E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by hetfield View Post
    Tuo latausjännite olisi kiva selvittää, koska jossain prujussa lukee, että voi olla jopa 16v.
    Se olisi kyllä jo aivan liikaa akun kestävyyttä ajatellen.

    Nämähän lataavat hieman "normiautoa" suuremmalla jännitteellä ymmärtääkseni tuon AGM-akun takia, mutta alle 15 sen silti täytyy olla. Näin ainakin maallikon silmin ajateltuna.

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    Tippuiko tehostus kokonaan pois? Siis ratin kääntäminen ei heiveröisemmältä onnistu?
    Seuraa nyt sitä hihnapyörää, ei se sähkön puuttuminen pitäisi tehostukseen vaikuttaa... ainakaan paljoa (versiosta riippuen säätyy hieman).

    Tuo latausjännite olisi kiva selvittää, koska jossain prujussa lukee, että voi olla jopa 16v.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Masander View Post
    Virtahan sieltä oli loppu ihan täysin. Apustartterin avulla laakista käyntiin eikä mitään herjoja missään. Se, miksi virrat hävis on toistaiseksi mysteeri.

    Edit. latausjännite oli startterin mukaan jotain about 15V?
    Akku oikkarissa? Tosin jos latausjännite on yli 15 voi säädinkin olla tiensä päässä jo.

    Leave a comment:


  • Masander
    replied
    Originally posted by hetfield View Post
    Olisko virta finaalissa jostain syystä. Syttyikö laturin valo? Onko dampperi kunnossa? (kampiakselin värinänvaimennin http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...ration_damper/)
    Virtahan sieltä oli loppu ihan täysin. Apustartterin avulla laakista käyntiin eikä mitään herjoja missään. Se, miksi virrat hävis on toistaiseksi mysteeri.

    Edit. latausjännite oli startterin mukaan jotain about 15V?
    Last edited by Masander; 19-10-2015, 11:07.

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    Originally posted by Masander View Post
    Huomenta, jätti facelift 730d tien varteen, ja auto meni kokonaan mykäksi edes avainta ei saa ulos, hätävilkkuja ei saa päälle, käsijarru herjas, takakontti ei aukea jne. Aamulla siis käynnistyi normaalisti, muutaman minuutin ajon jälkeen alkoi herjata vaihteistoa, jarruja, ohjausta jne ja tehostukset tippui pois jossain vaiheessa.

    Eilen ajoin joitain kymmeniä kilometrejä ilman ongelmia eikä viimeisen 10-15 tkm ole ollut ongelmia eli ihan puskista tuli.

    Kenelläkään vastaavia kokemuksia tai ideoita mikä vois olla vikana?
    Olisko virta finaalissa jostain syystä. Syttyikö laturin valo? Onko dampperi kunnossa? (kampiakselin värinänvaimennin http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...ration_damper/)

    Leave a comment:

Working...
X