E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mr81
    replied
    Originally posted by Agio View Post
    Pitäisikö näistä nuo kattoluukun suhinat saada aisoihin ihan vaan säätämällä vai joutuuko tyypillisesti tiivisteen vaihtohommiin? Nyt on ihan ok, kun se verho on siinä edessä. Vaimea suhina kovemmissa vauhdeissa. Verho auki taas ei pysty ajamaan, kun hajoaa pää suhinoihin jo kaupunkipyörityksessä.
    Silloin kun on kunnossa niin ääni on käytännössä sama on sulla verho auki tai kiinni.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Agio View Post
    Pitäisikö näistä nuo kattoluukun suhinat saada aisoihin ihan vaan säätämällä vai joutuuko tyypillisesti tiivisteen vaihtohommiin? Nyt on ihan ok, kun se verho on siinä edessä. Vaimea suhina kovemmissa vauhdeissa. Verho auki taas ei pysty ajamaan, kun hajoaa pää suhinoihin jo kaupunkipyörityksessä.
    Enpä tiedä, mutta Supa ainakin uusi omassaan ja minä E61:ssä. Olisiko säätämällä sitten hoitunut...:think?

    Leave a comment:


  • Agio
    replied
    Pitäisikö näistä nuo kattoluukun suhinat saada aisoihin ihan vaan säätämällä vai joutuuko tyypillisesti tiivisteen vaihtohommiin? Nyt on ihan ok, kun se verho on siinä edessä. Vaimea suhina kovemmissa vauhdeissa. Verho auki taas ei pysty ajamaan, kun hajoaa pää suhinoihin jo kaupunkipyörityksessä.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Juhutti View Post
    Kiitos vastauksesta! Huoltohistoriaa ei löytynyt Laakkoselta eikä Schmiedmannilta ainakaan rekkarin perusteella. Avaimesta saavat siis luettua kuitenkin lisähistoriaa mikäli sitä on tallentunut?

    Myyjän kanssa on sovittu, että auto voidaan ostajan lukuun käyttää tarkastuksessa BMW-pajalla, ja ainakin Schmiedmann tarjosi kyseistä palvelua, ja jotain ymmärrystä kyseisestä mallistakin löytynee.

    Kaikkeahan tosiaan voi odottaa taivaan ja maan väliltä, mutta jos hieman saisi karsittua vikoja ja ongelmia niin, että lompakko kärsii enemmän kuin mielenterveys, nimittäin vitutukselle on vaikea laskea hintaa!

    Myyjän mukaan auto on aiemmin ollut edustuskäytössä yhtiössä x. Tämä selittäisi kilometrit ja kuntohan on tosiaan erittäin asiallinen. BMW Clubin jäsenyys ei tietysti mikään tae ole auton huippukunnosta, mutta positiivisessa valossa tuotakin nykyisen omistajan jäsenyyttä ainakin itse katson.
    avaintietohistoria tarkoittaa sitä, että aina kun ko. auton avain luetaan merkkiliikkeessä lukulaitteessa, siitä tallentuu päivämäärä ja kilometrilukema tehtaan tietokantaan. Sitä ei lueta avaimesta auki, se voidaan katsoa ihan vaikka runkonumerolla/rekkarilla, ja siitä ei näy mitä sille autolle on tehty. Siitä näkyy vain ajankohdat ja mittarilukemat, ja sen perusteella voidaan miettiä että onko ne kilsat oikein vai ei.

    mulla yksi entisistä autoista myytiin mulle 92tkm ajettuna, kun todellisuudessa sillä oli veivattu lähtömaassa jo yli 200tkm. Tämä selvisi vasta tuosta avaintietohistoriasta, esim huoltokirja oli kohtuu hyvin väärennetty.

    Leave a comment:


  • Juhutti
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    käy kysymässä merkkiliikkeestä auton avaintietohistoriaa, jotta selviää onko
    A: auto huollettu merkkiliikkeessä
    B: jos on, niin sieltä näkyy stemmaako kilsat

    Auto on verotettu syksyllä 2009 suomeen kilometrilukemalla 64tkm.

    muutenhan tollaseen kymmenen vuotta vanhaan vehkeeseen voi odottaa ihan mitä tahansa, oli huoltohistoria/ajomäärä mitä tahansa.
    Kiitos vastauksesta! Huoltohistoriaa ei löytynyt Laakkoselta eikä Schmiedmannilta ainakaan rekkarin perusteella. Avaimesta saavat siis luettua kuitenkin lisähistoriaa mikäli sitä on tallentunut?

    Myyjän kanssa on sovittu, että auto voidaan ostajan lukuun käyttää tarkastuksessa BMW-pajalla, ja ainakin Schmiedmann tarjosi kyseistä palvelua, ja jotain ymmärrystä kyseisestä mallistakin löytynee.

    Kaikkeahan tosiaan voi odottaa taivaan ja maan väliltä, mutta jos hieman saisi karsittua vikoja ja ongelmia niin, että lompakko kärsii enemmän kuin mielenterveys, nimittäin vitutukselle on vaikea laskea hintaa!

    Myyjän mukaan auto on aiemmin ollut edustuskäytössä yhtiössä x. Tämä selittäisi kilometrit ja kuntohan on tosiaan erittäin asiallinen. BMW Clubin jäsenyys ei tietysti mikään tae ole auton huippukunnosta, mutta positiivisessa valossa tuotakin nykyisen omistajan jäsenyyttä ainakin itse katson.
    Last edited by Juhutti; 16-05-2016, 11:39.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Juhutti View Post
    Auto on vm06 facelift e65 750ia. Kilometrejä mittarissa 111tkm, historia toistaiseksi hukassa, mutta auto tip-top kunnossa.

    Nykyisen omistajan mukaan öljyt vaihdettu hänen aikanaan n. 7tkm välein, venttiilikopan tiivisteet vaihdettu, "vesiletkulle" moottorin etuosassa tehty jotain, sähköisen takaluukun öljyt(?) vaihdettu, levyt ja palat menossa juuri vaihtoon, vaihteistoöljyt ja tiivisteet vaihdettu.

    Mitä tuon ikäiseen ja kyseisen verran ajettuun autoon kannattaa huoltojen ja korjausten puolesta odottaa? Periaatteessa öljynvaihdoilla ~10tkm ja tulppien vaihdoilla 50tkm välein mennään, suodattimet siihen vielä yms. Korjauksia sitten sen mukaan kun tarvetta on?

    Minkä mielikuvan saitte tästä yksilöstä? Myynnissä nettiautossa: http://www.nettiauto.com/bmw/750/7973722

    Kilsoja tulee vähän ja talvisin auto olisi lämpimässä hallissa, mutta käytössä.

    Ja kiitokset vielä etukäteen jo ajatuksista ja kommenteista. Myös pätevää BMW-tekijää Lahden seudulta kannattaa ilmoitella.
    käy kysymässä merkkiliikkeestä auton avaintietohistoriaa, jotta selviää onko
    A: auto huollettu merkkiliikkeessä
    B: jos on, niin sieltä näkyy stemmaako kilsat

    Auto on verotettu syksyllä 2009 suomeen kilometrilukemalla 64tkm.

    muutenhan tollaseen kymmenen vuotta vanhaan vehkeeseen voi odottaa ihan mitä tahansa, oli huoltohistoria/ajomäärä mitä tahansa.

    Leave a comment:


  • Juhutti
    replied
    Auto on vm06 facelift e65 750ia. Kilometrejä mittarissa 111tkm, historia toistaiseksi hukassa, mutta auto tip-top kunnossa.

    Nykyisen omistajan mukaan öljyt vaihdettu hänen aikanaan n. 7tkm välein, venttiilikopan tiivisteet vaihdettu, "vesiletkulle" moottorin etuosassa tehty jotain, sähköisen takaluukun öljyt(?) vaihdettu, levyt ja palat menossa juuri vaihtoon, vaihteistoöljyt ja tiivisteet vaihdettu.

    Mitä tuon ikäiseen ja kyseisen verran ajettuun autoon kannattaa huoltojen ja korjausten puolesta odottaa? Periaatteessa öljynvaihdoilla ~10tkm ja tulppien vaihdoilla 50tkm välein mennään, suodattimet siihen vielä yms. Korjauksia sitten sen mukaan kun tarvetta on?

    Minkä mielikuvan saitte tästä yksilöstä? Myynnissä nettiautossa: http://www.nettiauto.com/bmw/750/7973722

    Kilsoja tulee vähän ja talvisin auto olisi lämpimässä hallissa, mutta käytössä.

    Ja kiitokset vielä etukäteen jo ajatuksista ja kommenteista. Myös pätevää BMW-tekijää Lahden seudulta kannattaa ilmoitella.

    Leave a comment:


  • CaneSetae
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kyllä,molemmat hihnat.
    Kommentoin nyt vielä, että pohjasuojan irroitettua ja hieman kiristäjää kampeamalla tämän vaihto onnistui puolessa tunnissa kokonaisuutena.
    Kiitti kuvasta, se oli tukemaan omaa osaamattomuutta

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by CaneSetae View Post
    Tossahan menee siis 2 hihnaa vaikka se tosta kuvasta ei ilmene.
    Kyllä,molemmat hihnat.

    Leave a comment:


  • CaneSetae
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tarkoitatko "hihnakaaviota"? Jos tarkoitit,niin mites tuollainen: http://i868.photobucket.com/albums/a...pse1f34623.jpg
    Jeppis, tuollaista. Tossahan menee siis 2 hihnaa vaikka se tosta kuvasta ei ilmene.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Tarkoitatko "hihnakaaviota"? Jos tarkoitit,niin mites tuollainen: http://i868.photobucket.com/albums/a...pse1f34623.jpg

    Leave a comment:


  • CaneSetae
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Helpottaisi mahdollisia vastaajia,kun tietäisi mistä moottorista kirjoittelet...
    Moi

    Olinpas ajattelematon. 2005 730d 160kw on moottori, mikä lienee malli sitten.

    -Ville

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by CaneSetae View Post
    Moi,

    Löytyiskö joltain ilmastoinnin kompuran hihnan asennuksesta jotain räjäytyskuvaa?

    -Ville
    Helpottaisi mahdollisia vastaajia,kun tietäisi mistä moottorista kirjoittelet...

    Leave a comment:


  • CaneSetae
    replied
    Ilmastoinnin kompuran hihna

    Moi,

    Löytyiskö joltain ilmastoinnin kompuran hihnan asennuksesta jotain räjäytyskuvaa?

    -Ville

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by pope View Post
    Mikä on alkup. vanteen leveys ja ET?
    Tuolla orkkiksia: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...BMW-760i&mg=36

    Leave a comment:

Working...
X