Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-omistajia, onko heitä? Part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4992
    • Forssa

    Originally posted by Laku View Post
    Hyvä huomio! Täytyypä testata molemmat E31:t jossain vaiheessa.
    Kannattaa ehdottomasti ne tarkistaa. Myös kaikkien muiden. Tänään vaihdoin tuohon autooni ne ja auton kaasuun vastaavuus muuttui lievästi sanottuna PALJON. En olekaan ennen ajanut vielä kasilla jossa ne olisivat kunnossa joten olen vielä hieman hämilläni.

    Ennen vaihtoa kaasupoljin ei painunut sähköisesti koskaan loppuun asti vaikka itse poljin painui kyllä lattiaan mutta asentotunnistin jäi huomattavan vajaaksi.

    Toivottavasti kaikki bongaavat nämä viestit ja tarkistavat autoistaan.
    Auto on liikkumaväline.

    Comment

    • mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 4992
      • Forssa

      Raportoidaanpa tänne nyt tämäkin.

      Tuli vaihdettua 850i:hin 3,91 lukkoperä jollainen löytyy e34 M5:stä. Auto muuttui varsin paljon. Autosta tuli kevyemmän oloinen ja kiihtyvyys parani aivan oleellisesti. Olen henkilökohtaisesti todella tyytyväinen tähän modaukseen. Kierrosluku on nyt tällä perällä 100km/h nopeudessa karvan alle 2500. Jos tuntee tarvetta saada autosta ripeämpi helpolla ja onnistuu löytämään kyseisen perän niin en voi itse kuin suositella. Rekan ohi kun lähtee niin 150km/h tulee äkkiä vastaan.
      Auto on liikkumaväline.

      Comment

      • Hantte
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 350
        • Helsinki

        Originally posted by mikae34 View Post
        Raportoidaanpa tänne nyt tämäkin.

        Tuli vaihdettua 850i:hin 3,91 lukkoperä jollainen löytyy e34 M5:stä. Auto muuttui varsin paljon. Autosta tuli kevyemmän oloinen ja kiihtyvyys parani aivan oleellisesti. Olen henkilökohtaisesti todella tyytyväinen tähän modaukseen. Kierrosluku on nyt tällä perällä 100km/h nopeudessa karvan alle 2500. Jos tuntee tarvetta saada autosta ripeämpi helpolla ja onnistuu löytämään kyseisen perän niin en voi itse kuin suositella. Rekan ohi kun lähtee niin 150km/h tulee äkkiä vastaan.
        Miten tämä käytännössä onnistuu? E31:n ja E34:n perämurikat ovat olkoisesti ihan eri näköisiä.
        Käyvätkö sisuskalut sitten heittämällä?
        Hantte
        Z4 sDRIVE 35i, -09
        ex: E31, 850i, -91

        Comment

        • Roisto
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 2542
          • Kajaani

          Originally posted by Hantte View Post
          Miten tämä käytännössä onnistuu? E31:n ja E34:n perämurikat ovat olkoisesti ihan eri näköisiä.
          Käyvätkö sisuskalut sitten heittämällä?
          M5:ssä on typ210 perä mikä taitaa olla näissä kaseissakin. Sekoitatko pienempään, typ188 perään, mikä löytyy pienikoneisissa kansanmallin E34:ssä? :think
          2001 E39 525iA
          1992 E34 "540i/5"

          Comment

          • mikae34
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 4992
            • Forssa

            Originally posted by Hantte View Post
            Miten tämä käytännössä onnistuu? E31:n ja E34:n perämurikat ovat olkoisesti ihan eri näköisiä.
            Käyvätkö sisuskalut sitten heittämällä?
            Kuten Roisto jo yllä sanoikin niin tosiaan M5:ssä on ns. iso perä eli typ210 kuten kaseissakin. M5:n perä käy sinne kunhan vaihtaa kasin omasta perästä takakannen siihen M5:n perään. Tämä takakannen vaihto on ihan bolt. Loistava upgrade kaiken kaikkiaan.
            Auto on liikkumaväline.

            Comment

            • Hantte
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 350
              • Helsinki

              Originally posted by mikae34 View Post
              Kuten Roisto jo yllä sanoikin niin tosiaan M5:ssä on ns. iso perä eli typ210 kuten kaseissakin. M5:n perä käy sinne kunhan vaihtaa kasin omasta perästä takakannen siihen M5:n perään. Tämä takakannen vaihto on ihan bolt. Loistava upgrade kaiken kaikkiaan.
              Mä katselin kuvia (niitä vanhoja käsin piirusteltuja) RealOEM:stä ja näyttävät aika erilaisilta.
              M5: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0004
              E31 aut: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0362

              Mutta pakko uskoa, jos tästä on livekokemus. Onko väliä, että onko automaatti vai manuaali?
              Hantte
              Z4 sDRIVE 35i, -09
              ex: E31, 850i, -91

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4992
                • Forssa

                Originally posted by Hantte View Post
                Mä katselin kuvia (niitä vanhoja käsin piirusteltuja) RealOEM:stä ja näyttävät aika erilaisilta.
                M5: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0004
                E31 aut: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0362

                Mutta pakko uskoa, jos tästä on livekokemus. Onko väliä, että onko automaatti vai manuaali?
                Ei ne realoem kuvat aina ole paikkansa pitäviä. Mitä tarkoitat automaatti vai manuaali? Jos M5 tarkoitat niin sitähän ei ole kuin manuaalina ja taas 850i:ssä tuo 3,91 on optimaalinen nimenomaan automaatille, manuaalivaihteiselle se on aivan liian tiheä.

                Esim tuossa, kuten näet on melko erinäköinen kuin realoem kuvassa. Siitä vaan hankintaan ja hymy huulille.
                Last edited by mikae34; 04-09-2017, 11:43.
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • Hantte
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 350
                  • Helsinki

                  Originally posted by mikae34 View Post
                  Ei ne realoem kuvat aina ole paikkansa pitäviä. Mitä tarkoitat automaatti vai manuaali? Jos M5 tarkoitat niin sitähän ei ole kuin manuaalina ja taas 850i:ssä tuo 3,91 on optimaalinen nimenomaan automaatille, manuaalivaihteiselle se on aivan liian tiheä.

                  Esim tuossa, kuten näet on melko erinäköinen kuin realoem kuvassa. Siitä vaan hankintaan ja hymy huulille.
                  http://m.ebay.de/itm/BMW-M5-E34-Sper...%257Ciid%253A1
                  Mua kiinnostaa ennemminkin lukko. 3,91 on liian tiheä mun makuun, kun lähtee neljännes nopeudesta pois.

                  RealOEM:n kuvat on suoraan Bemarin ETK:sta. Kuvien laatu on vain tuota sitä, kun ne on piirretty aikoinaan käsin "riittävällä" tarkkuudella. Kun katsoo uusien Bemareiden kuvia, niin CADin jälki näkyy: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_1838
                  Hantte
                  Z4 sDRIVE 35i, -09
                  ex: E31, 850i, -91

                  Comment

                  • mikae34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 4992
                    • Forssa

                    Originally posted by Hantte View Post
                    Mua kiinnostaa ennemminkin lukko. 3,91 on liian tiheä mun makuun, kun lähtee neljännes nopeudesta pois.
                    Se auto kulkee sillä 3,91 perällä myös sinne 250km/h rajoittimelle asti. Eli et menetä yhtään mitään, vai mitä oikein ajat takaa ?

                    Saathan sinä sinne alkuperäiseen perään vaihdettua sen pelkän lukon toisesta typ210 lukkoperästä mutta pelkän lukon takia ei alkuperäistä perää kannata lähteä availemaan. Kasissa ei ole voimaa niin paljon että se tarvitsisi lukkoperää. Tietysti jos on tapana sutata hiekkateillä niin sitten lukko voi olla kiva mutta asfaltilla ei oikein normikäytössä ole lukkoperästä mitään iloa, etenkään automaattivaihteisessa 850i:ssä.
                    Auto on liikkumaväline.

                    Comment

                    • Hantte
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 350
                      • Helsinki

                      Originally posted by mikae34 View Post
                      Se auto kulkee sillä 3,91 perällä myös sinne 250km/h rajoittimelle asti. Eli et menetä yhtään mitään, vai mitä oikein ajat takaa ?

                      Saathan sinä sinne alkuperäiseen perään vaihdettua sen pelkän lukon toisesta typ210 lukkoperästä mutta pelkän lukon takia ei alkuperäistä perää kannata lähteä availemaan. Kasissa ei ole voimaa niin paljon että se tarvitsisi lukkoperää. Tietysti jos on tapana sutata hiekkateillä niin sitten lukko voi olla kiva mutta asfaltilla ei oikein normikäytössä ole lukkoperästä mitään iloa, etenkään automaattivaihteisessa 850i:ssä.
                      Sait ylipuhuttua. Laitetaan ko. tieto korvan taakse odottamaan mahdollista tulevaisuutta ja säästetään tässä kohtaa rahaa.
                      Automaattikasikin menee vakiona yli kortinpoistonopeuden rekkaa maantiellä ohittaessa. S-asennolla (vaihtaa kakkoselle 80:ssä) ja pienellä ennakoinnilla viisari heilahtaa sinne 150 korville.
                      Hantte
                      Z4 sDRIVE 35i, -09
                      ex: E31, 850i, -91

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 4992
                        • Forssa

                        Originally posted by Hantte View Post
                        Sait ylipuhuttua. Laitetaan ko. tieto korvan taakse odottamaan mahdollista tulevaisuutta ja säästetään tässä kohtaa rahaa.
                        Automaattikasikin menee vakiona yli kortinpoistonopeuden rekkaa maantiellä ohittaessa. S-asennolla (vaihtaa kakkoselle 80:ssä) ja pienellä ennakoinnilla viisari heilahtaa sinne 150 korville.
                        Laitat nyt vaan sen 3,91 sinne niin ei tarvita ennakkoa
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • kasiviiskytä
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2013
                          • 56
                          • kotka

                          Mie heitin 3,45 lukkomurikan viime kesänä kun sattu sopivasti kohalle

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17529
                            • Turku

                            Viimeinen hetki ostaa?

                            As the classic car world is continuously surrounded by headlines of record prices, astonishing investment returns, and multi-million euro collections encased in glass garages beneath 20-bedroom mansions, it’s hard to believe there is anything still affordable left out there. Setting out to dispel this belief, we have followed our hearts, along with our heads, to select 10 currently affordable classics, most of which are unlikely to remain this way for much longer.
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • P-J
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 491
                              • Hervanta

                              Hyvä linkki. Pyhimys on ainoa joka kiinnostaa kasin lisäksi. Luulen muuten, että kasit alkaa kulkemaan takaisin Saksaan pikkuhiljaa. Hinnat on jo noussu aika paljon kaikkialla, oot varmaan huomannu?
                              sigpic

                              xenonled.com

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17529
                                • Turku

                                Originally posted by P-J View Post
                                Hyvä linkki. Pyhimys on ainoa joka kiinnostaa kasin lisäksi. Luulen muuten, että kasit alkaa kulkemaan takaisin Saksaan pikkuhiljaa. Hinnat on jo noussu aika paljon kaikkialla, oot varmaan huomannu?
                                Olen. Pyhimys kiinnostaa minuakin jollain tasolla noista autoista .
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎