E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by iGz View Post
    Onkos tästä tietoa? En raahdi repiä noita penkkejä väkisin. Pitäisi saada mukitelineet taakse kuntoon joten löytyykö kellään kokemusta ko. operaatiosta?

    Tuossahan tuo. Penkki pois ja pari ruuvia.

    Leave a comment:


  • iGz
    replied
    Onkos tästä tietoa? En raahdi repiä noita penkkejä väkisin. Pitäisi saada mukitelineet taakse kuntoon joten löytyykö kellään kokemusta ko. operaatiosta?



    Originally posted by iGz View Post
    Kuis nuo takapenkin mukinpidikkeet lähtee irti? Mekanismi rikki ja jumittuneet sisään. Pitääkö koko penkki irroittaa?

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Käytännössä ei taida tarvita jos ratti pysyy suorassa kun ajetaan suoraan. Muutoin varmaankin tarttee ratinasento säätää kohdilleen.

    Mitäs teit vanhalle tangolle, menikö vaihto-osana ?
    Tekis mieli purkaa tommonen tanko :think

    Originally posted by SaKamu View Post
    Tulipahan ohjausvaihde vaihdettua ihan ominpäin kotioloissa. Nosturi on kyllä välttämätön, koska apurunko tarvitsee irroittaa, mutta muuten melko simppeli homma.

    Ei vielä ainakaan ole mitään tietokone herjannu vaikka en mitään sopeutusta tehnyt uudelle tangolle. Onko mahdollisesti tarvetta jollekkin ohjelmoinnille kun asensin uuden ohjausvaihteen?


    Samu

    Leave a comment:


  • SaKamu
    replied
    Tulipahan ohjausvaihde vaihdettua ihan ominpäin kotioloissa. Nosturi on kyllä välttämätön, koska apurunko tarvitsee irroittaa, mutta muuten melko simppeli homma.

    Ei vielä ainakaan ole mitään tietokone herjannu vaikka en mitään sopeutusta tehnyt uudelle tangolle. Onko mahdollisesti tarvetta jollekkin ohjelmoinnille kun asensin uuden ohjausvaihteen?


    Samu

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Teemu View Post
    Jep, kiitos.... ei kuulosta kannattavalta puuhalta.

    (olin jotenkin kuvitellut järjestelmän olevan sähkötoiminen - mutta eipä taida tarkemmin mietittynä saada sähköllä tuohon riittäviä voimia aikaiseksi)
    Ei kyllä se ihan hydraulinen on. Käyttää ohjaustehostinöljyä.

    Leave a comment:


  • Teemu
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Vaatiihan se vähän muutakin kuten tandem öljypumpun, eri säiliön ja hydraulilinjojen veto eteen sekä taakse. Ja toki vaatii hydrauliyksikön, ohjainboksin sekä kasan piuhoja yms.
    Eikai mahdoton mutta aika isotöinen.
    Jep, kiitos.... ei kuulosta kannattavalta puuhalta.

    (olin jotenkin kuvitellut järjestelmän olevan sähkötoiminen - mutta eipä taida tarkemmin mietittynä saada sähköllä tuohon riittäviä voimia aikaiseksi)

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Teemu View Post
    Sarjassamme outoja kysymyksiä tietäjille.

    Pystyykö E65:een retrofittaamaan Dynamic Driven (eli aktiiviset kallistuksenvakaajat).

    Riittääkö kallistuksenvakaajien vaihto + koodaus - eli onkohan autossa jo muuten tarvittavat ohjausyksiköt, anturit ja johdotuksen olemassa?
    Vaatiihan se vähän muutakin kuten tandem öljypumpun, eri säiliön ja hydraulilinjojen veto eteen sekä taakse. Ja toki vaatii hydrauliyksikön, ohjainboksin sekä kasan piuhoja yms.
    Eikai mahdoton mutta aika isotöinen.

    Leave a comment:


  • Teemu
    replied
    Sarjassamme outoja kysymyksiä tietäjille.

    Pystyykö E65:een retrofittaamaan Dynamic Driven (eli aktiiviset kallistuksenvakaajat).

    Riittääkö kallistuksenvakaajien vaihto + koodaus - eli onkohan autossa jo muuten tarvittavat ohjausyksiköt, anturit ja johdotuksen olemassa?

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    No perkele, ajattelinkin että olikohan jotenkin tutun näköinen ukko eilen tiskillä,en vaan saanut päähän ketä. Mitä sivukorvalla kuuntelin niin suut ja korvat täyteen lykättiin taas täyteen sontaa. Jos vika uusii niin ajelehan käymään niin katsotaan kerralla kuntoon

    Leave a comment:


  • Masander
    replied
    Olikin sitten hieman mystisempi tuo edellämainittu sähkövika:think

    Auto tutkittu BMW:llä ja mitään varsinaista vikaa ei koskaan löytynyt..

    Vikakoodit luettu, akku tarkastettu, akunkenkä käytetty irti, laturi tarkastettu jne.

    Autolla ajettu tänään muutama sata km ja toimii niinkuin pitääkin..

    Jossain vaiheessa jos vika ilmenee uudelleen niin sitten varmaan tilaamaan noi modulet?

    Leave a comment:


  • e65 730d
    replied
    Originally posted by SaKamu View Post
    Ok. Ei olekkaan sitten ihan pikku juttu, mutta kai se on kotonakin vaihdettavissa . Onkos kaikissa E65 ja E66 malleissa sama hammastanko?

    Samu
    Vaihdatin omaani viime syksynä Tallinnassa, aika iso työmaa siinä on :think

    Leave a comment:


  • SaKamu
    replied
    Originally posted by hetfield View Post
    http://workshop-manuals.com/bmw/7_se...steering_gear/

    Tehtaan ohje kehottaa tiputtamaan koko apurungon.
    Kovin paljoa ei tuosta tietoa löydy, mutta raportoi tännekkin jos saat vaihdettua. Taitaa itselläkin olla edessä

    Ok. Ei olekkaan sitten ihan pikku juttu, mutta kai se on kotonakin vaihdettavissa . Onkos kaikissa E65 ja E66 malleissa sama hammastanko?

    Samu

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied


    Pistä viestiä jollekkin turun alueen aktiiville, jolta diagnostiikka onnistuu.

    EDIT: Tuossa läppää Power modulesta: https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j...WoUs1Q&cad=rja Varsinkin sivu 15.
    Last edited by hetfield; 19-10-2015, 13:09.

    Leave a comment:


  • Masander
    replied
    Originally posted by hetfield View Post
    Tippuiko tehostus kokonaan pois? Siis ratin kääntäminen ei heiveröisemmältä onnistu?
    Seuraa nyt sitä hihnapyörää, ei se sähkön puuttuminen pitäisi tehostukseen vaikuttaa... ainakaan paljoa (versiosta riippuen säätyy hieman).

    Tuo latausjännite olisi kiva selvittää, koska jossain prujussa lukee, että voi olla jopa 16v.
    Tarkennan tota aamuista tekstiä sen verran että tehostus ei tippunut kokonaan pois vaan heikkeni ja autosta tuli jotenkin "levoton"

    Eli ajoonlähdön jälkeen (starttasi normaalisti) kaikki oli ok kunnes hetken päästä ensimmäinen oire oli herja seisontajarrusta. Sen jälkeen alkoi keskikonsolin seudulta kuulumaan sähkömoottorin(??) kuuloista surinaa/suhaduksia tjsp, sitten tuli herjaa vaihteistosta, navi ja mittaristo alkoi vilkkumaan mutta en osaa sanoa syttyikö latauksen merkkivalo.

    Auto siitä sit tiensivuun ja virrat pois. sen jälkeen koko auto meni täysin mykäksi, avainta ei saanut ulos pesästä eikä edes hätävilkut toimineet mikä oli vähän hiton vaarallista aamuhämärässä ku tumma auto tienreunas..

    Startterilla lähti kaikesta huolimatta käyntiin normaalisti ja sen irroituksen jälkeen auto ajettiin omin avuin hinurin kyytiin.

    Auton on siis vm. -08 ja ml 180tkm jos sillä jotain merkitystä on asiaan.
    Last edited by Masander; 19-10-2015, 11:58.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by hetfield View Post
    Tuo latausjännite olisi kiva selvittää, koska jossain prujussa lukee, että voi olla jopa 16v.
    Se olisi kyllä jo aivan liikaa akun kestävyyttä ajatellen.

    Nämähän lataavat hieman "normiautoa" suuremmalla jännitteellä ymmärtääkseni tuon AGM-akun takia, mutta alle 15 sen silti täytyy olla. Näin ainakin maallikon silmin ajateltuna.

    Leave a comment:

Working...
X