BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JPM50
    replied
    Onko muilla ollut ongelmia Digital Key:n ja Remote Control:n asennuksessa..?

    Minulla ei onnistu kirveelläkään, vaikka täysin ohjeiden mukaan olen yrittänyt kymmeniä kertoja ja aina tulee herja "Valmistelun tilavirhe" ja "Digital Key - palvelu ei ole käytettävissä asetuksen aikana."

    Täh? Minkä asetuksen?

    Help desk käski resetoimaan systeemin, mutta siitä ei ollut mitään apua. Hain myös ohjelmistopäivitykset, mutta niistäkään ei ollut apua.

    Laakkonenkaan ei osannut auttaa. Puhelin on ihan uusi IPhone 13.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Aksuuu View Post
    viime viikolla oli Wetterillä e40 karvalakki 60100€ ei ollut kauaa myynnissä
    Jos oli kyse mustasta e40 karvalakista niin se oli saaatavilla bmw.fi heti saatavien listalla viikkoja.

    Nyt sen on Wetteriltä pienempi liike ostanut ja myynnissä:

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Kuvassa näkyy runsas 3,5 kilowatteja mennyt, ihan ei tuolla taida sataa kilsaa päästä:think
    ’Miltei 100 kilsaa lisää rangea’ tarkoittanee oman tulkinnan mukaan tässä kai koko 4 min pysähdystä (latausta) 201 kW/60 *4 (min) ~ 13,4 kWh.
    No eipä sillä ihan 100 km i4:lla aja, mutta suuruusluokka sielläpäin.
    Ja tosiaan tuo +200 kW lienee piikkiteho latauksessa aika lyhyen aikaa.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by 315i View Post
    Tuossa Keimolan Portin latausteho, kovaa tuli ja tais piikata jopa vähän enemmän kuin tuo kun kuvan nappasin. Akku oli 9% täys kun pariksi minutiksi testimielessä laturille pysähdyin. 4 min kokonaiskesto pistokkeen liittämisestä, poistamiseen, ja osa ajasta menee "kättelemiseen" sun muuhun.

    Miltei 100 kilsaa lisaa rangea, liian nopee kun ei kerkee ees vessassa käymää. Siis tarvetta ei ollut, mutta päätin koeponnistaa jos joskus tarve olisi, ja tuli samalla nähtyä, että ottaa yli 200 vastaan, kun akku lopuillaan.
    Kuvassa näkyy runsas 3,5 kilowatteja mennyt, ihan ei tuolla taida sataa kilsaa päästä:think

    Leave a comment:


  • 315i
    replied
    Tuossa Keimolan Portin latausteho, kovaa tuli ja tais piikata jopa vähän enemmän kuin tuo kun kuvan nappasin. Akku oli 9% täys kun pariksi minutiksi testimielessä laturille pysähdyin. 4 min kokonaiskesto pistokkeen liittämisestä, poistamiseen, ja osa ajasta menee "kättelemiseen" sun muuhun.

    Miltei 100 kilsaa lisaa rangea, liian nopee kun ei kerkee ees vessassa käymää. Siis tarvetta ei ollut, mutta päätin koeponnistaa jos joskus tarve olisi, ja tuli samalla nähtyä, että ottaa yli 200 vastaan, kun akku lopuillaan.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Samalla hinnalla näyttää saavan monenlaista 6-10 tkm ajettua käytettyä 2022 Tesla Model 3 Performancea ja myös pari Model Y:tä, jotka kaikki nelivetoja toisin kuin tämä i4. Uusi on tietysti uusi, mutta muuten itelle i4 ajamattomana vaikea verrata näitä muuta kuin tuon vetotavan eron osalta.

    Jos välittää alustan mukavuudesta, korin värinöiden vaimennuksesta ja rengasmelusta, niin ei M3 perffi ole vaihtoehto. En tiedä onko Y:ssä asiat paremmin.

    Lisäksi Model 3 on omat probleemat lämmityslaitteen, helmojen maalien, automaattivalojen, sekä automaattisten pyyhkijöiden kanssa. Lisäksi spekuloinnin puolelle menee, että autopilotti heikentynyt sen jälkeen kun Tesla vei sen toimimaan kameroilla. Kuitenkin olen sitä mieltä, että vaikka nämä ottaa lukuun, niin silti Model 3 on hyvä auto.
    Last edited by ///Jone; 25-10-2022, 15:31.

    Leave a comment:


  • 315i
    replied
    Väärä palsta
    Last edited by 315i; 25-10-2022, 15:23.

    Leave a comment:


  • Aksuuu
    replied
    Originally posted by ///MJ View Post
    Jos oli uusi niin ei paha lisä, tilaamalla taitaa hinnnat alkaen olla 59500€ :think
    oli juu ajamaton.

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Originally posted by Aksuuu View Post
    viime viikolla oli Wetterillä e40 karvalakki 60100€ ei ollut kauaa myynnissä
    Jos oli uusi niin ei paha lisä, tilaamalla taitaa hinnnat alkaen olla 59500€ :think

    Leave a comment:


  • Aksuuu
    replied
    Originally posted by ///MJ View Post
    Välillä ihan asiaakin, en tiedä joko oli täällä reilusti halvin uusi i4 Suomessa: https://www.nettiauto.com/bmw/i4/13212242
    viime viikolla oli Wetterillä e40 karvalakki 60100€ ei ollut kauaa myynnissä

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Ei ole omia kokemuksia, mutta tässä on aika hyvin asiaa katsottu.
    https://www.youtube.com/watch?v=J1pmrliyTkg
    Oma kippo tuntuu latautuvan lupausten mukaisesti;

    - AC-lataus toimi täsmälleen lupausten mukaisesti noin 10-11 kWh tasaisesti alusta loppuun
    - DC 50 kWh-asema antoi 90 % asti melko tasaisesti 50 kWh, jonka jälkeen latausteho laski tasaisesti, kunnes akku tuli täyteen
    - DC 225 kokonaistehoinen asema (225 kWh:2 = 112,5 kWh) antoi max. 105 kWh ja jatkoi tuolla teholla noin 50 % asti, jonka jälkeen latausteho laski tasaisesti 90 % 50 kWh asti ja jatkoi siitä tasaista laskua kunnes, akku oli täynnä, eli lähes ok

    Oheisen linkin alareunasta löytyy latauskäyriä, jotka vaikuttavat olevan melko totuuden mukaisia;

    All details and specs of the BMW i4 M50 (2021). Compare price, lease, real-world range and consumption of every electric vehicle.

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Samalla hinnalla näyttää saavan monenlaista 6-10 tkm ajettua käytettyä 2022 Tesla Model 3 Performancea ja myös pari Model Y:tä, jotka kaikki nelivetoja toisin kuin tämä i4. Uusi on tietysti uusi, mutta muuten itelle i4 ajamattomana vaikea verrata näitä muuta kuin tuon vetotavan eron osalta.
    Vilkaisin Saksankin tarjontaa ja eipä sieltäkään halvemmalla i4 irtoa :think

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by ///MJ View Post
    Välillä ihan asiaakin, en tiedä joko oli täällä reilusti halvin uusi i4 Suomessa: https://www.nettiauto.com/bmw/i4/13212242
    Samalla hinnalla näyttää saavan monenlaista 6-10 tkm ajettua käytettyä 2022 Tesla Model 3 Performancea ja myös pari Model Y:tä, jotka kaikki nelivetoja toisin kuin tämä i4. Uusi on tietysti uusi, mutta muuten itelle i4 ajamattomana vaikea verrata näitä muuta kuin tuon vetotavan eron osalta.

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Välillä ihan asiaakin, en tiedä joko oli täällä reilusti halvin uusi i4 Suomessa: https://www.nettiauto.com/bmw/i4/13212242

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Originally posted by Turder View Post
    Onko millaisia kokemuksia i4:sen latauskäyrästä ja onko miten hyvin toteutunut nuo ilmoitetut lataustehot?
    Ei ole omia kokemuksia, mutta tässä on aika hyvin asiaa katsottu.
    Last edited by Doni; 25-10-2022, 09:26.

    Leave a comment:

Working...
X