E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pope
    replied
    Mikä on alkup. vanteen leveys ja ET?

    Leave a comment:


  • pope
    replied
    Oliko se nyt niin että alkupään faceliftin bluetooth ei keskustele kännykän yms. laitteiden kanssa?

    Tälläkö sen saa keskustelemaan?



    Entäs mitenkäs tuon asennus? Mihin se autossa tulee? Tarvitaanko johtoja tms? Koodausta?


    Kuinka leveitä renkaita porukalla näissä on ollut? 295/25 22" Mahtunee helposti pyörimään takana?


    Kiitos jo etukäteen vastanneille
    Last edited by pope; 01-05-2016, 11:47.

    Leave a comment:


  • mr81
    replied
    On mahdollista muokata. Tarvii yhden pumpun ja webaston kortin "ohjelmoinnin" ja jonkun vastus huijauksen. Omani käytin täällä:

    Leave a comment:


  • SaKamu
    replied
    730d vm.2003 webaston koodaus

    Moi,

    Tuli hommattua tommoinen E65 730da, joka on tehtaalta lähtenyt webastolla joka lämmittää ajonaikana.

    Onko se mahdollista muokata/koodata esilämmittimeksi?

    Leave a comment:


  • mr81
    replied
    Dynamic drive (säätyvät kallistuksen vakaajat) on yleensä vanhemissa seiskoissa. Etsi Adaptive drive joka sisältää tuon dynamic driven + säätyvät iskarit.




    Adaptive drive näyttäisi olevan ainoina vakiona 760i ja 760Li.
    Last edited by mr81; 03-03-2016, 20:12.

    Leave a comment:


  • pope
    replied
    Facelift 760Li olisi kiikarissa, mutta varustelistasta ei löydy dynamic driveä. Eihän se vakiovaruste moisessa pelissä sattuisi olemaan?

    Leave a comment:


  • Janski7
    replied
    Puhelimen lattakaapelin irroitus

    Irrottelin muuten ask:in alapuolisen paketin jossa siis luurin kelkka, ja alemmassa liukukelkassa säilytystila. Ongelmaksi tuli puhelimen lattakaapeli, joka auton päästä äkkiseltään aika mahdoton irrottaa.. puhelimen kelkka tai se kansi johon puhelin painetaan pitäs varmaan saada irti että piuhaan pääsisi käsiksi, mutta eipä oikeen onnistunut.. siis jos kelkan päästä irrottaisi.

    Aika tarkkaan tuli etittyä neuvoja ulkomaan foorumeiltakin, mut ei tärpännyt

    Eli onko jollain tullut tämä eteen..? Puulistojen teippautusprojekti menossa

    Auto -02

    EDIT: Selvisi: kelkan vai mikä nyt onkaan keskellä yläosassa on lukitus klipsi mitä pitää esim. metalliluiskalla painaa ja vetää samalla kelkka pihalle, niin irtoo. Itse lattakaapelin irroitus on silti aika työläs.. puhelinta ympäröivä muovi klipseistä irti säkällä ehjänä, jonka jälkeen lattakaapelin pääsee irroittamaan puhelin "telakasta". Piuha tietty vielä kiinnitetty vittumaisesti siihen koko pakettiin läpimenokohdasta, mikä meinas kanssa hankaloitua vahvasti.. Mutta nyt on irti, ja suht ehjänä.
    Last edited by Janski7; 31-01-2016, 18:05. Reason: selvisi

    Leave a comment:


  • Gonzalez
    replied
    Originally posted by samokko
    Moro,

    Tuossa kiikarissa 2004 730d/740d.. melkein kaikista näyttäisi puuttuvan tuo isofix? Onko miten haastava homma asentaa jälkikäteen ja millaisista kustannuksista puhutaan?
    Näin minäkin luulin oman 730d:n kohdalla ettei ole, kun ei näy koukuille samanlaisia muoviohjaimia selkänojan alalaidassa kuin esim. viissatasissa. Mutta siellä ne koukut telakalle olivat selkänojan taitteessa paikallaan vaikka päällepäin ei mitään näykkään. Työnnetään siis vain sinne selkänojan ja istuinosan taitteeseen. Onko sitten kaikissa kuitenkaan, en tiedä. Kädellä kun koittaa niin kyllä sieltä koukut huomaa jos siellä sellaiset on. Tämä auto valmistettu 11/2004...
    Last edited by Gonzalez; 26-01-2016, 07:25.

    Leave a comment:


  • CaneSetae
    replied
    Moro,
    Mä tilasin kl-varaosista isofixit taakse ja menee aika hienosti.

    Stepit on about seuraavat:
    -takapenkki irti (lähtee ihan vetämällä ainakin mulla)
    -alkuperäiset pultit ilti torx-avaimella
    -uusi pultti ja isofix-koukku paikalleen (vaatii tietyn kulman, penkin selkänojaa joutuu vähän taivuttamaan ylöspäin ellei halua irroittaa selkänojaa)
    -penkki takaisin

    Suosittelen laittamaan myös sen lisäpalikan mikä on muovinen lärpäke joka tuo ne koukut paremmin esille, muuten voi olla vähän ähertämistä niitten lastenjakkaroiden kanssa, mutta menee paikalleen ilman sitä lärpäkettäkin.

    Joku tunti meni koska jouduin vähän ähräämään sen selkänojan kanssa.
    Kustannus oli joku 20-30e.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied


    Näyttäs olevan osat kymppien luokkaa. Enpä kyl tälläistä oo ees ite miettinytkään vaikka mukuloitaki kuskaankin. :think

    Asennus taitaa olla tyyliin "istuin irti ja ruuvaa romut jumiin".

    Leave a comment:


  • samokko
    replied
    e65 isofix?

    Moro,

    Tuossa kiikarissa 2004 730d/740d.. melkein kaikista näyttäisi puuttuvan tuo isofix? Onko miten haastava homma asentaa jälkikäteen ja millaisista kustannuksista puhutaan?

    Leave a comment:


  • soikka
    replied
    No muutaman tapauksen omani lisäksi tiedän että konerikkoja/ongelmia on tullut ja jos hyvä tuuri käy niin testi joudutaan ottamaan useaan kertaan kun ei jostain syystä ole onnistunut... Automaatti dieseli rauhallisessa ajossa ympäri vuoden Ei käy punaisella juurikaan koskaan ainakaan minun ajossani eikä sitä varsinkaan huudateta paikallaan useita sekunteja kaasu pohjassa...

    Ja Mittaus perustuu valonläpäisykyvyn määritykseen kammiossa johon johdetaan pakokaasua. Tätä valonläpäisyä verrataan pakokaasusta tyhjän kammion valonläpäisykykyyn eli mitä mustempi savu sitä huonompi valonläpäisykyky. commonrail mikä on täysin kunnossa ja vakiosoftalla ei savuta hiukkaakaan että tulos (testin läpäisy) on jo testiä ennen päivän selvä...

    Tottakai moottori ja varsinkin tämä kyseinen moottori kestää vaikka millaista revitystä mutta kyse olikin ainakin omalla kohdalla siitä haluaako sitä revittää jos ei ole tarvis...

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Miksi sitä pitää rajoittaa? Jos pamahtaa testissä niin on koneessa jo jotain vikaa mikä jättää jo tien päälle jossain kohtaa.
    Kyllähän se on suuniteltu kestämään max kierrokset ja sitä varten siellä se rajoitin on ettei kierre enempää.

    Leave a comment:


  • soikka
    replied
    Jokavuotinen rääkkäys ?

    Millaiset kokemukset täällä porukalla ( dieselit ) on kärytestistä ? Edellisten dieseleiden kanssa katsastus päivä oli aina melkein hirvein päivä vuodesta :S

    Olen katsastanut oman 730d kaksi kertaa ja ennen ensimmäistä kertaa koitin varovasti ennen kärytestiin menoa p:llä ja n:llä että auto antaa kierroksia tappiin asti mikäli oikein muistan ? ( luulin siis että laatikossa on rajoitus ettei kierrä todellakaan tappiin saakka )... Siihen vielä huono pakokaasutesteri missä korjaamomies sanoo että ei se vielä onnistunutkaan otetaan uusiksi x3 ei silloin tuntunut mukavalta suunnitelmalta:/

    Selvitin sitten mikä on minimi kierrosmäärä tämän auton kärytestissä ja jostain se selvisi että 4000-4100rpm ?

    Sitten innokkaana paksusta polttoaineletkusta leikkaamaan "rajotinta" lattiakaasupolkimen akseliin loppuen lopuksi n. 4cm pätkä akseliin ja auto kiertää tasan 4000

    Tällä kikalla eli painamalla letku akselin päälle on käryt otettu kahtena vuotena ja tullaan myös tulevaisuudessa ottamaan

    Mutta esim volvoissahan on rajotusta vapaalle huudattamiselle niin miksei vaan näissäkin voisi olla ? Ajelen muutenkin autoa miltei aina pikkukierroksilla cruisaillen niin vaikka nyt tuo kone onkin yksi kestävimmistä/parhaimmista diesel koneista ja huudattamisen kestäisikin niin minä en henkilökohtaisesti sitä huudattamista turhaan halua ja tosiaan kärytesti monesti jouduttu uusimaan kun magneetin kosketus ollut huono yms... Kerrankin yksi w123 mikä tuli hankittua muuten vaan niin ruiskasi jäähdytysnesteet korjaamon seinään kärytestissä... On se niin vammainen toimenpide kun näistä bemareista mitään mustaa usvaa ikinä tule jos kaikki kunnossa...

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    Villi veikkaus: NCS expert tms.

    EDIT: Oisko tuossa? LMA:
    MIND_ANZ_ZYKL_TIPP_BLK ONE-TOUCH TURN SIGNAL FUNCTION wert_01 value 01 (1 signal) wert_02 value 02 (3 signals)
    Last edited by hetfield; 07-01-2016, 15:42.

    Leave a comment:

Working...
X