Amerikan pojat ainakin ylistävät kaikki tuota Wokken chippiä mutta he nyt muutenkin ylistävät kaikkea mahdollista. Välillä tuntuu että joka toinen sana on joku esim awesome kun noita ketjuja lueskelee esim bimmerforumilla. Uskoisin kuitenkin että on kokeilun arvoinen juttu. Sellainen on itsellänikin kauppalistalla kunhan joskus pääsisi edes siihen pisteeseen asti että auto ylipäätään liikkuisi omin voimin...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Morkai View PostKyllähän se varmaan auttaa jos kaasuläppä aukee kokonaan alle 4500rpm ja syttyennakot säädetty muulle kuin 91:lle... Kuulostaa silti hurjalle, että huipputeho ja -vääntö nousis noinkin paljon.
Kovasti kiinnostanut tämä homma, mutta Wokke ei kuulemma tee manuaalilaatikolle EML-lastua.
Wokke vastasi spostissaan näin:
"The chipset is designed for automatic models and it can be used in a 6-speed without issues but has a cosmetic flaw.
If you drive in cruise control mode and press the clutch pedal before pressing the brake pedal (in reality this never happens) the cruise control won’t disengage.
The switch signal from the clutch pedal isn’t recognized by the chip.
I have a lot of 6-speed 850 customers running my chip and never got any complaint, but I want to mention it. "BMW E31 850 Ci
Comment
-
-
Juu! mulla on ollut tuo wokke lastupaketti jo useamman vuoden. Ovat toki V1 mallia. Kaasuvaste on AIVAN eri maasta kun vakiossa!! Perstuntumalla tehot kasvoi reilusti mutta asiaan vaikuttaa varmasti tuo kun kaasu on vaan niin paljon herkempi. Miinuksena on manuaali autossa juuri tuo cruisen pois päältä saaminen, toki tuohon tottuu nopeasti. Toinen huomattava miinus (minun mielestäni) on kaasun pois nostaessa vaihde/veto päällä, moottorijarrutus on TOSI hurja. Vaatii totuttelua ajotapoihin, auto ei tosiaan ole niin smooth mitä vakioana oli, ehkä jopa turhankin herkkä arki ajoon.
Mutta hei, KOHTA päästään taas ajamaan
Comment
-
-
Mulla on menossa tuo wokken satsi kiinni tässä lähiaikoina. Tämä uudempi V2 tosiaan. Mulla on jonkuverran kokemusta näistä ohjelmien väsäämisestä kasiin, mutta täytyy sanoa että tuon EML lastun selvittäminen näytti vaativan jo sellaista omistautumista ja loputonta testausta että ei helvetti. Se EML lastu tässä woken setissä on juuri nimenomaan se ratkaiseva juttu. Katsotaan miten tuo tötterö muuttuu kun saan chipit kiinni.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMulla on Kasiin menossa, mutta asentamatta ollut monta vuotta jo. Jorilla oli omassaan aikanaan ja pari muutakin hommas samaan aikaan täällä. Balle ainakin, mutta auto on myytynä Marttilassa.
On kehuttu ainoaksi lastuksi, joka oikeasti toimii tuossa M70:ssä. Lähinnä siksi, että tuo kaasuvaste muuttuu herkemmäksi kuten Csi:ssä on vakiona.
Saatoihan sieltä tulla ehkä 5hv lisää ja 10nm vääntöä mitä ei huomaa, tuohon 10% lisäykseen ei kukaan usko, myynti puheita.
Ja mulla ainankin pysyi rajoitin paikallaan, 248km/h meni oikeaa nopeutta, mutta tuolla ei ole mitään merkitystä, kukapa noilla tuollaisia vauhteja ajelee täällä Suomessa. Itse pääsin autoa Saksassa kokeilemaan.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Mä sain omani kulkemaan monasti yli 260 Wokken lastuilla. Tosin ei kyllä tullut testattua vakioilla kun iskin sipsit kiinni melkein heti kun autonkin hankin. Kaasunvasteen muuttumisen lisäksi havaitsin että kone kävi aavistuksen viileämpänä lämpömittarista katsottuna.Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Comment
-
-
Onko kenelläkään tietoa kuinka "väljä" ilmastoinninkompuran magneettikytkin saa olla jos remmi ei ole paikoillaan?
Ollaan tuossa remontin lomassa ihmetelty tuota kytkimen väljyyttä että onko se normaali vai ei... Ilmastointi kyllä toimi viime syksynä mutta muisteleen
että jokin alkoi remmien lähistöllä kyllä ääntämään ennen ajokauden loppua.
Mulla ois videotakin tosta kytkimestä mutta en osaa liittää sitä tänne foorumille. :think
Miten kompuraan saa varaosia? Ilmeisesti kytkimen ja kompuran saa erikseen...BMW E31 850 Ci
Comment
-
-
Tuolla ainakin kerrotaan että vetolevyn ja pyörän välissä kuuluu olla välys, kun magneettikytkin ei ole kytkeytynyt: https://www.bmwtechinfo.com/repair/m...en/htm/994.htm
Vai onko itse magneettikytkimen laakerissa välystä?
Sama magneettikytkin näyttää olevan 850Ci/CSi ja 750iL, tässä alla 750il Magneettikytkimen laakerista foto, jos päädyt pelkän laakerin hankkimaan: http://www.kolumbus.fi/ulla.paussu/20140716_211958.jpgLast edited by Sakkeri; 04-04-2015, 20:26.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Wokke:n V2 setistä
Tuli tempastua nuo Wokke V2 chipit kiinni...
Auto muuttui kyllä selvästi ärhäkämmäksi kaasun vastaavuuden osalta alemilla kierroksilla. Heti kun nosti perkele parkkipaikalla kytkintä ja painoi normisti kaasua, niin kivet lenteli pyörien alta taloyhtiön nurmikolleKun ajossa tasakaasulla nostaa kaasua, pitää sekin tehdä pehmeämmin kuin ennen ettei nykäise. Toisinsanoen siis kaasupolkimen ja kytkimen yhteistyö muuttui tarkemmaksi entiseen verrattuna jos haluaa ajaa nätisti, sekä alakierroksille tuli kyllä lisää menohaluja.
Tehoista en osaa sanoa vielä yhtään mitään persdynon perusteella. Mulla oli tässä jo asennettuna vakiosta poikkeavat ohjelmat ECU:ssa ja näihin verrattuna en näin äkkiseltään huomannu juuri eroa. Erot kulutuksessa voin sitten kertoa vasta kun on pari tankillista ajettu.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Originally posted by PappaST View Post
Oliko kenelläkään muistikuvaa mihin tää tuli konehuoneessa? :thinksigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by JTMD View PostTuli tempastua nuo Wokke V2 chipit kiinni...
Auto muuttui kyllä selvästi ärhäkämmäksi kaasun vastaavuuden osalta alemilla kierroksilla. Heti kun nosti perkele parkkipaikalla kytkintä ja painoi normisti kaasua, niin kivet lenteli pyörien alta taloyhtiön nurmikolleKun ajossa tasakaasulla nostaa kaasua, pitää sekin tehdä pehmeämmin kuin ennen ettei nykäise. Toisinsanoen siis kaasupolkimen ja kytkimen yhteistyö muuttui tarkemmaksi entiseen verrattuna jos haluaa ajaa nätisti, sekä alakierroksille tuli kyllä lisää menohaluja.
Tehoista en osaa sanoa vielä yhtään mitään persdynon perusteella. Mulla oli tässä jo asennettuna vakiosta poikkeavat ohjelmat ECU:ssa ja näihin verrattuna en näin äkkiseltään huomannu juuri eroa. Erot kulutuksessa voin sitten kertoa vasta kun on pari tankillista ajettu.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostPääsetkö kurkkimaan sytkäennakoita DIS:llä? Orkkisohjelmissahan on manuaalin ja automaatin välillä aika ratkaseva ero tyhjäkäynnin ennakoissa. Manuaalilla 10 astetta ja automaatilla 15.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
Comment