Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 käyttiksenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #76
    Originally posted by kAll3- View Post
    eikös näin ollut että e38:ssa tankki on ruostuvaa mallia? onko 2.8l automaatti luotettava vai oliko tämä juuri se huono laatikko? :think
    Kyllähän se tankki voi ruostuakin, jos se on osumaa saanut ja alkanut sitä myötä ruostua. Mutta huomattavasti todennäköisempi tankin rikkoja on huohotusjärjestelmän tukkeutuminen, jonka seurauksena tankki alkaa elää ja sitten pettää sauma jostakin kohtaa. Jos tuon huohotuksen pitää kunnossa, tankin kyllä pitäisi kestää pitkään. Tankin kuitenkin rikkoutuessa, ovat korjauskeinot vähissä. Jotkut ovat paikkailleet tankkia, mutta vaihtelevalla menestyksellä. Useimmiten vaihtoehdoksi jää vaihtaa tankki. Jos päätyy käytettyjen markkinoille, pitää olla tarkkana, koska tankin vuodot ovat todella yleinen oire E38:ssa ja täten uusikin käytetty tankki saattaa jo valmiiksi vuotaa. Aivan uusi tankki maksaa n. 1000€ + huohotusjärjestelmän osat.

    Automaatit ovat kaikissa malleissa yhtä luotettavia. Kaikki ovat ZF:n tekemiä laatikoita ja vaikka joskus niitä rikkoutuukin, se ei ole niin yleistä kuin voisi luulla. Jotkut karttavat vanhempia M60:n perässä olleita laatikoita, mutta eivät nekään erityisen huonoja olleet. Uudemmat steptronicit ovat varsin luotettavia. Ainoastaan -98 uudemmissa autoissa laatikko voi olla todella ronkeli rengastuksen suhteen.

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      #77
      Kyllä meillä oli -98 tankki ruostunut saumasta vuotavaksi, huohotus oli kunnossa.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • Attekun
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1407
        • Saarijärvi

        #78
        Tuli sitten hommattua itselle käyttöpeliksi E38 735i vm 96 stepillä ja nettiauton lähes halvin tietenkin. Hullun hommaahan tämä on, mutta ei sitä nyt ihan kauhean korkealta putoa jos todella huonosti käy. Sitten ajellaan 700e micralla ja ollaan hiljaa ja hyvissään.
        Toyota Alphard MS
        Peugeot e-2008
        ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4331
          • Turku

          #79
          735 E38 jäi ihan mukava fiilis vaikka ohjaus vähän vatkasikin, oli se E34 verrattuna aivan erilainen ajokokemus.

          Millainen tuo on kaupungissa, eli saako sen parkkiin mihinkään vai pitääkö heti varata kaksi parkkipaikkaa? Kadun suuntaiset parkkipaikat toki voi olla vähän haasteellisempia, mutta esim Turun puutarhakadun päässä olevat vinoparkit vaikuttaa jo aika asiallisilta, ne on vähän reilummin tien sivussa.

          Ei mulla nyt hirveästi asiaakaan tuonne keskustaan tule, mutta ehkä sitä löytäisi ne parhaat parkkipaikat isolle autolle. Varmaan PDC:t edessä ja takana auttaisivat parkkeerauksessa.

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            #80
            Originally posted by jani73 View Post
            735 E38 jäi ihan mukava fiilis vaikka ohjaus vähän vatkasikin, oli se E34 verrattuna aivan erilainen ajokokemus.

            Millainen tuo on kaupungissa, eli saako sen parkkiin mihinkään vai pitääkö heti varata kaksi parkkipaikkaa? Kadun suuntaiset parkkipaikat toki voi olla vähän haasteellisempia, mutta esim Turun puutarhakadun päässä olevat vinoparkit vaikuttaa jo aika asiallisilta, ne on vähän reilummin tien sivussa.

            Ei mulla nyt hirveästi asiaakaan tuonne keskustaan tule, mutta ehkä sitä löytäisi ne parhaat parkkipaikat isolle autolle. Varmaan PDC:t edessä ja takana auttaisivat parkkeerauksessa.
            Ei nää kovin isoja autoja ole loppupeleissä. Useimmiten näissä on myös repsikan peilissä peruutustoiminto, jolloin peili kääntyy osoittamaan kohti repsikan takapyörää, jolloin pysäköiminen ruutuun tai kadun varteen on entistä helpompaa. E38 korimallina ei edes tunnu mitenkään mahdottoman isolta.

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4331
              • Turku

              #81
              Originally posted by Ramzez View Post
              Useimmiten näissä on myös repsikan peilissä peruutustoiminto, jolloin peili kääntyy osoittamaan kohti repsikan takapyörää, jolloin pysäköiminen ruutuun tai kadun varteen on entistä helpompaa.
              Vaatiiko tuo toiminto toimiakseen muuten muistit penkeille?

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                #82
                Originally posted by jani73 View Post
                Vaatiiko tuo toiminto toimiakseen muuten muistit penkeille?
                Näin taisi olla.

                Comment

                • Attekun
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1407
                  • Saarijärvi

                  #83
                  Originally posted by jani73 View Post
                  Millainen tuo on kaupungissa, eli saako sen parkkiin mihinkään vai pitääkö heti varata kaksi parkkipaikkaa?
                  Itte oon saanu ihan hyvin normiruutuihin mahtumaan kyllä. Keulan pituuden hahmottamisessa itsellä välillä ongelmia, tulee jätettyä joskus ihan liian iso väli vaikka on tunne, että kohta kolahtaa. Ja yllättävän tiukka kääntöympyrä näissä on minun mielestä.
                  Toyota Alphard MS
                  Peugeot e-2008
                  ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #84
                    Originally posted by Attekun View Post
                    Itte oon saanu ihan hyvin normiruutuihin mahtumaan kyllä. Keulan pituuden hahmottamisessa itsellä välillä ongelmia, tulee jätettyä joskus ihan liian iso väli vaikka on tunne, että kohta kolahtaa. Ja yllättävän tiukka kääntöympyrä näissä on minun mielestä.
                    Joo kyllä tuolla mahtuu.
                    Ei mitenkään erikoista kuitenkaan kun itsellä ollut jenkkejä yms. isompaa kalustoa.

                    Comment

                    • Jbr
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2012
                      • 33
                      • Lahti

                      #85
                      Mitäs kaikkea olisi syytä tarkastella kun olisi tuossa tarjolla eräs 735ia -98 jolla rullattu 270tkm? Lähinnä kiinnostaa mitä kriittisiä huoltotoimenpiteitä olisi hyvä olla suoritettu noilla kilsoilla.

                      Comment

                      • mLil
                        Newbiemmer
                        • Jun 2014
                        • 10
                        • Affenanmaa

                        #86
                        Voisin tähän topicciin lisätä minun omat kokemukset, en ole kerennyt olemaan E38 omistaja ku pari kuukautta, mutta tähän asti en ole katunut valintaa. Mulla -96 missä M60 4.0ltr v8, alavääntöä saisi oli enemmän näin isoksi koneeksi mutta kyllä ohittamaan pääse. Olen käynyt koeajamassa 2 X M62 3,5, toinen TUB ja toinen ilman vanosta, sekä yhden M62 4,4ltr vanoksella. 3,5 Vanoksella oli ihan pirteän oloinen mutta mukavin oli 4,4ltr vanoksella.

                        Kävin ruotsista hakee mun auto, ja tarjolla oli yksi vm.99 740iaL edellä mainitulla M62 v8:lla, varustelista oli runsas, ja sitten toinen oli -96 740ia joka sitten ostin. Hintapyyntö oli molemmissa sama. Syy tähän päätökseen oli että -99 oli aika pommin oloinen, pientä häikkää siellä sun täällä, ei huoltokirjaa ym. EHKÄ olisi pelittänyt hyvin ja olisin saannut halvan faceliftin hyvillä varusteilla, mutta en mennyt ottaa riskiä. Ostamani yksilö oli hyvin pedanttisesti pidetty, ja vaikka pientä laittoa on (pikselivian korjaus, ovien alapuolella olevat listat ym) niin meni rekisteröintikatsastuksessa leimaan ilman huomatuksia.

                        Ennen ostoa selailin varmaan satoja ilmoituksia saksasta, ruotsista ja suomesta. Kannattaa katsoa ruotsin markkinoita, varsinkin nyt on taas kruunu halventunut aika tuntuvasti!

                        Minä rajasin poist kaikki kutoskoneella olevat mutta jos ihan ykkösnyrkki käyttiksenä hankkii niin suosittelisin kyllä semmoisen.

                        Esimerkkinä:

                        Comment

                        • jonnym
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2014
                          • 31
                          • Vantaa

                          #87
                          Noniin, nyt vaihtu kasari jenkkilotjojen harrastus/kiroominen baijerilaiseen. Keskiviikkona pihaan lipuaa 97 728iA, ajettu 280 000 ja autoa on pidetty hyväs kunnos. Halpismalli joten "turhat" sähköhärpäkkeet jääneet tästä yksilöstä, mut sentää ikkunoit ei tarvi veivailla lukuisien sinitakkien ikkunaan koputuksen seurauksena. Tulevia koitoksia odotellaan, mut onhan tää E38 upea laiva jota on viel upeampi ajaa. Keskustelussa ollut hyviä vastauksia, mutta jos jollain tähän tiettyyn vuosimalliin, koneeseen yms. on jotain vinkkejä jne. tälläiselle keltanokalle näistä autoista niin nehän enemmän, kuin tervetulleita!
                          e39 530dA -00

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #88
                            Originally posted by jonnym View Post
                            Noniin, nyt vaihtu kasari jenkkilotjojen harrastus/kiroominen baijerilaiseen. Keskiviikkona pihaan lipuaa 97 728iA, ajettu 280 000 ja autoa on pidetty hyväs kunnos. Halpismalli joten "turhat" sähköhärpäkkeet jääneet tästä yksilöstä, mut sentää ikkunoit ei tarvi veivailla lukuisien sinitakkien ikkunaan koputuksen seurauksena. Tulevia koitoksia odotellaan, mut onhan tää E38 upea laiva jota on viel upeampi ajaa. Keskustelussa ollut hyviä vastauksia, mutta jos jollain tähän tiettyyn vuosimalliin, koneeseen yms. on jotain vinkkejä jne. tälläiselle keltanokalle näistä autoista niin nehän enemmän, kuin tervetulleita!
                            Tankin huohotus on sellainen joka näistä kannattaa tarkistaa.
                            Rikkoo tankin ja uusi on tankki älyttömän hintainen.

                            Comment

                            • Attekun
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2013
                              • 1407
                              • Saarijärvi

                              #89
                              Täytyy todeta että yllättävän letkeä ja helppo peli viedä sivuluisussa steptronicilla ja Kiinan kitkoilla.
                              Toyota Alphard MS
                              Peugeot e-2008
                              ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                              Comment

                              • straight six
                                Newbiemmer
                                • Jan 2015
                                • 2
                                • tampere

                                #90
                                Eli onko tuollainen 310tkm mittarilukema miten paha vuoden -96 750i bemariin?



                                tämä yksilö siis kiikarissa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎