Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 käyttiksenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nepo
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 92
    • oulu

    #91
    Riippuu varmaan kaikesta, joku paritonnnia vuoteen ku varaa puuhasteluun jo lähtiissä, niin tuskin tulee suuria yllätyksiä auton pitämisen kanssa. Mut onhan se hyvä ajaa.
    730da, 99
    Ex 530da, 99
    530da, 01

    Comment

    • ihi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 243
      • Kota

      #92
      No eipä nuo kummemmin kilometrejä pelkää. Yksilöitä alkaa kaikki olla ja kilometrejä on monenlaisia sorarännistä moottoriteihin.

      Comment

      • Attekun
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1407
        • Saarijärvi

        #93
        Originally posted by straight six View Post
        Eli onko tuollainen 310tkm mittarilukema miten paha vuoden -96 750i bemariin?
        Kuten edellä jo todettiin niin riippuu yksilöstä ja kuinka on pidetty. Itselläni pyörähti juuri 390tkm. Eikö tuo ole kuitenkin vähän ylihintainen?
        Toyota Alphard MS
        Peugeot e-2008
        ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

        Comment

        • straight six
          Newbiemmer
          • Jan 2015
          • 2
          • tampere

          #94
          Onhan siinä jonkin verran reipas hinta, mutta ollut kauan myynnissä joten voi olla että myyjä antaa tuon halvemmalla ensimmäiselle joka tulee käteisen kanssa kaupoille

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            #95
            Mulla on nyt lajissaan 2. Ja 3. E38 menossa... eli 735ia ja 750ia kesäksi... muutamia huomioita vuosien varrelta...

            Lähes aina ostaissa ollut jotain epämääräistä alustan kunnossa, harvempi myyjä ne myyntiin kunnostaa, paitsi ne 15500e yksilöt Eli alustaan kannattaa varata osaa ja rahaa, mutta halvallakin pääsee, jos oletat pitoajaksi vaikka 2 vuotta...

            Etujarrut yleensä ravistaa, 100e


            Etunen, varmasti lähtee välykset, kun kaikki vaihtuu... 160e toimitettuna


            Takanen, 120e


            Katalysaattorit voi resonoida, 70e kipale yleismallit ad fixus biltema ym. Liikkeestä

            Sitten vielä 500-1000e ruosteiden paikkuuta...

            Nelipyöräsuuntaus vielä päälle100e

            Eli noin 1000-1500e kun varaa touhurahaa ostohinnan päälle...

            Näillä eväin saadaan seiska, jolla ajaa huoletta muutaman vuotta. Samalla on ulkonäkö silmiä hivelevä. Esim. maalauskustannukset ovat samaa hintaa kuin mihin tahansa kippoon.. E38 alkaa ikä painaa verrattuna samana hintaluokan japsit, joten jotain maalattavaa löytyy... Joku kuittaa noista alustan tarvikeosista, mutta jos välystä ja kolinaa on, ne voi olla vaikea paikantaa... silloin kannattaa laittaa kaikki, jos ei tiedä missä vika tarkalleen on. Lisäksi kun joutuu nelipyörä suuntauisen teettämään, 100e.
            Last edited by jakeluvesimies; 10-03-2015, 18:26.

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14452
              • Oulu

              #96
              Eikai kukaan enää laita noita halpoja tukivarsisarjoja autoon? Niillä ei saakku korkeintaan 2kk lisäaikaa.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • KimmoKoo
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2012
                • 206
                • Oulu / Suomussalmi

                #97
                ^ Onko järkeä laittaa näitä 100 €:n kiinan settejä alle, pysyy juuri ja juuri ehjänä tuon pari vuotta?

                Tänä päivänä vaadin, että laitetaan ainoastaan lemförderiä alle, jotta toimii seuraavat 328 tkm.

                Olisi mukava kuulla käytännön kokemuksia nuista ebay:n satasen seteistä, kuinka kauan, tai paljonko kestää rullata taas, kun ovat väljänä jostain

                Voihan se olla, että kun laittaa yhden uuden lemförderin alle johonkin kulmaan, niin seuraava heikompi tukivarsi/pusla pettää.. Jos laittaa linkittämäsi kiinansetin alle, niin mennään pari vuotta huoletta. Ken tietää ?
                Kaikenkaikkiaan halvin kai olisi laittaa joka vuosi uudet osat alustaan ebaystä, kesti mitä kesti
                E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
                E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
                Ex:
                E39 523iA -00 Touring
                E39 520i
                E38 728i
                E39 523i

                Comment

                • jakeluvesimies
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2010
                  • 2726
                  • On the road @ Laplandia

                  #98
                  Narinaa - Helasta

                  Nimen omaan jos puhutaan jostain 2 vuodesta... meinasitteko nykyisillä autoillanne sen 300tkm vielä päästellä..? historiaa kun kahtoo, niin kohta autot myynnissä ja uutta alle, tiedä sitten...?

                  Kuka ken tyylillään...
                  Last edited by jakeluvesimies; 10-03-2015, 20:15.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14452
                    • Oulu

                    #99
                    Hullussa nuoruudessa noita halpoja tuli kokeiltua. n. 2kk vois sanoa että kestoaika. Siinä ajassa on pallonivelistä suojakumit murusina ja puslat irti alumiiniholkista.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • jakeluvesimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2010
                      • 2726
                      • On the road @ Laplandia

                      Originally posted by zener View Post
                      Hullussa nuoruudessa noita halpoja tuli kokeiltua. n. 2kk vois sanoa että kestoaika. Siinä ajassa on pallonivelistä suojakumit murusina ja puslat irti alumiiniholkista.
                      No se on herran haltuun sitten Ei mulla moitittavaa tarvikeraidetangosta ainakaan... Kokemuksia halvoista abs-antureista sitten?

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14452
                        • Oulu

                        Heikosti ne halvat ABS-anturitkin toimii. Sekin tuli kokeiltua, ihan sen takia kun aikanaan kaverin E38:iin taakse laitettiin ja ne toimii mainiosti.

                        Delphin tekemän anturi maksaa rapiat 60e ja toimii.

                        EDIT: nykyseen menny alusta niveliin yhteensä 44e ja sekin oli prkl Lemförder.
                        Last edited by zener; 10-03-2015, 21:50.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • KimmoKoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2012
                          • 206
                          • Oulu / Suomussalmi

                          Originally posted by jakeluvesimies View Post
                          Narinaa - Helasta

                          Nimen omaan jos puhutaan jostain 2 vuodesta... meinasitteko nykyisillä autoillanne sen 300tkm vielä päästellä..? historiaa kun kahtoo, niin kohta autot myynnissä ja uutta alle, tiedä sitten...?

                          Kuka ken tyylillään...
                          Jos tiedossa olisi, että auto menee chattiautoon parin viikon päästä niin laittaisin toki mieluummin satasella kaiken uusiksi. Joku asiasta tietämätön voisi kuvitella, että "onpa hyvin huollettu ja alusta käyty läpi, nyt kestää varmasti"
                          Jokatapauksessa "foorumilta" ja jokapaikasta saa käsityksen, että ehdottomasti lemförderiä. Kai se täytyy kokeilla satasen kiinansetti seuraavaksi, jotta tietää kestääkö vai ei

                          Tuskinpa 300 tkm lisää ajetaan nykyisellä kalustolla, mutta ainakin jokunen vuosi. Tosin, jos opiskelujen aikana pääsen rikastumaan niin vaihdan molemmat E39:sit uusiin F10:hin.

                          Ja lopetan OT:n jauhamisen tähän, niin ei sotketa E38 topiikkia narinaheloilla ja lemfördereillä. Kukin tyylillään satsaa omaan katiskaan
                          E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
                          E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
                          Ex:
                          E39 523iA -00 Touring
                          E39 520i
                          E38 728i
                          E39 523i

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Jos auto on oikeasti tulossa mihinkään vakavampaan käyttöön, niin noilla satasen seteillä ei saa kuin pahan mielen. Jos auton omistussuhde lasketaan oikeasti korkeintaan kuukausissa, niin ehkä ne asiansa ajavat. Toki lienee hyvä miettiä, onko järkeä alkaa edes koko hommaan, jos auto kuitenkin kohta taas vaihtuu. Itse sen sijaan olen omistanut tuon E38:n jo kuudetta vuotta ja en todellakaan menisi silloin säästämään väärässä paikassa. Koko alusta on uusittu ja kaikki on Lemförderiä tottakai.

                            Comment

                            • jakeluvesimies
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2010
                              • 2726
                              • On the road @ Laplandia

                              Vedetään yhteen asialinjalla.. ja esimerkein. Oletetaan siis tehtäväksi ruosteet ulkonäkösyistä. Sitten perus e38 alustapalikkaa, jarrua, kattia, venakoppien tiivistettä... Äkkiä saa kulumaan merkkiosilla sitten jo 1500-2500e muutamaan vuoteen. Kattien suhteen kannattaa miettiä laittaako bmw stanssatun osan, olikohan 1000e kpl.

                              Omassa 1998 tekeleessä on toistaiseksi päästy alustan suhteen helpolla, kun on ollut tarkka seppä ja katsuri välyksien suhteen. Eli vaihdettuja pisteosia 30tkm matkalla: narinahelat, apusimpukanhela, raidetangon keskiosa, linnunluu taakse, venakopan tiivisteet ja katit. Kaikki tarviketta

                              Comment

                              • ihi
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2003
                                • 243
                                • Kota

                                M73TU:n katalysaattoriongelmat maksaa sitten jo paperirahaa johtuen sähkölämmitteisyydestä. Jos siis korjataa ehjäksi vaihtamalla osia eikä vaan "korjata".

                                Noita nyt ei yleensä hajoakaan, mutta kyllä ne aina mielessä käy jos vaikka tiellä on jotain isompaa töyssyä tmv. josta pitäisi ajaa yli.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎