Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5054
    • Paimio

    Originally posted by hetfield View Post
    Onhan mulla piuha. Täytyy katsoa näyttääkö jotain erhettä.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • hetfield
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2013
      • 330
      • pirkkala

      Originally posted by TheRipper View Post
      Onhan mulla piuha.
      Miksi kysyit

      Edit: Koita ny tota ensin.
      Have you tried resetting the wheel position? Sometimes the car "forgets" the wheel position and you need to reset it... basic procedure is to adjust the wheel to the highest point then to the lowest point (and heck back to the highest point again for good measure). Just make sure that when the wheel stops at the top/bottom, release the adjuster and then try to move the wheel again in the same direction... it will often move further to the real high/low point.

      Once you've done that, push your memory button to return the wheel to your saved memory position.

      This is the same technique that you had to do on old E39's and has worked on my E60 the one time I encountered the same issue (of the wheel not moving up when you exit the car).

      Good luck!
      Last edited by hetfield; 25-03-2014, 15:14.
      - E65 730d 2003

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5054
        • Paimio

        No eipä löytynyt mitään vikakoodeja...jotain nollauksia tein ja eikös perkele iskenyt heti DSC error ruutuun. Joku meni pieleen...en tiedä mikä...rattisensorin nollaus kait...noh kymmenisen kertaa kun tein kaikki uudestaan ja nollasin syntyneet vikakoodit niin johan hävisi...

        Mutta ratti ei liiku automaattisesti siltikään. Eikä mitään vikakoodeja missään.
        Olkoot perkule...ennen kun saan vielä pahempaa tuhoa aikaan!

        Kokeilenpa vielä ajaa nuo säädöt äärilaitoihin pirruuttaan.

        Edit: Ei auttanut tuokaan...eipä tuolla nyt niin suurta merkitystä ole...hyvin tuolta mahtuu ulos ilmankin.
        Last edited by TheRipper; 25-03-2014, 15:47.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • hetfield
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2013
          • 330
          • pirkkala

          Originally posted by TheRipper View Post
          No eipä löytynyt mitään vikakoodeja...jotain nollauksia tein ja eikös perkele iskenyt heti DSC error ruutuun. Joku meni pieleen...en tiedä mikä...rattisensorin nollaus kait...noh kymmenisen kertaa kun tein kaikki uudestaan ja nollasin syntyneet vikakoodit niin johan hävisi...

          Mutta ratti ei liiku automaattisesti siltikään. Eikä mitään vikakoodeja missään.
          Olkoot perkule...ennen kun saan vielä pahempaa tuhoa aikaan!

          Kokeilenpa vielä ajaa nuo säädöt äärilaitoihin pirruuttaan.

          Edit: Ei auttanut tuokaan...eipä tuolla nyt niin suurta merkitystä ole...hyvin tuolta mahtuu ulos ilmankin.
          Ei se sitä ohjauskulma-anturia sovi hiplata Sieltä pitäs löytyä servojen antureille omat mestat, jotka on jossain muussa modulissa. Ei oo ny autoo tässä niin en pääse pöyhiin, mutta jos luet sen linkin ajatuksella läpi uudestaan... Voin koittaa huomena kattoo, jos ei kukaan tiedä suorilta.

          Edit: Siis tämän kohdan "Driver's seat module and CIM (steering column) errors were still cleared when I got home last night, but still no automatic column retraction.

          I found a few documents on BMWTIS/BMWTechInfo that mentioned that steering column position data can be flagged as invalid upon voltage drop and also that position data needs to be deleted upon steering column replacement.

          I deleted the steering column position data and then did the initialization routine, and after a little bit the auto-retraction and saved memory positions started working again! Note: the positions saved with the seat memory are wiped out, so you'll have to save them again to get the steering column to move with the seat memory buttons.

          This was all done using the BMW INPA program and a VAG-COM KKL cable."

          Ja vielä viesti #9
          Last edited by hetfield; 25-03-2014, 16:22.
          - E65 730d 2003

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5054
            • Paimio

            Ahahah...siis pikkuisen olin väärässä paikassa kuitenkin... Mutta kävin kyllä tuolla driver's seat valikossakin...ei sieltäkään vikakoodeja löytynyt...Ehkäpä yritän vielä huomenna uudestaan..tuota steering column postitio datan nollausta...jos semmoisen sieltä valikkosekamelskasta löydän!

            Mitä lie sain aikaan tuolla ohjauskulma-anturin nollauksilla? Kohta rupeaa auto kääntyilemään mihin sattuu...? Noh ei ainakaan DCS failurea enään tullut joten kaipa se sitten järjestyi...
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • hetfield
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2013
              • 330
              • pirkkala

              Originally posted by TheRipper View Post
              Ahahah...siis pikkuisen olin väärässä paikassa kuitenkin... Mutta kävin kyllä tuolla driver's seat valikossakin...ei sieltäkään vikakoodeja löytynyt...Ehkäpä yritän vielä huomenna uudestaan..tuota steering column postitio datan nollausta...jos semmoisen sieltä valikkosekamelskasta löydän!

              Mitä lie sain aikaan tuolla ohjauskulma-anturin nollauksilla? Kohta rupeaa auto kääntyilemään mihin sattuu...? Noh ei ainakaan DCS failurea enään tullut joten kaipa se sitten järjestyi...
              Body-->chassis integration module. Mutta jos epäilyttää, niin käy jollain foorumilaisella ihmettelemässä.

              En nyt ole varma saako inpalla sotkettua kulma-anturin nollakohdan, mutta etköhän sää sen huomaa jos on jotain tapahtunut.
              - E65 730d 2003

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5054
                • Paimio

                Originally posted by hetfield View Post
                Body-->chassis integration module. Mutta jos epäilyttää, niin käy jollain foorumilaisella ihmettelemässä.

                En nyt ole varma saako inpalla sotkettua kulma-anturin nollakohdan, mutta etköhän sää sen huomaa jos on jotain tapahtunut.
                No ainakin ratti oli suorassa jos se nyt vaikuttaa...

                Liian vähän tulee tuota ohjelmistoa käytettyä...enemmän täytyy tutustua.
                Kiitokset vinkeistä, katsotaan huomenna josko saisin selvyyttä.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5054
                  • Paimio

                  No hemmetti!

                  Tämän kun tein:
                  I deleted the steering column position data and then did the initialization routine, and after a little bit the auto-retraction and saved memory positions started working again! Note: the positions saved with the seat memory are wiped out, so you'll have to save them again to get the steering column to move with the seat memory buttons.

                  Niin johan alkoi taas ratti vetäytyä kuten kuuluukin.

                  Kiitokset hetfield neuvoista! Nyt kaikki toimii taas niin kuin pitääkin! Eiköhän nyt kelpaa ajella...vielä kun saapi kesärenkaat alle (parin viikon päästä aikaisintaan kun teiden karkeus vähentynyt) niin avot!
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • Janza182
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4988
                    • 013

                    Auto tuli ajoon otettua.

                    Näköjään kuskin kajarit mykkänä. Kylläkin jo kertaalleen heräsivät mutta pimenivät uudestaan... Seurataan tilannetta

                    Mutta ärsyttävin juttu joka vielä kaikenlisäksi "omaa syytä".

                    Eli edelleen on tärinöitä Takavanteista toinen todettiin kumien vaihdon yhteydessä kieroksi ja se oikastiin. Olisi ilmeisesti etusetkin pitänyt tarkistaa. ainakin osa tärinästä väkisin tulee niistä koska tietyissä nopeuksissa ratti ihan vähän vipattaa.

                    Tietysti jos vika ei löydy vanteista niin sitten se kardaanin holkki mikä jäi vaihtamatta kumilimppua vaihdettaessa

                    0-80km/h ei ongelmia mutta ~100km/h tärisyttää senverta että mua ainakin ärsyttää.

                    Comment

                    • Jonem
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 341
                      • Salo

                      Originally posted by Janza182 View Post
                      Olisi ilmeisesti etusetkin pitänyt tarkistaa. ainakin osa tärinästä väkisin tulee niistä koska tietyissä nopeuksissa ratti ihan vähän vipattaa.

                      Tietysti jos vika ei löydy vanteista niin sitten se kardaanin holkki mikä jäi vaihtamatta kumilimppua vaihdettaessa

                      0-80km/h ei ongelmia mutta ~100km/h tärisyttää senverta että mua ainakin ärsyttää.
                      Minullakin oli entinen omistaja vaihtanut vain kumilaipan eikä holkkia. Laippa näytti uudelta, mutta väsymistä oli jo hieman havaittavissa. Keskitysholkkia sen sijaan ei oikeastaan ollut ja se oli vanhempaa mallia (metallisella rungolla)..
                      Ravistukset ilmeni kiihdytyksissä selkeästi ja tasaisella hyvin vaimeasti. Joka tapauksessa ravistuksia on koko ajan, mutta rattiin ne eivät vaikuttaneet.
                      Eli jos ratti täristää tietyillä nopeuksilla, niin vanteet tarkastukseen.

                      Niin ja kyllä se holkkikin sieltä kannattaa vaihtaa.

                      Comment

                      • Janza182
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4988
                        • 013

                        Nyt kun mainitsit niin kiihdyttäessä kyllä tuntuu lievää värinää kun kokeilin.

                        Eli vaihdetaas holkki ja tarkastetaan etuvanteet oisko sieltä vaikka painoja tippunut. Nimittäin viime vuonna ei mun mielestä ratti värissyt.

                        Onneksi holkin vaihto on nyt pikkujuttu kun kaikki vastikää availtu

                        PRKL !

                        Comment

                        • Jonem
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 341
                          • Salo

                          Noniin, aikaisemmin kirjoittelin tuosta kierroksien seilaamisesta ja puolien vaihdon jälkeenkin on pientä vapinaa käynnissä ollut, jonka seurauksena viime viikolla syttyi moottorivalo. Nollailin koodit ja mitään ei ilmeentynyt uudelleen ennen kuin nyt.
                          Vikakoodit ovat seuraavat:
                          2738 catalytic conventer conversion, bank 1
                          27b8 differential pressure sensor, intake manifold plausibility

                          Epäilen, että tuo koodi 27b8 aiheuttaa vikakodin 2738, mutta tuon 27b8 aiheuttaja on melkoinen mysteeri.
                          Livedataa seurattu ja lambda-anturit toimivat niinkuin kuuluukin ja kmusarjan paine on normaaliajossa ~50mbar ja läppä auki hetkellisesti paine negatiivinen, jonka jälkeen 2-5mbar.

                          Onko arvon bemaristeilla ehdotuksia mistä suunnasta lähdetään ongelmaa purkaamaan?

                          Comment

                          • raven82
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2003
                            • 378
                            • tampere

                            Heitetään oma arpa.

                            27b8

                            Muuttuva pituuksinen imusarja ja siihen liittyvä sähkö moottori. Siellä on nyt 3 vaihtoehtoa. Anturi joka tutkii järjestelmän toimintaa on rikki. Sähkömoottori on antautumassa tai akselit jotka tulee moottoriin kiinni jumittelee. Voi kuulemma asiaa tutkia piuhan päässä.

                            N62b44 http://www.bimmerfest.com/forums/att...6&d=1353774640

                            N6b48TU http://prodcds.bmwuniversity.com/lib...e%20Update.pdf

                            Joku asiaa oikiasti tutkinut voi jatkaa neuvomista.

                            Last edited by raven82; 03-04-2014, 11:08.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Edit: Ei mittään
                              Last edited by Supa; 03-04-2014, 13:00.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Rale
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 1482
                                • Porvoo

                                pressure sensor

                                Juu joskus aikoinaan tuon anturin vaihdoin tuonne imusarjan päähän ja jälkeenpäin tuon "DISAN".

                                Vikakoodia en kyllä enää muista, mutta ei tainnut kyllä katalysaattoriin viittaavaa olla.
                                Last edited by Rale; 12-09-2014, 18:03.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎