Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    Ja eikö se automaatti asento mene myös takaisin päälle kun painaa AUTO nappia?
    E61 520Da

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Joo mutta huomasin omassani että ne nappulan pykälät ei oo ihan yks yhteen mitä lukema on digitoituna.
      Nuppi voi siis jäädä johonkin tilaan jossa pienikin tärähdys muuttaa arvoa näytöllä ja pudottaa automaatilta tällöin manuaalille.
      Voin olla väärässäkin mutta eipä tuon testaus ny mitään maksa.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Mik@
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 1413
        • Nurmes

        Jep samalla tavalla teki entinen e61 tietyllä puhaltimen asennolla. Sitä vaan meinasin ettei sitä auto asentoa tarvitse idriven kautta takaisin muuttaa.
        E61 520Da

        Comment

        • *PexU*
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 1989
          • Vantaa

          Originally posted by Supa View Post
          Joo mutta huomasin omassani että ne nappulan pykälät ei oo ihan yks yhteen mitä lukema on digitoituna.
          Nuppi voi siis jäädä johonkin tilaan jossa pienikin tärähdys muuttaa arvoa näytöllä ja pudottaa automaatilta tällöin manuaalille.
          Voin olla väärässäkin mutta eipä tuon testaus ny mitään maksa.
          Juuh! Kiitoksia vaan tiedosta, eipä olisi tullut mieleenkään, täytyy testata heti kun pääsen taas auton rattiin illemmalla. Muistaakseni ei vaihdu (mulla) autoksi nappia painamalla:think
          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

          E61 530xd M-Sport Touring -07
          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
          Duunissa: F11 520d x-drive -17

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5019
            • Paimio

            Originally posted by *PexU* View Post
            Juuh! Kiitoksia vaan tiedosta, eipä olisi tullut mieleenkään, täytyy testata heti kun pääsen taas auton rattiin illemmalla. Muistaakseni ei vaihdu (mulla) autoksi nappia painamalla:think
            Pitäisi sen vaihtua kyllä...molemmilta puoliltakin...tai voi olla niin että matkustajan puolen auto vaihtaa vain matkustajan puolen tilan ja kuskin puolen omansa...nyt en ihan tarkkaan muista.

            Puhalluksen suunnat pitänee valita iDriven kautta (jos siellä on omat säädöt) mutta puhaltimien nopeudet kyllä menevät automatiikkaan auto-näppäimestä...ainakin minulla siis.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • *PexU*
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1989
              • Vantaa

              Originally posted by TheRipper View Post
              Pitäisi sen vaihtua kyllä...molemmilta puoliltakin...tai voi olla niin että matkustajan puolen auto vaihtaa vain matkustajan puolen tilan ja kuskin puolen omansa...nyt en ihan tarkkaan muista.

              Puhalluksen suunnat pitänee valita iDriven kautta (jos siellä on omat säädöt) mutta puhaltimien nopeudet kyllä menevät automatiikkaan auto-näppäimestä...ainakin minulla siis.
              Mulla on siis tämä akuankka malli, jossa vain yksi puhaltimen säätö namiska, joka siis kuskinpuolella
              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

              E61 530xd M-Sport Touring -07
              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
              Duunissa: F11 520d x-drive -17

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5019
                • Paimio

                Originally posted by *PexU* View Post
                Mulla on siis tämä akuankka malli, jossa vain yksi puhaltimen säätö namiska, joka siis kuskinpuolella
                Ahaa...ai näitä oli semmoisiakin? Minä luulin että ainoa variaatio oli se missä vain yksi "auto" näppäin. Onkohan tuossa toiminnassakin sitten tuon verran eroa? Vai onko sulla autonäppäin rikki?
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • *PexU*
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1989
                  • Vantaa

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Ahaa...ai näitä oli semmoisiakin? Minä luulin että ainoa variaatio oli se missä vain yksi "auto" näppäin. Onkohan tuossa toiminnassakin sitten tuon verran eroa? Vai onko sulla autonäppäin rikki?

                  Mulla siis tälläinen säätöpaneeli, ja tosiaan autonapin painaminen ei saa puhallinta auto toiminnolle, vaihtuu ainoastaan i-driven valikon kautta, kuuluukohan sen olla tollanen:think
                  Last edited by *PexU*; 16-12-2014, 21:19.
                  AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                  E61 530xd M-Sport Touring -07
                  Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                  Duunissa: F11 520d x-drive -17

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5019
                    • Paimio

                    Okei...
                    Täytyy oikein tarkistaa mutta minusta omassani ei edes tuolla iDrivessa ole puhallusnopeuden valitsemista vain suuntauksen...

                    Syttyykö muuten se valo siihen auto-nappiin?

                    Voihan tuo olla että on erilainen systeemi kokonaisuudessaan tuo kuin tämä omani:
                    Attached Files
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Janza182
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4988
                      • 013

                      Tulipa mieleen kysyä uteliaisuuttani

                      Alustuksena että auto käy tasaisesti ym...

                      Mutta kiinnitin huomiota imusarjan suunnalta tulevasta satunnaisesta äänestä. Ei kuulu aina tai en ainakaan kiinnitä huomiota. Siis tulee jaksottain.

                      Ääni on vähän samanlainen kuin kahvinkeittimen porina . Ensin arvelin että päriseekö tuo koneen päällysmuovi mutta ääni kuului ilman sitäkin. Yritin paikantaa ääntä mutta en kyllä saanut selville mistä tulee. Kävi jo mielessä onko imusarjassa jotain ylimäärästä.
                      Selkeästi imusarjan suunnalta eikä esim kansista.

                      Moottori oli n62b36

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        Valvetronic?
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • Janza182
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4988
                          • 013

                          Sehän se itsellekkin ekana tuli mieleen ja siksi purin kopan ja kuuntelin ääniä. Tuntuisi tulevan enempi imusarjan takapäästä. Sekin että käy tasaiseen ja nyt käynnistyy lämpimänä että kylmänä hyvin ja ei ongelmia kaasun kanssa.

                          Nooh.. seuraillaan muuttuuko mikään.

                          Comment

                          • *PexU*
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 1989
                            • Vantaa

                            Auto napissa palaa kyllä valo. Ei mullakaan ole siis puhallinnopuden säätöjä i-drivessä, vaan ainoastaan siellä puhallusohjelmien valikossa auto asento, ja sitä painamalla siis puhallinnopeuden kohdalle näyttöön tulee auto teksti. Tänään nyt kun räpläsin sitä puhaltimen nappia ohjeiden mukaisesti, niin ainakaan kotimatkalla ei puhallinnopeus tippunut pois autoasennolta.
                            Nooh, katsellaan

                            Mistähän tuo "paukkuminen" tuolla ohjauksessa kuuluu, heti kun autossa on vauhtia +10km/h pauke loppuu, ja jos esim sihtaa autoa parkkiruutuun niin taas kuuluu:think


                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Okei...
                            Täytyy oikein tarkistaa mutta minusta omassani ei edes tuolla iDrivessa ole puhallusnopeuden valitsemista vain suuntauksen...

                            Syttyykö muuten se valo siihen auto-nappiin?

                            Voihan tuo olla että on erilainen systeemi kokonaisuudessaan tuo kuin tämä omani:
                            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                            E61 530xd M-Sport Touring -07
                            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                            Duunissa: F11 520d x-drive -17

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5019
                              • Paimio

                              Originally posted by *PexU* View Post
                              Mistähän tuo "paukkuminen" tuolla ohjauksessa kuuluu, heti kun autossa on vauhtia +10km/h pauke loppuu, ja jos esim sihtaa autoa parkkiruutuun niin taas kuuluu:think
                              Nosta etupää ylös ja käännä renkaasta pyöriä ja kuulostele sitten kuuluuko kolinaa...voi olla helpompi niin selvittää onko jossain väljää vai tuleeko esim tehostimesta...
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • joni88
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 308

                                Originally posted by *PexU* View Post
                                Mistähän tuo "paukkuminen" tuolla ohjauksessa kuuluu, heti kun autossa on vauhtia +10km/h pauke loppuu, ja jos esim sihtaa autoa parkkiruutuun niin taas kuuluu:think
                                Itsellä meni tänään "auto"(alfa romeo) pajalle juuri samanmoisen oireen johdosta. Vikana siis iskarin ylätukikumit ja laakerit. Vaihtoon molemmilta puoliltat (myyjän piikkiin onneksi)
                                G11 740e

                                Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎