Originally posted by JH.
View Post
BMW i4 keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hieno tuo väri! Samalla ottaisin itsekin!
Mukavastihan näitä nyt alkaa tippuilla asiakkaille.
Leave a comment:
-
-
-
Nyt tuli myyjältä ilmoitus, että tuotantopaikka on vahvistettu ja nyt ei enää pitäisi livetä taaksepäin. Toki voihan se laiva vielä upota :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Gifu View PostToinen oli toi vakkari alusta, ihan liian jojo mun makuun noille tehoille ja tolle painolle ja jotenkin toi karvalakki varustuskin rupes ton hintasessa autossa hitusen vaivaa mieltä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Doni View PostTätä olen kuullut myös muilta merkeiltä, esim. Audi. Myyjä sanoi että vanhat tilaukset ei tule millään ja uudet tulee heti. Eikä sen enempää osannut asiaa selittää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View Post- vapautuneet tuotantoslotit, joihin laitetaankin uusia tilauksia eikä nopeuteta takana jo olevia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BFI18 View PostVaikea uskoa tuota ekaa kohtaa. Jos täälläkin on karvalakki e40 mallia joutunut odottamaan 11 kk ja toinen saa e40 M Sportin 2 kk tilauksesta.
Auto perusvarusteilla ei voi olla huono kombo, ainakaan helpolla, koska sen ei pitäisi joutua odottamaan lisäkomponentteja = lisävarusteita. Tiedä sitten tuotakin.
Toivottavasti tuo toinen kohta ei ole totta. Ne, jotka tilasivat alkupäässä, yleensä luulisi olevan ns. Kanta-asiakkaita (ennenkin tilanneet samaa merkkiä).
Jos niitä kohdellaan huonosti niin ei hyvä.
Varmasti on tuotantokapa tässä kohtaa paremmin selvillä, kun on mallin valmistushistoriaa jo hetki takana.
Bemarin tilausjärjestelmistä on kiinni, miten ne reagoivat peruutuksiin ja lisääntyneisiin tuotantoslotteihin. Voi aivan hyvin olla, että kaikki olemassaolevat pysyvät paikallaan ja uusia tulee väliin.Last edited by PNM2; 09-10-2022, 21:27.
Leave a comment:
-
-
Moro. Tuli tos vuos ajeltua ja harjoteltua 530e -21 pelkällä sähköllä ajelua 12tkm, oppi sniiduilee ja säästää, mut hölmöltä tuntu ajaa 300heppasella autolla vain sähköllä. Sit rupes pikkuhiljaa i4 hiipii mieleen ja just toi edrive40 malli, alkukesästä alko kunnolla kuumottaa ja kelailu et mistä sen semmosen sais, ei ollu tarjolla ja uuden jonotukseen ei jaksanu lähteä. No sit heinäkuussa oli SCClle tulossa myyntiin ajamaton musta karvalakki msportti i4, soittoa liikkeeseen, sain vaihdossa g30stä saman minkä maksoin vuos sitten joten kaupat tehtiin. Elokuun lopulla sain i4n alle, vähän joutu oottelee et valmis auto tuli suomeen, mikä siinä sit kestikään, en tiedä. Mut joo, kylmiltä ostin, ei ollu aikasempaa kokemusta i4sta, tykästyin heti voimalinjaan ja kulkupuoleen, vähä erilaista ku g30 100heppasella sähkömoottorilla ajelu, ulkonäkö omaannäköön vimosen päälle ja muutenkin sähkö i4 ihan täydellinen omaan käyttöön. Pari asiaa rupes kuitenkin melkei heti vähä syömään, sporttipenkit erittäin äpämukavat mun kroppaan, ja varsinkin ku olin jo tottunut vitosen sportteihin, en osannut arvata et näin kävis, reidet makas istuinosan sivutukien päällä, paino reisien taka sivuille tosi ärsyttävästi. Toinen oli toi vakkari alusta, ihan liian jojo mun makuun noille tehoille ja tolle painolle ja jotenkin toi karvalakki varustuskin rupes ton hintasessa autossa hitusen vaivaa mieltä. No sit alko haaveilu adaptiivisestä alustasta ja ämmä penkeistä, mitkä omaan perseeseen tuntu paljon paremmalta ku kävin testailee, aika pienestä kiinni tämäkin touhu. No kuukaus meni ja SCClle tuli myyntiin 8k ajettu saksan tuliainen brooklyn grey metallic msportti lähes kaikilla herkuilla, auto alko sen verran kuumottaa et ei muutakun sapphire black i4 alle ja moikkaamaan automyyjää. Saatiin melko vaivattomasti vaihto toteuttettua, brooklyni alle ja sapphire blackki jakoon. Nyt ollukki sit yhtä hymyä auton vaihdon jälkeen, eipä tässä muuta käyttikselta vois enää toivoa, on hieno peli. Raikas hieno väri ja varusteita sopivasti mitä tän hintasessa pelissä pitää ollakkiLaitetaan muutama kuva laitoksista tukemaan tarinaa
Last edited by Gifu; 09-10-2022, 16:40.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View PostMä veikkaan homman koostuvan kolmesta tekijästä:
- varusteet. Edelleen joku kombo tulee nopeammin kuin toinen, vaikka molemmat vaikuttaisivat karvalakeilta.
- vapautuneet tuotantoslotit, joihin laitetaankin uusia tilauksia eikä nopeuteta takana jo olevia.
- tuotantokapasiteetti, joka on nyt paljon paremmin selvillä kuin vaikka vuosi sitten ja jälleen uusia tilauksia menee vanhojen edelle uusiin väleihin.
Auto perusvarusteilla ei voi olla huono kombo, ainakaan helpolla, koska sen ei pitäisi joutua odottamaan lisäkomponentteja = lisävarusteita. Tiedä sitten tuotakin.
Toivottavasti tuo toinen kohta ei ole totta. Ne, jotka tilasivat alkupäässä, yleensä luulisi olevan ns. Kanta-asiakkaita (ennenkin tilanneet samaa merkkiä).
Jos niitä kohdellaan huonosti niin ei hyvä.
Varmasti on tuotantokapa tässä kohtaa paremmin selvillä, kun on mallin valmistushistoriaa jo hetki takana.
Leave a comment:
-
-
Melko pahoja ongelmia on kyllä myös kuljetuksissa, sillä luulisi, että valmis tuote toimitetaan asiakkaalle asap, jotta saadaan rahat pois parempaan käyttöön.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View PostMä veikkaan homman koostuvan kolmesta tekijästä:
- varusteet. Edelleen joku kombo tulee nopeammin kuin toinen, vaikka molemmat vaikuttaisivat karvalakeilta.
- vapautuneet tuotantoslotit, joihin laitetaankin uusia tilauksia eikä nopeuteta takana jo olevia.
- tuotantokapasiteetti, joka on nyt paljon paremmin selvillä kuin vaikka vuosi sitten ja jälleen uusia tilauksia menee vanhojen edelle uusiin väleihin.
Kuulostaa järkeviltä perusteilta. Myös se, että annettaisiin "etusija" uudelle tilaukselle olisi liiketoiminnan kannalta perusteltua, ne vanhemmat tilaajathan lienee hyväksyneen jo pitkän toimitusajan, saadaan sit tilauskirjat pulleeksi myös niiden osalta jotka eivät haluaisi odottaa. Voi myös olla hyvä tuotannollinen syy, että vanhoja ei muuteta, vaan väleihin laitetaan uusia. Muutos saattaisi aiheuttaa tunnistamattomia riskejä, olisiko x komponentti paikassa x jne. Helpompi katsoa vaan uusi johonkin väliin. Melkoinen logistinen hienous tai ongelmavyyhti tuollainen auton kokoonpano...
Leave a comment:
-
-
Mä veikkaan homman koostuvan kolmesta tekijästä:
- varusteet. Edelleen joku kombo tulee nopeammin kuin toinen, vaikka molemmat vaikuttaisivat karvalakeilta.
- vapautuneet tuotantoslotit, joihin laitetaankin uusia tilauksia eikä nopeuteta takana jo olevia.
- tuotantokapasiteetti, joka on nyt paljon paremmin selvillä kuin vaikka vuosi sitten ja jälleen uusia tilauksia menee vanhojen edelle uusiin väleihin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jakki2 View PostEi ne tiedä itekään, siis myyjät, mutta varmaan tehtaalla joku idea on siitä järjestyksestä.
olin itsekin varautunut vuoden odotukseen mutta no, olen toki iloinen näin mutta eihän se reilua oo.
jos joku tuota saksaa taitaa, niin varmaan vois löytyä jostain saksan foorumilta jotain ideaa miksi noi valmistukset heittelee noin.
tietoa myyjille asti. Sen tiedon saaminen, mikä sitten tehtaalla on tuotantopaikkojen jakamisen järjestys, on täysi arvoitus, niin täällä Suomessa kun ymmärtääkseni vaikka Saksassa.
Kyllä joo, saksankielistä, Motor-Talkin i4 Wartezimmeriä on se 540 sivua tullut kahlattua läpi. Alkaa Saksakin taas luistaa pitkän tauon jälkeen.
Eli en tuolta ainakaan sitä ideaa/logiikkaa juuri sen valaisevammin löydä, miksi joku saa auton esim. 3 kertaa nopemmin, kuin joku toinen.
Leave a comment:
-
Leave a comment: