Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kebu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei ole omaa sulaketta. Valomoduuli ohjaa valoja.
    Eli ilmeisesti valomoduuli hajosi ? Kun ajovalot pelaa kyllä

    Leave a comment:


  • kebu
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Mutta eikös näissä se automaattiasento tarkoita vain sitä että pimeällä syttyy ajovalot? Eihän näissä mitään valoautomatiikkaa/valomuistia ole...ainakaan minulla ollut. Eli päiväsaikaan ei mitään valoja ja pimeällä sitten parkit ja ajovalot päällä.
    Palaa ajovalot koko ajan ja parkit ei milloinkaan. Sammuu vaan automaattisesti, kun auton sammuttaa. Nyt parkit ei pala edes sillon, kun laittaa pelkästään parkit päälle.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by kebu View Post
    Tuli hommattua E65 730d -04 ja vaihdoin heti angeleyes:en halogeenit 80W LED polttimoihin. Hineosti toimi parkit päällä, mutta kun laitoin valokatkaisimen automaatti asentoon (adaptiiviset ajovalot) ja auton käyntiin parkit pimeni. Nyt ei tule parkeille ollenkaan virtaa, kun halogeeneillä testasin. Onko parkeille pelkästään oma sulake ?
    Mutta eikös näissä se automaattiasento tarkoita vain sitä että pimeällä syttyy ajovalot? Eihän näissä mitään valoautomatiikkaa/valomuistia ole...ainakaan minulla ollut. Eli päiväsaikaan ei mitään valoja ja pimeällä sitten parkit ja ajovalot päällä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by kebu View Post
    Tuli hommattua E65 730d -04 ja vaihdoin heti angeleyes:en halogeenit 80W LED polttimoihin. Hineosti toimi parkit päällä, mutta kun laitoin valokatkaisimen automaatti asentoon (adaptiiviset ajovalot) ja auton käyntiin parkit pimeni. Nyt ei tule parkeille ollenkaan virtaa, kun halogeeneillä testasin. Onko parkeille pelkästään oma sulake ?
    Ei ole omaa sulaketta. Valomoduuli ohjaa valoja.

    Leave a comment:


  • kebu
    replied
    Tuli hommattua E65 730d -04 ja vaihdoin heti angeleyes:en halogeenit 80W LED polttimoihin. Hineosti toimi parkit päällä, mutta kun laitoin valokatkaisimen automaatti asentoon (adaptiiviset ajovalot) ja auton käyntiin parkit pimeni. Nyt ei tule parkeille ollenkaan virtaa, kun halogeeneillä testasin. Onko parkeille pelkästään oma sulake ?

    Leave a comment:


  • Agio
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Tiiviste vaihtoon. Mulla on yksi ylimääräinen jos tarvetta.
    Ok, laitan YV:n
    Last edited by Agio; 27-06-2016, 17:17.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Tiiviste vaihtoon. Mulla on yksi ylimääräinen jos tarvetta.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    E65:ssa

    edellinen omistaja korjannut suhinat 101.000km; Nostettu etureunaa!

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by mr81 View Post
    Silloin kun on kunnossa niin ääni on käytännössä sama on sulla verho auki tai kiinni.
    Juuri näin.

    Leave a comment:


  • mr81
    replied
    Originally posted by Agio View Post
    Pitäisikö näistä nuo kattoluukun suhinat saada aisoihin ihan vaan säätämällä vai joutuuko tyypillisesti tiivisteen vaihtohommiin? Nyt on ihan ok, kun se verho on siinä edessä. Vaimea suhina kovemmissa vauhdeissa. Verho auki taas ei pysty ajamaan, kun hajoaa pää suhinoihin jo kaupunkipyörityksessä.
    Silloin kun on kunnossa niin ääni on käytännössä sama on sulla verho auki tai kiinni.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Agio View Post
    Pitäisikö näistä nuo kattoluukun suhinat saada aisoihin ihan vaan säätämällä vai joutuuko tyypillisesti tiivisteen vaihtohommiin? Nyt on ihan ok, kun se verho on siinä edessä. Vaimea suhina kovemmissa vauhdeissa. Verho auki taas ei pysty ajamaan, kun hajoaa pää suhinoihin jo kaupunkipyörityksessä.
    Enpä tiedä, mutta Supa ainakin uusi omassaan ja minä E61:ssä. Olisiko säätämällä sitten hoitunut...:think?

    Leave a comment:


  • Agio
    replied
    Pitäisikö näistä nuo kattoluukun suhinat saada aisoihin ihan vaan säätämällä vai joutuuko tyypillisesti tiivisteen vaihtohommiin? Nyt on ihan ok, kun se verho on siinä edessä. Vaimea suhina kovemmissa vauhdeissa. Verho auki taas ei pysty ajamaan, kun hajoaa pää suhinoihin jo kaupunkipyörityksessä.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Juhutti View Post
    Kiitos vastauksesta! Huoltohistoriaa ei löytynyt Laakkoselta eikä Schmiedmannilta ainakaan rekkarin perusteella. Avaimesta saavat siis luettua kuitenkin lisähistoriaa mikäli sitä on tallentunut?

    Myyjän kanssa on sovittu, että auto voidaan ostajan lukuun käyttää tarkastuksessa BMW-pajalla, ja ainakin Schmiedmann tarjosi kyseistä palvelua, ja jotain ymmärrystä kyseisestä mallistakin löytynee.

    Kaikkeahan tosiaan voi odottaa taivaan ja maan väliltä, mutta jos hieman saisi karsittua vikoja ja ongelmia niin, että lompakko kärsii enemmän kuin mielenterveys, nimittäin vitutukselle on vaikea laskea hintaa!

    Myyjän mukaan auto on aiemmin ollut edustuskäytössä yhtiössä x. Tämä selittäisi kilometrit ja kuntohan on tosiaan erittäin asiallinen. BMW Clubin jäsenyys ei tietysti mikään tae ole auton huippukunnosta, mutta positiivisessa valossa tuotakin nykyisen omistajan jäsenyyttä ainakin itse katson.
    avaintietohistoria tarkoittaa sitä, että aina kun ko. auton avain luetaan merkkiliikkeessä lukulaitteessa, siitä tallentuu päivämäärä ja kilometrilukema tehtaan tietokantaan. Sitä ei lueta avaimesta auki, se voidaan katsoa ihan vaikka runkonumerolla/rekkarilla, ja siitä ei näy mitä sille autolle on tehty. Siitä näkyy vain ajankohdat ja mittarilukemat, ja sen perusteella voidaan miettiä että onko ne kilsat oikein vai ei.

    mulla yksi entisistä autoista myytiin mulle 92tkm ajettuna, kun todellisuudessa sillä oli veivattu lähtömaassa jo yli 200tkm. Tämä selvisi vasta tuosta avaintietohistoriasta, esim huoltokirja oli kohtuu hyvin väärennetty.

    Leave a comment:


  • Juhutti
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    käy kysymässä merkkiliikkeestä auton avaintietohistoriaa, jotta selviää onko
    A: auto huollettu merkkiliikkeessä
    B: jos on, niin sieltä näkyy stemmaako kilsat

    Auto on verotettu syksyllä 2009 suomeen kilometrilukemalla 64tkm.

    muutenhan tollaseen kymmenen vuotta vanhaan vehkeeseen voi odottaa ihan mitä tahansa, oli huoltohistoria/ajomäärä mitä tahansa.
    Kiitos vastauksesta! Huoltohistoriaa ei löytynyt Laakkoselta eikä Schmiedmannilta ainakaan rekkarin perusteella. Avaimesta saavat siis luettua kuitenkin lisähistoriaa mikäli sitä on tallentunut?

    Myyjän kanssa on sovittu, että auto voidaan ostajan lukuun käyttää tarkastuksessa BMW-pajalla, ja ainakin Schmiedmann tarjosi kyseistä palvelua, ja jotain ymmärrystä kyseisestä mallistakin löytynee.

    Kaikkeahan tosiaan voi odottaa taivaan ja maan väliltä, mutta jos hieman saisi karsittua vikoja ja ongelmia niin, että lompakko kärsii enemmän kuin mielenterveys, nimittäin vitutukselle on vaikea laskea hintaa!

    Myyjän mukaan auto on aiemmin ollut edustuskäytössä yhtiössä x. Tämä selittäisi kilometrit ja kuntohan on tosiaan erittäin asiallinen. BMW Clubin jäsenyys ei tietysti mikään tae ole auton huippukunnosta, mutta positiivisessa valossa tuotakin nykyisen omistajan jäsenyyttä ainakin itse katson.
    Last edited by Juhutti; 16-05-2016, 11:39.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Juhutti View Post
    Auto on vm06 facelift e65 750ia. Kilometrejä mittarissa 111tkm, historia toistaiseksi hukassa, mutta auto tip-top kunnossa.

    Nykyisen omistajan mukaan öljyt vaihdettu hänen aikanaan n. 7tkm välein, venttiilikopan tiivisteet vaihdettu, "vesiletkulle" moottorin etuosassa tehty jotain, sähköisen takaluukun öljyt(?) vaihdettu, levyt ja palat menossa juuri vaihtoon, vaihteistoöljyt ja tiivisteet vaihdettu.

    Mitä tuon ikäiseen ja kyseisen verran ajettuun autoon kannattaa huoltojen ja korjausten puolesta odottaa? Periaatteessa öljynvaihdoilla ~10tkm ja tulppien vaihdoilla 50tkm välein mennään, suodattimet siihen vielä yms. Korjauksia sitten sen mukaan kun tarvetta on?

    Minkä mielikuvan saitte tästä yksilöstä? Myynnissä nettiautossa: http://www.nettiauto.com/bmw/750/7973722

    Kilsoja tulee vähän ja talvisin auto olisi lämpimässä hallissa, mutta käytössä.

    Ja kiitokset vielä etukäteen jo ajatuksista ja kommenteista. Myös pätevää BMW-tekijää Lahden seudulta kannattaa ilmoitella.
    käy kysymässä merkkiliikkeestä auton avaintietohistoriaa, jotta selviää onko
    A: auto huollettu merkkiliikkeessä
    B: jos on, niin sieltä näkyy stemmaako kilsat

    Auto on verotettu syksyllä 2009 suomeen kilometrilukemalla 64tkm.

    muutenhan tollaseen kymmenen vuotta vanhaan vehkeeseen voi odottaa ihan mitä tahansa, oli huoltohistoria/ajomäärä mitä tahansa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎