Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4992
    • Forssa

    Originally posted by JTMD View Post
    Mites tollasen 8 sarjan tuontivero lasketaan kun Tullin sivuilla Mahti järjestelmässä ei saanu haettua 8 sarjaa, saatika sitten 90 luvun autoa :think

    Jos vehje maksaa saksassa vaikkapa luokkaa 10k€ niin mitä se viimekädessä maksaa.

    Vaimo sanoi että uutta kasia ei tarvita, mutta en oikein ymmärtänyt että mitä ihmettä se puhuu...
    Älä ainakaan perus M70 automaattia sen manuaalin jälkeen osta. Voi tuntua aika tuhnulta...
    Auto on liikkumaväline.

    Comment

    • JTMD
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 834
      • Helsinki

      Originally posted by mikae34 View Post
      Älä ainakaan perus M70 automaattia sen manuaalin jälkeen osta. Voi tuntua aika tuhnulta...
      Kävi sama mielessä CSi ei ole tällä haavaa vaihtoehto ja automaatti kasia en ole koskaan ajanut.

      Toinen edit:
      En tiedä kiinnostaako ketää, itseä vähän... Kaikki kasista jotakin tietänevät, että kasin manuaali aski 560G on kullan arvoinen ja niitä ei saa mistään eikä hajonneita synkroja voi korjata, koska niitäkään osia ei saa mistään. Tämä vaihteisto hajoaa väärinkäytön seurauksena tiettävästi vähän turhankin herkästi.

      Resepti, millä jokainen voi asentaa kasiinsa manuaaliaskin automaatin tai hajonneen manuskan tilalle...

      Automaatista manuaaliksi näin karkeasti:
      Getrag 420G M60 koneesta - Välitykset on lähes tarkalleen samat kuin 560G:ssä ja tämäkin aski kestää 499Nm.
      Adapteri kytkinkoteloon
      840 vaihteensiirtäjän osat
      840 automaatin kardaani
      840 automaatin perä, jossa on sama 2.93 välitys kuin 850 manuaalissa
      540i E34:sta polkimet ja kytkimen hydrauliikkaan liittyvät vermeet
      Kytkimen osat saa olla V12 mallia, ne kun ovat käypäset 420G askin kanssa

      Manuaalista manuaaliksi:
      Jopa manuaali 850:ssä askin vaihtoon siis tarvitaan askin lisäksi ainakin adapteri, kardaani, siirtäjät ja perä.

      Ja paljonkohan se maksaa? Noh, Aski 600-800€, Adapteri 300€, Kardaani vaikkapa 700€ ja siihen päälle vielä perä + polkimet + siirtäjän osat... :think Selviäisikö kahdella tonnilla. Voipi olla

      Ja mitä tulee uuteen askiin, niin ilmeisesti tärkeä homma on että uusi 420G on juurikin vanhan mallin aski, missä ei ole kampuran anturia kuten M62:ssa on. Joistakin M60 loppupään e39:stä tämä anturi löytyy.

      Jos katsois tänään jonkin leffan tai jotakin muuta... Taitaa minun auton etsintä kestää vielä pitkään kun mikään ei kelpaa.
      Last edited by JTMD; 11-12-2016, 00:49.
      -10 e93 325i
      -04 e46 320i
      -92 e31 850i 6speed
      -92 e30 325 cab
      -93 e36 M3
      -91 e36 325

      Comment

      • PappaST
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2013
        • 265
        • Oulu

        Juu. Olen selvitellyt tuota 560G synkrohommaa.
        Vaikuttaa kyllä aivan oikeasti sille, että ei niitä osia saa mistään :think
        Kyselin Munchenin pääpaikalta lähtien niitä osia, ja "eioota" myyvät.

        Getragin tehtaalle en ole saanut yhteyttä, kun eivät yksityisille vastaile

        :think Olisi mielenkiintoinen tietää, sopisiko muista laatikoista kenties synkrojen osat tuohon lootaan.... :think

        Mullakin on vähän huomauttamista ykkösen ja kakkosen synkrossa....
        BMW E31 850 Ci

        Comment

        • JTMD
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 834
          • Helsinki

          Originally posted by PappaST View Post
          Juu. Olen selvitellyt tuota 560G synkrohommaa.
          Vaikuttaa kyllä aivan oikeasti sille, että ei niitä osia saa mistään :think
          Kyselin Munchenin pääpaikalta lähtien niitä osia, ja "eioota" myyvät.

          Getragin tehtaalle en ole saanut yhteyttä, kun eivät yksityisille vastaile

          :think Olisi mielenkiintoinen tietää, sopisiko muista laatikoista kenties synkrojen osat tuohon lootaan.... :think

          Mullakin on vähän huomauttamista ykkösen ja kakkosen synkrossa....
          Kyllä se taitaa olla niin, että 560G synkroja ei vain saa. Netissa on vain kasa arvauksia aina lähtien supran askista muihinkin malleihin. Itseasiassa 420G synkrojakaan ei saa mistään uutena, mutta itse vaihteistoja on saatavilla hyvin. 420G:tä vaivaa myös sama homma noiden synkrojen osalta, että ovat herkkiä hajoamaan 1-2 vaihteilta samalla tapaa kuin isoveljessä.

          Mitään vaihteistoja ei voi tietenkään korjata öljyllä ja olen itse iki-öljyjen kannattaja, mutta omalla kohdalla ajattelin että kun vika on jo olemassa niin fu*c it...
          Tuloksena toisen öljyn valinta vaikutti itsellä positiivisesti synkrojen toimivuuteen, mutta vasta lämmetessään. Litku mitä laitoin oli Redlinen MTL 75W80 ja myöhemmin sekaan lähti RVS käsittely. Tämä vaihteistoöljy homma on kyllä niin pyhä ja kiistelty aihe täällä niin tuskimpa kommentoin tätä asiaa enempää.
          -10 e93 325i
          -04 e46 320i
          -92 e31 850i 6speed
          -92 e30 325 cab
          -93 e36 M3
          -91 e36 325

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17529
            • Turku

            Juuri viime kesänä ostin kaksi tehdasuutta manuaaliaskia ja myin toisen takaisin Saksaan .

            Toinen menee Csi:n vanhan tilalle tulevaisuudessa.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              Mulla on nyt pari purkkia 50W yksiastemoottoriöljyä oottelemassa laatikkoon pääsyä, kun ohjekirjassakin mainitaan että kylmissä olosuhteissa tuota pitäis käyttää. Omassa laatikossakin talviajossa tahtoo syncrot olla hitaat, mutta kuumalla ei ongelmia.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4992
                • Forssa

                Hankalaa tuntuu olevan manuaalien kanssa. Turvallisempaa ilmeisesti siis on vaan ajella tuhnulla automaatilla ja jos menohaluja kaipaa lisää niin isot pojat ovat sanoneet että wokken chippi ja e34 m5 3,91 lsd tekisivät automaatista manuaalia nopeamman.

                Toki noihinhan on saatavilla bolt on remmikittejäkin.
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • JTMD
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 834
                  • Helsinki

                  Originally posted by mikae34 View Post
                  Hankalaa tuntuu olevan manuaalien kanssa. Turvallisempaa ilmeisesti siis on vaan ajella tuhnulla automaatilla ja jos menohaluja kaipaa lisää niin isot pojat ovat sanoneet että wokken chippi ja e34 m5 3,91 lsd tekisivät automaatista manuaalia nopeamman.

                  Toki noihinhan on saatavilla bolt on remmikittejäkin.
                  Joo, 3,91 välityksellä puhutaan 6:lla alkavasta 0-100km/h lähdöistä. Kulutus nousee ja laskennallinen huippunopeus on luokkaa 255.

                  Edit: Niin joo ja ei ole sen halvempaa tämäkään : http://www.schmiedmann.fi/displaypro...&pty=uusi&nc=1
                  Attached Files
                  Last edited by JTMD; 11-12-2016, 17:12.
                  -10 e93 325i
                  -04 e46 320i
                  -92 e31 850i 6speed
                  -92 e30 325 cab
                  -93 e36 M3
                  -91 e36 325

                  Comment

                  • mikae34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 4992
                    • Forssa

                    Originally posted by JTMD View Post
                    Joo, 3,91 välityksellä puhutaan 6:lla alkavasta 0-100km/h lähdöistä. Kulutus nousee ja laskennallinen huippunopeus on luokkaa 255.

                    Edit: Niin joo ja ei ole sen halvempaa tämäkään : http://www.schmiedmann.fi/displaypro...&pty=uusi&nc=1
                    Juu kierrokset nousee turhan suuriksi minunkin mielestäni. Etenkin matka ajossa voisi jopa rasittaa. Kulutuksesta on turha puhua mitään. Kompromissina moni on päätynyt myös 3,64 perään.

                    Turhaa rypistelyähän tuo kaikki kuitenkin on. Se on laiska eikä muuksi muutu. Vaatisi ihan oikeasti sen remmisatsin että liikahtaisi mihinkään.
                    Auto on liikkumaväline.

                    Comment

                    • algernon
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 288
                      • Turku, Suami

                      Originally posted by Morkai View Post
                      Mulla on nyt pari purkkia 50W yksiastemoottoriöljyä oottelemassa laatikkoon pääsyä, kun ohjekirjassakin mainitaan että kylmissä olosuhteissa tuota pitäis käyttää. Omassa laatikossakin talviajossa tahtoo syncrot olla hitaat, mutta kuumalla ei ongelmia.
                      Omaani vaihdoin öljyt ensimmäisenä kesänä kun sain sen suomeen ajettua, huomattava parannus, tai ainakin pieni mutta huomattava.

                      Kylmänä (talvella juuri lähdettäessä) on tietenkin ensimmäinen 1-2 vaihto hieman erituntuinen kuin sitten 10kilometriä ajettuna, muuten ei huomauttamista.

                      Tosin laatikolla (ja autolla) on ainoastaan hieman yli 100tkm mittarissa ja koska taas muutin ulkomaille niin ei ole tulossa lähitulevaisuudessakaan paljoa lisää vuosittain.
                      M
                      850i -91 (EG11)
                      Z3 2.8 -98 (CH31)

                      325 -08 (VE31)

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        Originally posted by Laku View Post
                        Juuri viime kesänä ostin kaksi tehdasuutta manuaaliaskia ja myin toisen takaisin Saksaan .

                        Toinen menee Csi:n vanhan tilalle tulevaisuudessa.
                        Ei tulisi mieleen että myisit rahan tarpeessa tuollaisia osia pois, taisi tulla rahat hyvällä kertoimella takaisin vai oliko joku kanssa harrastaja jota teki mieli auttaa?
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • BeiSSi
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 62
                          • Kuopio

                          Originally posted by mikae34 View Post
                          Turhaa rypistelyähän tuo kaikki kuitenkin on. Se on laiska eikä muuksi muutu. Vaatisi ihan oikeasti sen remmisatsin että liikahtaisi mihinkään.
                          Selvitelkääpä nyt joku innokas samalla vaivalla tuo remmiahdin juttu että miten sen laittaminen oikeesti onnistuu, niin aletaan säästämään ja laitetaan kesäksi 2018 kimppatilaus pystyyn!
                          E31 850i

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17529
                            • Turku

                            Originally posted by Tonton View Post
                            Ei tulisi mieleen että myisit rahan tarpeessa tuollaisia osia pois, taisi tulla rahat hyvällä kertoimella takaisin vai oliko joku kanssa harrastaja jota teki mieli auttaa?
                            Vanhasta askista voin aikanaan myydä osia pois, jos joku haluaa/tarvitsee.

                            Aiheeseen juurikin liittyen:

                            Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • PappaST
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2013
                              • 265
                              • Oulu

                              Originally posted by JTMD View Post
                              Kyllä se taitaa olla niin, että 560G synkroja ei vain saa.
                              :think

                              Ei tahtos hyväksyä tuollaista vastausta, kun on tottunut että
                              yleensä jostakin tavaran saa jollakin hintaa Mutta näinpä se varmaan on.

                              Sais yhteyden getragin tehtaalle niin vois v*ttuillessaan laittaa tunteisiin vetoavan viestin koko 8-harrastajien puolesta
                              BMW E31 850 Ci

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17529
                                • Turku

                                Originally posted by PappaST View Post
                                :think

                                Ei tahtos hyväksyä tuollaista vastausta, kun on tottunut että
                                yleensä jostakin tavaran saa jollakin hintaa Mutta näinpä se varmaan on.

                                Sais yhteyden getragin tehtaalle niin vois v*ttuillessaan laittaa tunteisiin vetoavan viestin koko 8-harrastajien puolesta
                                Mulla ja toisella foorumin Csi:n omistajlla on Getragin tuotepäällikön yhteystiedot. Toinen sai tilattua itselleen, minulle vuotta myöhemmin myytiin eioota .
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎