Originally posted by JTMD
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II
Collapse
X
-
Originally posted by mikae34 View PostÄlä ainakaan perus M70 automaattia sen manuaalin jälkeen osta. Voi tuntua aika tuhnulta...CSi ei ole tällä haavaa vaihtoehto ja automaatti kasia en ole koskaan ajanut.
Toinen edit:
En tiedä kiinnostaako ketää, itseä vähän...Kaikki kasista jotakin tietänevät, että kasin manuaali aski 560G on kullan arvoinen ja niitä ei saa mistään eikä hajonneita synkroja voi korjata, koska niitäkään osia ei saa mistään. Tämä vaihteisto hajoaa väärinkäytön seurauksena tiettävästi vähän turhankin herkästi.
Resepti, millä jokainen voi asentaa kasiinsa manuaaliaskin automaatin tai hajonneen manuskan tilalle...
Automaatista manuaaliksi näin karkeasti:
Getrag 420G M60 koneesta - Välitykset on lähes tarkalleen samat kuin 560G:ssä ja tämäkin aski kestää 499Nm.
Adapteri kytkinkoteloon
840 vaihteensiirtäjän osat
840 automaatin kardaani
840 automaatin perä, jossa on sama 2.93 välitys kuin 850 manuaalissa
540i E34:sta polkimet ja kytkimen hydrauliikkaan liittyvät vermeet
Kytkimen osat saa olla V12 mallia, ne kun ovat käypäset 420G askin kanssa
Manuaalista manuaaliksi:
Jopa manuaali 850:ssä askin vaihtoon siis tarvitaan askin lisäksi ainakin adapteri, kardaani, siirtäjät ja perä.
Ja paljonkohan se maksaa?Noh, Aski 600-800€, Adapteri 300€, Kardaani vaikkapa 700€ ja siihen päälle vielä perä + polkimet + siirtäjän osat... :think Selviäisikö kahdella tonnilla. Voipi olla
Ja mitä tulee uuteen askiin, niin ilmeisesti tärkeä homma on että uusi 420G on juurikin vanhan mallin aski, missä ei ole kampuran anturia kuten M62:ssa on. Joistakin M60 loppupään e39:stä tämä anturi löytyy.
Jos katsois tänään jonkin leffan tai jotakin muuta... Taitaa minun auton etsintä kestää vielä pitkään kun mikään ei kelpaa.Last edited by JTMD; 11-12-2016, 00:49.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Juu. Olen selvitellyt tuota 560G synkrohommaa.
Vaikuttaa kyllä aivan oikeasti sille, että ei niitä osia saa mistään :think
Kyselin Munchenin pääpaikalta lähtien niitä osia, ja "eioota" myyvät.
Getragin tehtaalle en ole saanut yhteyttä, kun eivät yksityisille vastaile
:think Olisi mielenkiintoinen tietää, sopisiko muista laatikoista kenties synkrojen osat tuohon lootaan.... :think
Mullakin on vähän huomauttamista ykkösen ja kakkosen synkrossa....BMW E31 850 Ci
Comment
-
-
Originally posted by PappaST View PostJuu. Olen selvitellyt tuota 560G synkrohommaa.
Vaikuttaa kyllä aivan oikeasti sille, että ei niitä osia saa mistään :think
Kyselin Munchenin pääpaikalta lähtien niitä osia, ja "eioota" myyvät.
Getragin tehtaalle en ole saanut yhteyttä, kun eivät yksityisille vastaile
:think Olisi mielenkiintoinen tietää, sopisiko muista laatikoista kenties synkrojen osat tuohon lootaan.... :think
Mullakin on vähän huomauttamista ykkösen ja kakkosen synkrossa....
Mitään vaihteistoja ei voi tietenkään korjata öljyllä ja olen itse iki-öljyjen kannattaja, mutta omalla kohdalla ajattelin että kun vika on jo olemassa niin fu*c it...
Tuloksena toisen öljyn valinta vaikutti itsellä positiivisesti synkrojen toimivuuteen, mutta vasta lämmetessään. Litku mitä laitoin oli Redlinen MTL 75W80 ja myöhemmin sekaan lähti RVS käsittely. Tämä vaihteistoöljy homma on kyllä niin pyhä ja kiistelty aihe täällä niin tuskimpa kommentoin tätä asiaa enempää.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Juuri viime kesänä ostin kaksi tehdasuutta manuaaliaskia ja myin toisen takaisin Saksaan.
Toinen menee Csi:n vanhan tilalle tulevaisuudessa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Mulla on nyt pari purkkia 50W yksiastemoottoriöljyä oottelemassa laatikkoon pääsyä, kun ohjekirjassakin mainitaan että kylmissä olosuhteissa tuota pitäis käyttää. Omassa laatikossakin talviajossa tahtoo syncrot olla hitaat, mutta kuumalla ei ongelmia.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Hankalaa tuntuu olevan manuaalien kanssa. Turvallisempaa ilmeisesti siis on vaan ajella tuhnulla automaatilla ja jos menohaluja kaipaa lisää niin isot pojat ovat sanoneet että wokken chippi ja e34 m5 3,91 lsd tekisivät automaatista manuaalia nopeamman.
Toki noihinhan on saatavilla bolt on remmikittejäkin.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostHankalaa tuntuu olevan manuaalien kanssa. Turvallisempaa ilmeisesti siis on vaan ajella tuhnulla automaatilla ja jos menohaluja kaipaa lisää niin isot pojat ovat sanoneet että wokken chippi ja e34 m5 3,91 lsd tekisivät automaatista manuaalia nopeamman.
Toki noihinhan on saatavilla bolt on remmikittejäkin.
Edit: Niin joo ja ei ole sen halvempaa tämäkään : http://www.schmiedmann.fi/displaypro...&pty=uusi&nc=1Last edited by JTMD; 11-12-2016, 17:12.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Originally posted by JTMD View PostJoo, 3,91 välityksellä puhutaan 6:lla alkavasta 0-100km/h lähdöistä. Kulutus nousee ja laskennallinen huippunopeus on luokkaa 255.
Edit: Niin joo ja ei ole sen halvempaa tämäkään : http://www.schmiedmann.fi/displaypro...&pty=uusi&nc=1
Turhaa rypistelyähän tuo kaikki kuitenkin on. Se on laiska eikä muuksi muutu. Vaatisi ihan oikeasti sen remmisatsin että liikahtaisi mihinkään.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostMulla on nyt pari purkkia 50W yksiastemoottoriöljyä oottelemassa laatikkoon pääsyä, kun ohjekirjassakin mainitaan että kylmissä olosuhteissa tuota pitäis käyttää. Omassa laatikossakin talviajossa tahtoo syncrot olla hitaat, mutta kuumalla ei ongelmia.
Kylmänä (talvella juuri lähdettäessä) on tietenkin ensimmäinen 1-2 vaihto hieman erituntuinen kuin sitten 10kilometriä ajettuna, muuten ei huomauttamista.
Tosin laatikolla (ja autolla) on ainoastaan hieman yli 100tkm mittarissa ja koska taas muutin ulkomaille niin ei ole tulossa lähitulevaisuudessakaan paljoa lisää vuosittain.M
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJuuri viime kesänä ostin kaksi tehdasuutta manuaaliaskia ja myin toisen takaisin Saksaan.
Toinen menee Csi:n vanhan tilalle tulevaisuudessa.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostTurhaa rypistelyähän tuo kaikki kuitenkin on. Se on laiska eikä muuksi muutu. Vaatisi ihan oikeasti sen remmisatsin että liikahtaisi mihinkään.E31 850i
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View PostEi tulisi mieleen että myisit rahan tarpeessa tuollaisia osia pois, taisi tulla rahat hyvällä kertoimella takaisin vai oliko joku kanssa harrastaja jota teki mieli auttaa?
Aiheeseen juurikin liittyen:
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by JTMD View PostKyllä se taitaa olla niin, että 560G synkroja ei vain saa.
Ei tahtos hyväksyä tuollaista vastausta, kun on tottunut että
yleensä jostakin tavaran saa jollakin hintaaMutta näinpä se varmaan on.
Sais yhteyden getragin tehtaalle niin vois v*ttuillessaan laittaa tunteisiin vetoavan viestin koko 8-harrastajien puolestaBMW E31 850 Ci
Comment
-
-
Originally posted by PappaST View Post:think
Ei tahtos hyväksyä tuollaista vastausta, kun on tottunut että
yleensä jostakin tavaran saa jollakin hintaaMutta näinpä se varmaan on.
Sais yhteyden getragin tehtaalle niin vois v*ttuillessaan laittaa tunteisiin vetoavan viestin koko 8-harrastajien puolesta.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment