Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 käyttiksenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • camshaft
    BTCF Member
    • Sep 2016
    • 539
    • Kotka

    Originally posted by wilpaas View Post
    tässä työmatkaa e39 taittaessa on alkanu takaraivossa kuuluu pieni ääni että "voiskohan tästä tehdä vielä mukavampaa seiskalla". nih mites jos tätä ittensä kanssa jutteluu lähetään purkamaan, onko järkeä?:think

    On varmaan ihan järkeä ei se ainakaan 6-koneinen ole E39:iin verrattuna sen ihmeempi härveli. Mut on kyllä ihan eri fiilis ajaa, ainakin oman suht rajoittuneen mallikokemuksen perusteella sanoisin näin...



    Originally posted by wilpaas View Post
    Ja mitä teillä nuo seiskat on vieny moottoritie ajossa? Entäs mikäs nyt ois fiksuin kone tuohon motari ajoa ajatellen?

    Onkos kukaan laittanu kaasulaitteita näihin bensakoneisiin? kun sattuis olemaan näppärästi matkalla Gasumin pisteitä..

    sana vapaa ja kysyn lisää taas kun tulee mieleen.

    Mulla näyttää M52TU motarilla yleensä jotain 8.5/100 ajotietokoneesta katsottuna, en nyt vähään aikaan ole laskenut todellisia seka-ajon kulutuksia ajopäiväkirjasta.



    Se mikä nyt sitten on fiksuin kone motarille onkin taas mielipideasia, itse olen viihtynyt tuon kutosen kanssa oikein hyvin ja kyllä sekin rampilla tarvittaessa kerkiää ihan ripeästi. Mutta en toki sulkisi V-konettakaan pois...
    "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
    Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by wilpaas View Post
      tässä työmatkaa e39 taittaessa on alkanu takaraivossa kuuluu pieni ääni että "voiskohan tästä tehdä vielä mukavampaa seiskalla". nih mites jos tätä ittensä kanssa jutteluu lähetään purkamaan, onko järkeä?:think

      Ja mitä teillä nuo seiskat on vieny moottoritie ajossa? Entäs mikäs nyt ois fiksuin kone tuohon motari ajoa ajatellen?

      Onkos kukaan laittanu kaasulaitteita näihin bensakoneisiin? kun sattuis olemaan näppärästi matkalla Gasumin pisteitä..

      sana vapaa ja kysyn lisää taas kun tulee mieleen.
      Paljonkos saat kilsoja? Olisiko jopa diesel vaihtoehto?

      Comment

      • wilpaas
        Newbiemmer
        • May 2018
        • 8
        • turenki

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Paljonkos saat kilsoja? Olisiko jopa diesel vaihtoehto?
        työmatkajoo eli juur tätä motaria tulee noin 27 000km vuoteen.

        mutta meneekö diiselinä sen halvemmalla tasasta motari jurrutusta(ruuhka-aikojen ulkopuolella)??

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by wilpaas View Post
          työmatkajoo eli juur tätä motaria tulee noin 27 000km vuoteen.

          mutta meneekö diiselinä sen halvemmalla tasasta motari jurrutusta(ruuhka-aikojen ulkopuolella)??
          Kai se jotain satasia jo tuolla suoritteella tulisi halvemmaksi.

          Comment

          • _Bäri_
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2014
            • 911
            • Turku

            Noilla kilsoilla rupee säästöä jo tulemaan dieselin kanssa. Sekä dieselin kanssa ei oo niin nuukaa kaasun asennon kanssa.

            Jollei 38 ja 39 olis niin lähellä toisiaan, niin vaihtaisin 740D. Siinä on omasta mielestä mukavin moottori ajaa, ja menee silti kohtuu pienellä. Harmi ettei sitä oo saanu 5-sarjalaiseen.
            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

            Ex:
            E61 535dA -05
            E91 320dA -06
            E53 X5 3.0dA - 03
            E39 535iA -01
            E39 520i -97
            E39 530dA - 00

            Comment

            • peeämwee
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1819
              • I sink hell

              e28:sta piti tulla talviauto mutta myin sen pois. Se alkoi olemaan turhan harvinainen talvikäyttöön. e32 voisi ehkä ajaa yhden talven yllä olevasta syystä, se kun on aika ruosteeton. Toisaalta autot on ajettaviksi tehty. Nyt polttelee e38. Tosin onneksi ei ole nyt rahoja siihen.
              2022 330e xDrive M sport / 1987 735i manual / A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days / 2t 4eva http://velkakello.fi/

              Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by _Bäri_ View Post
                Noilla kilsoilla rupee säästöä jo tulemaan dieselin kanssa. Sekä dieselin kanssa ei oo niin nuukaa kaasun asennon kanssa.

                Jollei 38 ja 39 olis niin lähellä toisiaan, niin vaihtaisin 740D. Siinä on omasta mielestä mukavin moottori ajaa, ja menee silti kohtuu pienellä. Harmi ettei sitä oo saanu 5-sarjalaiseen.
                Ei ne kyllä samat autot ole. Itsellä ollut sedan ja touring E39 ja pari E38:ia .
                Ei E39 huono auto ole mutta ainakin itselle E38 sopii paremmin räpylään.

                Comment

                • _Bäri_
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2014
                  • 911
                  • Turku

                  Ohan toi 7 hitusen parempi ajaa mut se ero on niin pieni ettei siinä oo järkee sen takia vaihdella.
                  G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                  Ex:
                  E61 535dA -05
                  E91 320dA -06
                  E53 X5 3.0dA - 03
                  E39 535iA -01
                  E39 520i -97
                  E39 530dA - 00

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3361
                    • Raisio

                    Millai parempi?

                    Pehmeempi vai kovempi?

                    Uraherkempi vai menee urista välittämättä?

                    Kurveissa kallistelematta vai hirvenväistötyyppisessä käännöksiä ketterämpi vai jotenkin muuten?

                    Tuntuis että isompi ja raskaampi laiva, kankeampaa menoa mutta hyllyvämmän pehmeeempää ja epämääräisempi tuntuma mutkateillä vai just toisin???
                    E39&E93

                    Comment

                    • KimmoK
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 551
                      • Kontiolahti/Joensuu

                      Originally posted by ritariässä View Post
                      Millai parempi?

                      Pehmeempi vai kovempi?

                      Uraherkempi vai menee urista välittämättä?

                      Kurveissa kallistelematta vai hirvenväistötyyppisessä käännöksiä ketterämpi vai jotenkin muuten?

                      Tuntuis että isompi ja raskaampi laiva, kankeampaa menoa mutta hyllyvämmän pehmeeempää ja epämääräisempi tuntuma mutkateillä vai just toisin???
                      On se ainakin paljon suuremman tuntuinen kuin e34 tai e39.
                      ///M Power

                      @colehmaizel

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by ritariässä View Post
                        Millai parempi?

                        Pehmeempi vai kovempi?

                        Uraherkempi vai menee urista välittämättä?

                        Kurveissa kallistelematta vai hirvenväistötyyppisessä käännöksiä ketterämpi vai jotenkin muuten?

                        Tuntuis että isompi ja raskaampi laiva, kankeampaa menoa mutta hyllyvämmän pehmeeempää ja epämääräisempi tuntuma mutkateillä vai just toisin???
                        On taas niin subjektiivista. Kuka pitää mistäkin.

                        E38:ssa on suuremmat pyörät joten sillä on oma vaikutuksensa jne jne.
                        Vähemmän nuo omat E38:t ovat uriin ottaneet kuin E39:t

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8221
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Juu, e39 tuntuu aivan mikroautolta kun seiskan ratiste sellaiseen hyppää.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • _Bäri_
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2014
                            • 911
                            • Turku

                            Renkaistahan tuo ura herkkyys on pitkälti kiinni. Mut omasta mielestä oli kevyempi ohjata. Kyseisessä yksilössä oli alustasarja mikä anto lullaamisen anteeksi mutta oli silti mukavasti pehmeempi kun mitä omat e39 on ollu. Tämäkin on maku asia. Itse en tykkää huojuvista, tai miten sen sanois sellasesta jenkki letkeydestä. Tulee huono olo kyydissä. Mut tosiaan kokemusta ainoastaan yhdestä e38 ja sekin oli isolla koneella. Vaikee kuvitella että mikään muu olis parempi tohon koriin kun 4l dieseli. Ehkä V12? Mut siin on jo kulutuski ihan eri lukemilla.
                            Sen verta ajettavuudesta ettei tossa korissa huomanu omasta mielestäni isoa painoa. Menee kumminki kevyesti ja vakaasti. Jos vertaa saman ikäseen e tai s mersuun.
                            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                            Ex:
                            E61 535dA -05
                            E91 320dA -06
                            E53 X5 3.0dA - 03
                            E39 535iA -01
                            E39 520i -97
                            E39 530dA - 00

                            Comment

                            • mcr70
                              Newbiemmer
                              • Dec 2010
                              • 3
                              • Urjala

                              Originally posted by -Naksu- View Post
                              Onkohan kukaa koittanu korjata vanhaa tankkia?
                              Ilmeisesti saumastaan alkaa vuotaa, niin ois ehkä helppo sulattaa tigillä sauma kiinni?
                              Me korjattiin tuo tankki juottamalla (vai miten se nyt kuuluu sanoa) ja hyvin onnistu. Reikä tuli siis keskelle tankin pohjaa. Johtui kai siitä kun pakokaasujen kierrätysvälppä tms oli rikki tai jotain.
                              Tankin pois ottaminen oli vähän työläs. Laitettiin pakoputket poikki niin saatiin helpommin :think. Jatkot sitten vaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎