä just johtuen tuosta rakenteesta, joten voisin hyvin kuvitella että saisit korjattua tuon ihan vaan vaihtamalla tuon vuotavan iskarin toiseen. Paineethan niissä molemmissa pysyy samana joka tapauksessa koska sitä säädellään erillisen venttiilin kautta (venttiilin sijainti on perämurikan takapuolella). Ainakin ihan kokeilemisen arvoinen juttu, jos vain löydät jostain purkaamolta tuollaisen iskarin.

EDIT: joudut irroittamaan myös tuon taemman ylätukivarren, ja jos se on kauan ollut paikallaan niin se alkaa kohta kolisemaan sen irrotuksen jälkeen, joten melkein kannattaa ostaa yksi sellainenkin ja vaihtaa samalla. Rahamiehet (Supa ) vaihtaisi sitten samalla kaikki nuo ylätakatukivarret kun kerran hommaan ryhtyy, ne kun on kulutustavaraa kuitenkin. Myös alapallon kunto on usein hyvin kyseenalainen (ns narinahela). noilla operaatioilla tuo takapää onkin sitten taas kuin uusi, ja jos et osta mitään motonet-romua, niin kestää taas sen +100tkm.
    Last edited by BeamR; 15-02-2013, 06:39.

Leave a comment:

Working...
X