Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kasiviiskytä
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 56
    • kotka

    Dinan tms

    Onkos kellään laatikon boksissa Dinan lastua tai jotakin muuta vastaavaa? Onko mitään iloa? (Kenelläkään ylimääräisenä?)

    -jani

    Comment

    • JTMD
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 834
      • Helsinki

      MID

      Hinta oli valitettavan suolainen, mutta kun hermohan tuossa menee. Vaivoin korjaamani näyttö alkaa taas pikkuhiljaa prakaamaan.

      Eli mistä näitä saa? Amerikoissa noita jokunen oli, mutta kun se God Damn Tulli ja niiden hinnat.

      BMW osanumero oli 62136914687 tai vanha numero 62138354469 Englannin kielisellä näppiksellä.


      http://eshop.original-teile.de/index...am=62136914687 täällä ns. "genuine partsilla" 800€ :F
      -10 e93 325i
      -04 e46 320i
      -92 e31 850i 6speed
      -92 e30 325 cab
      -93 e36 M3
      -91 e36 325

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17543
        • Turku

        Originally posted by JTMD View Post
        MID

        Hinta oli valitettavan suolainen, mutta kun hermohan tuossa menee. Vaivoin korjaamani näyttö alkaa taas pikkuhiljaa prakaamaan.

        Eli mistä näitä saa? Amerikoissa noita jokunen oli, mutta kun se God Damn Tulli ja niiden hinnat.

        BMW osanumero oli 62136914687 tai vanha numero 62138354469 Englannin kielisellä näppiksellä.


        http://eshop.original-teile.de/index...am=62136914687 täällä ns. "genuine partsilla" 800€ :F
        Ohhoh, nyt on Bemari kyllä ruvennut ryöstämään ! Vielä vuosi sitten tuo oli runsas 400€.... :think

        Katsele Ebaytä, siellä on korjattuja ja jopa uusia mennyt hintaluokassa 200€.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

          Iltoja!

          Oma auto ei ole nyt kylläkään kasi, mutta e32 ja kysymys koskeekin m70b50 konetta ja tällä puolella taitaa olla paremmin tietoa ja toimintaa kuin tuolla e32 puolella.

          Elikkäpä otin tänään imusarjat ja venttiilikopat pois kun on vuotanut öljyä reippaanlaisesti venttiilikopan tiivisteestä, about jakopään kohdilta. Mites se uuden tiivisteen kiristys menikään ja mihin momenttiin? KL:ltä varmaan järkevin tilailla uudet tiivisteet.

          Sitten tämä kysymys koskien niitä imusarjan tiivisteitä. Oon kuullut niistä niitä "se on tonnin seteli" tarinoita enimmäkseen, mutta onko asia näin? Jos asia on näin niin minkälaisilla ratkaisulla olette säästäneet sen rahan? :think
          Ei nimittäin huvittaisi kasata tuota enää vanhalla tiivisteellä kasaan ja elää siinä "toivotaan toivotaan" fiiliksessä sitten. Tiiviste näytti päällisin puolin ihan hyvä kuntoiselta, mutta on aikasen kova. Ei siis mitenkään repeytyneeltä tms.

          Mitenkäs suuttimien huolto, O-renkaat ja kärkikupit vaihtoon kerran irti on? Ultraäänipesu? :think

          Onko jotain muuta mitä kannattaa tässä kohtaa katsoa kun on tuonkin verran purettu osaa pois? Tulpat varmaan vaihdan tässä samalla kuitenkin.
          E32 750i 11/89

          Comment

          • MouTine
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2011
            • 803
            • Pori

            Täälläkin monee kertaan mainostettu Pielmaier on hyvä paikka tilata osia. Varmasti saa tonnin kulumaan imusarjantiivisteihin jos täältä suomesta tilaa.

            Näkyykö niissä tiivisteissä mitään vuosilukua? Onko tosiaan alkuperäiset? Jossei ne murtuneet ole, niin kaippa ne voi liimalla tiivistää. Itse onnistuin ihan hyvin enkä näe miksei vois liimata.

            Muista piukata nokkien öljyämis banjot.
            Nykyiset...
            '14 E500 Coupe

            Ollut joskus...
            '07 MB CL63 AMG
            '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
            '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
            '94 Audi A8 4.2i V8
            '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
            '92 BMW 850i 5.0i V12
            '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
            '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
            '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
            '77 Ford Capri 2.8i V6

            ...Ja pienet sille!

            Comment

            • Kiko750
              BTCF Member
              • Oct 2009
              • 362
              • Oulu/Finland

              Imusarjojen alla/välissä kulkevat bensaletkut kanattanee uusia tässä välissä. V:eessä olevien jäähdtysnesteputkien O-renkaat myös uusiksi.

              Liimaamalla saa ne imusarjan tiivisteet pitäväksi jos eivät ihan kappaleiksi ole halkeilleet.

              Comment

              • Lassi E31
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 30
                • Lapua

                Jos nuo imusarjantiivisteet on kovat ja vanhat, niitä ei enää kunnolla saa liimalla pelastettua :( Ei oo montaakaan liimaa mikä kestää bensaa. Oon muutamia liimoja kokeillut mm.hylomar... Ei muuta kun uudet tiivisteet.Maksoi muutama vuosi sitten Autokaarella 150€/kpl, eli ei ihan halpaa hommaa, mutta ei M70 omistaminen halpaa voi muutenkaan olla...
                Suuttimiin kans samantien uudet O-renkaat ja nämäkin org. osina (ei oo kovin kalliit)
                Jos päädyt ottamaan sen ison vesiputken irti siitä keskeltä niin silloin tarvii irrottaa kotelo joko etupuolelta tai takaa. Sen putken keskipaikkeilla menee pieni putki alaspäin johon kannattaa myös vaihtaa uusi O-rengas.
                Samalla kannattaa tarkistaa nokkien ajoitus kun kerran on rattaat näkyvillä.
                Venttiilikoppien kiristysmomentti on 10Nm
                Last edited by Lassi E31; 02-02-2015, 13:05.

                Comment

                • PappaST
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2013
                  • 265
                  • Oulu

                  Tulipa muuten mieleeni kysäistä kasin keskuslukituksesta.
                  Mistähän lie kannattaisi lähteä etsimään vikaa
                  kun ovet eivät aina välttämättä aukeakkaan kun avaimella yrittää kuskinovesta sisään (siis keskulukko ei reagoi, eikä edes itse kuskinovi). Kun taas menee avaimella sisään vänkärinovesta niin aina toimii :think
                  (Autossa ei ole keskuslukkoa).
                  Voiko kyseessä olla mekaaninen vika vai onko siellä nyt mikrokytkin tileksessä? Äkkiä tuntuisi mekaaniselta vialta kerta itse kuskinovikaan ei reagoi, mutta miksi sitten taas satunnaisesti toimii
                  (Olen vain muistavinani että kuskinoven avauksen pitäisi aina toimia mekaanisesti?).

                  Toinen kysymys koskee kuskin lasinnostinta. Kesällä sopivalla kelillä systeemi jotenkin tahmaa niin että pitää kädellä avittaa kaverina lasi ylös...mistähän tämä johtuu? Riittäisikö siihen aivan vain mekanismien rasvaaminen?

                  (Ilmeisesti olisi viisasta varautua runsaalla määrällä uusia kiinnikkeitä jos ovipahvin haluaa käyttää irti )
                  BMW E31 850 Ci

                  Comment

                  • MikkoJII
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 1807
                    • Lapua

                    Originally posted by MouTine View Post
                    Täälläkin monee kertaan mainostettu Pielmaier on hyvä paikka tilata osia. Varmasti saa tonnin kulumaan imusarjantiivisteihin jos täältä suomesta tilaa.

                    Näkyykö niissä tiivisteissä mitään vuosilukua? Onko tosiaan alkuperäiset? Jossei ne murtuneet ole, niin kaippa ne voi liimalla tiivistää. Itse onnistuin ihan hyvin enkä näe miksei vois liimata.

                    Muista piukata nokkien öljyämis banjot.
                    Kiitti vinkistä noitten banjojen osalta. En hoksannut kattoa näkyykö niissä vuosilukua, pitää vilkasta. Pielmeier on tuttu paikka.

                    Originally posted by Kiko750 View Post
                    Imusarjojen alla/välissä kulkevat bensaletkut kanattanee uusia tässä välissä. V:eessä olevien jäähdtysnesteputkien O-renkaat myös uusiksi.

                    Liimaamalla saa ne imusarjan tiivisteet pitäväksi jos eivät ihan kappaleiksi ole halkeilleet.
                    Täytyy tsekkailla noita letkuja vähä enemmän läpi kun osassa oli ainakin bemarin logotkin vielä esillä.

                    Originally posted by Lassi E31 View Post
                    Jos nuo imusarjantiivisteet on kovat ja vanhat, niitä ei enää kunnolla saa liimalla pelastettua :( Ei oo montaakaan liimaa mikä kestää bensaa. Oon muutamia liimoja kokeillut mm.hylomar... Ei muuta kun uudet tiivisteet.Maksoi muutama vuosi sitten Autokaarella 150€/kpl, eli ei ihan halpaa hommaa, mutta ei M70 omistaminen halpaa voi muutenkaan olla...
                    Suuttimiin kans samantien uudet O-renkaat ja nämäkin org. osina (ei oo kovin kalliit)
                    Jos päädyt ottamaan sen ison vesiputken irti siitä keskeltä niin silloin tarvii irrottaa kotelo joko etupuolelta tai takaa. Sen putken keskipaikkeilla menee pieni putki alaspäin johon kannattaa myös vaihtaa uusi O-rengas.
                    Samalla kannattaa tarkistaa nokkien ajoitus kun kerran on rattaat näkyvillä.
                    Venttiilikoppien kiristysmomentti on 10Nm
                    Kiitoksia vinkeistä. On tullu huomattua osia ostellessa, että Autokaari ei ihan halvin mesta ole Täytyy käyttää ne tiivisteet irti ja putsata ne eka ja kattoo sitte tarkemmin missä kunnossa ne on. Eiköhän tämä tästä selviä. Tuo ajotuksen tarkistamisen saa hoitaa joku tutuista, mun ei tällä tietämyksellä kannata tuon sorttisia hommia lähteä arpomaan
                    Last edited by MikkoJII; 03-02-2015, 07:27.
                    E32 750i 11/89

                    Comment

                    • Kiko750
                      BTCF Member
                      • Oct 2009
                      • 362
                      • Oulu/Finland

                      Nokkien ajoitukseen on oma työkalu, millä nokka-akselit lukitaan paikalleen. Hankala siinä on tyriä mutta mahdollista toki

                      Comment

                      • MikkoJII
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 1807
                        • Lapua

                        Oli muuten loisto vinkki toi banjopulttien kiriminen. Kävin tänään tallilla muuten vaan pyörähtämäss ja vilkasin niitä siinä samalla. Suurinosa oli sormin pyöriteltävissä ja 2 tai 3 oli noussu jo melko ylös. Ei olis ollut enää kaukana, että olisivat tippuneet sinne nokkien ja venttiilien sekaan.
                        E32 750i 11/89

                        Comment

                        • mikae34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 4995
                          • Forssa

                          Originally posted by MikkoJII View Post
                          Oli muuten loisto vinkki toi banjopulttien kiriminen. Kävin tänään tallilla muuten vaan pyörähtämäss ja vilkasin niitä siinä samalla. Suurinosa oli sormin pyöriteltävissä ja 2 tai 3 oli noussu jo melko ylös. Ei olis ollut enää kaukana, että olisivat tippuneet sinne nokkien ja venttiilien sekaan.
                          Ne löystyvät ajan kanssa ja varmaan lähes kaikissa näissä moottoreissa on sama tilanne. Niiden alle kannattaa laittaa sellaiset "lukkoprikat" joissa käännetään yksi kantti mutterin reunaa vasten jotta eivät pääse jatkossa avautumaan. En nyt kännykällä saa laitettua linkkiä esimerkki kuvaan mutta jos et tiedä mitä tarkoitan voin sellaisen laittaa myöhemmin...

                          EDIT: Tässä linkissä esimerkki.

                          Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                          Last edited by mikae34; 04-02-2015, 20:01.
                          Auto on liikkumaväline.

                          Comment

                          • PappaST
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2013
                            • 265
                            • Oulu

                            Onko kenelläkään mitään käryä mistä saisi perämurikan huoltoa varten momentit, hammasvälyksien arvot yms. tarvittavat dokumentit?

                            Mulla on tuo CSI:n perä irrallaan ja olen miettinyt josko sitä vähän
                            purkaisi ja kattelisi miksi sen lukko meinaa "tarttua" hieman kiinni kun autolla
                            kääntää parkkipaikalla hitaasta vauhdista.
                            Samallahan sinne vaihtaa stefat yms.


                            Mut tosiaan noi säätöarvot olis mukava saada niin voin ulkoistaa perärempan
                            paremmin asiaan perehtyneelle.
                            BMW E31 850 Ci

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by PappaST View Post
                              Onko kenelläkään mitään käryä mistä saisi perämurikan huoltoa varten momentit, hammasvälyksien arvot yms. tarvittavat dokumentit?

                              Mulla on tuo CSI:n perä irrallaan ja olen miettinyt josko sitä vähän
                              purkaisi ja kattelisi miksi sen lukko meinaa "tarttua" hieman kiinni kun autolla
                              kääntää parkkipaikalla hitaasta vauhdista.
                              Samallahan sinne vaihtaa stefat yms.


                              Mut tosiaan noi säätöarvot olis mukava saada niin voin ulkoistaa perärempan
                              paremmin asiaan perehtyneelle.
                              Jos käytät vaan lukon irti etkä vaihda laakereita tmv ei hammasvälys muutu mihinkään. Toki tarvitset lukkoyksikköön uudet pultit jne, näiden momentit pitäisi löytyä ihan bemarin huolto-ohjeista.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17543
                                • Turku

                                Csi:n perä irrallaan? Eihän sulla ole Csi:tä?
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎