Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakeluvesimies
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2010
    • 2726
    • On the road @ Laplandia

    Ei pystynyt koodaamaan jenkkiparkkeja, kun vanha lcm. Onko mikä helpoin tapa kokeilla, kun 1998 e38 alkup-xenoneilla...? Vai jättääkö kokeilematta...

    Comment

    • MetalmaN
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 73
      • Raahe

      Tilasinpa ebaysta abs anturin taakse noin 20€..
      Kokonaiset 2 kilometriä toimi abs kuistonesto ok, jonka jälkeen vika valot päälle!
      Onko nuo halpis anturit noin huonoja vai sattuiko maanantai kappale?!
      Ex bmw:t e34 540ia e36 325ia e38 740iL 95 ..

      Comment

      • _charger-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2011
        • 380
        • Helsinki

        mulla sama juttu, schiedmannilt ostin 39 e anturin, kun ajaa yli 45 km/h niin abs valo syttyy! kele! täytyy vielä koittaa sorvaa ilmaväliä lähemmäks jos auttais...
        1966 Dodge Monaco
        1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

        EX:1994 BMW 750 IA e38
        EX:1994 BMW 740 IA e38

        Comment

        • Tyramies
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 272
          • Helsinki

          kummallista, yleensä tapana tehä silleen että ennenku lähtee duuniin niin laitan auton käyntiin ja meen himaan syömään et se lämpeää, niin tälläkertaa kun tulin niin näytti et kuchwasserts prufen tjsp, mut katoin englanniks sen niin tarkotti et check coolant level eli siis jäähdytysneste?? Tarkistin ja ihan tapissa se on, niinku se koho oikeessa kohassa. Liitin tjsp? Kellään muulla ollu sellasta?
          -Kevin, i wanna double...
          -Harry! ...
          -I need a double, right now!
          "thank you son."

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            Originally posted by Tyramies View Post
            kummallista, yleensä tapana tehä silleen että ennenku lähtee duuniin niin laitan auton käyntiin ja meen himaan syömään et se lämpeää, niin tälläkertaa kun tulin niin näytti et kuchwasserts prufen tjsp, mut katoin englanniks sen niin tarkotti et check coolant level eli siis jäähdytysneste?? Tarkistin ja ihan tapissa se on, niinku se koho oikeessa kohassa. Liitin tjsp? Kellään muulla ollu sellasta?
            No joskus oli kovassa pakkasessa nesteet niin kylmät että taso varmaan hiukan liian alhaalla, siitä antoi koodin. Mutta sitten hiukan lohko lämpimänä tason korkeus ihan ok, no mutta onhan tuo aika yleinen anturivian paikkakin.
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14353
              • Oulu

              Onkos tosiaan näissä alkupään E38:eissa tämä ASC+T näin hanakka ottamaan kiinni? Eteneminen pysähtyy ku seinään jos vähänkää ratas pyörähtää tyhjää. Peilijäällä olevista risteyksistä edes kiinnosta yrittää lähtä tuo päällä.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • McBeast
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 2998
                • Tallinn

                Originally posted by zener View Post
                Onkos tosiaan näissä alkupään E38:eissa tämä ASC+T näin hanakka ottamaan kiinni? Eteneminen pysähtyy ku seinään jos vähänkää ratas pyörähtää tyhjää. Peilijäällä olevista risteyksistä edes kiinnosta yrittää lähtä tuo päällä.
                Kyllähän se hanakka on, mutta kevyellä kaasujalalla pääsee huomattavasti mukavammin, kuin raskaalla. Ainakin itse koin liukkaalta lähdöt mukavammaksi luistonesto päällä, niin ei tarttenut nastoja polttaa ekaan risteykseen.
                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by zener View Post
                  Onkos tosiaan näissä alkupään E38:eissa tämä ASC+T näin hanakka ottamaan kiinni? Eteneminen pysähtyy ku seinään jos vähänkää ratas pyörähtää tyhjää. Peilijäällä olevista risteyksistä edes kiinnosta yrittää lähtä tuo päällä.
                  Kaippa se aika räväkkä on mutta mielestäni se toimii ihan hyvin liikkeelle lähdössä. Ainakin automaatin kanssa kun ei kaasua syötä kauheasti.

                  Oma kyllä on jo 96 versiota en sitten tiedä paljonko eroa m60 koneellisen versiossa on.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    Pitänee siis harjotella tuonki käyttö. E39:ssä toimi kyllä paljon hienostuneemmin.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by zener View Post
                      Pitänee siis harjotella tuonki käyttö. E39:ssä toimi kyllä paljon hienostuneemmin.
                      Niiinkö? Itsellä on vähän toiseen suuntaan tuntemusta.

                      Tosin tuo >400nm pyöräyttää tyhjää vähän helpommin kun 523ia hanaa annettaessa

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14353
                        • Oulu

                        Saattaa toki tulla lisävoimastaki, mutta 528:lla meno oli kuitenkin etenevää vaikka asc+t puuttu peliin.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by zener View Post
                          Saattaa toki tulla lisävoimastaki, mutta 528:lla meno oli kuitenkin etenevää vaikka asc+t puuttu peliin.
                          Siis ei tuo kyllä pysähdy vaikka asc+t vilkuttaakin.
                          Jotain eroa näissä nyt on.

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14353
                            • Oulu

                            Siis kyllä homma pelittää ihan ok, kun auto on liikkeessä. Paikaltaan lähtiessä tuo on vaan niin hanakka, että tuntuu kuin seinään ajas.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by zener View Post
                              Siis kyllä homma pelittää ihan ok, kun auto on liikkeessä. Paikaltaan lähtiessä tuo on vaan niin hanakka, että tuntuu kuin seinään ajas.
                              Kannattaa tarkistaa, ettei ASC:n vaijerissa ole kovin paljoa löysää. Ainakin mun E39:ssä ASC:n käytös pehmeni, kun säädin vaijerista väljät pois.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • Mäkki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2010
                                • 2190
                                • Orimattila

                                Tulin tänne hourailemaan omiani
                                Elikkä, mikä on tämän korin käyttökustannukset? Millä moottorilla varustettuna "halvin" ylläpitää? Bensaa saa asemilta, joten kulutus ei paina kasseissa

                                Tarkoitus olisi hommata käyttikseksi, työajossa väh. 40km päivä maantietä pitkin. 740 olisi kiinnostava vekotin, mutta mihin kannattaa kiinnittää huomiota esimerkiksi tuossa. Vaikeasti selitetty
                                #Ilmastoahdistus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎