Originally posted by Ramzez
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by JiPe View PostPitääpä käydä vähän auton alla pyöriskelee ennen kuin tilailee. Takapäähän onkin jo osat tuossa hyllyssä, niin saapi sitten samaan suuntaukseen.
Jos satut jarruosia tarvitsemaan, niin ne saa kätevästi edullisimmin tuolta Car Partsista. Mainittakoon, että etulevyn vähimmäispaksuus on 28,4 mm ja takalevyn 10,4 mm.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJos ja kun olet alustan kimpussa, niin katso samalla myös jarrujen kunto, eikä haittaa tehdä niille huoltoakaan. Ikävää sitten jälkikäteen, jos alusta on muuten tikissä, mutta jarrut jumittavat. Käytännössähän ei teetä muuta kuin työtä kun putsailet kitkapinnat ja voitelet uudestaan. Myös jarrumäntä on hyvä puristaa muutaman kerran sisään ja tsekata pölysuojan kunto. Mikäli jarrunesteet ovat +2 vuotiaat, niin nekin vaihtoon.
Jos satut jarruosia tarvitsemaan, niin ne saa kätevästi edullisimmin tuolta Car Partsista. Mainittakoon, että etulevyn vähimmäispaksuus on 28,4 mm ja takalevyn 10,4 mm.
viallinen laakeri tais pilata jarrulevyn :thinkLast edited by peto2; 05-07-2012, 20:42.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
tässäpä pähkinää M73N:stä;
oire:
- kuumana/kuumalla kelillä kone tuntuu ahdistuneelta, kuin ei saisi ilmaa tai bensaa
kokeiltua:
- MAF:t oletettavasti toimii, eli kun ottaa johdon irti niin hetkellisesti käynti romahtaa mutta palaa kuitenkin takaisin lähes normaaliksi
- öljykorkin avaamisella ja öljytikun irrottamisella ei ole mitään vaikutusta moottorin käyntiin
- tässähän ei ole varsinaisia tyhjäkäyntimoottoreita, sähköiset lisäilmasolenoidit on, mutta en ole satavarma niiden ohjauslogiikasta. Niiden johtojen irrottamisella ei ole kuitenkaan mitään vaikutusta moottorin käyntiin.
- ilmanputsareiden koteloiden avaamisella ei vaikutusta
- imuilman lämpöanturi toimii, ainakin antaa järjellisiä lukuja (ulkona +20, imuilma kuumalla konehuoneella +28)
- kylmänä on vetoja ja muutenkin toimii normaalisti -> en siis usko että on kateissa vikaa
- pa-tankin korkin otin irti jotta selviää mahdollisen ylipaineen/alipaineen ongelma - ei isoa merkitystä.
- pa-tankin huohotuksen venttiilit tuntuu toimivan, ainakin naputtavat niin perkeleesti
- lämmöt on normaalit, flektit pelaa
- kun polkaisee kaasua vähänkin ripeämmin niin konehuoneen puolelta kuuluu suhahdus ennen kuin kierrokset lähtee nousemaan, samanlainen kuin hukkaportti, tosin tässä ei satavarmasti ole ahtimia...
- INPA ei anna yhtään mitään vikakoodeja koko autosta.
Any ideas?Last edited by BeamR; 05-07-2012, 21:10.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postjarruista kun tuli puhetta niin onko sulla tietoa tuon "autobahn paketin" nelimäntäisistä jarruista, poikkeaako levyn koko? mistä palat? kuinka tuollaisia huolletaan? mm. liukutappeja ei ole.
viallinen laakeri tais pilata jarrulevyn :think
Olen melko varma, että levyt poikkeavat tavallisista. Normaalit levyt ovat kokoluokkaa 324 x 30 (740i), että jos tiedät levyjen varaosanumeron, niin vertaa noihin. 750i:ssä levyt ovat kokoluokkaa 334 x 32. Voi olla että tiukkaa tekee löytää levyjä ja paloja kyseiseen settiin, mutta koita kysyä huviksesi KL:stä uusia levyjä & paloja. Viimeistään marmorilta saa, mutta varmasti suolaiseen hintaan.
Laakeri harvemmin pilaa jarrulevyä, ellei sitten viallisella laakerilla ole ajettu helvetin pitkään, tai laakeri on todella vedellyt viimeisiään. Huomattavasti tyypillisempi levyn tuhoaja on ruoste ym. karsta navan ympärillä, jolloin levy ei istu kunnolla ja menee kieroksi sen seurauksena.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Posttässäpä pähkinää M73N:stä;
oire:
- kuumana/kuumalla kelillä kone tuntuu ahdistuneelta, kuin ei saisi ilmaa tai bensaa
kokeiltua:
- MAF:t oletettavasti toimii, eli kun ottaa johdon irti niin hetkellisesti käynti romahtaa mutta palaa kuitenkin takaisin lähes normaaliksi
- öljykorkin avaamisella ja öljytikun irrottamisella ei ole mitään vaikutusta moottorin käyntiin
- tässähän ei ole varsinaisia tyhjäkäyntimoottoreita, sähköiset lisäilmasolenoidit on, mutta en ole satavarma niiden ohjauslogiikasta. Niiden johtojen irrottamisella ei ole kuitenkaan mitään vaikutusta moottorin käyntiin.
- ilmanputsareiden koteloiden avaamisella ei vaikutusta
- imuilman lämpöanturi toimii, ainakin antaa järjellisiä lukuja (ulkona +20, imuilma kuumalla konehuoneella +28)
- kylmänä on vetoja ja muutenkin toimii normaalisti -> en siis usko että on kateissa vikaa
- pa-tankin korkin otin irti jotta selviää mahdollisen ylipaineen/alipaineen ongelma - ei isoa merkitystä.
- pa-tankin huohotuksen venttiilit tuntuu toimivan, ainakin naputtavat niin perkeleesti
- lämmöt on normaalit, flektit pelaa
- kun polkaisee kaasua vähänkin ripeämmin niin konehuoneen puolelta kuuluu suhahdus ennen kuin kierrokset lähtee nousemaan, samanlainen kuin hukkaportti, tosin tässä ei satavarmasti ole ahtimia...
- INPA ei anna yhtään mitään vikakoodeja koko autosta.
Any ideas?
EDIT: Kuinkas näissä kunkkumoottoreissa ovat nuo anturit, kun kaseissahan nokka-akselin ja kampiakselin anturit joskus kiukuttelevat ja silloin voivat olla vedot kateissa, eivätkä jätä joka tilanteessa vikakoodejakaan.Last edited by Ramzez; 05-07-2012, 22:02.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postjarruista kun tuli puhetta niin onko sulla tietoa tuon "autobahn paketin" nelimäntäisistä jarruista, poikkeaako levyn koko? mistä palat? kuinka tuollaisia huolletaan? mm. liukutappeja ei ole.
viallinen laakeri tais pilata jarrulevyn :think
Näissä siis katsotaan että männät liikkuvat hyvin ja että palat eivät ole jumissa satulassa.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostKovasti tuo vika viittaa siihen, että vikaa on joko polttoaineen/ilman saannissa, koska sytytyksen oireet pitäisi näkyä jo inpallakin. Onko ongelma todella päällä vain kuumalla koneella? Nimittäin jos vika on sellainen, mistä ei koodia jää, niin itselleni tulee mieleen ensimmäisenä bensapumppu, mutta se kyllä aiheuttaisi ongelmia lämmöistä riippumatta.
EDIT: Kuinkas näissä kunkkumoottoreissa ovat nuo anturit, kun kaseissahan nokka-akselin ja kampiakselin anturit joskus kiukuttelevat ja silloin voivat olla vedot kateissa, eivätkä jätä joka tilanteessa vikakoodejakaan.
Nokka-anturi on vaihdettu vuosi sitten (alkuperäisosa marmorilta, olis huono tuuri jos olis jo paskana), kampuran anturia ei ole tsekattu, mutta edelleenkään en ymmärrä miksi ei sitten temppuile kylmällä koneella.
Pa-paineensäädintäkin epäilin, mutta se on auton pohjassa joten ei sekään ole lämmöistä riippuvainen.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostOnko ongelma todella päällä vain kuumalla koneella?
Mystistä, etten sanois.
Veikkaan, että jos sää lämpenee päivän mittaan yli 20 asteen, niin kotimatkalla alkaa taas tuntumaan meno tahmealta :think
Voiko tää olla psyykkistäF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
BeamR Ei mitään hajua, mutta kysyn että ootko vaihtanu bensasuodattimen? (en ainakaan äkkiseltään bogannu tosta sun listasta). Itellä aiheutti vähän mystiä veto-ongelmia.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by JiPe View PostBeamR Ei mitään hajua, mutta kysyn että ootko vaihtanu bensasuodattimen? (en ainakaan äkkiseltään bogannu tosta sun listasta). Itellä aiheutti vähän mystiä veto-ongelmia.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postvaihdettu reilu vuosi sitten, voihan sekin tietty olla tukkeutumassa, mutta taas kerran: miksi vain kuumana...
Joo, ihan arvailua oli, mutta heitin nyt kuitenkin. Ei kai tuo ole kallis osa vaihtaa, jos kerran vanhallakin jo vuosi matkaa takana.Last edited by JiPe; 06-07-2012, 13:39.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by patte.525iM View PostVaihdoin bensasuodattimen, niin huomasin, et molemmat katit on halki joka hitsaussauman vierestä. On tää kumminkin menny leimasta läpi. Onks nää alkuperäiset katit?
Toki, jos edes toinen katti kolisee moottorin ollessa käynnissä, niin hitsaamisen sijaan katit kannattaa uusia.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostKyllä on alkuperäiset katit. Todennäköisesti halkeamat on vain alapuolella, joten ne halkeamat voi hitsata ilman putken irroittamista ja samalla tarkistaa putken kannakkeiden kunto.
Toki, jos edes toinen katti kolisee moottorin ollessa käynnissä, niin hitsaamisen sijaan katit kannattaa uusia.patte.525im
Comment
-
Comment