Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FlyingFinn
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 646

    Originally posted by TheRipper View Post
    Saa kyllä...mutta en kyllä ymmärrä miksi kukaan haluaisi mutta käyttäähän joku vielä ulkohuussiakin!
    Itse en taas ymmärrä miksi kukaan haluaisi, että auto ajaa kuljettajan puolesta jos ostaa auton minkä pitäisi tuottaa "ajamisen iloa" ja olla "ultimate driver's machine". Mutta kyllähän joillekin äiti kävelee perässä ja siivoaa sotkutkin. Meitä on moneen junaan. Onhan tässä ollut pakko totutella jo kytkinpolkimen puuttumiseen. Nyt tulee vielä neliveto. Näihin verrattuna adaptiivinen vakkari on melko pieni haitta. Onhan Bemareista tosiaan saanut kiitettävästi nuo holhoajat kytkettyä pois, toivottavasti sama linja jatkuu.

    Kyllähän nämä ennen kohtuullisen sporttisen oloiset laitteet alkaa olemaan eläkeläisten autoja. Jonnet varmaan tykkää kun pääsee helpolla. Matkustajan iloa myös kuskin paikalla. Onneksi on noita harrastevehkeitä millä saa ajaa ihan itse.
    Last edited by FlyingFinn; 24-01-2022, 08:54.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Originally posted by TheRipper View Post
      Suurin syyhän näihin toimitusaikoihin on komponenttipula ja sehän koskee ihan kaikkia.
      Tesla lupasi 2kk toimitusajan Y:lle, katsotaan miten toteutuu. i4 tuli odotettua kieli pitkällä lähes vuosi, mutta kun lopulta julkaisivat ja toimitusajat selvisivät, loppui kärsivällisyys. Ehkä sitten parin vuoden päästä paluu jos alkaa tökkimään tuo amerikkalainen pelikonsoli.

      Jonkinmoinen pettymys tässä kohdistuu myös tuohon jaettuun rakenteeseen polttiksen kanssa, i3 jälkeen se tuntuisi downgradelta vaikka i4 onkin hieno laite ja aivan eri luokkaa tietysti. Kompromissejä vaan kertyy ja painoa samoin, 2200kg on todella paljon. Eipä ehtinyt kokeilemaan miltä se olisi tuntunut, voi olla että on saatu hävitettyä tuntumasta.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17514
        • Turku

        Originally posted by TheRipper View Post
        Saa kyllä...mutta en kyllä ymmärrä miksi kukaan haluaisi mutta käyttäähän joku vielä ulkohuussiakin!
        Oletko ajanut lumisateessa ym. kurakeleillä? Tutkahan on heti poissa pelistä, joten joko ajat kokonaan ilman vakkaria tai tuolla "vanhanaikaisella". Olen yleensä valinnut jälkimmäisen vaihtoehdon.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15237
          • Ajamisen Iloa

          Originally posted by TheRipper View Post
          Suurin syyhän näihin toimitusaikoihin on komponenttipula ja sehän koskee ihan kaikkia. Moni valmistaja onkin jo jättänyt monia varusteita pois autoistaan (kuten esim aktiivivakkarin) että saataisiin toimitettua...tosin kuka hemmetti nykypäivänä enään ostaisi autoa ilman aktiivivakkaria??

          Siihen pitkään toimitusaikaan on vaan totuttava...pula tulee jatkumaan ainakin 2024 asti näillä näkymin. Onhan jo puhuttu että tuotaisiin tuotantoa takaisin eurooppaan kun ei kiinassa/taiwanissa hommat enään toimi. Se olisikin positiivista kehitystä.
          En ole bemarin aktiivivakkaria kokeillut mutta esim Volvossa se on oikea menon tyssäyttäjä, en voisi koskaan kuvitella pysyväni selväjärkisenä ja ajella aktiivivakkarilla ja kaistavahdilla mitkä yrittää ajaa kuskia vastaan kokoajan.
          Joko pitäisi roikkua jo satoja metrejä ennen ohituskaistalla ja olla tulppana mahdollisesti kovempaa takaa tuleville, koska se lyö minimietäisyydelläkin niin kaukaa jarruja peliin jos omalla kaistalla joku. Niin joo ja kaistallekaan ei pääse ellei käytä vilkkua, vaan ratti vääntää vastaan ja yrittää aktiivisesti suistaa tieltä. Kaikki tälläiset apukeinot on ihan keinotekoista roskaa jolla yritettään murentaa halu itseajamiseen. Ei luo turvallisuutta ja varsinkaan sporttiseen ajoon missä vähän leikkaa kurveja niin hengenvaarallinen.

          Veikkaan että mikä näissä toimitusketjuissa mättää tulee selviämään joskus aikanaan jos silloinkaan, nyt sanotaan että komponenttipula, syy joo mutta ei se ainoa syy ole. Toinen on se Evergivenistä alkanut rahtilaivojen suma... Kuullut vähän huhua että monissa satamissa sitä myös pidetään tahallaan päällä.
          Esim Floridassa satamissa kapasiteettia ja ne on tyhjillään, paikalliset päättäjät yritti houkutella laivoja tulemaan sinne californiassa ankkurissa tai ympyrää ajamisen sijasta mutta ei. Tuo maksaa hieman varustamoille mutta se olisi kuukauden liikenteenjaolla normalisoitu kokonaan.

          Tämän viestin saa poistaa jos niin kokee, koska ei liity sähköautoihin...
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 4996
            • Paimio

            Originally posted by Laku View Post
            Oletko ajanut lumisateessa ym. kurakeleillä? Tutkahan on heti poissa pelistä, joten joko ajat kokonaan ilman vakkaria tai tuolla "vanhanaikaisella". Olen yleensä valinnut jälkimmäisen vaihtoehdon.
            Tähän mennessä (onkos tuolla nyt puolitoista vuotta tullut paineltua) niin tasan kerran on lumisateessa tippunut tutka pois pelistä. Silloinkin syy oli selvä tutka oli ummessa lumesta. Eli ei tämä nyt ihan ensimmäisestä lumihiutaleesta kyllä nokkiinsa ota.

            Tiedä sitten onko tässäkin menty edelleen huonompaan suuntaan sitten uudemmissa.

            PS. Enkä nyt tahtonut tästä tehdä mitään aktiivivakkarivänkäysketjua.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17514
              • Turku

              Tuuri on sinulla ollut. Minulla se on mennyt kymmeniä kertoja pois päältä huonolla kelillä ajettaessa.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Vmatti
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2012
                • 329
                • Espoo

                Uudemmissa tuossa tutkassa on lämmitys
                F01 740D xDrive Individual LCI
                Kawasaki H2SX SE

                Exät:
                F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                "Trust your instincts, be yourself"

                Comment

                • jani
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 5156
                  • Kuopio

                  Kun toimitusajat on näille mitä on, jännä nähdä kuinka moni pistää omansa heti lihoiksi ja palaa perinteiseen käyttövoimaan.

                  Toivottavasti tämän liftback mallin rinnalle tulee piakkoin 3srj sedan täyssähkönä tarjolle.
                  F33 435d Mineral-grau metallic
                  K40 K1200s sondermodell

                  Comment

                  • Reeti
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2021
                    • 38
                    • suomi

                    Originally posted by jani View Post
                    Kun toimitusajat on näille mitä on, jännä nähdä kuinka moni pistää omansa heti lihoiksi ja palaa perinteiseen käyttövoimaan.

                    Ei ihan auennut tämän kommentin logiikka, ite ainakin pidän tuon vuoksi kaksinverroin tiukemmin kiinni kun omani viimein saan.

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 4996
                      • Paimio

                      Originally posted by Reeti View Post
                      Ei ihan auennut tämän kommentin logiikka, ite ainakin pidän tuon vuoksi kaksinverroin tiukemmin kiinni kun omani viimein saan.
                      Paljonhan tuota jo nyt harrastetaan...laitetaan heti myyntiin kun auto tulee ja hitusen kovemmalla hinnalla kuin mitä itse on maksanut ja kauppoja syntyy koska ei sitten tarvitse vuotta taas odotella uuden ostajan.

                      330e ja 530e oli oikein reilustikin myynnissä pari tuhatta ajettuna.

                      Varmasti nähdään useampiakin i4:siakin myynnissä heti kun ihmiset niitä alkavat saada.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • Reeti
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2021
                        • 38
                        • suomi

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Paljonhan tuota jo nyt harrastetaan...laitetaan heti myyntiin kun auto tulee ja hitusen kovemmalla hinnalla kuin mitä itse on maksanut ja kauppoja syntyy koska ei sitten tarvitse vuotta taas odotella uuden ostajan.

                        330e ja 530e oli oikein reilustikin myynnissä pari tuhatta ajettuna.

                        Varmasti nähdään useampiakin i4:siakin myynnissä heti kun ihmiset niitä alkavat saada.

                        Kyl mä uskon, että osaketreidaus on tuottavampaa kuin autotreidaus mutta huvinsa kullakin

                        Comment

                        • FlyingFinn
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 646

                          Eikös noita ole mobile.de:ssä myynnissä kymppitonni yli uuden hinnan ja kaikki mitä myyntiin tulee menee heti. Ihan hyvä prosentuaalinen tuotto mutta ei siitä rahasta ole iloa jos haluaa tuollaisen auton.

                          Comment

                          • Reeti
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2021
                            • 38
                            • suomi

                            tuo juuri se pointti mitä ihmettelin, eli jos on tällaisen sähköauton halunnut ja tilannut niin miksi "myy ja palaa perinteiseen käyttövoimaan". se ei tuossa kommentissa auennut.

                            Comment

                            • jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5156
                              • Kuopio

                              Originally posted by Reeti View Post
                              tuo juuri se pointti mitä ihmettelin, eli jos on tällaisen sähköauton halunnut ja tilannut niin miksi "myy ja palaa perinteiseen käyttövoimaan". se ei tuossa kommentissa auennut.
                              Sovitaan vaikka että tämä "jobbari" asuu talonyhtiössä missä asuu niin ahdasmielisiä ihmisiä ettei siellä saa sähköautolle laturia.
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

                              Comment

                              • isolohko
                                BTCF Member
                                • May 2004
                                • 902
                                • Kymenlaakso

                                Originally posted by Cell View Post
                                Tesla lupasi 2kk toimitusajan Y:lle, katsotaan miten toteutuu.
                                Veikkaan, että toteutuu, sillä luulenpa tuonkin myydyn auton olevan jo laivassa Kiinasta kohti eurooppaa.

                                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎