Viikon E65 ajamisen jälkeen ohjaus on paljon parempi/tarkempi kuin vakio E60. En tiedä sit johtuuko adaptive drivesta, mutta itse ainakin tykkään e65 ajettavuudesta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E65 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by mr81 View PostViikon E65 ajamisen jälkeen ohjaus on paljon parempi/tarkempi kuin vakio E60. En tiedä sit johtuuko adaptive drivesta, mutta itse ainakin tykkään e65 ajettavuudesta.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View Postja adaptive drive on seuraava askel dynamic drivestä, eikö?
Upea tuntuma tiehen ja täsmällinen käsiteltävyys - BMW Dynamic Drive parantaa näitä BMW:lle tyypillisiä ajo-ominaisuuksia entisestään. Aktiivinen kallistelunvaimennusjärjestelmä minimoi auton kallistelun kaarteissa ja nopeissa väistöliikkeissä, ja korin sivuttaiskallistuma tasapainotetaan etu- ja taka-akselin aktiivisten kallistelunvakaajien avulla lähes kokonaan. Tulokseksi saatavat huippuluokan ketteryys ja tarkasti kohdennettu ohjattavuus muodostuvat ylellisen ajonautinnon mitaksi.
Adaptiivinen kallistelunvakautus Adaptive Drive.
Dynamic Drive laajentaa iskunvaimennuksen dynaamisen säädön Adaptive Driveksi.
Eli säätyvät iskarit. En osaa sanoa onko tuolla paljon vaikutusta Suomessa ajattessa.E65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
-
Mites tuon lisävaruste High-Beam assistant (S5ACA) pitäisi toimia, kun ei ole jenkkimanualissa mainintaa. Valot automaatille ja sit pitkät päälle ja sit pitäisi olla päällä vai?E65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
-
Originally posted by jjanii View Posthttp://www.nettiauto.com/bmw/740/6115219
itselle olisi linkin takaa löytyvä seiska tulossa vaihdossa ja eka seiskasarjalainen olisi itsellä, onko noissa e65sissa mitä tyyppivikoja ja miten nuo koneet kestää? onko kalliita huoltoja tai muuta mitä pitäisi tietää?
AVK-historianhan näkee kun laittaa rekisteritunnuksen hakuun. Jos on hyvin korjattu niin ei kait se paha asia ole...mutta jos huonosti niin sitten kyllä...
Ja hinta on kyllä kohtuu kova mielestäni näin runsaasti ajetusta yksilöstä.
Vaikka eipä nuo kilometrit tekniikassa vielä tunnu...sisätilassa kylläkin. Kuskin penkkiä ei kuvissa näkynyt joten on varmaankin rikki?
Automaatin öljyt olisi kivat jos olisi jo kertaalleen vaihdettu noilla kilometreillä.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by jjanii View Postniin joku mainitsi asiasta, myyjältä kysyin niin kivenkovaa väitti ettei ole vklla ollut näkeepä sen kun katsoo reknumeron perusteella auton tiedot. lähinnä eniten mietin kannattaako vaihtaa minun kahta autoa tuohon ettei tulisi tappiotaF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Näissä seiskoissahan on paljon tekniikkaa, joten vikojakin tuppaa väkisinkin löytymään. Varusteista tarkastaa että kaikki toimii. Jos ASK temppuilee, etummaiset kaiuttimet pätkivät varsinkin kylmänä. Kojetaulun sisällä oleva vaihtaja hyvin usein jumissa jne.
Moottorista en osaa hirveästi kertoa, mutta itse ainakin haluaisin koeajaa yksilön aina kylmästartista lämpimäksi asti. Tällöin näkee moottorin/vaihteiston toiminnan kokonaisuudessaan. Kulmikasta vaihteiston toimintaa ei kannata hirveästi pelästyä, mutta jos vaihteet töksähtelee, valitsin ei löydä heti vaihdetta, kierrokset humppailee osakaasulla, niin jättäisin auton melkeimpä ostamatta. Oma seiska nimittäin pajalla odottelemassa laajaa mekatroniikkaremonttia.
Pienet ravistukset voimansiirrossa on usein vain kardaanin kumilimpun ja keskitysholkin kuluneisuudesta johtuvia.
Siinä nyt muutama hyvä mitä kannattaa pitää silmällä jos e65-66 omistajaksi halajaa.
Comment
-
-
Joskus kertoilin täälläkin että mun autoa (735Li) vaivasi satunnainen starttaus vika. Eli varsinkin päivän seisoneena ja kylmänä/kosteana aamuna starttaus oli kuin vanhaa kaasariautoa. Tuntui juuri siltä kuin kerryttäisi bensanpainetta ja hiljalleen lähti käymään. Vikakoodeja ei antanut.
Internetin ihmeellisestä maailmasta löytyi useampikin saman kaltainen tapaus ja kaikissa oli korjaantunut bensapumpun vaihdolla. Itsekkin tietenkin sitten sitä epäilin koska oireet oli prikulleen samanlaiset.
Mutta nyt selvisikin vika kun auto kävi venttiilikopan tiivisteiden vaihdossa:
Nokan asentoanturi (sensor B, Bank2) ei ollut millään kiinni!
Siitä oli kiinnitys rikottu ja sitten vaan jätetty siihen oman onnen nojaan. Jännä sinänsä että minkäänlaisia käyntihäiriöitä ollut enkä kyllä kulutuksessakaan huomannut outoa. Myöskin vedot mun mielestä normaalit. Nyt tuli uusi anturi kun vanha otti vähän siipeensä lisää korjauksessa ja auto antoi nyt vikakoodia anturille, jonka myös huomasi ajossa (alavääntö kokonaan poissa ja kulutus 1.5L/100km kovempi).
Täyttä varmuutta nyt vielä ole, mutta kyseinen vika ei ole anturin kiinnityksen jälkeen ilmennyt kertaakaan. Kumminkin ennen teki vähintään joka kolmas aamu ja nyt menty toista viikkoa ongelmitta. Muutenkin käyntiin lähtö vaivattoman oloista.
Ai niin. Tarkistakaas huohotinputket venttiilikopille. Ovat jotain kovaa ja ohutta muovia niin hapristuvat. Omasta olivat niin herkät että korjaamo hipasi niin katkesi..
Comment
-
-
Dodiih! Taas olisi muutama mieltä askarruttava asia autossa
Minkähän vuoksi auto asento häviää puhaltimesta itsestään ja muuttuu manuaaliksi, ja se täytyy aina käydä itse i-drivestä muuttamassa takaisin autoksi. Tätä tapahtuu aina silloin tällöin, joskus saattaa mennä päiviä ettei tapahdu, joskus taas useita kertoja päivässä. Ilmastointi on juuri täytetty eikä siinä ollut vuotoja, tosin kuulemma viimeinen 700-800gr kylmäainetta ei suostunut enää painumaan järjestelmään koneella...?, ja järjestelmässä oli kuulemma paljon nestettä jonka kone kyllä poisti. Auto kyllä puhaltaa kylmää ihan ok.
Sitten seuraavaa, paikallaan käännettäessä kuuluu "paukkumista" ohjauksesta, mutta kun kääntää vauhdissa, vaikka hiljaisessakin pauketta ei sieltä kuulu. Edessä toki muutenkin klappia (kolisee) tällä hetkellä ja auto on menossa muutaman vkon sisällä pajalle. Liittyykö ohjauksen "paukkuminen" kenties tähän:think
Kiitoksia taasLast edited by *PexU*; 24-04-2014, 13:26.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKokeile säätää puhallusvoimakkuusnamiska vähän eri asentoon.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
Comment