Varmasti jostain sieltäkin vuotaa, mut on toi kurassa ihan koko öljypohjankin ympäriltä. Ei taida jaksaa alkaa jakopään remppaa tähän tekemään, ainakaan aivan heti. Mutta öljypohjan tiivarin vois ehkä vaihtaakin nyt samalla. Öljyvaihtovälillä(15tkm) ei kuitenkaan tarvi kertaakaan lisätä öljyä ei ei sitä mitenkään hirvittäviä määriä katoa tiivisteiden välistä, mutta hieman epäsosiaalisen näköinenhän toi on.
Mitenköhän automaattia sai hinata, kestääkö vetää pari kolme kilsaa? Pääsis tonne hallille rassaamaan. Ei paljo houkuta ulkosalla näpit jäässä ja maassa makaamalla ruuvata.
Supallakin näytti tehostimen pumppu olevan myyty..?
Ei onneksi moottorin puolelta oo mitään lohjennut, mutta pumppu on kyllä entinen. Pienempi pultti löyty pohjamuovin päältä. Tigillähän ton varmaan sais ehjättyä mutta lämpenee todennäköisesti liikaa, et en taida viitti alkaa askartelemaan. Tietty jos pitäis sitä muuten vesiastiassa upotettuna... :think
Lisäksi tarttis kyllä öljypohjan tiivisteelle jotain tehä.
Joo, ei tonne pääse oikein näkemään paremmin. Pitää huomenna ottaa pohjamuovi pois niin pääsee paremmin tutkailemaan tilannetta. Mutta epäilys on et koko pumppu on irronnut. Toivottavasti olis vaan pultit löystyneet ja tippuneet, vois olla mahiksia et on pumppu pysyny ehjänä... Mun säkällä on tietysti korva lohjennut ja pultti katkennut reikäänsä jne.
Toivottavasti ei ole jakopään alakopan korvakkeet murtuneet. Kun jos en ihan väärin muista niin tehostin olis sen kopan rungossa kiinni. :think
Ahtaassa raossa kuitenkin, ainakin E53:ssa...
Hetkonen, onko tuo siis ohjaustehostin, joka on lähtenyt liikkeelle? Jos siellä on akseli mennyt, niin luulisi vuotavan sitä kautta nesteitä maahan. En ole koskaan nähnyt, että E38:ssa olisi lähtenyt tehostin tai mikään muukaan apulaite liikkeelle, mutta olen kyllä muiden autojen kohdalla tavannut tilanteita, missä esimerkiksi laturi on irronnut kiinnikkeistään. Yksinkertaisesti mutterit ovat löystyneet, pudonneet maahan ja lopulta koko vehje on irronnut.
Joo, ei tonne pääse oikein näkemään paremmin. Pitää huomenna ottaa pohjamuovi pois niin pääsee paremmin tutkailemaan tilannetta. Mutta epäilys on et koko pumppu on irronnut. Toivottavasti olis vaan pultit löystyneet ja tippuneet, vois olla mahiksia et on pumppu pysyny ehjänä... Mun säkällä on tietysti korva lohjennut ja pultti katkennut reikäänsä jne.
Mitenköhän tää on edes mahdollista? Luulis et on koko pumppu irti..? Jos aksila olis poikki niin olis varmaan koko siimapyörä jo lentäny mäkeen. Huvittaa paljon alkaa tos pihassa pakkasessa ruuvamaan ku tallillekaan ei pysty hinaamaan. Kellään muuten käypää pumppua jemmassa jos tää nyt on lopullisesti finaalissa?
Hetkonen, onko tuo siis ohjaustehostin, joka on lähtenyt liikkeelle? Jos siellä on akseli mennyt, niin luulisi vuotavan sitä kautta nesteitä maahan. En ole koskaan nähnyt, että E38:ssa olisi lähtenyt tehostin tai mikään muukaan apulaite liikkeelle, mutta olen kyllä muiden autojen kohdalla tavannut tilanteita, missä esimerkiksi laturi on irronnut kiinnikkeistään. Yksinkertaisesti mutterit ovat löystyneet, pudonneet maahan ja lopulta koko vehje on irronnut.
Mitenköhän tää on edes mahdollista? Luulis et on koko pumppu irti..? Jos aksila olis poikki niin olis varmaan koko siimapyörä jo lentäny mäkeen. Huvittaa paljon alkaa tos pihassa pakkasessa ruuvamaan ku tallillekaan ei pysty hinaamaan. Kellään muuten käypää pumppua jemmassa jos tää nyt on lopullisesti finaalissa?
Webasto aiheuttaa edelleen murhetta. Välillä toimii, välillä ei... Huollossa arvioivat, että ohjauskortti olisi rikki. Sehän korjattiin vuosi sitten mutta meinasivat, että ei siitä korjaamalla uudenvertoista tule vaan on nimenomaan tyypillistä, että saattaa sen puolivuotta tai vuoden toimia, jotenkin.
Ohjainkortin rikkoutuminen ei välttämättä ole syy, vaan seuraus. Jos esim. paloilmapuhallin on raskasvetoinen, niin uusi/korjattu ohjainkortti saattaa kestääkkin vain sen puoli vuotta. Huonolla paloilmapuhaltimella webasto toimii tietyssä lämpötilassa hyvin ja toisessa lämpötilassa huonosti.
Tilasin mielestäni Lemförderinä KL:ltä iskarin yläpään tukikumin mutta tulikin Vaico. Meneekö perseelleen jos laittaa toiselle puolen Lemförder ja toiselle Vaico vaiko mitä fuckia..? Eli onko kestäviä nuo Vaico tuotteet? En ole aiemmin kuullutkaan tuollaisesta, saksalainen ilmeisesti kuitenkin. Ei jaksas enää yhtä uutta tilata kun rupee olemaan rojut kasassa vaihtoa varten. Ja oli siis aiemmin auton mukana tullut yläpään tukikumi uusi osa jo jemmassa ennestään (1kpl ja Lemförder).
Nyt on moottori optimoitu Karalan säätöihin 175 kW / 520 nm. Kivasti liikkuu ihan pintakaasullakin nyt.
Webasto aiheuttaa edelleen murhetta. Välillä toimii, välillä ei... Huollossa arvioivat, että ohjauskortti olisi rikki. Sehän korjattiin vuosi sitten mutta meinasivat, että ei siitä korjaamalla uudenvertoista tule vaan on nimenomaan tyypillistä, että saattaa sen puolivuotta tai vuoden toimia, jotenkin.
KYSYMYS: Onko tullut vastaan mitään jälkimarkkinaohjainkortteja, jonka vois kätevästi vaihtaa alkuperäisen tilalle? Mielelläänhän sitä ei koko webastoa vaihtaisi.
Nyt pakkasella auton seisottua yön yli ovet ei avaudu kaukosäätimellä vaan ainoastaan avaimella. Kun ajan töihin n. 25 km, ovet sulkeutuu kaukosäätimellä normaalisti. Samoin ainakin eilen työpäivän jälkeen ovet avautui normaalisti. Onko mahdollinen vika vain matala akkujännite ? Kerran teki saman ja silloin ohjelmoin avaimet uudelleen. Millaisella monsteri akkulaturilla tuota akkua pitää ladata ? Pieni ylläpitolaturi näytti heti, että akku on täynnä.
mistä pitäs muuten ettiä syytä jos 730iA 1995 240tkm mittarissa nakuttaa kun käynnistää kylmänä, tai muutenki saattaa pientä nakutusta kuulua vielä noin 3 minuutin päästä käynnistämisestä... öljyistä vai nostimet paskana?
Itellä teki ihan samaa ja öljyt ei olleet vanhat, tein forte käsittelyn ja poissa on pysynyt.
Nuo ilmoitusten tekstit nyt on muutenkin mitä sattuu, nettiautossakin on jatkuvasti "panssaroiduilla laseilla" olevia E38:a myynnissä, vaikkei tässä maassa ole varmaan yhtään sellaista yksilöä.
Ja sitten on vielä oma lukunsa ilmoitukset, missä lukee "VOLL". Pääsääntöisesti se tuntuu tarkoittavan että ko autossa ei ole MITÄÄN varusteita... Eli melkein kannattaa unohtaa myyntitekstit ja keskittyä kuviin, ne kertoo yleensä kaiken oleellisen.
niin tai kaivaa vin tunnuksen niin saahan bemun sivuilta/marmorilta suoraan listan mitä autossa on
Leave a comment: