Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5019
    • Paimio

    Originally posted by heiskate View Post
    Kyllä mulle ainakin tehtiin just faceliftiin tuo ja mielestäni ihan siisti onkin. Suppari nimimerkki tietää enemmän.
    Mitens se sitten oikein toimii? Alennetulla jännitteellä H7 mutta mitä täytyy katkaisijasta olla päällä? Parkit vaiko se ihme pimeätunnistus automatiikka?

    Originally posted by immi View Post
    Kuvaa?
    Niin ja kuva toki olis kiva!
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • heiskate
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 424
      • Tammela

      Koitan saada kuvankin aikaiseksi...

      Itselläni toimii ainakin siten, että katkaisija on nollassa ja kun käynnistää auton, nuo lisäpitkät syttyvät. Alennetulla jännitteellä tietty ja sitä pystyy tietyssä toleranssissa säätämään. Suppari ei itekään muistanut mihin kohti säätö jäi, mutta hyvin nuo ainakin näkyvät ihan aurinkoisenakin päivänä.

      Muut valotoiminnot toimivat ihan normaalisti. Ohjelmointi lienee vaatinut "hieman" tupakkia, ennen kuin oikea kohta ohjelmoinnille löytyi, mutta varmaan nyt muistuu Supparilla paremmin mieleen...

      Ainut mitä tekisi mieli koittaa, on vaihtaa polttimot johonkin lähes valkoista valoa näyttävään. Nyt jäävät ainakin alennetulla jännitteellä hieman kellertäväksi, vaikka itsellä jotkin Philipsin 100% kirkaspolttimot ovatkin ja täydellä teholla ainakin lähellä xenonien väriä.

      Mutta silti ihan siistin oloiset ja hyvin toimii/nut jo monta tuhatta km:ä. Saa monta kk säästellä xenoneita ja eikä tartte olla valokatkaisijaa aina kääntelemässä.

      Comment

      • heiskate
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 424
        • Tammela

        Tässä kuvaa... Jep onnistui! Huono kännykuva ja paskaiset umpiot/auto, mutta vähän saa osviittaa. Yllättävän kirkkaat ne vaan on ihan luonnossa nähtynä.


        Comment

        • junkkri
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 679
          • Järvenpää

          Mitenköhän ovat lailliset?

          Originally posted by heiskate View Post
          Tässä kuvaa... Jep onnistui! Huono kännykuva ja paskaiset umpiot/auto, mutta vähän saa osviittaa. Yllättävän kirkkaat ne vaan on ihan luonnossa nähtynä.


          Minä nimittäin sain 40v sitten sakot, koska silloisessa Luupää Datsunissa (4 lamppua siinäkin edessä) paloi juurikin noi sisemmät valot kun poliisin mukaan jos 2 valoa palaa niin ULOIMMAT pitää palaa ??

          Comment

          • immi
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 101

            Originally posted by heiskate View Post
            Tässä kuvaa... Jep onnistui! Huono kännykuva ja paskaiset umpiot/auto, mutta vähän saa osviittaa. Yllättävän kirkkaat ne vaan on ihan luonnossa nähtynä.


            Fiksun näköinen. Jos selostusta kytkennästä löytyy niin itseä ainakin kiinnostaa

            Comment

            • heiskate
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 424
              • Tammela

              40v. sittenhän ei ollut vielä varsinaista päiväajovalosysteemiä. Kyllä noiden lailliset pitäisi olla. Täyttää hyvin päiväajovaloille annetut kriteerit.

              Comment

              • heiskate
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 424
                • Tammela

                Originally posted by immi View Post
                Fiksun näköinen. Jos selostusta kytkennästä löytyy niin itseä ainakin kiinnostaa
                Siis mitään kytkentöjähän ei sinällään tarvita, pelkkää ohjelmointia.

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  Jep, nyt nuo onnistuu vähän pienemmällä vaivalla mitä nuo Heiskaten puukotukset, kun oikea täppä löytyi.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • *PexU*
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 1989
                    • Vantaa

                    Originally posted by touring39 View Post
                    Toi käy ku nenä päähän. Suasittelen.

                    Tuostakin saa näköjään säädettyä tasoja. Eli tuolta kunnolla bassoa, ja sitten radion oma tune-säätö hoitaa loput.

                    Ainakin faceliftissä noi subuelementit ovat ihan ok, kun niille vaan tulee kunnolla signaalia. Tein tuon saman homman aikoinaan e60 ja e65 hifi-paketeille, ja ero oli aivan valtava.
                    Mitenhän mahtaisi olla tuon -03 perushifien kanssa, tiedustelin hififirmoista miten ääneen saisi hiljaisillakin voimakkuuksilla hiukan lisää potkua, missään tapauksissa en halua mitään huippuhifejä.
                    Ainoa vastaus tuntuisi olevan että vaihdetaan kaikki elementit ja laitetaan uusi vahvari ja tasonsäätö ohjaamaan järjestelmää, ja hintaa näyttäisi muodostuvan >1300€, kuullostaa hinnakkaalle.

                    Varsinkin kun elementit tuntuvat soivan kovemmilla voimakkuuksilla, meikäläisen autohifi kokemuksella, hyvin..

                    Onko kukaan kytkenyt pelkkää vahvaria ohjaamaan noita "akuankka" hifejä:think
                    Last edited by *PexU*; 18-03-2014, 10:20.
                    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                    E61 530xd M-Sport Touring -07
                    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                    Duunissa: F11 520d x-drive -17

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      Originally posted by *PexU* View Post
                      Mitenhän mahtaisi olla tuon -03 perushifien kanssa, tiedustelin hififirmoista miten ääneen saisi hiljaisillakin voimakkuuksilla hiukan lisää potkua, missään tapauksissa en halua mitään huippuhifejä.
                      Ainoa vastaus tuntuisi olevan että vaihdetaan kaikki elementit ja laitetaan uusi vahvari ja tasonsäätö ohjaamaan järjestelmää, ja hintaa näyttäisi muodostuvan >1300€, kuullostaa hinnakkaalle.

                      Varsinkin kun elementit tuntuvat soivan kovemmilla voimakkuuksilla, meikäläisen autohifi kokemuksella, hyvin..

                      Onko kukaan kytkenyt pelkkää vahvaria ohjaamaan noita "akuankka" hifejä:think
                      Kysyitkö Hifikonexista? Siellä on järkevää porukkaa ja vuosien kokemus penareista.
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5019
                        • Paimio

                        Originally posted by heiskate View Post
                        Tässä kuvaa... Jep onnistui! Huono kännykuva ja paskaiset umpiot/auto, mutta vähän saa osviittaa. Yllättävän kirkkaat ne vaan on ihan luonnossa nähtynä.


                        Piru vie tuohan näyttää ihan fiksulta...Vielä kun tietäisi toimiiko samalla tavalla pre-faceliftissakin.

                        Autossa jossa polttimoiden vaihtaminen on niinkin työlästä kuin näissä niin kaikki mikä säästäisi xenoneita olisi enemmän kuin suotavaa.

                        Muttah, palavatko takavalot? Tuskin? Noh eipä taida palaa enää uusissakaan päivävaloilla...vaikka törkeän näköistä onkin ajella ilman takavaloja.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by TheRipper View Post
                          Autossa jossa polttimoiden vaihtaminen on niinkin työlästä kuin näissä niin kaikki mikä säästäisi xenoneita olisi enemmän kuin suotavaa.
                          No kyllä varmasti joudut useammin halogeeneja vaihtamaan kun xenoneita.
                          Onko prefaceliftissä xenon polttimon vaihto työlästä? Ainakaan faceliftissä ei vaadi mitään puskurin tmv irroitusta.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            Hintaero tietty pari e vs kymppejä niin säästää siinä rahaa. Tiputetulla jännitteellä veikkaan että kestää nuo kauan. Ei pala takavalot.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • Janza182
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4988
                              • 013

                              Originally posted by Supa View Post
                              No kyllä varmasti joudut useammin halogeeneja vaihtamaan kun xenoneita.
                              Onko prefaceliftissä xenon polttimon vaihto työlästä? Ainakaan faceliftissä ei vaadi mitään puskurin tmv irroitusta.
                              Ei ole. Jos ei itse mokaa hommaa

                              Melkein sama aika menee kun normi polttimon vaihdossa jos ei käy kuten itselle. Eli sen sytkärin vai mikä onkaan niin sen kiinnitysjutun sisällä on sellainen muovirinkula. Se itsellä pyörähti väärään asentoon ja sit ihmeteltiin pari tovia miksi ei mene paikalleen.. Tarkempi tutkinta sitten paljasti tämän rinkulan

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5019
                                • Paimio

                                Originally posted by Supa View Post
                                No kyllä varmasti joudut useammin halogeeneja vaihtamaan kun xenoneita.
                                Onko prefaceliftissä xenon polttimon vaihto työlästä? Ainakaan faceliftissä ei vaadi mitään puskurin tmv irroitusta.
                                No totta tuokin, mutta supparia kompaten uskoisin että aikas pitkään alennetulla jännitteellä nuo polttimot kestäisivät..

                                Originally posted by suppari View Post
                                Hintaero tietty pari e vs kymppejä niin säästää siinä rahaa. Tiputetulla jännitteellä veikkaan että kestää nuo kauan. Ei pala takavalot.
                                Niin ja hintaero tosiaan on aikasmoinen...kaikki mikä säästää xenoneiden sytytyskertoja on aina kotiinpäin.

                                Joo noin arvelinkin että takavalot eivät palaisi.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎