Originally posted by duckland
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4 keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
mä pelaan liian rationaalisesti mut on koulutettu tähän, mutta siitä oon samaa mieltä että taycan nostaa tunteet itsellä. Aina kun tulee vastaan kurkin peileistä vielä taakse ja tekisi mieli kääntyä ympäri. Sen auton ego on iso. tosin auto on liikenteessä hiton leveen ja matalan näköinen jolla se erottuu jo pitkältä. Vielä vähän kriittinen tuon i4 suhteen värähtääkö viisari. ei riitä että on auton oloinen vaan pitäisi tulla tuo fiilis kun taycanissa edes jollain tasolla. sähkökippoja saa 250km rangella alle 40 tonnilla ihan päteviä kulkupeliksi. Sillä alueella i4 ei tuo mitään uutta.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View Postpari asiaa itseä mietityttää eikä nimi mee paperiin ennen näkemistä. Onko tuo kattolinja liian korkea tyyliin 5 gt. Ja toinen mikä tuossa näkyikin videolla. Varusteet on orvot. ratin säädöt hoidellaan manuaalisesti. 3 satanen pohjana tietysti. Ovista puuttuu puolet tiivisteistä mitä isommissa malleissa on kuten 3 satasissa on nyt? toi pitää nähdä miten paljon downgreidattu oikeista autoista. +80k on kuitenkin kohtuullinen määrä rahaa ja sillä kyllä olettaa jo saavan jotain parempaa kun tesla 3 tarjoaa 66 tonnin hinnalla. Enkä näe rökäletappiota teslalle vaikka kuinka bmw paita ja lasit päässä kirjotan tätä. Missä osa-alueella toi tappio tulee konkreettisesti? Ainakaan suorat mitattavat speksit menee teslalle aikalailla 100-0. hinta-kiihtyvyys-range-takuu. Tesla pieksee näissä kaikissa i4:en. mut kuka näitä takuu ja hintajuttui laskee. joku tyhmä ekonomi.
Hiljaiseksihan sitä tuossa koeajossaan Björn (se norjalainen kaveri) sanoi, samoin kehui alustaa ja laatua (vaikka kertoi sen olevan subjektiivinen käsite) vr. Teslan Model Y:n tai 3:een. Tosin jos Model 3:n verrattuna on hiljainen, se ei vielä autuaaksi monia tee. Summa summarum, kaikki Björnin kommentit itse allekirjoitan G20 ja Model 3 koeajaneena. Lisäisin BMW:n plussakoriin paremmat tukea antavat penkit vr. pehmeät lättäjakkarat, sekä kattavamman ja todennäköisesti paremman huoltoverkoston. Unohtaa ei voi, että BMW:hen saa takuuta 5 vuoteen tai 200tkm...Ainakin kaksi kuukautta sitten. 1-sarjalaiseen ois maksanut tonnin luokkaa "jatkotakuu".
Vertaisin Model 3 vähän upgreidattuun Focukseen kokonaisuutena, pois lukien että sen nopeus on eri, sekä imago brändätty monen mieleen. Ulkonäkökin mielestäni kiva ja tehty alkujaankin sähköksi. Lisäksi samoilla varusteilla Model 3 taitaa olla 10-20k€ edullisempi, se on paljon (LR 60k€ vr. i4 M50 70k€).
Taycan taas hintaluokaltaan omissa luokissaan +100ke autona.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostOnko tuo kattolinja liian korkea tyyliin 5 gt.Originally posted by ///Jone View PostTäälläkään ei tainnut olla vielä tietoa siitä, onko penkki korkeammalla kuin vastaavassa fossiilimallissa, johtuen akun/akkujen sijoittelusta.Last edited by Petri.Kekkonen; 13-10-2021, 14:29.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTM:n jutun mukaan i4:n kori on sama kuin 4-sarjan Gran Coupé (G26) eli eikös silloin voi olettaa että kattolinja on sama ja penkitkin samalla tasolla kuin siinä?
Bemarin sivuilta voi vakoilla mitä mittoja antavat 4 GC polttomoottorin ja i4 kohdalle:
i4 on 6mm korkeampi
i4 maavaraa 15mm vähemmän
Takapenkin ja katon väliin samat 944mm molemmissa
Etupenkin ja katon väliin tulee eroa 1024 vs 1015mm (i4)
Kuulemani mukaan erona on toi maavara ja että i4 sisälattia on 2 cm korkeammalla kuin polttomoottorissa.
Mut eipä kyl omaan korvaan mitään fataalia.2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostMissä osa-alueella toi tappio tulee konkreettisesti? Ainakaan suorat mitattavat speksit menee teslalle aikalailla 100-0. hinta-kiihtyvyys-range-takuu. Tesla pieksee näissä kaikissa i4:en. mut kuka näitä takuu ja hintajuttui laskee. joku tyhmä ekonomi.
Toivon myös että bemarissa on parempi äänieristys, mukavampi kyyti, kori ei ole yhtä veltto, ohjaus ei ole liian nopea yms. Nää kaikki on totta jopa normaaliin 3-sarjaan verrattuna ja mitä nyt revikoita nopeasti silmäilin, niin näyttäis vahvalta i4 suhteen myös.
Teslassa on ihana voimalinja, mutta i4 näyttää menevän samalle viivalle sen kanssa noiden revikoiden perusteella. Teslan vahvuudeksi jää siis halvempi hinta ja autopilot. Jonkun mielestä myös Elon Musk. Ja superchargerit, mutta ne nyt avautuu muillekin varmaan ennen kuin edes saan oman i4 ajoon.
Tää on niin appelsiinit ja omenat kamaa. Jos Tesla kiinnostaa autona niin siitä vaan. Ei se multa ole pois. Varsinkin se voimalinja on aina houkutellut, muut jutut vähemmän.Last edited by lnaukkar; 13-10-2021, 14:49.2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View Post
Löytyy mm. carwow alempaa. 0-60mph 3,62 sek, sama kuin M3.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Originally posted by kilander View PostRinta-Joupilta kyselin aikatauluja niin sanoivat että takavetoista saisi kesällä 22 ja nelivetoista vasta loppuvuodesta.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Munuaisten osio keulassa ruma, muuten päälle päin ihan ok.
Sisältä näyttö-osio aika "irrallinen" miksi ihmeessä? Ei tässä mitään tv-designiä olohuoneeseen etsitä, sehän on auto.
Ehkä hiukan pelkistystä sisustassa liikaa, tosin Teslaan verraten jo ihan ok.Last edited by Jarger; 22-10-2021, 21:28. Reason: Kun avaat suusi, ei kukaan kaipaa pikaheittoja kuitenkaan, joten analysoitiin nyt sitten.
Comment
-
Comment