Angel eyesit fade-in fade-off toiminnolla tuli myös asennettua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 käyttiksenä
Collapse
X
-
Originally posted by RS2 View PostMiten tuo asennus/ käyttöönotto tehdään?
Comment
-
-
Mitä tuo fade in-fade off tarkoittaa enkeleissä?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMitä tuo fade in-fade off tarkoittaa enkeleissä?
Comment
-
-
Hyviä kannanottoja puolin ja toisin tähän käyttöautoasiaan. Jos toistaiseksi rajataan autovalinta vielä siihen 728i:hin niin onko näkemyksiä/kokemuksia steptronicista vs. ns. tavallisesta? Eikö niin että itse laatikko on kaikissa sama ja järjestelmien erot on vain vaihdevalitsimessa ja sen logiikassa?
Itse tuskin tuota stepperin manuaalivaihto-ominaisuutta juurikaan tulisi käytettyä kun ajotyyli tuppaa olemaan enemmän semmoista cruisailua mutta onko käytettävyyden/huollettavuuden/kestävyyden suhteen mitään mikä kannattaisi huomioida painoarvona autoa valikoidessa?
Comment
-
-
Päivää että pätkähti! Kyllähän se ajomukavuudeltaan on tuo steppi laatikko melekosen mukava kampe. Tosin ei se tavallinen tomaattikaan mikään huono valinta ole. Ite tässä nyt kohta kaks vuotta automaatilla ajelleena en luultavasti tule manuaalia valitsemaan enään omaan autooni jatkossa.
Tässä topikkia sivuten ja uutena seiskan omistajana suorastaan odottelen vaihetta että pääsen ihan käyttämään koko autoa . Tällä hetkellä vehje seisoo tallin vieressä odottamassa erinäisiä huomto ja korjaus toimenpiteitä. Tuli näet hankittua kampe ruttutorilta ilkivallan vuoksi lunastettuna. Mallina on 740 ja värityksenä hopea. Kilometrejä vaatimattomat 360tkm.
Tänään olisi tarkotus kiristellä öljypumpun pultit ja katsoa montako niitä löytyy öljypohjan päältä. Kuulostelin tuossa että pumppu tuntuu kolisevan öljypohjan puolelta kuunneltuna. Samalla ajattelin vaihdella laahaimen kiristimen. Ihan varotoimenpiteenä. Ja ehkä vähän värkkäysfiilispohjaltakin .Rakkaan avovaimon kaupparatsu e91 320d
Sökö e38 740
Lievästi kaunis e39 523
Comment
-
-
No niin, siellä se nyt parkissa möllöttää - vm '99 facelift 728i, saas nähdä kuinka äijän käy... Ei ollut Nettiauton halvin mutta taisi kyllä olla vähiten ajettu/uusin 728, kilsoja reilut 200t ja yleiskunto sen verran siisti että lukema saattaa jopa olla aika lähellä totuutta.
Jotain puolen tusinaa E38:ia kävin katsomassa ympäri Suomenniemeä, on ne isompilohkoiset kieltämättä aika mukavia vehkeitä mutta kyllä tämän kanssa on hyvä fiilis että on itselle just sopiva peli. Nahkaa, nussbaumia ja namiskoita on sen verran että anoppi ei käy hyppimään nenille jos kyytiin sattuu ja tehoja on kyllä meikäläisen ajotyyliin nähden enemmänkin kuin riittävästi. Ja kun auto tulee firman käyttöön niin pystyy myös yrittäjän lippis päässä jotenkin perustelemaan sen että ajaa duunimatkoja tällä vrt. firman pakulla, V12:n kanssa ei ehkä se matematiikka ihan enää toimisi samalla lailla...
Sitten ei kun muutamaa pikku sähkövikaa selvittelemään ja Inspection 2:ta hissukseen askartelemaan läpi kun löytyy sopivaa aikaa iltapuhteiksi... Toivoo vaan että ei mitään hirveitä tekniikkapommeja tuolla sitten odota mutta ainakin odotukset on optimistiset tässä kohtaa.
Comment
-
-
Samassa veneessä ollaan, tuli nimittäin itsekin haettua e38 parkkiruutua koristamaan pari viikkoa sitten. Ensimmäinen BMW itselläni, vaikka foorumia onkin tullut jo toistakymmentä vuotta lueskeltua.
En tosin ole autolla vielä hakureissua enempää ajanut, kun vanha lady päätti merkata uuden kotipihansa tehostinöljyllä saman tien. Nyt odottelen uutta säiliötä ja letkunpätkää saapuvaksi, jotta saisin auton taas ajokuntoon. Toisaalta eipähän mene bensaa rahaa, kun käy vaan parkkipaikalla fiilistelemässä ratin takana..
Pari pientä fiksailun kohdetta löytyy ulkokuoresta, mutta muuten oikein hyvässä käyttökunnossa oleva laite.e38 750iL -00
Comment
-
-
Originally posted by kml View PostSamassa veneessä ollaan, tuli nimittäin itsekin haettua e38 parkkiruutua koristamaan pari viikkoa sitten. Ensimmäinen BMW itselläni, vaikka foorumia onkin tullut jo toistakymmentä vuotta lueskeltua.
En tosin ole autolla vielä hakureissua enempää ajanut, kun vanha lady päätti merkata uuden kotipihansa tehostinöljyllä saman tien. Nyt odottelen uutta säiliötä ja letkunpätkää saapuvaksi, jotta saisin auton taas ajokuntoon. Toisaalta eipähän mene bensaa rahaa, kun käy vaan parkkipaikalla fiilistelemässä ratin takana..
Pari pientä fiksailun kohdetta löytyy ulkokuoresta, mutta muuten oikein hyvässä käyttökunnossa oleva laite.
Comment
-
-
Laitetaan nyt vaikka tähän ketjuun kun taitaa mennä kategoriaan "hupaisia tapahtumia yhteiselon ensimetreillä"...
Pistikin sitten 728 varsinaisen aamushown pystyyn eilen. OK, joo, oli tiedossa että akku oli vähän heikossa kunnossa ja tarkoitus oli se vaihtaa mutta en ollut vaan saanut vielä aikaiseksi. Aamuseiskalta lähtö työajoon, ja auto kuitenkin lähti ihan nätisti käyntiin. Ekaksi huomasin että puhelin vilkuttaa punaista valoa, ja herjaa luurin näytöllä "matala akkuvaraus" tms., ja jotenkin näyttää siltä että virrat pätkisi puhelimesta. No ei siinä mitään, tämähän oli tiedossa että jännitteet on vähän alhaalla mutta kone kuitenkin käy ok ja laturi lataa.
Ekoissa valoissa lyö sitten ABS- ja luistonestovalot päälle. Sitten tulee airbag ja Motornotprogramm. Kilsan verran ehdin ajaa ja totean että nyt uukkaria kehiin ja takaisin. Ohjaustehostin on kohta pois pelistä. Ilmastoinnin paneeli alkaa vilkkua ja pätkiä, mittariston tekstinäyttö näkyy tosi himmeänä. Kohta on sitten ihan kaikki pimeänä: pyyhkimet, mittaristo, merkkivalot, xenonit, vilkut, ilmastointi, aivan kaikki. Gongi pimputtaa jatkuvalla soitolla.
Ihme kyllä, auto kuitenkin kaikesta huolimatta kulkee ihan normaalisti, mutta parinsadan metrin päästä alkaa takkuilla, nykiä, hidastua... ja hyytyy sitten - tietysti keskelle risteystä. Nyt alkaa pojalla jo kylmä hiki valua että tähänkö tämä sitten kuoli. Onneksi simahti sen verran hyvään paikkaan että sain työnnettyä kadunvarsiparkkiin, ja kotiovelle ei ollut kuin 200 m matkaa. Ei muuta kuin toinen auto alle ja menoksi.
No, eipä tässä kovin kummoista stooria ole - uusi täyteen ladattu akku kehiin ja iso kisu kehrää taas niinkuin ei mitään, ja kaikki ok. Mutta tulipahan ainakin opittua että kun jengi sanoo että nämä ovat herkkiä akun kunnolle niin se helkkari vieköön todellakin tarkoittaa että NÄMÄ OVAT HERKKIÄ AKUN KUNNOLLE. Enpä ole ennen kokenut moista spektaakkelia.
Mutta eipä siitä sen enempää... joka päivä jotain uutta, ja matka jatkuu.
Comment
-
-
Joo hyvin mahdollista, siinä oli jännitteet tosi alhaiset, en nyt muista mittasinko silloin aamulla mutta rutkasti alle 12 v varmasti - eli käytännössä tyhjä.... Ihme kuitenkin että jaksaa noilla arvoilla kuitenkin kiertää käyntiin, jotenkin luulisi että ennemmin ei lähtisi ollenkaan tulille. Live & learn...
Comment
-
-
Iltoo.
Ilmottaudutaaa voorumille, kun tuli tuommonen otsakkeen auto hommattua, ihan käyttöpeliksi. Tavallaan eka bmw, eka oli yli kymmenen vuotta sitten mutta se tarina jäi lyhyeksi... Toivottavasti tämä jatkuu pidempään.
Ensinksikin täytyy todeta että mukava auto on ajella, pisteet siitä. Mutta kun ikää on, on myös pientä askaretta...
Ulkolämpötilan anturi on vaihtolistalla, pakkasta mittarin mukaan -40. Mistähän tätä anturia lähen ettimään?
Toinen hauska ominaisuus on vuotava tankki... Lukeman perusteella ilkee homma irrottaa.
Ainii, ja vesipumppu vuotaa.
Nuo kun laittaa kuntoon, voi keskittyä olennaiseen ja alkaa hajonneita ovien listoja, jälkiasennettuja xenoneita repii pois yms vaihtelee. Jospa kesäksi sais lähemmäs alkuperäistä loistoa...
Niin, ja autohan on -94 740i kytkimellä
Comment
-
Comment