E65 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oliko se nyt niin että alkupään faceliftin bluetooth ei keskustele kännykän yms. laitteiden kanssa?
Tälläkö sen saa keskustelemaan?
Entäs mitenkäs tuon asennus? Mihin se autossa tulee? Tarvitaanko johtoja tms? Koodausta?
Kuinka leveitä renkaita porukalla näissä on ollut? 295/25 22" Mahtunee helposti pyörimään takana?
Kiitos jo etukäteen vastanneilleLast edited by pope; 01-05-2016, 11:47.
Leave a comment:
-
On mahdollista muokata. Tarvii yhden pumpun ja webaston kortin "ohjelmoinnin" ja jonkun vastus huijauksen. Omani käytin täällä:
Leave a comment:
-
730d vm.2003 webaston koodaus
Moi,
Tuli hommattua tommoinen E65 730da, joka on tehtaalta lähtenyt webastolla joka lämmittää ajonaikana.
Onko se mahdollista muokata/koodata esilämmittimeksi?
Leave a comment:
-
Dynamic drive (säätyvät kallistuksen vakaajat) on yleensä vanhemissa seiskoissa. Etsi Adaptive drive joka sisältää tuon dynamic driven + säätyvät iskarit.
Adaptive drive näyttäisi olevan ainoina vakiona 760i ja 760Li.
Last edited by mr81; 03-03-2016, 20:12.
Leave a comment:
-
Facelift 760Li olisi kiikarissa, mutta varustelistasta ei löydy dynamic driveä. Eihän se vakiovaruste moisessa pelissä sattuisi olemaan?
Leave a comment:
-
Puhelimen lattakaapelin irroitus
Irrottelin muuten ask:in alapuolisen paketin jossa siis luurin kelkka, ja alemmassa liukukelkassa säilytystila. Ongelmaksi tuli puhelimen lattakaapeli, joka auton päästä äkkiseltään aika mahdoton irrottaa.. puhelimen kelkka tai se kansi johon puhelin painetaan pitäs varmaan saada irti että piuhaan pääsisi käsiksi, mutta eipä oikeen onnistunut.. siis jos kelkan päästä irrottaisi.
Aika tarkkaan tuli etittyä neuvoja ulkomaan foorumeiltakin, mut ei tärpännyt
Eli onko jollain tullut tämä eteen..? Puulistojen teippautusprojekti menossa
Auto -02
EDIT: Selvisi: kelkan vai mikä nyt onkaan keskellä yläosassa on lukitus klipsi mitä pitää esim. metalliluiskalla painaa ja vetää samalla kelkka pihalle, niin irtoo. Itse lattakaapelin irroitus on silti aika työläs.. puhelinta ympäröivä muovi klipseistä irti säkällä ehjänä, jonka jälkeen lattakaapelin pääsee irroittamaan puhelin "telakasta". Piuha tietty vielä kiinnitetty vittumaisesti siihen koko pakettiin läpimenokohdasta, mikä meinas kanssa hankaloitua vahvasti.. Mutta nyt on irti, ja suht ehjänä.
Leave a comment:
-
Originally posted by samokkoMoro,
Tuossa kiikarissa 2004 730d/740d.. melkein kaikista näyttäisi puuttuvan tuo isofix? Onko miten haastava homma asentaa jälkikäteen ja millaisista kustannuksista puhutaan?Last edited by Gonzalez; 26-01-2016, 07:25.
Leave a comment:
-
Moro,
Mä tilasin kl-varaosista isofixit taakse ja menee aika hienosti.
Stepit on about seuraavat:
-takapenkki irti (lähtee ihan vetämällä ainakin mulla)
-alkuperäiset pultit ilti torx-avaimella
-uusi pultti ja isofix-koukku paikalleen (vaatii tietyn kulman, penkin selkänojaa joutuu vähän taivuttamaan ylöspäin ellei halua irroittaa selkänojaa)
-penkki takaisin
Suosittelen laittamaan myös sen lisäpalikan mikä on muovinen lärpäke joka tuo ne koukut paremmin esille, muuten voi olla vähän ähertämistä niitten lastenjakkaroiden kanssa, mutta menee paikalleen ilman sitä lärpäkettäkin.
Joku tunti meni koska jouduin vähän ähräämään sen selkänojan kanssa.
Kustannus oli joku 20-30e.
Leave a comment:
-
e65 isofix?
Moro,
Tuossa kiikarissa 2004 730d/740d.. melkein kaikista näyttäisi puuttuvan tuo isofix? Onko miten haastava homma asentaa jälkikäteen ja millaisista kustannuksista puhutaan?
Leave a comment:
-
No muutaman tapauksen omani lisäksi tiedän että konerikkoja/ongelmia on tullut ja jos hyvä tuuri käy niin testi joudutaan ottamaan useaan kertaan kun ei jostain syystä ole onnistunut... Automaatti dieseli rauhallisessa ajossa ympäri vuoden Ei käy punaisella juurikaan koskaan ainakaan minun ajossani eikä sitä varsinkaan huudateta paikallaan useita sekunteja kaasu pohjassa...
Ja Mittaus perustuu valonläpäisykyvyn määritykseen kammiossa johon johdetaan pakokaasua. Tätä valonläpäisyä verrataan pakokaasusta tyhjän kammion valonläpäisykykyyn eli mitä mustempi savu sitä huonompi valonläpäisykyky. commonrail mikä on täysin kunnossa ja vakiosoftalla ei savuta hiukkaakaan että tulos (testin läpäisy) on jo testiä ennen päivän selvä...
Tottakai moottori ja varsinkin tämä kyseinen moottori kestää vaikka millaista revitystä mutta kyse olikin ainakin omalla kohdalla siitä haluaako sitä revittää jos ei ole tarvis...
Leave a comment:
-
Miksi sitä pitää rajoittaa? Jos pamahtaa testissä niin on koneessa jo jotain vikaa mikä jättää jo tien päälle jossain kohtaa.
Kyllähän se on suuniteltu kestämään max kierrokset ja sitä varten siellä se rajoitin on ettei kierre enempää.
Leave a comment:
-
Jokavuotinen rääkkäys ?
Millaiset kokemukset täällä porukalla ( dieselit ) on kärytestistä ? Edellisten dieseleiden kanssa katsastus päivä oli aina melkein hirvein päivä vuodesta :S
Olen katsastanut oman 730d kaksi kertaa ja ennen ensimmäistä kertaa koitin varovasti ennen kärytestiin menoa p:llä ja n:llä että auto antaa kierroksia tappiin asti mikäli oikein muistan ? ( luulin siis että laatikossa on rajoitus ettei kierrä todellakaan tappiin saakka )... Siihen vielä huono pakokaasutesteri missä korjaamomies sanoo että ei se vielä onnistunutkaan otetaan uusiksi x3 ei silloin tuntunut mukavalta suunnitelmalta:/
Selvitin sitten mikä on minimi kierrosmäärä tämän auton kärytestissä ja jostain se selvisi että 4000-4100rpm ?
Sitten innokkaana paksusta polttoaineletkusta leikkaamaan "rajotinta" lattiakaasupolkimen akseliinloppuen lopuksi n. 4cm pätkä akseliin ja auto kiertää tasan 4000
Tällä kikalla eli painamalla letku akselin päälle on käryt otettu kahtena vuotena ja tullaan myös tulevaisuudessa ottamaan
Mutta esim volvoissahan on rajotusta vapaalle huudattamiselle niin miksei vaan näissäkin voisi olla ? Ajelen muutenkin autoa miltei aina pikkukierroksilla cruisaillen niin vaikka nyt tuo kone onkin yksi kestävimmistä/parhaimmista diesel koneista ja huudattamisen kestäisikin niin minä en henkilökohtaisesti sitä huudattamista turhaan haluaja tosiaan kärytesti monesti jouduttu uusimaan kun magneetin kosketus ollut huono yms... Kerrankin yksi w123 mikä tuli hankittua muuten vaan niin ruiskasi jäähdytysnesteet korjaamon seinään kärytestissä... On se niin vammainen toimenpide kun näistä bemareista mitään mustaa usvaa ikinä tule jos kaikki kunnossa...
Leave a comment:
Leave a comment: