BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    ^Onko ensiasennusrenkaina Hankookit?
    Nyt taitaa olla vähän renkaista pulaa ainakin tietyissä koissa joten taitaa olla maahantuojien pakko vähän ottaa mitä saa veikkaan...?

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    ^Onko ensiasennusrenkaina Hankookit?

    Leave a comment:


  • 315i
    replied
    Tännekin viestiä, että oman luovutus viime torstaina.

    Hieno pirssi, luulin tosin, että i4 40 olis teräsjouset ilmajousien tilalla, mut näin ei ollutkaan.

    Auto on hiljainen, aluks oli 17 tuuman kitkat alla, ja nyt 18 ensiasennus renkaat. Kitkat tosin hiljaisemmat kun nää 18 tuuman Hankoookit.
    Jarrut on parempi ku hybridissä, missä se vähän, ns liimautui pienellä nopeudella. Nyt täysin lineaariseti normaali.

    Mitähän tuo tarkoittaa...

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by FlyingFinn View Post
    Voisihan sen auton tosiaan myydä vaikka ei ole vielä toimitettukaan. Kauppakirja missä asia sovitaan valmiiksi ja luovuttaa sen auton liikkeen pihalla heti seuraavalle omistajalle.
    Nojoo ehkä noin, mutta jälleenmyyjä ei hoida jonoa haluamallasi tavalla jos päätät peruuttaa.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Jonopaikkojen trokaaminen lienee estetty. Mutta kunhan auto on pihassa niin sen saa myydä minne huvittaa
    Voisihan sen auton tosiaan myydä vaikka ei ole vielä toimitettukaan. Kauppakirja missä asia sovitaan valmiiksi ja luovuttaa sen auton liikkeen pihalla heti seuraavalle omistajalle.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Jonopaikkojen trokaaminen lienee estetty. Mutta kunhan auto on pihassa niin sen saa myydä minne huvittaa

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by FlyingFinn View Post
    Montakohan kymppitonnia voisi pyytää pelkästä jonopaikasta vuoden alussa tilatulle autolle.
    Tai Y21 tilatulle

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Koskahan pajatso räjähtää ja kuinka moni on tiannut auton vain dollarit silmissä. Kun korot nousee niin tuleekin kiire päästä unelmasta eroon.



    Harvemmin näkee että jälleenmyyjä myy vaihtoautoa kalliimmalla kun uudet.

    https://www.nettiauto.com/bmw/i4/13106278
    Montakohan kymppitonnia voisi pyytää pelkästä jonopaikasta vuoden alussa tilatulle autolle.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Koskahan pajatso räjähtää ja kuinka moni on tiannut auton vain dollarit silmissä. Kun korot nousee niin tuleekin kiire päästä unelmasta eroon.



    Harvemmin näkee että jälleenmyyjä myy vaihtoautoa kalliimmalla kun uudet.

    https://www.nettiauto.com/bmw/i4/13106278
    Autolainat kai pääsääntöisesti kiinteäkorkoisia.

    Arvoitus on kauan tämä tarjontarajoite jatkuu. Talous hidastuu ja sähkönhinta on epävarmaa ainakin 6kk, niin voi tulla hidastusta kysyntään. Itse veikkaan et seuraavat vuodet sähköauton arvonalenema on hieman pienempää kuin tavanomaisesti, mutta eipä tiedä…

    Tosin sähköauto monelle myös ympäristöteko, keskusteluhan käy pitkälti taloudellisilla ja teknisillä argumenteillä.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Ostaa käteisellä niin ei vaikuta korot 😊

    Vähän mietinnässä tuupata oma laitaan, ix1 tulossa myös, ja varmasti kiva talviauto olisi sekin.
    Just niin, jos rahua on, niin näin pitääkin tehdä. Pankkitilillä se fyrkka hupenee nyt silmissä. Sen sijaan jos "sijoittaa" esimerkiksi kivaan autoon, tulee itselle hyvä mieli ja siitä (mukamas) sijoituksesta voi nauttia pitkän aikaa.

    Sorry lievä ot.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Ostaa käteisellä niin ei vaikuta korot 😊

    Vähän mietinnässä tuupata oma laitaan, ix1 tulossa myös, ja varmasti kiva talviauto olisi sekin.

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Koskahan pajatso räjähtää ja kuinka moni on tiannut auton vain dollarit silmissä. Kun korot nousee niin tuleekin kiire päästä unelmasta eroon.



    Harvemmin näkee että jälleenmyyjä myy vaihtoautoa kalliimmalla kun uudet.

    Leave a comment:


  • kobluna
    replied
    Originally posted by lnaukkar View Post
    BDC "takaisinkutsu" on kommunikoitu ensisijassa lämmityksen ongelmana eli auto ei kykene ohjaamaan jotain venttiiliä. Siis käytännössä esim johonkin piiriin lähtevä virta (tai jännite) menee väärin. Jostain syystä vaihto ei koske aivan kaikkia autoja, jostain on siis saatu myös toimivaa osaa.


    Ja Björnin kommellukset, hän ehtikin julkaista jo videon aiheesta, BMW:n mukaan auton kylmäaineessa oli vajausta eli vuoto. Sen takia jäähdytyksen teho ei riittänyt.

    Selitys on tietysti aivan looginen, mutta vähän hassua että auto ei itse sitä osaa päätellä ja herjata...

    https://www.youtube.com/watch?v=lCTDT_hM1Eo

    Kiitos, tämä selvensi hyvin. Tuohan on ihan yleistä, että osia tulee useammalta alihankkijalta ja jossain osassa voi siksi olla tämmöistä hajontaa viallisten osalta.

    Auto varmaan tietää kylmäaineen vajauksen ja ilmoittaa siitä vikakoodilla, mutta jostain syystä siitä ei kerrota käyttäjälle mitään iDrivessa. Tai näin luulen. Voi toki olla ettei auto sitä itse huomannut ollenkaan.

    Luulisi kuitenkin siellä jotain paineantureita olevan, kun niitä on jopa tavallisen ilmastoinnin yhteydessä. Omassa F-sarjalaisessakin nimittäin oli yksi ilmastoinnin painekoodi kerran, vaikka se osoittautuikin turhaksi. Tai ainakin se on pysynyt nyt poissa pari vuotta ilman mitään toimenpiteitä ja ilmastointi pelaa.

    Leave a comment:


  • lnaukkar
    replied
    Originally posted by kobluna View Post
    Tietääkö muuten joku tarkemmin mikä siinä BCD(?) moduulissa on vikana? Lämmönhallintaan jotenkin liittyy, mutta minulle ei ainakaan ole selvää että miten. Jääkö siellä joku venttiili jumiin, mikä estää akun jäähdytyksen tietyissä tilanteissa vai mikä homma?
    Tesla Björnin testeissähän oli sitä ylikuumenemisongelmaa, niin liittyikö juuri tähän vialliseen moduuliin vai onkohan ominaisuus? Mietin vaan tässä ekan sähkiksen ostoa ja kaikki mahdolliset ongelmat tietysti kiinnostaa etukäteen
    BDC "takaisinkutsu" on kommunikoitu ensisijassa lämmityksen ongelmana eli auto ei kykene ohjaamaan jotain venttiiliä. Siis käytännössä esim johonkin piiriin lähtevä virta (tai jännite) menee väärin. Jostain syystä vaihto ei koske aivan kaikkia autoja, jostain on siis saatu myös toimivaa osaa.


    Ja Björnin kommellukset, hän ehtikin julkaista jo videon aiheesta, BMW:n mukaan auton kylmäaineessa oli vajausta eli vuoto. Sen takia jäähdytyksen teho ei riittänyt.

    Selitys on tietysti aivan looginen, mutta vähän hassua että auto ei itse sitä osaa päätellä ja herjata...

    Last edited by lnaukkar; 09-09-2022, 11:25.

    Leave a comment:


  • kobluna
    replied
    Tietääkö muuten joku tarkemmin mikä siinä BCD(?) moduulissa on vikana? Lämmönhallintaan jotenkin liittyy, mutta minulle ei ainakaan ole selvää että miten. Jääkö siellä joku venttiili jumiin, mikä estää akun jäähdytyksen tietyissä tilanteissa vai mikä homma?
    Tesla Björnin testeissähän oli sitä ylikuumenemisongelmaa, niin liittyikö juuri tähän vialliseen moduuliin vai onkohan ominaisuus? Mietin vaan tässä ekan sähkiksen ostoa ja kaikki mahdolliset ongelmat tietysti kiinnostaa etukäteen

    Leave a comment:

Working...
X