Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    Originally posted by duckland View Post
    Missä osa-alueella toi tappio tulee konkreettisesti? Ainakaan suorat mitattavat speksit menee teslalle aikalailla 100-0. hinta-kiihtyvyys-range-takuu. Tesla pieksee näissä kaikissa i4:en. mut kuka näitä takuu ja hintajuttui laskee. joku tyhmä ekonomi.
    Minä ostan edelleen auton tunteella, en kiihtyvyydellä, takuulla. Range toki merkkaa mutta oma vaatimustaso on 250km. Hinta on toki iso osa mutta jos saat korin paskaa markalla se lämmittää vain jos on tuoretta ja silloinkin vain hetken, halvin ei ole aina paras vaihtoehto. Minusta i40 on auton oloinen, vetoaa tunteisiin, samoin kuin Taycan.

    Comment

    • duckland
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 418

      mä pelaan liian rationaalisesti mut on koulutettu tähän, mutta siitä oon samaa mieltä että taycan nostaa tunteet itsellä. Aina kun tulee vastaan kurkin peileistä vielä taakse ja tekisi mieli kääntyä ympäri. Sen auton ego on iso. tosin auto on liikenteessä hiton leveen ja matalan näköinen jolla se erottuu jo pitkältä. Vielä vähän kriittinen tuon i4 suhteen värähtääkö viisari. ei riitä että on auton oloinen vaan pitäisi tulla tuo fiilis kun taycanissa edes jollain tasolla. sähkökippoja saa 250km rangella alle 40 tonnilla ihan päteviä kulkupeliksi. Sillä alueella i4 ei tuo mitään uutta.

      Comment

      • Juh4
        Moderator
        • Oct 2004
        • 5450
        • Seinäjoki

        Kyllä se viisari varmasti Taycanissa värähtää kun auto päättää keskelle tietä sammua eikä vitullakaan käyntiin.
        -Official member of BTCF-Sauna team-

        Comment

        • ///Jone
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2009
          • 1281
          • HKI

          Originally posted by duckland View Post
          pari asiaa itseä mietityttää eikä nimi mee paperiin ennen näkemistä. Onko tuo kattolinja liian korkea tyyliin 5 gt. Ja toinen mikä tuossa näkyikin videolla. Varusteet on orvot. ratin säädöt hoidellaan manuaalisesti. 3 satanen pohjana tietysti. Ovista puuttuu puolet tiivisteistä mitä isommissa malleissa on kuten 3 satasissa on nyt? toi pitää nähdä miten paljon downgreidattu oikeista autoista. +80k on kuitenkin kohtuullinen määrä rahaa ja sillä kyllä olettaa jo saavan jotain parempaa kun tesla 3 tarjoaa 66 tonnin hinnalla. Enkä näe rökäletappiota teslalle vaikka kuinka bmw paita ja lasit päässä kirjotan tätä. Missä osa-alueella toi tappio tulee konkreettisesti? Ainakaan suorat mitattavat speksit menee teslalle aikalailla 100-0. hinta-kiihtyvyys-range-takuu. Tesla pieksee näissä kaikissa i4:en. mut kuka näitä takuu ja hintajuttui laskee. joku tyhmä ekonomi.
          Täälläkään ei tainnut olla vielä tietoa siitä, onko penkki korkeammalla kuin vastaavassa fossiilimallissa, johtuen akun/akkujen sijoittelusta.

          Hiljaiseksihan sitä tuossa koeajossaan Björn (se norjalainen kaveri) sanoi, samoin kehui alustaa ja laatua (vaikka kertoi sen olevan subjektiivinen käsite) vr. Teslan Model Y:n tai 3:een. Tosin jos Model 3:n verrattuna on hiljainen, se ei vielä autuaaksi monia tee. Summa summarum, kaikki Björnin kommentit itse allekirjoitan G20 ja Model 3 koeajaneena. Lisäisin BMW:n plussakoriin paremmat tukea antavat penkit vr. pehmeät lättäjakkarat, sekä kattavamman ja todennäköisesti paremman huoltoverkoston. Unohtaa ei voi, että BMW:hen saa takuuta 5 vuoteen tai 200tkm...Ainakin kaksi kuukautta sitten. 1-sarjalaiseen ois maksanut tonnin luokkaa "jatkotakuu".

          Vertaisin Model 3 vähän upgreidattuun Focukseen kokonaisuutena, pois lukien että sen nopeus on eri, sekä imago brändätty monen mieleen. Ulkonäkökin mielestäni kiva ja tehty alkujaankin sähköksi. Lisäksi samoilla varusteilla Model 3 taitaa olla 10-20k€ edullisempi, se on paljon (LR 60k€ vr. i4 M50 70k€).

          Taycan taas hintaluokaltaan omissa luokissaan +100ke autona.
          ______________________
          Nykyinen:
          Model 3

          BMW:t vuodesta 2009:
          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7410
            • Oulu

            Originally posted by duckland View Post
            Onko tuo kattolinja liian korkea tyyliin 5 gt.
            Originally posted by ///Jone View Post
            Täälläkään ei tainnut olla vielä tietoa siitä, onko penkki korkeammalla kuin vastaavassa fossiilimallissa, johtuen akun/akkujen sijoittelusta.
            TM:n jutun mukaan i4:n kori on sama kuin 4-sarjan Gran Coupé (G26) eli eikös silloin voi olettaa että kattolinja on sama ja penkitkin samalla tasolla kuin siinä? Vai eikö tollasta G26 löydy istuttavaksi lähimmältä jälleenmyyjältä?
            Last edited by Petri.Kekkonen; 13-10-2021, 14:29.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • lnaukkar
              Bimmer Rookie
              • Sep 2015
              • 189
              • Helsinki

              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              TM:n jutun mukaan i4:n kori on sama kuin 4-sarjan Gran Coupé (G26) eli eikös silloin voi olettaa että kattolinja on sama ja penkitkin samalla tasolla kuin siinä?
              Jep. Käytännössä saman kokoiset autot.


              Bemarin sivuilta voi vakoilla mitä mittoja antavat 4 GC polttomoottorin ja i4 kohdalle:

              i4 on 6mm korkeampi
              i4 maavaraa 15mm vähemmän
              Takapenkin ja katon väliin samat 944mm molemmissa
              Etupenkin ja katon väliin tulee eroa 1024 vs 1015mm (i4)

              Kuulemani mukaan erona on toi maavara ja että i4 sisälattia on 2 cm korkeammalla kuin polttomoottorissa.

              Mut eipä kyl omaan korvaan mitään fataalia.
              2023 G26 i4 M50
              2023 U11 iX1 xDrive30

              Comment

              • lnaukkar
                Bimmer Rookie
                • Sep 2015
                • 189
                • Helsinki

                Originally posted by duckland View Post
                Missä osa-alueella toi tappio tulee konkreettisesti? Ainakaan suorat mitattavat speksit menee teslalle aikalailla 100-0. hinta-kiihtyvyys-range-takuu. Tesla pieksee näissä kaikissa i4:en. mut kuka näitä takuu ja hintajuttui laskee. joku tyhmä ekonomi.
                Model 3 verrattuna, niin omaan makuun i4 on kauniimpi sisältä ja ulkoa. Paremmat optiot (penkit, hud, yms) ja että ylipäänsä saa kustomoitua.

                Toivon myös että bemarissa on parempi äänieristys, mukavampi kyyti, kori ei ole yhtä veltto, ohjaus ei ole liian nopea yms. Nää kaikki on totta jopa normaaliin 3-sarjaan verrattuna ja mitä nyt revikoita nopeasti silmäilin, niin näyttäis vahvalta i4 suhteen myös.

                Teslassa on ihana voimalinja, mutta i4 näyttää menevän samalle viivalle sen kanssa noiden revikoiden perusteella. Teslan vahvuudeksi jää siis halvempi hinta ja autopilot. Jonkun mielestä myös Elon Musk. Ja superchargerit, mutta ne nyt avautuu muillekin varmaan ennen kuin edes saan oman i4 ajoon.

                Tää on niin appelsiinit ja omenat kamaa. Jos Tesla kiinnostaa autona niin siitä vaan. Ei se multa ole pois. Varsinkin se voimalinja on aina houkutellut, muut jutut vähemmän.
                Last edited by lnaukkar; 13-10-2021, 14:49.
                2023 G26 i4 M50
                2023 U11 iX1 xDrive30

                Comment

                • isolohko
                  BTCF Member
                  • May 2004
                  • 902
                  • Kymenlaakso

                  Originally posted by pyroz View Post
                  Mahtava lista koeajovideoita, kiitos!

                  Löytyy mm. carwow alempaa. 0-60mph 3,62 sek, sama kuin M3.
                  Last edited by isolohko; 13-10-2021, 15:39. Reason: lisätty 0-60mph aika

                  e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                  Comment

                  • kilander
                    Newbiemmer
                    • Jan 2007
                    • 8

                    Rinta-Joupilta kyselin aikatauluja niin sanoivat että takavetoista saisi kesällä 22 ja nelivetoista vasta loppuvuodesta.

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17514
                      • Turku

                      Originally posted by kilander View Post
                      Rinta-Joupilta kyselin aikatauluja niin sanoivat että takavetoista saisi kesällä 22 ja nelivetoista vasta loppuvuodesta.
                      Eikö i4:t olekaan kaikki nelivetoja?
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • ErkkiE
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 607
                        • Espoon haja-asutus

                        Perusversiossa moottori ja veto vain takana. M-mallissa myös moottori edessä.

                        E

                        Comment

                        • JNIJNI
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1485

                          Jaahas, tuotanto alkanut

                          G21 LCI 330e xDrive 2022
                          E93 M3

                          Comment

                          • Jarger
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 3794
                            • Finnland

                            Munuaisten osio keulassa ruma, muuten päälle päin ihan ok.
                            Sisältä näyttö-osio aika "irrallinen" miksi ihmeessä? Ei tässä mitään tv-designiä olohuoneeseen etsitä, sehän on auto.
                            Ehkä hiukan pelkistystä sisustassa liikaa, tosin Teslaan verraten jo ihan ok.
                            Last edited by Jarger; 22-10-2021, 21:28. Reason: Kun avaat suusi, ei kukaan kaipaa pikaheittoja kuitenkaan, joten analysoitiin nyt sitten.
                            Negatiiviset kauppakokemukset:
                            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                            Comment

                            • M50Berg
                              Newbiemmer
                              • Aug 2021
                              • 8
                              • Sastamala

                              Tuli juuri ilmoitus että tilaamanne auton valmistus on viikolla 49. Alkuvuodesta ilmeisesti toimitus👍😎

                              Comment

                              • isolohko
                                BTCF Member
                                • May 2004
                                • 902
                                • Kymenlaakso

                                Originally posted by M50Berg View Post
                                Tuli juuri ilmoitus että tilaamanne auton valmistus on viikolla 49. Alkuvuodesta ilmeisesti toimitus👍😎
                                Nikistä päätellen M50? Oliko millaisia lisävarusteita?

                                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎