memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mixul
    replied
    Joo eli tuossa juuri kun tutkin niin startatessa ketju pyörii koneessa mutta ei tule puristuksen ääntä, eli kone pyörii kevyen tasaisesti ympäri.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by mixul View Post
    Onkelma starttauksessa! Eli startti pyörittää mutta joka pyörityskierroksella kuuluu naksaus, startti ei pyöri tyhjää vaan ainakin jotain se pyörittää mukanaan koska kuulostaa yhtä raskaalta kuin normaali starttaus. kuulostaa niinkuin kampi ei pyörisi mukana.
    Aloitetaan oikein perusteilla. Onhan virtaa tarpeeksi jne?

    Leave a comment:


  • mixul
    replied
    Onkelma starttauksessa! Eli startti pyörittää mutta joka pyörityskierroksella kuuluu naksaus, startti ei pyöri tyhjää vaan ainakin jotain se pyörittää mukanaan koska kuulostaa yhtä raskaalta kuin normaali starttaus. kuulostaa niinkuin kampi ei pyörisi mukana.
    Last edited by mixul; 20-01-2013, 14:37.

    Leave a comment:


  • thuttu77
    replied
    Originally posted by _charger- View Post
    keskitanko: ei tarvii purkaa mitään, nosturi jos on käytössä ei tarvi ottaa ees renkaita irti pallovineliin syytä olla irroitin, voi olla lujaa kiinni ja tilaa ei ole paljoa lyödä vasaralla...tyyliin joku tällänen:
    ilmaus: normaalisti.
    käsijarru:normaalisti
    Mulla on vata:n HD pallonivelen ulosvetäjä jossa muunmuassa toi ruuvi toisella puolella joten sinne yläpuolelle ei tarvitse mahtua ihan hirveesti tavaraa.

    toinen vielä askarruttava juttu on pikkasen huono joutokäynti mutta meni nippa nappa leimasta.

    CO HC O2 CO2 Lambda
    tyhjäkäynti 0,02 100 0,17 15,2
    >2000rpm 0,1 35 0,21 15,2 1,00

    Osaisko kukaan tohon sanoa mitään fiksua pikkasen käy rumasti tyhjäkäyntiä
    eli ilmeisesti kaikki muut arvot on jees mut toi HC ja tosiaan kuullostaa siltä et
    ei aina sytytä kaikilla ja kylmänä kyyllostaa aika bassomaiselta jumputukselta
    käynti.

    Leave a comment:


  • _charger-
    replied
    perskeles, tota en ajatellutkaan kun omaani noita irroittelin! pitää muistaa seuraavan kerran

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    paineilmatäryllä lähtee helposti, kaikilla muilla keinoilla saa tapella tosissaan.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Ja jos on yhtään niin kovaa kiinni kuin alatukivarret saa irroittaa ihan tosissaan.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Se on kyllä todella pieni se väli simpun ja apusimpukan liitoksessa että saa jonkun irroituskalun väliin. Perinteinen murtohaarukkakin tuntuu olevan liian paksu kärjestä.

    Leave a comment:


  • _charger-
    replied
    Originally posted by thuttu77 View Post
    Muutama kyssäri koskien E38 vm97 735i:ta

    Onkos kukaan vaihdellut raidetangon keskiosaa jos niin mahtuuko tulemaan
    pois ilman suurempaa purkamista näytti aika ahtaalta meinaan.

    Mites samaisen kipon jarrujen ilmaus tapahtuu kun jarru letku pitäis eteen vaihtaa?

    käsijarrun kiristys on lienee suht normaali opeaatio?
    keskitanko: ei tarvii purkaa mitään, nosturi jos on käytössä ei tarvi ottaa ees renkaita irti pallovineliin syytä olla irroitin, voi olla lujaa kiinni ja tilaa ei ole paljoa lyödä vasaralla...tyyliin joku tällänen:
    ilmaus: normaalisti.
    käsijarru:normaalisti

    Leave a comment:


  • thuttu77
    replied
    Muutama kyssäri koskien E38 vm97 735i:ta

    Onkos kukaan vaihdellut raidetangon keskiosaa jos niin mahtuuko tulemaan
    pois ilman suurempaa purkamista näytti aika ahtaalta meinaan.

    Mites samaisen kipon jarrujen ilmaus tapahtuu kun jarru letku pitäis eteen vaihtaa?

    käsijarrun kiristys on lienee suht normaali opeaatio?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Seiskaan joutunee ostamaan pari uutta kesäkumia takavanteille. Nyt siellä muistaakseni on etu/takarenkaissa eri merkkiset parit. Toiset taisi olla Continentalit ja toiset Hankookit. En muista kummissako päissä mitkäkin merkit.

    Näihin nyt ei näytä olevan samaan hintaluokkaan esim nangkangeja kuin mitä pienempiä kokoja saa.

    Millaista rengasta suosittelette? Ei kaikista kalleinta mutta joka perus ajorenkaana menee. Mitään ratasuorituksia ei tarvita vaan normaalia ajoa.

    Koko on 255/45/18

    Oisko joku näistä hyvä tai jokin muu merkki? Tai jos noista niin mikä ois pätevin?

    Hankook Ventus prime 2
    Hankook Ventus V12 Evo
    Falken FK 453
    Continental ContiSportContact 3

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Joo no toleranssit.
    Tolla periaatteella ois pitäny pitäytyä työntötanko koneissa
    hehe! Ite koittanu pitää et ei ainakaan kauheena joka asiaan sekaannu ja opettele (kugel "syöttöpumpun" testipenkki teonalla) ei rahkeet riitä. Ja eikait nois tonäri moteissakaan mitään pahaa ole ovat vaan liian yksin kertaisia paitsi nyt on noi uudet lt koneet aika sekaaviijo lepuutus toimintoineen ja vvt hässäköiden lisäyksen myötä. Viimeviikonloppuna purettiin 2010 camaron kone niin onhan siel teheny insinööri ratkasuja varsinkin tuon lepuutus toiminnon kanssa ( sori ot )

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    periaattessahan ei mikään mekaanisesti mut kyl toleranssin ja muutenki bemarin käyttämät laatikot ja jenkkilaatikot ovat vaan eri kaliperia toisen voi lyyä läjään kinttaat kädessä ja toiseen joutuu vaihtaan ohkasemmat. Muutaman stepin käyttäny rummut levällään ja jenkkilaatikoita tutkaillu niin on niis vaan....
    Joo no toleranssit.
    Tolla periaatteella ois pitäny pitäytyä työntötanko koneissa

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tuota mikäs tuosta tekee kauhean erilaisen kuin jenkkien laatikot?

    Itse en ole BMW laatikoita joutunut purkamaan / kasaamaan mutta jenkkien laatikot nyt kyllä todistettavasti onnistuvat.
    periaattessahan ei mikään mekaanisesti mut kyl toleranssin ja muutenki bemarin käyttämät laatikot ja jenkkilaatikot ovat vaan eri kaliperia toisen voi lyyä läjään kinttaat kädessä ja toiseen joutuu vaihtaan ohkasemmat. Muutaman stepin käyttäny rummut levällään ja jenkkilaatikoita tutkaillu niin on niis vaan....

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ootko mittaillut onko säädölle yleensä ollut tarvetta? Muuttuuko asemointi apusimpukan vaihdon myötä siis yleensä?
    Nyt on pakko sanoa, että en osaa sanoa onko lähtökohtaisesti ollut säätö oikein, mutta L7:n joutui vaihtamaan tuon apusimpukan helan ja sen jälkeen oli säätö piirun verran perseellään. toisaalta, jos se apusimpukan hela on aivan paskana, niin sekin jo aiheuttaa heittoa mittoihin.

    Summa summarum: mun mielestä on ainakin hyvä tarkistaa säätö helan vaihdon jälkeen, ei se ainakaan haittaa.

    Joka tapauksessa sen säädön joutuu tekemään jos se ohjaustanko vaihdetaan, mutta se onkin sitten eri juttu.

    Leave a comment:

Working...
X