Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #31
    Originally posted by Tyramies View Post
    antakkees ku mie tuun pillaamaan taas hyvän keskustelun kokonaan
    eli vaihoin kolmannen moottorin ja rupes toimimmaan puhallin voi tätä ilon ja naurun päivee. Mitenkäs tuon turvatyynyn valon saapi sammummaan kun tuntuu palavan kokoajan vaikka aikasemmin ei palanu. Laitoin siis sen turvatyynyn liittimen takasi kiinni ku eile ottelin koko paskoo irti, niin sytty palamaan taas...

    Riittääkö sen nollaamisseen pelekkä inpa (vikakoodien nollaus?) vai pittääkö ruveta ehtimmään asiansatuntevvoo korjaamoo?

    muokkausta: mitä jos ei pääse sinne airbagin modduuliin? unable to connect... inpalla.
    Airbagia irrottaessa täytyy ottaa akku/akut irti, muuten tulee valot tauluun. Nollaus INPA:lla, mutta jos et pääse kiinni niin tarviit lisäscriptejä/jonkun jolla on paremmat kirjastot. Voit toki viedä liikkeeseenkin nollattavaksi.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Tyramies
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 272
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by BeamR View Post
      Airbagia irrottaessa täytyy ottaa akku/akut irti, muuten tulee valot tauluun. Nollaus INPA:lla, mutta jos et pääse kiinni niin tarviit lisäscriptejä/jonkun jolla on paremmat kirjastot. Voit toki viedä liikkeeseenkin nollattavaksi.
      mistäs noita scriptejä saapi lissää? tai kirjastoja? tai joku toinen kevyempi ohjelma jolla pystyis nollaamaan?
      -Kevin, i wanna double...
      -Harry! ...
      -I need a double, right now!
      "thank you son."

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #33
        Originally posted by Tyramies View Post
        mistäs noita scriptejä saapi lissää? tai kirjastoja? tai joku toinen kevyempi ohjelma jolla pystyis nollaamaan?
        jaa-a, ei auta kuin kysellä. Homman nimi on se, että moduleissa saattaa olla softaeroja jopa vuosittain, esim 98-750 ECUissa on 5.2 softa, ja 99-mallin 750 ECUissa on 5.2.1. Tietokoneessa pitää olla oikea scripti jota INPA käyttää ko modulin/softaversion lukemiseen. Jos oikeaa scriptiä ei ole EDIABAS -kansiossa (eli siis scriptikirjastossa), niin moduli ei tunnistu/vastaa/tms.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #34
          vaihdoimpa viimein e38:n jäähdyttimen.. taas puhaltaa kylmääkin kunnolla
          oli meinaan jäähdyttimen ja ilmastoinnin kennon välissä ihan uskomaton määrä MULTAA, neulasia ja lehtiä. suunnilleen puoleen väliin tukossa. orkkis jäähdytin oli paikallaan joten ilmeisesti rapiat 300tkm kestää tuo seuraavakin.

          poikkeus ei vieläkään vahvistanut sääntöä, olen vaihtanut jäähdyttimen jokaiseen omistamaani bemuun
          Last edited by peto2; 26-05-2013, 21:52.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by peto2 View Post
            vaihdoimpa viimein e38:n jäähdyttimen.. taas puhaltaa kylmääkin kunnolla
            oli meinaan jäähdyttimen ja ilmastoinnin kennon välissä ihan uskomaton määrä MULTAA, neulasia ja lehtiä. suunnilleen puoleen väliin tukossa. orkkis jäähdytin oli paikallaan joten ilmeisesti rapiat 300tkm kestää tuo seuraavakin.

            poikkeus ei vieläkään vahvistanut sääntöä, olen vaihtanut jäähdyttimen jokaiseen omistamaani bemuun
            Se jäähdytin olisikin syytä napata keulalta pois aina silloin tällöin. Syyn varmaan arvaat.

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #36
              Meikällä oli samalla tavalla paskaa puolillaan noiden kennojen väli, eli ilmeisesti tyyppivika
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • Mäkki
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2010
                • 2190
                • Orimattila

                #37
                Mistähän kannattaisi alkaa etsimään vikaa, kun lähtee rivakammalla kaasulla liikkeelle niin perä kolahtaa. Ei aina, silloin tällöin. Tämä vain laittaa transmissionin failin tauluun :think

                Alkanut nyt viime aikoina ja todellakin satunnaisesti
                #Ilmastoahdistus

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #38
                  Originally posted by makkis View Post
                  Meikällä oli samalla tavalla paskaa puolillaan noiden kennojen väli, eli ilmeisesti tyyppivika
                  E39:ssä oli itsellä kanssa mutta E38:ssa on jopa suht puhdasta.

                  Comment

                  • jakeluvesimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2010
                    • 2726
                    • On the road @ Laplandia

                    #39
                    Originally posted by BeamR View Post
                    jaa-a, ei auta kuin kysellä. Homman nimi on se, että moduleissa saattaa olla softaeroja jopa vuosittain, esim 98-750 ECUissa on 5.2 softa, ja 99-mallin 750 ECUissa on 5.2.1. Tietokoneessa pitää olla oikea scripti jota INPA käyttää ko modulin/softaversion lukemiseen. Jos oikeaa scriptiä ei ole EDIABAS -kansiossa (eli siis scriptikirjastossa), niin moduli ei tunnistu/vastaa/tms.
                    Täytyy tähän väliin heittää, että bmw scanner 1.4 on omiaan näihin iäkkäämpiin autoihin, eikä ole hinnalla pilattu. nollaa bagivalot helposti ainakin 1994-2000 vuosimalleista (e36, e38, e39 ym.).

                    Pystyy siis tekemään nuo sigussani mainitsemat jutut kädenkäänteessä..

                    Comment

                    • Tyramies
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 272
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by jakeluvesimies View Post
                      Täytyy tähän väliin heittää, että bmw scanner 1.4 on omiaan näihin iäkkäämpiin autoihin, eikä ole hinnalla pilattu. nollaa bagivalot helposti ainakin 1994-2000 vuosimalleista (e36, e38, e39 ym.).

                      Pystyy siis tekemään nuo sigussani mainitsemat jutut kädenkäänteessä..
                      meinaatko että tuolla pystyis myös kielen vaihtamaan?

                      Missä muuten on vika jos ratissa noin 3 cm väljää vasemmalle kääntäessä? Oikealle ei ole klappia mutta vasemmalle tuntus olevan ihan snadisti. Mikä tanko on se mikä vaikuttaa tohon klappiin ratissa?
                      -Kevin, i wanna double...
                      -Harry! ...
                      -I need a double, right now!
                      "thank you son."

                      Comment

                      • jakeluvesimies
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2010
                        • 2726
                        • On the road @ Laplandia

                        #41
                        Originally posted by Tyramies View Post
                        meinaatko että tuolla pystyis myös kielen vaihtamaan?
                        Vuosimallista ja varusteista riippuen kyllä. Ainakin e39 1999 taisi hoitua...

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #42
                          Originally posted by jakeluvesimies View Post
                          Vuosimallista ja varusteista riippuen kyllä. Ainakin e39 1999 taisi hoitua...
                          ja 12/94 e38:ssa onnistu.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • jakeluvesimies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2010
                            • 2726
                            • On the road @ Laplandia

                            #43
                            Originally posted by peto2 View Post
                            ja 12/94 e38:ssa onnistu.
                            Tarvisko olla Navillinen yksilö vai menikö koodaus valomoduulin, eli lcm-kautta? Tovi on kun tuon viimeksi koodasin Omassa navittomassa on nyt englanniksi, en muista oliko jo ostaissa...

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #44
                              Originally posted by jakeluvesimies View Post
                              Tarvisko olla Navillinen yksilö vai menikö koodaus valomoduulin, eli lcm-kautta? Tovi on kun tuon viimeksi koodasin
                              navillisessa kielen saa vaihdettua sieltä näytöltä eli ihan MID malli.. muistaakseni kielen vaihto löyty IKE eli mittariston takaa :think
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • jakeluvesimies
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2010
                                • 2726
                                • On the road @ Laplandia

                                #45
                                Originally posted by peto2 View Post
                                navillisessa kielen saa vaihdettua sieltä näytöltä eli ihan MID malli.. muistaakseni kielen vaihto löyty IKE eli mittariston takaa :think
                                Kävinpähän tarkistaa omasta vehkeestä: eli 1998 mallissa löytyy niin ikestä että lcm:stä kielet

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎