Edit: Koita ny tota ensin.
Have you tried resetting the wheel position? Sometimes the car "forgets" the wheel position and you need to reset it... basic procedure is to adjust the wheel to the highest point then to the lowest point (and heck back to the highest point again for good measure). Just make sure that when the wheel stops at the top/bottom, release the adjuster and then try to move the wheel again in the same direction... it will often move further to the real high/low point.
Once you've done that, push your memory button to return the wheel to your saved memory position.
This is the same technique that you had to do on old E39's and has worked on my E60 the one time I encountered the same issue (of the wheel not moving up when you exit the car).
No eipä löytynyt mitään vikakoodeja...jotain nollauksia tein ja eikös perkele iskenyt heti DSC error ruutuun. Joku meni pieleen...en tiedä mikä...rattisensorin nollaus kait...noh kymmenisen kertaa kun tein kaikki uudestaan ja nollasin syntyneet vikakoodit niin johan hävisi...
Mutta ratti ei liiku automaattisesti siltikään. Eikä mitään vikakoodeja missään.
Olkoot perkule...ennen kun saan vielä pahempaa tuhoa aikaan!
Kokeilenpa vielä ajaa nuo säädöt äärilaitoihin pirruuttaan.
Edit: Ei auttanut tuokaan...eipä tuolla nyt niin suurta merkitystä ole...hyvin tuolta mahtuu ulos ilmankin.
No eipä löytynyt mitään vikakoodeja...jotain nollauksia tein ja eikös perkele iskenyt heti DSC error ruutuun. Joku meni pieleen...en tiedä mikä...rattisensorin nollaus kait...noh kymmenisen kertaa kun tein kaikki uudestaan ja nollasin syntyneet vikakoodit niin johan hävisi...
Mutta ratti ei liiku automaattisesti siltikään. Eikä mitään vikakoodeja missään.
Olkoot perkule...ennen kun saan vielä pahempaa tuhoa aikaan!
Kokeilenpa vielä ajaa nuo säädöt äärilaitoihin pirruuttaan.
Edit: Ei auttanut tuokaan...eipä tuolla nyt niin suurta merkitystä ole...hyvin tuolta mahtuu ulos ilmankin.
Ei se sitä ohjauskulma-anturia sovi hiplata Sieltä pitäs löytyä servojen antureille omat mestat, jotka on jossain muussa modulissa. Ei oo ny autoo tässä niin en pääse pöyhiin, mutta jos luet sen linkin ajatuksella läpi uudestaan... Voin koittaa huomena kattoo, jos ei kukaan tiedä suorilta.
Edit: Siis tämän kohdan "Driver's seat module and CIM (steering column) errors were still cleared when I got home last night, but still no automatic column retraction.
I found a few documents on BMWTIS/BMWTechInfo that mentioned that steering column position data can be flagged as invalid upon voltage drop and also that position data needs to be deleted upon steering column replacement.
I deleted the steering column position data and then did the initialization routine, and after a little bit the auto-retraction and saved memory positions started working again! Note: the positions saved with the seat memory are wiped out, so you'll have to save them again to get the steering column to move with the seat memory buttons.
This was all done using the BMW INPA program and a VAG-COM KKL cable."
Ahahah...siis pikkuisen olin väärässä paikassa kuitenkin... Mutta kävin kyllä tuolla driver's seat valikossakin...ei sieltäkään vikakoodeja löytynyt...Ehkäpä yritän vielä huomenna uudestaan..tuota steering column postitio datan nollausta...jos semmoisen sieltä valikkosekamelskasta löydän!
Mitä lie sain aikaan tuolla ohjauskulma-anturin nollauksilla? Kohta rupeaa auto kääntyilemään mihin sattuu...? Noh ei ainakaan DCS failurea enään tullut joten kaipa se sitten järjestyi...
Ahahah...siis pikkuisen olin väärässä paikassa kuitenkin... Mutta kävin kyllä tuolla driver's seat valikossakin...ei sieltäkään vikakoodeja löytynyt...Ehkäpä yritän vielä huomenna uudestaan..tuota steering column postitio datan nollausta...jos semmoisen sieltä valikkosekamelskasta löydän!
Mitä lie sain aikaan tuolla ohjauskulma-anturin nollauksilla? Kohta rupeaa auto kääntyilemään mihin sattuu...? Noh ei ainakaan DCS failurea enään tullut joten kaipa se sitten järjestyi...
Body-->chassis integration module. Mutta jos epäilyttää, niin käy jollain foorumilaisella ihmettelemässä.
En nyt ole varma saako inpalla sotkettua kulma-anturin nollakohdan, mutta etköhän sää sen huomaa jos on jotain tapahtunut.
Tämän kun tein:
I deleted the steering column position data and then did the initialization routine, and after a little bit the auto-retraction and saved memory positions started working again! Note: the positions saved with the seat memory are wiped out, so you'll have to save them again to get the steering column to move with the seat memory buttons.
Niin johan alkoi taas ratti vetäytyä kuten kuuluukin.
Kiitokset hetfield neuvoista! Nyt kaikki toimii taas niin kuin pitääkin! Eiköhän nyt kelpaa ajella...vielä kun saapi kesärenkaat alle (parin viikon päästä aikaisintaan kun teiden karkeus vähentynyt) niin avot!
Näköjään kuskin kajarit mykkänä. Kylläkin jo kertaalleen heräsivät mutta pimenivät uudestaan... Seurataan tilannetta
Mutta ärsyttävin juttu joka vielä kaikenlisäksi "omaa syytä".
Eli edelleen on tärinöitä Takavanteista toinen todettiin kumien vaihdon yhteydessä kieroksi ja se oikastiin. Olisi ilmeisesti etusetkin pitänyt tarkistaa. ainakin osa tärinästä väkisin tulee niistä koska tietyissä nopeuksissa ratti ihan vähän vipattaa.
Tietysti jos vika ei löydy vanteista niin sitten se kardaanin holkki mikä jäi vaihtamatta kumilimppua vaihdettaessa
0-80km/h ei ongelmia mutta ~100km/h tärisyttää senverta että mua ainakin ärsyttää.
Olisi ilmeisesti etusetkin pitänyt tarkistaa. ainakin osa tärinästä väkisin tulee niistä koska tietyissä nopeuksissa ratti ihan vähän vipattaa.
Tietysti jos vika ei löydy vanteista niin sitten se kardaanin holkki mikä jäi vaihtamatta kumilimppua vaihdettaessa
0-80km/h ei ongelmia mutta ~100km/h tärisyttää senverta että mua ainakin ärsyttää.
Minullakin oli entinen omistaja vaihtanut vain kumilaipan eikä holkkia. Laippa näytti uudelta, mutta väsymistä oli jo hieman havaittavissa. Keskitysholkkia sen sijaan ei oikeastaan ollut ja se oli vanhempaa mallia (metallisella rungolla)..
Ravistukset ilmeni kiihdytyksissä selkeästi ja tasaisella hyvin vaimeasti. Joka tapauksessa ravistuksia on koko ajan, mutta rattiin ne eivät vaikuttaneet.
Eli jos ratti täristää tietyillä nopeuksilla, niin vanteet tarkastukseen.
Niin ja kyllä se holkkikin sieltä kannattaa vaihtaa.
Noniin, aikaisemmin kirjoittelin tuosta kierroksien seilaamisesta ja puolien vaihdon jälkeenkin on pientä vapinaa käynnissä ollut, jonka seurauksena viime viikolla syttyi moottorivalo. Nollailin koodit ja mitään ei ilmeentynyt uudelleen ennen kuin nyt.
Vikakoodit ovat seuraavat:
2738 catalytic conventer conversion, bank 1
27b8 differential pressure sensor, intake manifold plausibility
Epäilen, että tuo koodi 27b8 aiheuttaa vikakodin 2738, mutta tuon 27b8 aiheuttaja on melkoinen mysteeri.
Livedataa seurattu ja lambda-anturit toimivat niinkuin kuuluukin ja kmusarjan paine on normaaliajossa ~50mbar ja läppä auki hetkellisesti paine negatiivinen, jonka jälkeen 2-5mbar.
Onko arvon bemaristeilla ehdotuksia mistä suunnasta lähdetään ongelmaa purkaamaan?
Muuttuva pituuksinen imusarja ja siihen liittyvä sähkö moottori. Siellä on nyt 3 vaihtoehtoa. Anturi joka tutkii järjestelmän toimintaa on rikki. Sähkömoottori on antautumassa tai akselit jotka tulee moottoriin kiinni jumittelee. Voi kuulemma asiaa tutkia piuhan päässä.
Comment