Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 käyttiksenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14502
    • Oulu

    Originally posted by peto2 View Post
    Nää on vissiin merkkiliikkeen hintoja kun tuntuu olevan n. 5x sen mitä osat oikeasti maksaa
    Katoin kans, että mitä merkkarihintoja täällä ladellaan.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Originally posted by BMW735i View Post
      Täällä 735i. vm.2000.

      Auton omistanut 3,5 vuotta ja kilsat 151tkm -> 231tkm.

      Osaa vaihdettu minun aikana mm.

      Valomoduuli - 500e
      Abs-keskus (korjattu) - 450e
      Termostatti - 70e
      Vaihdelaatikko (tehdaskorjattu) 4000e
      Akku - 200€
      4-5 Määräaikaishuoltoa ym öljynvaihtoa ja osaa samalla vaihdettu. bout 800e-1000e / kerta.
      Alustanosia vaihdettu ja laatikon-öljyt - 1500e
      Tukiniveliä jarrulevyjä jne - 2000e
      Maalaukset - 670e

      Ja varmasti kaikkee muuta. Yht. 13,5k mennyt korjauksiin tuona aika. Kaikki kuitit kansiossa tallessa. Bensaa menee 12L/100km ja kilsoja tulee nykyisin 40tkm/v. Öljyä ei mene pisaraakaan.

      Ei voi edes verrata vm. 2016 Fordeisin, toyotoihin tai muihin anjoviksiin. Kyyti on ruhtinaalista V8 koneella, eikä tähän mitään RS tai AMG pajoja tarvita väliin. Hyvät pörinät ku painaa kaasua ja 150km/h vauhdissa voi vaivatta puhua luuriin, sisätila hiljainen kuin kuiskaus.

      Kulut ovat siis tähtitieteelliset ja menee vuodessa 40tkm ajolla pienituloisen vuosipalkan verran vuodessa. Mutta ei seiska olekkaa budjetti-miehen kiesi.

      Jos lompakossa painetta niin suosittelen ehdottomasti, tässä autossa on 2000-luvun vaihteen klassista kulmikkuutta ja tänä päivänäkin saa paljon kehuja sekä kateellisten katseita.
      Oho, mulla ei ole kuudessa vuodessa mennyt noin paljoa vaikka laskis kulut yhteen kahdesta 750:stä. Toisella ajoin 60tkm ja toisella, no kait nyt 15tkm on ajettu.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • BMW735i
        Newbiemmer
        • Oct 2015
        • 12
        • Uusimaa

        Originally posted by BeamR View Post
        Oho, mulla ei ole kuudessa vuodessa mennyt noin paljoa vaikka laskis kulut yhteen kahdesta 750:stä. Toisella ajoin 60tkm ja toisella, no kait nyt 15tkm on ajettu.
        Itellä ainakin, lähes aina joku vikavalo palaa tai joku osa väljä jne. Ikää autolla ja paljon kilsoja vuodessa nii ihmekkös tuo.

        Ei ole marmorilla huollettu auto ja osia en osta romuttamoilta tai käytettynä tai netistä. Vien auton pajalle ku tarvii ja pyydän vaihtamaan sen mikä on paskana.

        Hinnat mitä listasin sisältää työt ja mahdolliset rahdit jne. Pelkät osat on toki halvemmat. Tämä siis PK-seudulla, otetaan halpoja ja hyviä korjaamoehdotuksia toki vastaan (jos tämmöstä on olemassa)
        Last edited by BMW735i; 20-05-2016, 19:33.

        Comment

        • sonkko123
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1114
          • Kuopio

          Itellä ollut nyt tämän kuun alkupäästä seiska pihassa, m62b44 koneella ja 310tkm mittarissa.

          Mitään huonoa sanottavaa ei autosta ole, muutakuin edellisen/sitä edellisen omistajan tekemä putkisto mikä on vähän turhan kova ääninen, miehekäs tosin

          Mitään vikoja ei oo ollut, paitsi ku kiikuttelin penkkiä eteen, ylös, alas, taakse, kenoon, vinoon yms ni alkoi airbägin valo palamaan.
          Niin ja vaihdan minä tuon ketjunkiristimen kun sen kerran ostinkin.

          Varusteilla pärjää vallan mainiosti.
          Keskikulutus tällähetkellä n. 13l mikä koostuu pelkästään kyläpyörityksestä ja kaupassa käynnistä.

          Niin ja vakuutukset osakaskon kanssa 430€/vuosi



          Varustelistaa vielä.
          202 Steptronic Steptronic
          214 Automatic Stability Control+traction
          260 Side Airbag Driver/frt Passenger
          284 Lt/aly Wheels Ellipsoid Styling 46
          438 Wood Trim Edelholzausfuehrung
          459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory
          473 Armrest, Front Armauflage Vorn
          488 Lumbar Support Driver/front Passenger
          548 Speedometer With Kilometer Reading
          555 On-board Computer
          602 On-board Monitor With Tv
          694 Preparation For Cd Changer
          806 3rd Stop Light


          320 Model Designation, Deletion
          423 Floor Mats, Velour
          428 Warning Triangle
          456 Comfort Seats, Electric. Adjustable
          464 Skibag
          494 Seat Heating F Driver/front Passenger
          500 Headlight Washer Sys/intensive Cleaning
          508 Park Distance Control (pdc)
          522 Xenon Light
          534 Automatic Air Conditioning
          609 Navigation System Professional
          629 Car Telephone (gsm) W Card Reader Front
          672 Cd Changer Bmw For 6 Cds
          676 Hifi Loudspeaker System
          775 Individual Roof-lining Anthracite
          801 Germany Version
          863 Europe/dealer Directory
          Last edited by sonkko123; 09-11-2017, 23:09.

          Comment

          • camshaft
            BTCF Member
            • Sep 2016
            • 539
            • Kotka

            Tervehdys Foorumi,

            BMW-nyybi aikoo nyt repäistä ja hankkia (kakkos)käyttöautoksi E38:n, olikohan se tässä ketjussa kun joku osuvasti totesi että 1.6-litraiset Opelit on jo nähty.

            Kiikariin asettunut 728, lähinnä bensankulutusargumentillä (jotenkinhan nämä jutut pitää perustella myös järkisyin).... Muutamaa autoa olen jo käynyt katsomassa mutta Se Oikea tuntuu olevan vielä hakusessa. Sen verran vähäisesti on kuitenkin vielä näppituntumaa kertynyt näistä vehkeistä, että pakko kysyä kokeneempien näkemystä parista koeajolla vastaan tulleesta ilmiöstä:

            - Steptronic-laatikko: Onko normaalia että kun paikallaan ollessaan vaihtelee vaihdetta D:n ja R:n välillä niin vivun liikuttamisen jälkeen on pieni viive, ja sen jälkeen selvästi havaittava/tunnettava "tömähdys" joka tuntuu kuuluvan auton takapäästä?

            - Normaalin moottoriäänen lisäksi kuuluu selkeä korkea ujellus tai vihellys, kuulostaa ihan joltain lentokoneen turbiinilta. Ääni seuraa moottorin kierroksia mutta ei ihan yksi yhteen. Onko normia ja jos ei niin mistä tuommoinen voi johtua?

            En ole näillä näkymin ostamassa kyseistä autoa jossa nämä ilmenivät, mutta kyselen sen vuoksi että yritän kartuttaa vähän tietoa ja tuntumaa tähän mallityyppiin ja sen kummallisuuksiin (seuraavalle koeajolle taas astetta viisaampana). Pahoittelut jos nämä ovat jotain ihan alkeellisen itsestäänselviä kysymyksiä ja kiitos tiedoista jo etukäteen!
            "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
            Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by camshaft View Post
              Tervehdys Foorumi,

              BMW-nyybi aikoo nyt repäistä ja hankkia (kakkos)käyttöautoksi E38:n, olikohan se tässä ketjussa kun joku osuvasti totesi että 1.6-litraiset Opelit on jo nähty.

              Kiikariin asettunut 728, lähinnä bensankulutusargumentillä (jotenkinhan nämä jutut pitää perustella myös järkisyin).... Muutamaa autoa olen jo käynyt katsomassa mutta Se Oikea tuntuu olevan vielä hakusessa. Sen verran vähäisesti on kuitenkin vielä näppituntumaa kertynyt näistä vehkeistä, että pakko kysyä kokeneempien näkemystä parista koeajolla vastaan tulleesta ilmiöstä:

              - Steptronic-laatikko: Onko normaalia että kun paikallaan ollessaan vaihtelee vaihdetta D:n ja R:n välillä niin vivun liikuttamisen jälkeen on pieni viive, ja sen jälkeen selvästi havaittava/tunnettava "tömähdys" joka tuntuu kuuluvan auton takapäästä?

              - Normaalin moottoriäänen lisäksi kuuluu selkeä korkea ujellus tai vihellys, kuulostaa ihan joltain lentokoneen turbiinilta. Ääni seuraa moottorin kierroksia mutta ei ihan yksi yhteen. Onko normia ja jos ei niin mistä tuommoinen voi johtua?

              En ole näillä näkymin ostamassa kyseistä autoa jossa nämä ilmenivät, mutta kyselen sen vuoksi että yritän kartuttaa vähän tietoa ja tuntumaa tähän mallityyppiin ja sen kummallisuuksiin (seuraavalle koeajolle taas astetta viisaampana). Pahoittelut jos nämä ovat jotain ihan alkeellisen itsestäänselviä kysymyksiä ja kiitos tiedoista jo etukäteen!
              Ei kuulu vinkua eikä myöskään pahemmin tömähdellä.
              Toki vaihteen kytkeytymisen tuntee mutta pahemmin ei kuulu tömähtää.

              Tuokin on kovin suhteellista paljonko 728 säästää vs. esim. 740

              Comment

              • camshaft
                BTCF Member
                • Sep 2016
                • 539
                • Kotka

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Ei kuulu vinkua eikä myöskään pahemmin tömähdellä.
                Toki vaihteen kytkeytymisen tuntee mutta pahemmin ei kuulu tömähtää.
                Oukei, näin mä vähän arvelinkin...

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Tuokin on kovin suhteellista paljonko 728 säästää vs. esim. 740
                Joo, jos ymmärsin aiemmista keskusteluista oikein niin ei kovin montaa litraa satkulla taida olla eroa...? Mulla autolla odotettavissa oleva ajo on 95% maantietä eli kaupunkikulutuksen lukuja ei ehkä tarvitse niin paljoa katsoa... Mut katsotaan, tsekkaan lähiviikkoina pari hyvältä vaikuttavaa 728-kandidaattia ja jos niistä ei nappaa niin pitää ehkä laajentaa haravointia sitten 740:seen.

                Yksi miinus tuossa 728:ssa (tällaiselle pitkällistä autoharrastetaustaa omaamattomalle henkilölle) taitaa olla että siihen ei vissiin ole saatavilla mitään painettua korjausopaskirjaa? Bentleyn opuskin näyttää kattavan vaan nuo jenkkimallit (740/750). eBayssä kaupataan DVD:llä noita ilmeisesti korjaamokäyttöön tarkoitettuja sähköisiä oppaita, onko niistä käyttökokemuksia?
                "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
                Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

                Comment

                • peto2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 8267
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by camshaft View Post

                  Yksi miinus tuossa 728:ssa (tällaiselle pitkällistä autoharrastetaustaa omaamattomalle henkilölle) taitaa olla että siihen ei vissiin ole saatavilla mitään painettua korjausopaskirjaa? Bentleyn opuskin näyttää kattavan vaan nuo jenkkimallit (740/750). eBayssä kaupataan DVD:llä noita ilmeisesti korjaamokäyttöön tarkoitettuja sähköisiä oppaita, onko niistä käyttökokemuksia?
                  Itse en ole moisia kirjoja kaivannut kun on olemassa BMW TIS -> http://workshop-manuals.com/bmw/
                  Tämän alkuperäinen versio on tarkoitettu asennettavaksi tietokoneelle (Windows 2000 ->) tai GT1 testeriin jolloin käyttöliittymä on järkevämpi. Kannattaa tutustua myös BMW WDS:ään -> http://www.bmw-planet.net/diagrams/
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • camshaft
                    BTCF Member
                    • Sep 2016
                    • 539
                    • Kotka

                    OK kiitti vinkistä. Jostain syystä en saa tuota workshop-manuals.comin sivua toimimaan selaimessa järkevästi, mutta eBaystä lähti nyt tilaukseen DVD jossa käsittääkseni on ainakin tuo TIS ja WDS. Kokeillaan nyt ekaksi läppärillä - varmaan kun noita plärää läpi muutaman illan ajatuksella niin on jo aika paljon enemmän kärryillä asioista kaupoille mennessä...
                    "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
                    Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

                    Comment

                    • ihi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 243
                      • Kota

                      En keksi yhtä ainoata syytä hankkia mitään muuta kun 740 taikka 750 malli.

                      Nuo kutoset on auttamatta liian pieniä pannuja isoon ja painavaan autoon.

                      Yleensä noissa on vielä muissakin varusteissa pihistelty kun vaan moottorissa.

                      Kulutusosat sun muut yläpidolliset kulut on kuitenkin likimain samat kaikissa.

                      Kulutus on ainoa argumentti pikkukoneen puolesta, mutta ei se oikein ole nykymittapuun mukaan mitenkään järkevä siinä 728:ssakaan.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14502
                        • Oulu

                        Originally posted by ihi View Post
                        Kulutus on ainoa argumentti pikkukoneen puolesta, mutta ei se oikein ole nykymittapuun mukaan mitenkään järkevä siinä 728:ssakaan.
                        Jep, itellä kun oli 750i ja 728i isoilla vanteilla molemmat. Maantiellä kulutuksessa oli vain litran ero. Mutta sitten taas kaupunkiajossa n. 9l.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3647
                          • Raisio

                          728 saa kortin kuivumaan ja kiihtyy ihan normaaliautojen tahtiin. Mitä muuta muuten leppoisan kyydin tarjoavalta 700 sarjalaiselta kaipaa??? Lisäksi 2,8 kutonen pensakoneista kaikkein huolettomin vaihtoehto.

                          Kiihkeää kyytiä etsivät voi osaa vaikka sen e36 Mkolmosen
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Originally posted by ritariässä View Post
                            728 saa kortin kuivumaan ja kiihtyy ihan normaaliautojen tahtiin. Mitä muuta muuten leppoisan kyydin tarjoavalta 700 sarjalaiselta kaipaa??? Lisäksi 2,8 kutonen pensakoneista kaikkein huolettomin vaihtoehto.

                            Kiihkeää kyytiä etsivät voi osaa vaikka sen e36 Mkolmosen
                            Oma näkemykseni vastauksena kysymykseen:
                            A. Pikkulohkoissa varusteet on järjestään apaattiset. Seiska edustaa aikakautensa parasta teknistä osaamista, joten mun mielestä seiskan kuuluu olla niin Voll kuin inhimillisesti mahdollista. Ja se sisältää myös tekniikan
                            B. Ei se M73 mikään raketti ole, kaukana siitä (varsinkin 2010-luvun mittapuulla), mutta kaikki se vääntö mikä siitä padasta lähtee alhaalta asti yhdistettynä hemmetin hyvään askiin (aina steppi) tarkoittaa komiaa kulkua. Ei onnistu M52:lla,,siinä jää aina se viimeinen silaus puuttumaan.
                            C. Auto ostetaan itselle, ei muille. Soundit joita isolohkoista saa aikaiseksi, tunne jonka isolohkon aiheuttama painautuminen selkänojaan tulee kiihdytyksessä ja täysin eleetön kulku on jotain mikä MINUN mielestäni tekee noista kivoja. Ja pikkukoneisen kanssa jää sitten aina miettimään että "olis sittenkn pitänyt..."
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • Masunki
                              Newbiemmer
                              • Mar 2016
                              • 16
                              • Oulu

                              Itsellä ollut helmikuusta asti käyttöautona 728i vuodelta 2000. Tämä on ainoa E38 jolla olen ajanut, niin ei ole kokemusta V8 tai V12 moottoreiden voimasta. Silti ei ole tullut koskaan tilannetta jossa olisi tarvinut enemmän tehoa liikenteeseen. Talvella muutenkin, oli sitten 6 tai 12 sylinterinen niin veikkaan että ASC vilkkuu yhtä paljon. Ohitustilateissa kun steptronicilla pykältää kolmoselle ja painaa laakia niin kyllä tämä täysin riittävän nopeaa kiihtyy 130-140kmh vauhtiin. Auton ostaessani resetoin toisen keskikulutusmittareista ja tällä hetkellä se näyttää keskikulutukseksi 9.9L/100km, sisältäen enimmäkseen seka-ajoa. Ja eihän tämmöisellä autolla muutenkaan kuulu hurjastella...

                              Kyseinen 728i on tullut tehtaalta kohtuu hyvillä varusteilla, löytyy mm. comfort penkit sähköllä, hydraulinen takaluukku, msport rattia, puheohjausta ym ym. Itse olen autoon vaihtanut MK2 tietokoneen MK4:een ja 4:3 näytön 16:9 näyttöön. Angel eyesit fade-in fade-off toiminnolla tuli myös asennettua. Myös televisio näkyy seiskassa... Ihan hauska kapistus. Musiikin kuuntelu Spotifystä onnistuu puhelimen kautta nätisti bluetoothilla. Äänenlaatu on myös kiitettävä (DSP), ja sitäkin on kohtuudella paranneltu laittamalla pieni 12" subbari takaluukkuun voimistamaan matalia ääniä.

                              Autossa on vakioalusta ja pienet renkaat ja vanteet... Vielä. Kyyti on erittäin leppoisaa ja hiljaista. Mielestäni edes uudet eemelit eivät pärjää kyydin mukavuudelle ja hiljaisuudelle. Steptronic vaihtaa vaihteita erittäin nätisti, eli juuri niinkuin pitää.

                              Kertakaikkiaan viimesen päälle auto

                              Varustelista:

                              216 SERVOTRONIC
                              261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS
                              302 ALARM SYSTEM
                              303 LT/ALY WHEELS/ELLIPSOID STYLING 60
                              316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION
                              358 CLIMATE COMFORT WINDSCREEN
                              401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC
                              415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW
                              423 FLOOR MATS, VELOUR
                              428 WARNING TRIANGLE
                              431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
                              438 WOOD TRIM
                              441 SMOKERS PACKAGE
                              456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE
                              464 SKIBAG
                              494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
                              500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING
                              508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
                              522 XENON LIGHT
                              549 RADIO CLOCK
                              609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
                              620 VOICE INPUT SYSTEM
                              629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT
                              670 RADIO BMW PROFESSIONAL
                              677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL
                              710 M LEATHER STEERING WHEEL
                              801 GERMANY VERSION
                              818 MAIN BATTERY SWITCH
                              863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
                              879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION

                              Youtubessa pikku pätkä https://www.youtube.com/watch?v=WnCGhuCXoHk

                              Comment

                              • jakeluvesimies
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2010
                                • 2726
                                • On the road @ Laplandia

                                Originally posted by Masunki View Post
                                Itsellä ollut helmikuusta asti käyttöautona 728i vuodelta 2000. Tämä on ainoa E38 jolla olen ajanut, niin ei ole kokemusta V8 tai V12 moottoreiden voimasta. Silti ei ole tullut koskaan tilannetta jossa olisi tarvinut enemmän tehoa liikenteeseen.

                                Kertakaikkiaan viimesen päälle auto
                                Kyllä näissä on kilohinta kohdillaan. 2000e varmaan realistiset kaupat nykyjään "paljon" ajetuissa... mikään ei voita sitä fiilistä kun joku pappa abc:llä kyselee mikä tuo bmw on mahtaa olla kalliskin

                                Toki beamer lainaten, tehot ja varusteet on poikaa, mutta vähälläkin pääsee alkuun... voihan sitä joku päteä jollain yariksen handsfree takaluukulla, muuta entä oem-soft-close-kaukosäädöllä vaikka 1996 autossa
                                Last edited by jakeluvesimies; 04-10-2016, 22:30.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎