Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mr81
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 300
    • PK-seutu

    Viikon E65 ajamisen jälkeen ohjaus on paljon parempi/tarkempi kuin vakio E60. En tiedä sit johtuuko adaptive drivesta, mutta itse ainakin tykkään e65 ajettavuudesta.
    E65 730d '08 Monaco blue
    Ex: E60 523iA '08

    Comment

    • WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

      Originally posted by mr81 View Post
      Viikon E65 ajamisen jälkeen ohjaus on paljon parempi/tarkempi kuin vakio E60. En tiedä sit johtuuko adaptive drivesta, mutta itse ainakin tykkään e65 ajettavuudesta.
      ja adaptive drive on seuraava askel dynamic drivestä, eikö?
      E91 335iAT -08

      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

      Comment

      • mr81
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 300
        • PK-seutu

        Originally posted by WarHead View Post
        ja adaptive drive on seuraava askel dynamic drivestä, eikö?
        Dynamic Drive.
        Upea tuntuma tiehen ja täsmällinen käsiteltävyys - BMW Dynamic Drive parantaa näitä BMW:lle tyypillisiä ajo-ominaisuuksia entisestään. Aktiivinen kallistelunvaimennusjärjestelmä minimoi auton kallistelun kaarteissa ja nopeissa väistöliikkeissä, ja korin sivuttaiskallistuma tasapainotetaan etu- ja taka-akselin aktiivisten kallistelunvakaajien avulla lähes kokonaan. Tulokseksi saatavat huippuluokan ketteryys ja tarkasti kohdennettu ohjattavuus muodostuvat ylellisen ajonautinnon mitaksi.

        Adaptiivinen kallistelunvakautus Adaptive Drive.
        Dynamic Drive laajentaa iskunvaimennuksen dynaamisen säädön Adaptive Driveksi.

        Eli säätyvät iskarit. En osaa sanoa onko tuolla paljon vaikutusta Suomessa ajattessa.
        E65 730d '08 Monaco blue
        Ex: E60 523iA '08

        Comment

        • mr81
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 300
          • PK-seutu

          Mites tuon lisävaruste High-Beam assistant (S5ACA) pitäisi toimia, kun ei ole jenkkimanualissa mainintaa. Valot automaatille ja sit pitkät päälle ja sit pitäisi olla päällä vai?
          E65 730d '08 Monaco blue
          Ex: E60 523iA '08

          Comment

          • jjanii
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 629
            • joensuu



            itselle olisi linkin takaa löytyvä seiska tulossa vaihdossa ja eka seiskasarjalainen olisi itsellä, onko noissa e65sissa mitä tyyppivikoja ja miten nuo koneet kestää? onko kalliita huoltoja tai muuta mitä pitäisi tietää?

            Comment

            • Mik@
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1413
              • Nurmes

              ^Joku mainosti tuolla nettiauto topicissa että olisi kiertänyt avk:n kautta. Mullekin tarjoteltiin jokin aika sitten vaihdossa.
              E61 520Da

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5019
                • Paimio

                Originally posted by jjanii View Post
                http://www.nettiauto.com/bmw/740/6115219

                itselle olisi linkin takaa löytyvä seiska tulossa vaihdossa ja eka seiskasarjalainen olisi itsellä, onko noissa e65sissa mitä tyyppivikoja ja miten nuo koneet kestää? onko kalliita huoltoja tai muuta mitä pitäisi tietää?
                Herran lettas mitkä vanteet!! Tuommoisilla ei kyllä enää voi olla mukava ajella...romukoppaan nuo ainakin heti niin rupeaa tuntumaan siltä kuin seiskan pitääkin tuntua ajossa!

                AVK-historianhan näkee kun laittaa rekisteritunnuksen hakuun. Jos on hyvin korjattu niin ei kait se paha asia ole...mutta jos huonosti niin sitten kyllä...

                Ja hinta on kyllä kohtuu kova mielestäni näin runsaasti ajetusta yksilöstä.
                Vaikka eipä nuo kilometrit tekniikassa vielä tunnu...sisätilassa kylläkin. Kuskin penkkiä ei kuvissa näkynyt joten on varmaankin rikki?
                Automaatin öljyt olisi kivat jos olisi jo kertaalleen vaihdettu noilla kilometreillä.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • jjanii
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 629
                  • joensuu

                  niin joku mainitsi asiasta, myyjältä kysyin niin kivenkovaa väitti ettei ole vklla ollut näkeepä sen kun katsoo reknumeron perusteella auton tiedot. lähinnä eniten mietin kannattaako vaihtaa minun kahta autoa tuohon ettei tulisi tappiota

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Mun mielestä prefaceliftiksi kyllä aika kallis.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5019
                      • Paimio

                      Originally posted by jjanii View Post
                      niin joku mainitsi asiasta, myyjältä kysyin niin kivenkovaa väitti ettei ole vklla ollut näkeepä sen kun katsoo reknumeron perusteella auton tiedot. lähinnä eniten mietin kannattaako vaihtaa minun kahta autoa tuohon ettei tulisi tappiota
                      Jos rehellisesti sanotaan niin minä jättäisin kyllä tuon yksilön hankkimatta...kilometreihin ja vuosimalliin nähden on pahasti liikaa hintaa...20t€ pintaan pitäisi kyllä saada...varsinkin jos on kolaroitu sitten vieläkin halvemmalla.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • Jonem
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 341
                        • Salo

                        Näissä seiskoissahan on paljon tekniikkaa, joten vikojakin tuppaa väkisinkin löytymään. Varusteista tarkastaa että kaikki toimii. Jos ASK temppuilee, etummaiset kaiuttimet pätkivät varsinkin kylmänä. Kojetaulun sisällä oleva vaihtaja hyvin usein jumissa jne.
                        Moottorista en osaa hirveästi kertoa, mutta itse ainakin haluaisin koeajaa yksilön aina kylmästartista lämpimäksi asti. Tällöin näkee moottorin/vaihteiston toiminnan kokonaisuudessaan. Kulmikasta vaihteiston toimintaa ei kannata hirveästi pelästyä, mutta jos vaihteet töksähtelee, valitsin ei löydä heti vaihdetta, kierrokset humppailee osakaasulla, niin jättäisin auton melkeimpä ostamatta. Oma seiska nimittäin pajalla odottelemassa laajaa mekatroniikkaremonttia.
                        Pienet ravistukset voimansiirrossa on usein vain kardaanin kumilimpun ja keskitysholkin kuluneisuudesta johtuvia.
                        Siinä nyt muutama hyvä mitä kannattaa pitää silmällä jos e65-66 omistajaksi halajaa.

                        Comment

                        • Janza182
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4988
                          • 013

                          Joskus kertoilin täälläkin että mun autoa (735Li) vaivasi satunnainen starttaus vika. Eli varsinkin päivän seisoneena ja kylmänä/kosteana aamuna starttaus oli kuin vanhaa kaasariautoa. Tuntui juuri siltä kuin kerryttäisi bensanpainetta ja hiljalleen lähti käymään. Vikakoodeja ei antanut.

                          Internetin ihmeellisestä maailmasta löytyi useampikin saman kaltainen tapaus ja kaikissa oli korjaantunut bensapumpun vaihdolla. Itsekkin tietenkin sitten sitä epäilin koska oireet oli prikulleen samanlaiset.

                          Mutta nyt selvisikin vika kun auto kävi venttiilikopan tiivisteiden vaihdossa:

                          Nokan asentoanturi (sensor B, Bank2) ei ollut millään kiinni!
                          Siitä oli kiinnitys rikottu ja sitten vaan jätetty siihen oman onnen nojaan. Jännä sinänsä että minkäänlaisia käyntihäiriöitä ollut enkä kyllä kulutuksessakaan huomannut outoa. Myöskin vedot mun mielestä normaalit. Nyt tuli uusi anturi kun vanha otti vähän siipeensä lisää korjauksessa ja auto antoi nyt vikakoodia anturille, jonka myös huomasi ajossa (alavääntö kokonaan poissa ja kulutus 1.5L/100km kovempi).

                          Täyttä varmuutta nyt vielä ole, mutta kyseinen vika ei ole anturin kiinnityksen jälkeen ilmennyt kertaakaan. Kumminkin ennen teki vähintään joka kolmas aamu ja nyt menty toista viikkoa ongelmitta. Muutenkin käyntiin lähtö vaivattoman oloista.

                          Ai niin. Tarkistakaas huohotinputket venttiilikopille. Ovat jotain kovaa ja ohutta muovia niin hapristuvat. Omasta olivat niin herkät että korjaamo hipasi niin katkesi..

                          Comment

                          • *PexU*
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 1989
                            • Vantaa

                            Dodiih! Taas olisi muutama mieltä askarruttava asia autossa
                            Minkähän vuoksi auto asento häviää puhaltimesta itsestään ja muuttuu manuaaliksi, ja se täytyy aina käydä itse i-drivestä muuttamassa takaisin autoksi. Tätä tapahtuu aina silloin tällöin, joskus saattaa mennä päiviä ettei tapahdu, joskus taas useita kertoja päivässä. Ilmastointi on juuri täytetty eikä siinä ollut vuotoja, tosin kuulemma viimeinen 700-800gr kylmäainetta ei suostunut enää painumaan järjestelmään koneella...?, ja järjestelmässä oli kuulemma paljon nestettä jonka kone kyllä poisti. Auto kyllä puhaltaa kylmää ihan ok.

                            Sitten seuraavaa, paikallaan käännettäessä kuuluu "paukkumista" ohjauksesta, mutta kun kääntää vauhdissa, vaikka hiljaisessakin pauketta ei sieltä kuulu. Edessä toki muutenkin klappia (kolisee) tällä hetkellä ja auto on menossa muutaman vkon sisällä pajalle. Liittyykö ohjauksen "paukkuminen" kenties tähän:think

                            Kiitoksia taas
                            Last edited by *PexU*; 24-04-2014, 13:26.
                            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                            E61 530xd M-Sport Touring -07
                            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                            Duunissa: F11 520d x-drive -17

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Kokeile säätää puhallusvoimakkuusnamiska vähän eri asentoon.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • *PexU*
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 1989
                                • Vantaa

                                Originally posted by Supa View Post
                                Kokeile säätää puhallusvoimakkuusnamiska vähän eri asentoon.
                                Ok, koitetaas, btw, mitäs merkitystä tuolla on, jos puhallin autolla:think Ihan vaan tyhmyyttäni kyselen
                                AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                                E61 530xd M-Sport Touring -07
                                Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                                Duunissa: F11 520d x-drive -17

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎