Originally posted by peto2
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 käyttiksenä
Collapse
X
-
Originally posted by BMW735i View PostTäällä 735i. vm.2000.
Auton omistanut 3,5 vuotta ja kilsat 151tkm -> 231tkm.
Osaa vaihdettu minun aikana mm.
Valomoduuli - 500e
Abs-keskus (korjattu) - 450e
Termostatti - 70e
Vaihdelaatikko (tehdaskorjattu) 4000e
Akku - 200€
4-5 Määräaikaishuoltoa ym öljynvaihtoa ja osaa samalla vaihdettu. bout 800e-1000e / kerta.
Alustanosia vaihdettu ja laatikon-öljyt - 1500e
Tukiniveliä jarrulevyjä jne - 2000e
Maalaukset - 670e
Ja varmasti kaikkee muuta. Yht. 13,5k mennyt korjauksiin tuona aika. Kaikki kuitit kansiossa tallessa. Bensaa menee 12L/100km ja kilsoja tulee nykyisin 40tkm/v. Öljyä ei mene pisaraakaan.
Ei voi edes verrata vm. 2016 Fordeisin, toyotoihin tai muihin anjoviksiin. Kyyti on ruhtinaalista V8 koneella, eikä tähän mitään RS tai AMG pajoja tarvita väliin. Hyvät pörinät ku painaa kaasua ja 150km/h vauhdissa voi vaivatta puhua luuriin, sisätila hiljainen kuin kuiskaus.
Kulut ovat siis tähtitieteelliset ja menee vuodessa 40tkm ajolla pienituloisen vuosipalkan verran vuodessa. Mutta ei seiska olekkaa budjetti-miehen kiesi.
Jos lompakossa painetta niin suosittelen ehdottomasti, tässä autossa on 2000-luvun vaihteen klassista kulmikkuutta ja tänä päivänäkin saa paljon kehuja sekä kateellisten katseita.Toisella ajoin 60tkm ja toisella, no kait nyt 15tkm on ajettu.
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostOho, mulla ei ole kuudessa vuodessa mennyt noin paljoa vaikka laskis kulut yhteen kahdesta 750:stä.Toisella ajoin 60tkm ja toisella, no kait nyt 15tkm on ajettu.
Ei ole marmorilla huollettu auto ja osia en osta romuttamoilta tai käytettynä tai netistä. Vien auton pajalle ku tarvii ja pyydän vaihtamaan sen mikä on paskana.
Hinnat mitä listasin sisältää työt ja mahdolliset rahdit jne. Pelkät osat on toki halvemmat. Tämä siis PK-seudulla, otetaan halpoja ja hyviä korjaamoehdotuksia toki vastaan (jos tämmöstä on olemassa)Last edited by BMW735i; 20-05-2016, 19:33.
Comment
-
-
Itellä ollut nyt tämän kuun alkupäästä seiska pihassa, m62b44 koneella ja 310tkm mittarissa.
Mitään huonoa sanottavaa ei autosta ole, muutakuin edellisen/sitä edellisen omistajan tekemä putkisto mikä on vähän turhan kova ääninen, miehekäs tosin
Mitään vikoja ei oo ollut, paitsi ku kiikuttelin penkkiä eteen, ylös, alas, taakse, kenoon, vinoon yms ni alkoi airbägin valo palamaan.
Niin ja vaihdan minä tuon ketjunkiristimen kun sen kerran ostinkin.
Varusteilla pärjää vallan mainiosti.
Keskikulutus tällähetkellä n. 13l mikä koostuu pelkästään kyläpyörityksestä ja kaupassa käynnistä.
Niin ja vakuutukset osakaskon kanssa 430€/vuosi
Varustelistaa vielä.
202 Steptronic Steptronic
214 Automatic Stability Control+traction
260 Side Airbag Driver/frt Passenger
284 Lt/aly Wheels Ellipsoid Styling 46
438 Wood Trim Edelholzausfuehrung
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory
473 Armrest, Front Armauflage Vorn
488 Lumbar Support Driver/front Passenger
548 Speedometer With Kilometer Reading
555 On-board Computer
602 On-board Monitor With Tv
694 Preparation For Cd Changer
806 3rd Stop Light
320 Model Designation, Deletion
423 Floor Mats, Velour
428 Warning Triangle
456 Comfort Seats, Electric. Adjustable
464 Skibag
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
500 Headlight Washer Sys/intensive Cleaning
508 Park Distance Control (pdc)
522 Xenon Light
534 Automatic Air Conditioning
609 Navigation System Professional
629 Car Telephone (gsm) W Card Reader Front
672 Cd Changer Bmw For 6 Cds
676 Hifi Loudspeaker System
775 Individual Roof-lining Anthracite
801 Germany Version
863 Europe/dealer DirectoryLast edited by sonkko123; 09-11-2017, 23:09.
Comment
-
-
Tervehdys Foorumi,
BMW-nyybi aikoo nyt repäistä ja hankkia (kakkos)käyttöautoksi E38:n, olikohan se tässä ketjussa kun joku osuvasti totesi että 1.6-litraiset Opelit on jo nähty.
Kiikariin asettunut 728, lähinnä bensankulutusargumentillä (jotenkinhan nämä jutut pitää perustella myös järkisyin).... Muutamaa autoa olen jo käynyt katsomassa mutta Se Oikea tuntuu olevan vielä hakusessa. Sen verran vähäisesti on kuitenkin vielä näppituntumaa kertynyt näistä vehkeistä, että pakko kysyä kokeneempien näkemystä parista koeajolla vastaan tulleesta ilmiöstä:
- Steptronic-laatikko: Onko normaalia että kun paikallaan ollessaan vaihtelee vaihdetta D:n ja R:n välillä niin vivun liikuttamisen jälkeen on pieni viive, ja sen jälkeen selvästi havaittava/tunnettava "tömähdys" joka tuntuu kuuluvan auton takapäästä?
- Normaalin moottoriäänen lisäksi kuuluu selkeä korkea ujellus tai vihellys, kuulostaa ihan joltain lentokoneen turbiinilta. Ääni seuraa moottorin kierroksia mutta ei ihan yksi yhteen. Onko normia ja jos ei niin mistä tuommoinen voi johtua?
En ole näillä näkymin ostamassa kyseistä autoa jossa nämä ilmenivät, mutta kyselen sen vuoksi että yritän kartuttaa vähän tietoa ja tuntumaa tähän mallityyppiin ja sen kummallisuuksiin (seuraavalle koeajolle taas astetta viisaampana). Pahoittelut jos nämä ovat jotain ihan alkeellisen itsestäänselviä kysymyksiä ja kiitos tiedoista jo etukäteen!
Comment
-
-
Originally posted by camshaft View PostTervehdys Foorumi,
BMW-nyybi aikoo nyt repäistä ja hankkia (kakkos)käyttöautoksi E38:n, olikohan se tässä ketjussa kun joku osuvasti totesi että 1.6-litraiset Opelit on jo nähty.
Kiikariin asettunut 728, lähinnä bensankulutusargumentillä (jotenkinhan nämä jutut pitää perustella myös järkisyin).... Muutamaa autoa olen jo käynyt katsomassa mutta Se Oikea tuntuu olevan vielä hakusessa. Sen verran vähäisesti on kuitenkin vielä näppituntumaa kertynyt näistä vehkeistä, että pakko kysyä kokeneempien näkemystä parista koeajolla vastaan tulleesta ilmiöstä:
- Steptronic-laatikko: Onko normaalia että kun paikallaan ollessaan vaihtelee vaihdetta D:n ja R:n välillä niin vivun liikuttamisen jälkeen on pieni viive, ja sen jälkeen selvästi havaittava/tunnettava "tömähdys" joka tuntuu kuuluvan auton takapäästä?
- Normaalin moottoriäänen lisäksi kuuluu selkeä korkea ujellus tai vihellys, kuulostaa ihan joltain lentokoneen turbiinilta. Ääni seuraa moottorin kierroksia mutta ei ihan yksi yhteen. Onko normia ja jos ei niin mistä tuommoinen voi johtua?
En ole näillä näkymin ostamassa kyseistä autoa jossa nämä ilmenivät, mutta kyselen sen vuoksi että yritän kartuttaa vähän tietoa ja tuntumaa tähän mallityyppiin ja sen kummallisuuksiin (seuraavalle koeajolle taas astetta viisaampana). Pahoittelut jos nämä ovat jotain ihan alkeellisen itsestäänselviä kysymyksiä ja kiitos tiedoista jo etukäteen!
Toki vaihteen kytkeytymisen tuntee mutta pahemmin ei kuulu tömähtää.
Tuokin on kovin suhteellista paljonko 728 säästää vs. esim. 740
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi kuulu vinkua eikä myöskään pahemmin tömähdellä.
Toki vaihteen kytkeytymisen tuntee mutta pahemmin ei kuulu tömähtää.
Originally posted by Muurahainen View PostTuokin on kovin suhteellista paljonko 728 säästää vs. esim. 740
Yksi miinus tuossa 728:ssa (tällaiselle pitkällistä autoharrastetaustaa omaamattomalle henkilölle) taitaa olla että siihen ei vissiin ole saatavilla mitään painettua korjausopaskirjaa? Bentleyn opuskin näyttää kattavan vaan nuo jenkkimallit (740/750). eBayssä kaupataan DVD:llä noita ilmeisesti korjaamokäyttöön tarkoitettuja sähköisiä oppaita, onko niistä käyttökokemuksia?
Comment
-
-
Originally posted by camshaft View Post
Yksi miinus tuossa 728:ssa (tällaiselle pitkällistä autoharrastetaustaa omaamattomalle henkilölle) taitaa olla että siihen ei vissiin ole saatavilla mitään painettua korjausopaskirjaa? Bentleyn opuskin näyttää kattavan vaan nuo jenkkimallit (740/750). eBayssä kaupataan DVD:llä noita ilmeisesti korjaamokäyttöön tarkoitettuja sähköisiä oppaita, onko niistä käyttökokemuksia?
Tämän alkuperäinen versio on tarkoitettu asennettavaksi tietokoneelle (Windows 2000 ->) tai GT1 testeriin jolloin käyttöliittymä on järkevämpi. Kannattaa tutustua myös BMW WDS:ään -> http://www.bmw-planet.net/diagrams/F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
OK kiitti vinkistä. Jostain syystä en saa tuota workshop-manuals.comin sivua toimimaan selaimessa järkevästi, mutta eBaystä lähti nyt tilaukseen DVD jossa käsittääkseni on ainakin tuo TIS ja WDS. Kokeillaan nyt ekaksi läppärillä - varmaan kun noita plärää läpi muutaman illan ajatuksella niin on jo aika paljon enemmän kärryillä asioista kaupoille mennessä...
Comment
-
-
En keksi yhtä ainoata syytä hankkia mitään muuta kun 740 taikka 750 malli.
Nuo kutoset on auttamatta liian pieniä pannuja isoon ja painavaan autoon.
Yleensä noissa on vielä muissakin varusteissa pihistelty kun vaan moottorissa.
Kulutusosat sun muut yläpidolliset kulut on kuitenkin likimain samat kaikissa.
Kulutus on ainoa argumentti pikkukoneen puolesta, mutta ei se oikein ole nykymittapuun mukaan mitenkään järkevä siinä 728:ssakaan.
Comment
-
-
Originally posted by ihi View PostKulutus on ainoa argumentti pikkukoneen puolesta, mutta ei se oikein ole nykymittapuun mukaan mitenkään järkevä siinä 728:ssakaan.
Comment
-
-
728 saa kortin kuivumaan ja kiihtyy ihan normaaliautojen tahtiin. Mitä muuta muuten leppoisan kyydin tarjoavalta 700 sarjalaiselta kaipaa??? Lisäksi 2,8 kutonen pensakoneista kaikkein huolettomin vaihtoehto.
Kiihkeää kyytiä etsivät voi osaa vaikka sen e36 MkolmosenG30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View Post728 saa kortin kuivumaan ja kiihtyy ihan normaaliautojen tahtiin. Mitä muuta muuten leppoisan kyydin tarjoavalta 700 sarjalaiselta kaipaa??? Lisäksi 2,8 kutonen pensakoneista kaikkein huolettomin vaihtoehto.
Kiihkeää kyytiä etsivät voi osaa vaikka sen e36 Mkolmosen
A. Pikkulohkoissa varusteet on järjestään apaattiset. Seiska edustaa aikakautensa parasta teknistä osaamista, joten mun mielestä seiskan kuuluu olla niin Voll kuin inhimillisesti mahdollista. Ja se sisältää myös tekniikan
B. Ei se M73 mikään raketti ole, kaukana siitä (varsinkin 2010-luvun mittapuulla), mutta kaikki se vääntö mikä siitä padasta lähtee alhaalta asti yhdistettynä hemmetin hyvään askiin (aina steppi) tarkoittaa komiaa kulkua. Ei onnistu M52:lla,,siinä jää aina se viimeinen silaus puuttumaan.
C. Auto ostetaan itselle, ei muille. Soundit joita isolohkoista saa aikaiseksi, tunne jonka isolohkon aiheuttama painautuminen selkänojaan tulee kiihdytyksessä ja täysin eleetön kulku on jotain mikä MINUN mielestäni tekee noista kivoja. Ja pikkukoneisen kanssa jää sitten aina miettimään että "olis sittenkn pitänyt..."F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Itsellä ollut helmikuusta asti käyttöautona 728i vuodelta 2000. Tämä on ainoa E38 jolla olen ajanut, niin ei ole kokemusta V8 tai V12 moottoreiden voimasta. Silti ei ole tullut koskaan tilannetta jossa olisi tarvinut enemmän tehoa liikenteeseen. Talvella muutenkin, oli sitten 6 tai 12 sylinterinen niin veikkaan että ASC vilkkuu yhtä paljon. Ohitustilateissa kun steptronicilla pykältää kolmoselle ja painaa laakia niin kyllä tämä täysin riittävän nopeaa kiihtyy 130-140kmh vauhtiin. Auton ostaessani resetoin toisen keskikulutusmittareista ja tällä hetkellä se näyttää keskikulutukseksi 9.9L/100km, sisältäen enimmäkseen seka-ajoa. Ja eihän tämmöisellä autolla muutenkaan kuulu hurjastella...
Kyseinen 728i on tullut tehtaalta kohtuu hyvillä varusteilla, löytyy mm. comfort penkit sähköllä, hydraulinen takaluukku, msport rattia, puheohjausta ym ym. Itse olen autoon vaihtanut MK2 tietokoneen MK4:een ja 4:3 näytön 16:9 näyttöön. Angel eyesit fade-in fade-off toiminnolla tuli myös asennettua. Myös televisio näkyy seiskassa... Ihan hauska kapistus. Musiikin kuuntelu Spotifystä onnistuu puhelimen kautta nätisti bluetoothilla. Äänenlaatu on myös kiitettävä (DSP), ja sitäkin on kohtuudella paranneltu laittamalla pieni 12" subbari takaluukkuun voimistamaan matalia ääniä.
Autossa on vakioalusta ja pienet renkaat ja vanteet... Vielä. Kyyti on erittäin leppoisaa ja hiljaista. Mielestäni edes uudet eemelit eivät pärjää kyydin mukavuudelle ja hiljaisuudelle. Steptronic vaihtaa vaihteita erittäin nätisti, eli juuri niinkuin pitää.
Kertakaikkiaan viimesen päälle auto
Varustelista:
216 SERVOTRONIC
261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS
302 ALARM SYSTEM
303 LT/ALY WHEELS/ELLIPSOID STYLING 60
316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION
358 CLIMATE COMFORT WINDSCREEN
401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC
415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW
423 FLOOR MATS, VELOUR
428 WARNING TRIANGLE
431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
438 WOOD TRIM
441 SMOKERS PACKAGE
456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE
464 SKIBAG
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
522 XENON LIGHT
549 RADIO CLOCK
609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
620 VOICE INPUT SYSTEM
629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT
670 RADIO BMW PROFESSIONAL
677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL
710 M LEATHER STEERING WHEEL
801 GERMANY VERSION
818 MAIN BATTERY SWITCH
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION
Youtubessa pikku pätkä https://www.youtube.com/watch?v=WnCGhuCXoHk
Comment
-
-
Originally posted by Masunki View PostItsellä ollut helmikuusta asti käyttöautona 728i vuodelta 2000. Tämä on ainoa E38 jolla olen ajanut, niin ei ole kokemusta V8 tai V12 moottoreiden voimasta. Silti ei ole tullut koskaan tilannetta jossa olisi tarvinut enemmän tehoa liikenteeseen.
Kertakaikkiaan viimesen päälle auto
Toki beamer lainaten, tehot ja varusteet on poikaa, mutta vähälläkin pääsee alkuun... voihan sitä joku päteä jollain yariksen handsfree takaluukulla, muuta entä oem-soft-close-kaukosäädöllä vaikka 1996 autossaLast edited by jakeluvesimies; 04-10-2016, 22:30.
Comment
-
Comment