Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 käyttiksenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 787
    • Suomi

    Originally posted by ihi View Post
    M73TU:n katalysaattoriongelmat maksaa sitten jo paperirahaa johtuen sähkölämmitteisyydestä. Jos siis korjataa ehjäksi vaihtamalla osia eikä vaan "korjata".

    Noita nyt ei yleensä hajoakaan, mutta kyllä ne aina mielessä käy jos vaikka tiellä on jotain isompaa töyssyä tmv. josta pitäisi ajaa yli.
    No kyllähän siinä tiellä saa olla vähän vitun isoa murkulaa, että katteihin tai ylipäätään pohjaan nappaa kiinni.

    Aivan järkyttävän korkea tuo koppa vakiona ja vaikka vähän madallettunakin..

    Comment

    • ihi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 243
      • Kota

      Ai, no sit mulle on sattunut vitun isoja "murkuloita" kohdalle suht paljon tai toi vakio korkeudessa vakio pyörillä ratsastava auto ei vaan tajua, että sen pitäs mennä niistä jääpaakuista yli pohjaa kolistelematta.

      Helmathan tuossa toki on aika helvetin ylhäällä, mutta kyllä nuo alustan rojut vaan aika lähellä tien pintaa kulkee.


      Toisaalta ne on kai nykyään vaan siinä 1500€ per pala, että antaa kolista tai palaa puhki.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14452
        • Oulu

        Originally posted by Martti View Post
        No kyllähän siinä tiellä saa olla vähän vitun isoa murkulaa, että katteihin tai ylipäätään pohjaan nappaa kiinni.

        Aivan järkyttävän korkea tuo koppa vakiona ja vaikka vähän madallettunakin..
        Pitkä akseliväli voi tehdä kepposen, vaikka ei välttämättä matala olekkaan. Kaikki ei ajele pelkästään asfaltilla.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          Originally posted by Martti View Post
          No kyllähän siinä tiellä saa olla vähän vitun isoa murkulaa, että katteihin tai ylipäätään pohjaan nappaa kiinni.

          Aivan järkyttävän korkea tuo koppa vakiona ja vaikka vähän madallettunakin..
          meidän 30mm madalletun 750iL:n vaihdelaatikon öljypohja halkesi kauppakeskuksen parkkipaikalla olleeseen töyssyyn. Eikä vaimoni varmastikaan ajanut kovin kovaa siinä. Että just niin korkea auto se on.

          tilanteen tosin pelasti kaskovakuutus
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            No jos on madalletun VAGgineen joskus omistanut niin osaa arvostaa bemun maastovaroja. Oma e38 ei oo raapinut koskaan mihinkään vaikka etupäässä on -60mm madallus. Mut yritäppä ajaa tolla rinkulakeulalla... muutaman kerran joutunut konttoriltakin peruuttaan pihalle ku ei mee nosturin yli. Eikä edes näytä matalalta. Jos öljypohjan rikkoo tommosesta herrasmiesmadalletusta e38:sista, niin täytyy olla kysessä ihan järkyttävä "töyssy", tyyliin joku betoniporsas tms.
            Last edited by Thuppu; 12-03-2015, 01:33.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Martti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 787
              • Suomi

              Nojoo. Toki pitkä akseliväli vaikuttaa kun ajellaan jotain metsäautoteitä tai ylitetään noita järjettömän korkeiksi tehtyjä hidasteita. Mutta vakiona ainakin tollasessa edc-alustaisessa 750 langissa on "oikean" kokoisilla renkailla suurimmilta osin varmaan 20cm maavara, minkä nyt pitäisi riittää vähän huonommillakin teillä ajeluun.

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                Originally posted by Martti View Post
                Nojoo. Toki pitkä akseliväli vaikuttaa kun ajellaan jotain metsäautoteitä tai ylitetään noita järjettömän korkeiksi tehtyjä hidasteita. Mutta vakiona ainakin tollasessa edc-alustaisessa 750 langissa on "oikean" kokoisilla renkailla suurimmilta osin varmaan 20cm maavara, minkä nyt pitäisi riittää vähän huonommillakin teillä ajeluun.
                normaaliolosuhteissa joo, tosin suomalainen "normaaliolosuhde" on viime vuosina muuttunut todella huonoksi. Teiden ylläpitoon laitetaan ihan liian vähän rahaa.

                btw, tuo L7 on vakiokorkeudessa, mutta silti joutuu ajamaan TODELLA varovaisesti isoimpiin hidastetöyssyihin tuon 25cm langia pidemmän akselivälin takia. mm. Espoon Pohjois-Tapiolassa on sellainen saatanallinen kumpu että vähänkään ryömimisnopeutta kovempaa ajettaessa alkaa raapimaan
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • ihi
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 243
                  • Kota

                  12cm kehuu kirjallisuus maavaraksi. Ja kun otetaan huomioon akseliväli ja se, että se 12cm taitaa olla uuden auton uusilla jousilla, niin en lähtisi oikein korkeaksi kehumaan. Linttamadalletut toki erikseen, mutta kukas nyt käyttiksen alustaa viitsii tuhota.

                  Lisänä sopassa vielä painava koppa ja suht pehmeä jousitus, niin helposti niiaa liian lyhyeksi tehdyn korokkeen kohdalla pohjan maata vasten.

                  Olkoonkin, että tuo matalin kohta taitaa sijaita etuakselin kohdilla, mutta silti. Esim. f430 fefe on kokonaista puoli sentiä matalampi. Joku 4x4 hilux on sen 21cm maavaraltaan
                  Last edited by ihi; 12-03-2015, 18:57.

                  Comment

                  • Martti
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 787
                    • Suomi

                    Originally posted by ihi View Post
                    12cm kehuu kirjallisuus maavaraksi. Ja kun otetaan huomioon akseliväli ja se, että se 12cm taitaa olla uuden auton uusilla jousilla, niin en lähtisi oikein korkeaksi kehumaan. Linttamadalletut toki erikseen, mutta kukas nyt käyttiksen alustaa viitsii tuhota.

                    Lisänä sopassa vielä painava koppa ja suht pehmeä jousitus, niin helposti niiaa liian lyhyeksi tehdyn korokkeen kohdalla pohjan maata vasten.

                    Olkoonkin, että tuo matalin kohta taitaa sijaita etuakselin kohdilla, mutta silti. Esim. f430 fefe on kokonaista puoli sentiä matalampi. Joku 4x4 hilux on sen 21cm maavaraltaan
                    Vai niin. No siinä tapauksessa mun varmaan täytyy lopettaa ajelut tolla pirssillä kun madallusta on saman verran ku maavara on ollut...

                    Siinä mielessä voi kyllä yhtyä edellisiin argumentteihin, että tiet ovat monessa paikkaa aivan luokattomassa kunnossa ja hidastetöyssyt useissa kohtaa aivan järjettömiä geometrialtaan.
                    Last edited by Martti; 13-03-2015, 10:26.

                    Comment

                    • VomiT
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 32
                      • Helsinki

                      Hei, olen menossa ostamaan tuota http://www.nettiauto.com/bmw/740/7267230 ja aktiivinen vakionopeudensäädin ei toimi. Paljon vian korjaaminen voi pahimmillaan maksaa?

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4623
                        • Lahti.

                        Kysy marmorilta.

                        Sillä pyyntihinnalla kyllä olettaisi että kaikki toimisi...
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • maqqaRa
                          Newbiemmer
                          • Sep 2014
                          • 15
                          • Turku

                          Itselläni ollut nyt noin 10 kuukautta käyttiksenä vm. 2000 730d. Ajokilometrit 287 - 297 tkm. Saa laittaa, on laitettavaa ja pitäisi laittaa, mutta hienohan tuolla on ajella

                          Takana yksi 1400 kilometrin reissu Saksaan, josta Tanskan ja Ruotsin kautta takaisin. Auto pelasi hienosti ja pidempikään siirtymä ei ollut epämukava. Ajotietokoneen kulutus viime syksystä tähän päivään noin 42 kilometrin keskinopeudella 7,1 l/100km. Pitäisi ihan mitata onko tuohon uskominen, mutta auton kokoon nähden todella fiksu mylly.

                          Omana aikana korjattua/huollettua:
                          -Turbo
                          -Pakosarja + tiivisteet
                          -Öljynsuodattimen jalan tiiviste
                          -Moottorin tukikumit
                          -Taaemmat tukivarret eteen
                          -Akku
                          -Raidetangonpää oikealle
                          -Siirtopumppu
                          -Öljyt muutamaan kertaan
                          -Huohotinpäivitys

                          Comment

                          • KoHGeli740i
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2015
                            • 59
                            • Finland

                            Itellä ollu nyt 6kk käyttiksenä 740i -95 ja kilometrejä tullu sinä aikana 20 000km.
                            Ei ole mitään muuta tarvinnu tehdä paitsi laatikkoon vaihdatin öljyt ja suodattimen.
                            Niin ja syyläristä räjähti ylävesiletkun kiinnitys paikasta pätkä pois mutta vielä sai letkun hyvin kiinni.

                            Nyt katsastukseen tarvii pakoputkia paikkailla ja etupään kolinalle tehdä jotain sekä turvatyynyn valolle. Ja ties mitä muuta kun käy näyttämässä leimalla mutta on kyllä joka pennin arvoista.

                            Comment

                            • BMW735i
                              Newbiemmer
                              • Oct 2015
                              • 12
                              • Uusimaa

                              Täällä 735i. vm.2000.

                              Auton omistanut 3,5 vuotta ja kilsat 151tkm -> 231tkm.

                              Osaa vaihdettu minun aikana mm.

                              Valomoduuli - 500e
                              Abs-keskus (korjattu) - 450e
                              Termostatti - 70e
                              Vaihdelaatikko (tehdaskorjattu) 4000e
                              Akku - 200€
                              4-5 Määräaikaishuoltoa ym öljynvaihtoa ja osaa samalla vaihdettu. bout 800e-1000e / kerta.
                              Alustanosia vaihdettu ja laatikon-öljyt - 1500e
                              Tukiniveliä jarrulevyjä jne - 2000e
                              Maalaukset - 670e

                              Ja varmasti kaikkee muuta. Yht. 13,5k mennyt korjauksiin tuona aika. Kaikki kuitit kansiossa tallessa. Bensaa menee 12L/100km ja kilsoja tulee nykyisin 40tkm/v. Öljyä ei mene pisaraakaan.

                              Ei voi edes verrata vm. 2016 Fordeisin, toyotoihin tai muihin anjoviksiin. Kyyti on ruhtinaalista V8 koneella, eikä tähän mitään RS tai AMG pajoja tarvita väliin. Hyvät pörinät ku painaa kaasua ja 150km/h vauhdissa voi vaivatta puhua luuriin, sisätila hiljainen kuin kuiskaus.

                              Kulut ovat siis tähtitieteelliset ja menee vuodessa 40tkm ajolla pienituloisen vuosipalkan verran vuodessa. Mutta ei seiska olekkaa budjetti-miehen kiesi.

                              Jos lompakossa painetta niin suosittelen ehdottomasti, tässä autossa on 2000-luvun vaihteen klassista kulmikkuutta ja tänä päivänäkin saa paljon kehuja sekä kateellisten katseita.

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8262
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by BMW735i View Post
                                Täällä 735i. vm.2000.

                                Auton omistanut 3,5 vuotta ja kilsat 151tkm -> 231tkm.

                                Osaa vaihdettu minun aikana mm.

                                Valomoduuli - 500e
                                Abs-keskus (korjattu) - 450e
                                Termostatti - 70e
                                Vaihdelaatikko (tehdaskorjattu) 4000e
                                Akku - 200€
                                4-5 Määräaikaishuoltoa ym öljynvaihtoa ja osaa samalla vaihdettu. bout 800e-1000e / kerta.
                                Alustanosia vaihdettu ja laatikon-öljyt - 1500e
                                Tukiniveliä jarrulevyjä jne - 2000e
                                Maalaukset - 670e

                                Ja varmasti kaikkee muuta. Yht. 13,5k mennyt korjauksiin tuona aika. Kaikki kuitit kansiossa tallessa. Bensaa menee 12L/100km ja kilsoja tulee nykyisin 40tkm/v. Öljyä ei mene pisaraakaan.

                                Ei voi edes verrata vm. 2016 Fordeisin, toyotoihin tai muihin anjoviksiin. Kyyti on ruhtinaalista V8 koneella, eikä tähän mitään RS tai AMG pajoja tarvita väliin. Hyvät pörinät ku painaa kaasua ja 150km/h vauhdissa voi vaivatta puhua luuriin, sisätila hiljainen kuin kuiskaus.

                                Kulut ovat siis tähtitieteelliset ja menee vuodessa 40tkm ajolla pienituloisen vuosipalkan verran vuodessa. Mutta ei seiska olekkaa budjetti-miehen kiesi.

                                Jos lompakossa painetta niin suosittelen ehdottomasti, tässä autossa on 2000-luvun vaihteen klassista kulmikkuutta ja tänä päivänäkin saa paljon kehuja sekä kateellisten katseita.
                                Nää on vissiin merkkiliikkeen hintoja kun tuntuu olevan n. 5x sen mitä osat oikeasti maksaa
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎