Riippuu varmaan kaikesta, joku paritonnnia vuoteen ku varaa puuhasteluun jo lähtiissä, niin tuskin tulee suuria yllätyksiä auton pitämisen kanssa. Mut onhan se hyvä ajaa.
Onhan siinä jonkin verran reipas hinta, mutta ollut kauan myynnissä joten voi olla että myyjä antaa tuon halvemmalla ensimmäiselle joka tulee käteisen kanssa kaupoille
Mulla on nyt lajissaan 2. Ja 3. E38 menossa... eli 735ia ja 750ia kesäksi... muutamia huomioita vuosien varrelta...
Lähes aina ostaissa ollut jotain epämääräistä alustan kunnossa, harvempi myyjä ne myyntiin kunnostaa, paitsi ne 15500e yksilöt Eli alustaan kannattaa varata osaa ja rahaa, mutta halvallakin pääsee, jos oletat pitoajaksi vaikka 2 vuotta...
Katalysaattorit voi resonoida, 70e kipale yleismallit ad fixus biltema ym. Liikkeestä
Sitten vielä 500-1000e ruosteiden paikkuuta...
Nelipyöräsuuntaus vielä päälle100e
Eli noin 1000-1500e kun varaa touhurahaa ostohinnan päälle...
Näillä eväin saadaan seiska, jolla ajaa huoletta muutaman vuotta. Samalla on ulkonäkö silmiä hivelevä. Esim. maalauskustannukset ovat samaa hintaa kuin mihin tahansa kippoon.. E38 alkaa ikä painaa verrattuna samana hintaluokan japsit, joten jotain maalattavaa löytyy... Joku kuittaa noista alustan tarvikeosista, mutta jos välystä ja kolinaa on, ne voi olla vaikea paikantaa... silloin kannattaa laittaa kaikki, jos ei tiedä missä vika tarkalleen on. Lisäksi kun joutuu nelipyörä suuntauisen teettämään, 100e.
^ Onko järkeä laittaa näitä 100 €:n kiinan settejä alle, pysyy juuri ja juuri ehjänä tuon pari vuotta?
Tänä päivänä vaadin, että laitetaan ainoastaan lemförderiä alle, jotta toimii seuraavat 328 tkm.
Olisi mukava kuulla käytännön kokemuksia nuista ebay:n satasen seteistä, kuinka kauan, tai paljonko kestää rullata taas, kun ovat väljänä jostain
Voihan se olla, että kun laittaa yhden uuden lemförderin alle johonkin kulmaan, niin seuraava heikompi tukivarsi/pusla pettää.. Jos laittaa linkittämäsi kiinansetin alle, niin mennään pari vuotta huoletta. Ken tietää ?
Kaikenkaikkiaan halvin kai olisi laittaa joka vuosi uudet osat alustaan ebaystä, kesti mitä kesti
Nimen omaan jos puhutaan jostain 2 vuodesta... meinasitteko nykyisillä autoillanne sen 300tkm vielä päästellä..? historiaa kun kahtoo, niin kohta autot myynnissä ja uutta alle, tiedä sitten...?
Hullussa nuoruudessa noita halpoja tuli kokeiltua. n. 2kk vois sanoa että kestoaika. Siinä ajassa on pallonivelistä suojakumit murusina ja puslat irti alumiiniholkista.
Hullussa nuoruudessa noita halpoja tuli kokeiltua. n. 2kk vois sanoa että kestoaika. Siinä ajassa on pallonivelistä suojakumit murusina ja puslat irti alumiiniholkista.
No se on herran haltuun sitten Ei mulla moitittavaa tarvikeraidetangosta ainakaan... Kokemuksia halvoista abs-antureista sitten?
Nimen omaan jos puhutaan jostain 2 vuodesta... meinasitteko nykyisillä autoillanne sen 300tkm vielä päästellä..? historiaa kun kahtoo, niin kohta autot myynnissä ja uutta alle, tiedä sitten...?
Kuka ken tyylillään...
Jos tiedossa olisi, että auto menee chattiautoon parin viikon päästä niin laittaisin toki mieluummin satasella kaiken uusiksi. Joku asiasta tietämätön voisi kuvitella, että "onpa hyvin huollettu ja alusta käyty läpi, nyt kestää varmasti"
Jokatapauksessa "foorumilta" ja jokapaikasta saa käsityksen, että ehdottomasti lemförderiä. Kai se täytyy kokeilla satasen kiinansetti seuraavaksi, jotta tietää kestääkö vai ei
Tuskinpa 300 tkm lisää ajetaan nykyisellä kalustolla, mutta ainakin jokunen vuosi. Tosin, jos opiskelujen aikana pääsen rikastumaan niin vaihdan molemmat E39:sit uusiin F10:hin.
Ja lopetan OT:n jauhamisen tähän, niin ei sotketa E38 topiikkia narinaheloilla ja lemfördereillä. Kukin tyylillään satsaa omaan katiskaan
Jos auto on oikeasti tulossa mihinkään vakavampaan käyttöön, niin noilla satasen seteillä ei saa kuin pahan mielen. Jos auton omistussuhde lasketaan oikeasti korkeintaan kuukausissa, niin ehkä ne asiansa ajavat. Toki lienee hyvä miettiä, onko järkeä alkaa edes koko hommaan, jos auto kuitenkin kohta taas vaihtuu. Itse sen sijaan olen omistanut tuon E38:n jo kuudetta vuotta ja en todellakaan menisi silloin säästämään väärässä paikassa. Koko alusta on uusittu ja kaikki on Lemförderiä tottakai.
Vedetään yhteen asialinjalla.. ja esimerkein. Oletetaan siis tehtäväksi ruosteet ulkonäkösyistä. Sitten perus e38 alustapalikkaa, jarrua, kattia, venakoppien tiivistettä... Äkkiä saa kulumaan merkkiosilla sitten jo 1500-2500e muutamaan vuoteen. Kattien suhteen kannattaa miettiä laittaako bmw stanssatun osan, olikohan 1000e kpl.
Omassa 1998 tekeleessä on toistaiseksi päästy alustan suhteen helpolla, kun on ollut tarkka seppä ja katsuri välyksien suhteen. Eli vaihdettuja pisteosia 30tkm matkalla: narinahelat, apusimpukanhela, raidetangon keskiosa, linnunluu taakse, venakopan tiivisteet ja katit. Kaikki tarviketta
M73TU:n katalysaattoriongelmat maksaa sitten jo paperirahaa johtuen sähkölämmitteisyydestä. Jos siis korjataa ehjäksi vaihtamalla osia eikä vaan "korjata".
Noita nyt ei yleensä hajoakaan, mutta kyllä ne aina mielessä käy jos vaikka tiellä on jotain isompaa töyssyä tmv. josta pitäisi ajaa yli.
Comment