Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nora
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 353
    • Tuusula

    Kysytääs nyt vaikka täältä josko apua löytyisi..
    Puhelin on siis täysin mykkä, sulakkeet ok, piuhat ok, liittimet ok, mistäs sitten lähdetään jatkamaan? TV:n av kanavalle laitettaessa näytössä lukee teksti MUTE, enkä moista saa mitenkään pois päältä, on siis puhelimesta laitettava?
    Tarkoituksena kuunnella ipodin kautta musiikkia..
    Auto vm-96 735
    Tallissa:
    BMW E39 535iA
    BMW E36 325i
    Porsche Cayenne 4.8l V8 twinturbo

    Ex
    E36 318is
    E36 325i
    E46 320d
    E38 735 V8
    E61 530d
    E61 535d
    F11 535d

    Comment

    • Komu
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 1037
      • Nurmijärvi

      Originally posted by sukeltaja-ankka View Post
      Hassu juttu, kun kyykähti yht'äkkiä varmaan jokin diagnostiikkapistokkeen virrantulo tms. Eli ei vain anna lukea autosta vikakoodeja, tunnistaa VINin avulla auton, mutta esim.kilometrit, integraatiotaso yms ei näy. Sitten, kun laittaa lukemaan koodeja, niin ei tunnista/lue yhtäkään yksikköä.

      Katselin sulakkeet läpi, yksi oli palanut, muttei vaihdolla ollut vaikutusta asiaan. Kellään tietoa esim. jonkin sortin sähkökaavioista tai yleisimmistä vioista, että mikä on, kun ei pääse autoon sisään. Airbag-valo palaa ja pitäisi nollata, niin ikäväähän tuo on. Pitäisi katsastaakin.
      Itse en mistään mitään tiedä, mutta varmistathan auton virran riittämisen. Omassani on ollut akku riittävä auton käynnistämiseen, mutta ei päästänyt kaikkialle lukemaan. Korjaantui latauksella ja myöhemmin akun vaihdolla.
      E70 X5 40d + F31 330d
      Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
      Myyty tämäkin335d E91 perheauto
      Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

      Comment

      • Uddiz83
        Bimmer Rookie
        • Feb 2013
        • 126
        • Oulu

        Elikkäs kysytäänpäs täällä semmoinen kysymys ku mulla on toi m60b40 moottori tuossa seiskalaisessa ja eihän se mennyt päästöistä läpi ja nyt jokin aika sitten kävi biiliapu lukemassa vikakoodit autosta johon tuli vastaukseksi ilmamäärämittari ja kaasuläpän potentiometri = tunnistin niin kun nollattiin ne niin käynnistettiin moottori että näkee että kumpi vikakoodi syttyy ekana mutta moottorist hirtti kaasu ihan kokonaan niin johtuuko kaasun hirttäminen noista?:think
        Nykyinen
        E38 740IA -95

        EX
        E36 Sedan 316i -91
        E30 M3look 316l -89
        E30 M3look 323i -89

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Uddiz83 View Post
          Elikkäs kysytäänpäs täällä semmoinen kysymys ku mulla on toi m60b40 moottori tuossa seiskalaisessa ja eihän se mennyt päästöistä läpi ja nyt jokin aika sitten kävi biiliapu lukemassa vikakoodit autosta johon tuli vastaukseksi ilmamäärämittari ja kaasuläpän potentiometri = tunnistin niin kun nollattiin ne niin käynnistettiin moottori että näkee että kumpi vikakoodi syttyy ekana mutta moottorist hirtti kaasu ihan kokonaan niin johtuuko kaasun hirttäminen noista?:think
          M60B40 on kyllä ihan vaijeri kaasulla niin ei varmaankaan.

          Comment

          • Uddiz83
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 126
            • Oulu

            Originally posted by Muurahainen View Post
            M60B40 on kyllä ihan vaijeri kaasulla niin ei varmaankaan.
            Mut mikähän se sitten tekee kun kummiski vaijerit oli ihan löysällä että ei ainakaan niitten takia voinut hirttäytyä?
            Nykyinen
            E38 740IA -95

            EX
            E36 Sedan 316i -91
            E30 M3look 316l -89
            E30 M3look 323i -89

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              Originally posted by Uddiz83 View Post
              Mut mikähän se sitten tekee kun kummiski vaijerit oli ihan löysällä että ei ainakaan niitten takia voinut hirttäytyä?
              Tyhjäkäyntiventtiili tai rankka imuvuoto.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • kuukankorpi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 634

                Tietääkö kukaan mikä vois aiheuttaa tällaista.Kone m62b44tu tyhjäkäynti on tasaista,mutta heti kun painaa vähän kaasua ja pitää polkimen samassa asennossa niin kierrokset seilaa 500-1000 välillä.Ja kun antaa paikallaan vähän kierroksia,niin kone rupee täriseen kun keventää kaasua.Vikakoodia antaa vain 140 activation map cooling josta sen ei pitäisi johtua.

                Comment

                • thuttu77
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 160

                  osaakos kukaan sanoa että mitä M62 imusarjan takakannen alareunassa on tai kuuluisi olla kun tuntuu että kone imee ilmaa sieltä takakannen alateunasta ja tuntuu pyöreältä reijältä imun tuntee kyllä ihan sorminkin sieltä?

                  Comment

                  • Uddiz83
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 126
                    • Oulu

                    Onko m60b40:ssä ilmamassamittarin ja lambda antureiden lisäksi mitään ns. ilma-antureita/tunnistimia? jotka säätäis syöttöä ym. pakokaasujen korkean hc ppm:n ja co% takia?
                    Last edited by Uddiz83; 21-04-2013, 16:15.
                    Nykyinen
                    E38 740IA -95

                    EX
                    E36 Sedan 316i -91
                    E30 M3look 316l -89
                    E30 M3look 323i -89

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by thuttu77 View Post
                      osaakos kukaan sanoa että mitä M62 imusarjan takakannen alareunassa on tai kuuluisi olla kun tuntuu että kone imee ilmaa sieltä takakannen alateunasta ja tuntuu pyöreältä reijältä imun tuntee kyllä ihan sorminkin sieltä?
                      Siellä on tulpattuja alipainelähtöjä ja tietysti pultinreijät.

                      Etsi googella kuva niin siitä varmaan näet paremmin mitä sieltä voisi puuttua.

                      Comment

                      • Soininen
                        BTCF Member
                        • Nov 2006
                        • 1295
                        • Kajaani

                        Onko muilla ollut tuon kattoverhoilun kanssa ongelmia. Alkaa irrota jo niin vittumaisesti liimauksestaan että jotain olisi tehtävä. Oletteko liimanneet/liimauttaneet sen vaiko hommanneet vaan ehjän?
                        E28 "525i" M52 -84
                        F11 520d xDrive -16

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          tarviit uuden kankaan ja hyvää liimaa. Niissä käytetyissä tulee tod näk sama ongelma kohta kuitenkin vastaan. Peruongelma on kankaan ja kattopahvin välissä oleva 3mm vaahtomuovikerros: se haurastuu ajan mittaan ja murenee, jolloin kattokangas alkaa roikkumaan. Liiman ruiskiminen sinne väliin ei auta mitään, koska siellä ei ole enää tartuntapintoja. Eli katto alas, vanhja ryijy lähtee vetämällä irti, pahvin puhdistus ja sitten uutta kangasta kunnollisella liimalla. Kangas on hyvä olla ihan verhoilukangas, johon on laminoitu valmiiksi vaahtomuovikerros, silloin säästyy tuplaliimaukselta eikä tarvi murehtia niin paljoa kankaan vettymistä. Voit toki laittaa sen myös verhoilijalle, mutta ainakin pk-seudulla niiden hinnat tuntuu olevan suht järkyttävät... Vaikka ottaisi osat itse irti autosta.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • thuttu77
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2005
                            • 160

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Siellä on tulpattuja alipainelähtöjä ja tietysti pultinreijät.

                            Etsi googella kuva niin siitä varmaan näet paremmin mitä sieltä voisi puuttua.
                            Löytämieni kuvien perusteella ei siellä kohtaa mitään pitäisi olla eli
                            imu on siinä "pyöreän" osan alareunassa eli oiskohan niin että se koppa
                            vuotaa :-/

                            Comment

                            • 2bar..ahhh
                              BTCF Honorary Member
                              • Nov 2004
                              • 3351
                              • haapavesi

                              Originally posted by thuttu77 View Post
                              Löytämieni kuvien perusteella ei siellä kohtaa mitään pitäisi olla eli
                              imu on siinä "pyöreän" osan alareunassa eli oiskohan niin että se koppa
                              vuotaa :-/
                              koppa ei ole kunnola paikoilaan se pyöteö osa minkä sisällä kalvo. Tai on halki.
                              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                              Comment

                              • Noxman
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2004
                                • 136
                                • Kokkola

                                Mistä porukka on hommaillut noita "pommeja"(eli paineakkuja) ja tasonsäädöllisen alustan muita osia? Taakse pitäisi saada uudet pommit ja se venttiilimorkula joka säätää paineen eli perän korkeuden. Autohan tuo sigun 750iL -96

                                KL-Varaosissa oli pommit 210€/kpl ja morkula 420€ eli jostain mielellään halvemmalla ja EI, en poista tasonsäätöä käytöstä
                                - E32 735iA - E38 750iAL -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎