Moi, voin suositella sellaista Hans Jörgeniä, jonka meili on [email protected]. Tööttää sinne meiliä ja kerro tarpeestasi. Netistä löytyy kaverin osaamisesta juttua. Homma toimi kuin junan vessa ja maksaminen tapahtui vasta kun Mid palasi Suomeen ja todettiin toimivaksi.
Edit: Kaverin oikea nimi on Guido Kulka ja korjailee puoliammattimaisesti työn ohessa kaikkea autoelektroniikkaa. Voit kirjoitella englanniksi.
Erinomainen roadtrip tiedossa - autot tykkää kun niillä ajetaan, puhumattakaan kuskista!
Tööttäsin mailia Guidolle ja jään odottelemaan vastausta. Voipi olla lomalla elokuun, joten saattaa kestää.
M70B50 koneesta: Mihin nämä tulee? Oon koittanu miettiä pääni puhki, mutta en tajua edes realoemin kuvasta. Alempi kuva on bensaputki, mutta en tajua mihin kohtaa tuo tulee kiinni. Oisko noi 2 letkua suutintukin päihin? ja toinen pää paluuletkuun? Koneen oikealla puolella (vänkärin) on yks letku irrallaan.
Mikko: miks mää muistelisin että noi murkulat tulis imusarjojen kylkeen tai sinne tulpanjohtojen kiinnikkeisiin.... Pitäs tarkistaa omasta. En muista ees noiden funktiota:think
Muistaako kukaan E31 keskireiän halkaisijaa vanteessa?
Pitäs saada speiserit näyttelyn ajaks lainaan. Olis helpompi kysellä niitä ku tietäs speksit.
Mikko: miks mää muistelisin että noi murkulat tulis imusarjojen kylkeen tai sinne tulpanjohtojen kiinnikkeisiin.... Pitäs tarkistaa omasta. En muista ees noiden funktiota:think
Muistaako kukaan E31 keskireiän halkaisijaa vanteessa?
Pitäs saada speiserit näyttelyn ajaks lainaan. Olis helpompi kysellä niitä ku tietäs speksit.
M70B50 koneesta: Mihin nämä tulee? Oon koittanu miettiä pääni puhki, mutta en tajua edes realoemin kuvasta. Alempi kuva on bensaputki, mutta en tajua mihin kohtaa tuo tulee kiinni. Oisko noi 2 letkua suutintukin päihin? ja toinen pää paluuletkuun? Koneen oikealla puolella (vänkärin) on yks letku irrallaan.
Laku:
Onhan se. GP:ssäkin karvan yli 300€ eli Pielmeierilta saa alle 300 euron .
Se vasurin pumppu otti nokkiinsa pyörittyään ilman vastapainetta pari-kolme vuorokautta. Välykset olivat hakanneet se entistä kuluneemmaksi ja kun letku laitettiin takaisin kiinni ja kulumat olivat muuttuneet, niin kävi kuten vähän pelkäsinkin.
Männä maanantaina (yllättävän nopeasti) se "leikkasi" lopullisesti kiinni ja piti sitten aamutuimaan nilkuttaa pajalle pillittämään huonoa tuuria.
Uuudet Boschin pumput parisataa kappale ja samalla vaivalla/avauksella vaihdettiin molemmat uusiin.
Lasinpyyhkijät lopettivat toiminnan sopivasti juuri ennen ajokauden loppua
Lasinpyyhkijät ovatkin olleet tämän kesän kovin laiskan oloiset, eivät mielestäni pyyhkineet nopeaa "täysillä" asennossakaan.
Eilen pyyhkijät lähtivät liikkeelle ERITTÄIN hitaasti ja jäivätkin välille..enää ne eivät sitten liikukkaan mihinkään.
En ole vielä tsekannu sulakettakaan (missä se muuten on), mutta en oikein usko että itse vika varsinaisesti sulakkeessa on, vaikka nythän sekin saattoi palaa. Onko kasissa jotain tyyppivikaa pyyhkijöille mitä talvella kannattaisi tsekkailla?? vivusto? moottori vaan kaput?
Onko kasissa jotain tyyppivikaa pyyhkijöille mitä talvella kannattaisi tsekkailla?? vivusto? moottori vaan kaput?
Mun kasin mukana tuli läjä korjaamokuitteja, joista yksi oli pyyhkijöiden korjaaminen, kun eivät liikkuneet ollenkaan. Kuvauksen mukaan mekanismi oli purettu ja voideltu, ainuttakaan osaa ei vaihdettu. Enpä sitten osaa sanoa onko miten tyypillistä, mutta äkkiäkös nuo tässä autossa jää melko vähälle käytölle.
Kasissa minulla on pari kertaa polttanut sulaketta ja pyyhkijät eivät ole siksi toimineet. Tuolloin siitä menee kyllä muutakin pois toiminnasta, muistaakseni ikkunannostimet ainakin edessä? Sulake muistaakseni suurennettu jo edeltävän omistajan toimesta 15 Ampeeriin.
Csi:ssä koneisto toiminut ongelmitta.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
850 automaattinen on värissyt kiihdyttäessä nopeuden ollessa noin 50 - 70 km/h koko sen ajan kun auto on ollut minulla. Ihan sama, kiihdyttääkö ykkösellä, kakkosella, kolmosella vai D:llä. Hyvin varovainen kiihdytys ei paljoa värise, kuten ei "lämä tiskissäkään", mutta normaali rampilta lähteminen alkaa harmittamaan sen parin sekunnin vibran takia.
Vielä ei ole purettu pakoputkistoa pois, jotta pääsisi kardaaniin käsiksi, mutta kaiketi se on jossain vaiheessa edessä. :think
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa automaattisten kanssa?
(Ja mikä nivel oli se huonoin? VAi kannattaako vaihtaa kaikki? Vai oliko vika jossain muualla?)
Kardaani aiheutti minulla Kasissa tärinää. Ota se irti ja vie Kometille Espooseen, niin laittaa edulliseen hintaan kuntoon.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment