Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 käyttiksenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thuttu77
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 160

    #16
    Itsellä Vm97 735 stepillä ja kohtuullisilla 1e km huoltokuluilla on päästy

    Oli ajettu 249tkm kun tuli mulle 1000km myöhemmin laatikko petti ja remontti melkein 3ke, jouluna sitten petti bensapumppu ja tielle jäätiin mutta siitä selvis
    430e:lla, Jäähdyttäjän vaihto ~300e osineen päivineen ja sitten jotain pienempää remonttia tässä siis 4tkm/6kk saldo

    Itse luulin että olisi ollut ns "parempi" yksilö mutta vikaa toisensa jälkeen pukkaa
    ja sitä on huollettu hartaasti muidenkin toimesta kuitteja 2006 - 2011 syksy oli liki kymppitonnilla.

    No alusta pitäis taas rempontoida on tehty edellisen omistajan toimesta mutta ilmeisesti päin prinkkalaa kun on selkeesti väljä.

    Mutta mielettömän hyvä ajettava kunnossa ollessaan.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by thuttu77 View Post
      Itsellä Vm97 735 stepillä ja kohtuullisilla 1e km huoltokuluilla on päästy

      Oli ajettu 249tkm kun tuli mulle 1000km myöhemmin laatikko petti ja remontti melkein 3ke, jouluna sitten petti bensapumppu ja tielle jäätiin mutta siitä selvis
      430e:lla, Jäähdyttäjän vaihto ~300e osineen päivineen ja sitten jotain pienempää remonttia tässä siis 4tkm/6kk saldo

      Itse luulin että olisi ollut ns "parempi" yksilö mutta vikaa toisensa jälkeen pukkaa
      ja sitä on huollettu hartaasti muidenkin toimesta kuitteja 2006 - 2011 syksy oli liki kymppitonnilla.

      No alusta pitäis taas rempontoida on tehty edellisen omistajan toimesta mutta ilmeisesti päin prinkkalaa kun on selkeesti väljä.

      Mutta mielettömän hyvä ajettava kunnossa ollessaan.
      Ilmeisesti ei ollut parempi yksilö.
      Ei omaan ole tarvinnut todellakaan tuollaisia summia syytää.

      Ajanutkin olen hieman enemmän kuin sinä tuossa ajassa.

      Comment

      • Hamppu80
        Bimmer Rookie
        • Feb 2012
        • 88
        • Liminka

        #18
        Ehottomasti e38 alle ja äkkiä, se on niin hieno peli, että makso mitä makso niin semmonen on hieno omistaa ja aivan mahtava ajaa.

        750IAL on iteläki haaveissa, kuhan vain raha tilanne antais myöten....sitä ootellessa häätyy ajella ruosteen raiskaamalla e34:lla

        Comment

        • 2bar..ahhh
          BTCF Honorary Member
          • Nov 2004
          • 3351
          • haapavesi

          #19
          seiskassa piillee vaara jos ei yhtään paneudu asiaan! Ja 300000km huolletussa seiskassa paina mitään! Itellä nettiauton toiseksi kallein seiska ja en kiellä etteikö olisi rahaa mennytki siihen mut kaikki on kunnossa ja varusteita on! silti vähemmän menny rahaa kun tuttu osti "saksan halvimman" seiskan ja sitä rakennellu.... mu yksilö 11000€ täys paketilla mut ainahan jos vannetta jne jne ei tule niin hinta pienenee ja koneeseen jakoremppa tehty!
          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #20
            Seiskaa ostaessa ei kannata katella muutakuin, että auto miellyttää väreiltään ja varusteiltaan. Kaikki E38:n koneet ja vaihdelaatikot on oikein käyttökelposia. Poislukien V8-manuaalit, pienikoneisista puuttuu maantievaihde ja isokoneisen laatikosta ei oo muutakuin harmia. (kannattaa ihan oikeasti tosissaan miettiä jos aikoo manuaalin ostaa.. kulutus nousee ja kepin veivaaminen ei tunnu mielekkäältä)

            Kaikissa koneissa ja laatikoissa on omat ongelmansa, mielestäni ainoa suhteellisen ongelmaton kombo on 750iA (M73 + 5HP30).

            Näiden korjaaminen on mielestäni halpaa, varaosia on saatavilla kohtuulliseen hintaan ja purkuautoja on ympäriinsä. Edellytyksenä on toki, että itse aikoo tehdä.. vikakohtiahan näissä on useamman E36:n lisävarustelistan verran. Sähköiltäänkin nämä ovat sen verran yksinkertaisia, että pienellä WDS:n selailulla ja inpalla testailemalla yleensä ratkeaa. (toisinkuin E34 tms. missä joka laitteelle menee omat johdot ja mikään ei ratkea ilman yleismittarin kanssa jokaista johtoa ja kytkintä mittaamalla)
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • thuttu77
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 160

              #21
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Ilmeisesti ei ollut parempi yksilö.
              Ei omaan ole tarvinnut todellakaan tuollaisia summia syytää.

              Ajanutkin olen hieman enemmän kuin sinä tuossa ajassa.
              Joo eihän tossa muuta isoa ollut kuin tuo laatikko josta pakki rumpu oli haljennut.
              muuten laatikko oli täysin iskussa ennen huoltoa,(HUOM ennen huoltoa ei jälkeen :-) vaihteisto huollon takuu huoltoon menee vielä.

              Syyläri oli se tyypillinen tyyppivika ja bensapumpunkin ymmärtää

              Comment

              • jussi_r
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1655
                • Nurmijärvi

                #22
                Originally posted by MasaTDS View Post
                Uskallan sanoa,että jos on auton hankkimiseen käytettäväksi hieman enemmän kun halvimpaan markkinoilla olevaan ja saat hankittua asianmukaisesti huolletun e38:n saat myös rahojesi vastineeksi parasta autoa mitä sillä rahalla saa.
                +1

                Ostin toissavuonna tutulta harrastajalta ylihuolletun veekasidieselin ja eipä ole kauheasti remontteihin mennyt rahaa. Bang for buck näissä on ainakin kohdallaan. Mulla on ollut omassa käytössä tällä vuosituhannella vissiin yli 20 autoa, enkä oikein parempaa hinta-laatusuhdetta muista. Ainoa "huono" puoli tässä 740d:ssä on että auton ostettuani meni vain muutama kk ja kahdella kyydissä käyneellä kaverillakin oli samanlaiset pihassa.
                M3 Cabrio Individual
                530d GT xDrive
                GL420 CDI
                ZX-12R

                Comment

                • Jukka K
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 157

                  #23
                  Viime kesäkuussa työmatka/talviautoni vaihtui E23:sesta E38:iin. Yksilöksi valikoitui '96 250 tkm ajettu 728i automaattilaatikolla. Tähän mennessä kilometrejä on tullut noin 8 tkm ja isompia ongelmia ei ole ollut. Muutamat tyyppiviat kiusaavat, mm. mittarin & radion näytön pikselöinti, sammuilevat xenonit ja pätkivä CD soitin. Katsastukseen piti vaihtaa yksi ulompi raidetangon pää ja takavilkkupolttimot.

                  Kevään ja kesän aikana on aloitella huoltotoimia (jarrupaloja, levyjä jne.) sekä korjailla tyyppivikoja tavalla tai toisella. Tavoitteena on tehdä kaikki itse, netistä löytyy paljon ohjeita ja täältäkin saa hyviä vinkkejä.

                  E38 on mukava auto, joka antaa minulle aikaa keskittyä enemmän vanhempiin harrasteautoihin.

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    #24
                    CD-vaihtaja korjaantuu yleensä lukupään putsaamalla.

                    Comment

                    • Jukka K
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 157

                      #25
                      Originally posted by Ramzez View Post
                      CD-vaihtaja korjaantuu yleensä lukupään putsaamalla.
                      Tuota täytyy kokeilla. Alkujaan CD soitin pätki pahasti. Paikallistin vian boxin ja pitkän kaapelin välissä olevaan lyhyeen kaapeliin (kaapelia taivuttelemalla ääni pätki). Löysin Ebaysta samanalaisen ehjän kaapelin ja tilanne parani hieman. Eli paikallaan CD soitin ei pätki enää. Sitten kun lähtee ajamaan, pätkiminen alkaa ja jatkuu. Unohtui mainita, että ainoastaan toisen kanavan ääni pätkii ja toinen on ok.

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #26
                        Originally posted by Jukka K View Post
                        Tuota täytyy kokeilla. Alkujaan CD soitin pätki pahasti. Paikallistin vian boxin ja pitkän kaapelin välissä olevaan lyhyeen kaapeliin (kaapelia taivuttelemalla ääni pätki). Löysin Ebaysta samanalaisen ehjän kaapelin ja tilanne parani hieman. Eli paikallaan CD soitin ei pätki enää. Sitten kun lähtee ajamaan, pätkiminen alkaa ja jatkuu. Unohtui mainita, että ainoastaan toisen kanavan ääni pätkii ja toinen on ok.

                        Radiomoduuli sulla taitaa olla rikki. Autohifiosiossa on juttua niiden korjauksesta..
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • |parsakaali|
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 997

                          #27
                          Originally posted by MrAleksi View Post
                          Kiitoksia kaikille nopeista vastauksista! Itse olen huomannut E36:n suhteen saman, että karjalalippiskansa on useimmat yksilöt raiskanneet. Täytyy pohtia asiaa ja jospa joku päivä E38 komistaisi autotallia.
                          Käyttöautona e38 ollut jo reilun parivuotta. Kokonaisuutena luotettavin ja vähävikaisin käyttöauto tähän mennessä. Loistava auto, kun ei ihan sitä halvinta osta. Vakuutuksetkin suht edulliset Pohjolassa. Liikennevakuutus kaskon kanssa pyöreästi 900e vuodessa. Tilava ja hiljainen. Dieselinä kulutuskin on aika maltillinen. Omalla ajolla kulutus pyörii siinä seitsemän ympärillä sekalaisessa ajossa. Malli on 730d

                          Edit
                          Kahtena aamuna on jäänyt seiska pihaan. Ensimmäinen kerta -22 pakkasta ja kuusi rikkinäistä hehkua, mutta hörähti silti Toinen aamu, pakkasta -38 ja polttoainesuodatin umpijäässä. Ei edes hörähtänyt.

                          Huoltoja mitä on tehty minun omistuksessa.
                          Raidetanko
                          Reaktiotangon puslat
                          Ilmastoinnin flekti
                          Hehkut
                          Termari
                          Jarrulevyt (katsastusmies kehotti vaihtamaan)
                          Narinanivel
                          Last edited by |parsakaali|; 10-01-2013, 23:03.

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2553
                            • Kirkkonummi

                            #28
                            E38 740iA -94 oli käytössä hiukan yli vuoden, tosin tästä ajasta se makasi minimaalisella käytöllä parisen kk, myyntitilassa. Autolla oli juuri vajaa 260tkm mittarissa kun se vaihtoi omistajaa. Alustassa vaihdettu osia ns. urakalla ja myös laadukkaita osia käytetty, mutta silti niitä joutui itsekin vaihtamaan. Auto painaa 1.8t ja se on paljon varsinkin jos joutuu ajamaan talvisin välttävästi aurattuja teitä jne.

                            Auto on kunnossa ollessaan kiva ajaa, tuollaiseksi isoksi tonnikeijuksikin edellyttäen, että ei tiukimmissa mutkissa halua hakea maksimipoistumisvauhtia. Urheiluauto se ei ole. Manuaalin voi huoletta unohtaa. M60B40 tarjosi ikäänsä nähden erittäin hyvää kyytiä, 0-100km/h 7.1s on suorastaan kunnioitettava saavutus.

                            E38:n valmistus päättyi 2001. Mikään myynnissä oleva ei ole siis uusi. Vaikka moottori olisi huollettu, laatikko rääkkäämätön ja sisustuskin kohtuukunnossa, tulee siinä olemaan pikkuvikoja. Kaikki on korjattavissa, mutta kun päälle lisätään 7-sarjalaisten yleensä varsin kohtuullinen varustus, niin varusteiden toimivuuden ylläpito vaatii myös oman aikansa. Taito tulee tekemällä, mutta esim. takalasin aurinkoverhoa ei mielellään nyt tuolla ulkoparkkipaikalla vaihda. Omalla kohdalla se jäi tekemättä, kaikki varaosatkin olivat hyllyssä melkein vuoden. Vaikka seiska oli vanha, niin kyllä sen kaikki varusteet pitäisi toimia ja toimimattomuushan se kismitti, varsinkin kun syy oli peilissä.

                            Oma meni pitkän myyntiajan jälkeen joskus tammikuussa 2011 5300€ hintaan. Näin jälkeenpäin ajateltuna, harvassa bemarissa on niin paljon harrastuspotentiaalia samaan rahamäärään ja vielä niin, että autolla pärjää aidosti jokapäiväisessä ajossa. Myynti harmittaa, mutta seuraava oli E46 330iA joka toimiessaan oli näppärämpi jo pelkän pienemmän koon vuoksi.

                            Huokaus. Pitäisiköhän tempaista ja hankkia ensi vuodeksi joku ääri-halpa E34, jolla voisi pörrätä töihin kun ei ole huoltoviikkoa. E38 on liian hieno seisotettavaksi.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              #29
                              Originally posted by Petteri75 View Post
                              E38:n valmistus päättyi 2001. Mikään myynnissä oleva ei ole siis uusi. Vaikka moottori olisi huollettu, laatikko rääkkäämätön ja sisustuskin kohtuukunnossa, tulee siinä olemaan pikkuvikoja. Kaikki on korjattavissa, mutta kun päälle lisätään 7-sarjalaisten yleensä varsin kohtuullinen varustus, niin varusteiden toimivuuden ylläpito vaatii myös oman aikansa.
                              +1. tän ikäisenä just noi varusteet vaatii hitusen ylläpitoa, mutta E38 on vielä vanhaa helppoa tekniikkaa ja korjaaminen onnistuu ihan omassa kotitallissa. Bonuksena on sitten sellainen seiskan ominaisuus, joka puuttuu monesta muusta autosta: ison laatuauton fiilis. jo pelkästään etutilojen väljyys on itselle ajamisen iloa tuottava tekijä: vaikka vieressä istuisi 2 metrinen punttipete, niin olkapäät ei kolise yhteen.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • Jukka K
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2004
                                • 157

                                #30
                                Originally posted by _nixu_ View Post
                                Radiomoduuli sulla taitaa olla rikki. Autohifiosiossa on juttua niiden korjauksesta..
                                Jaa, täytyykin tutkia, jos sieltä löytyisi ohjeita korjaukseen. Radio kyllä toimii ihan normaalisti. Kasettisoitinta en ole kokeillut vielä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎