Originally posted by LongJohn
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4 keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostYmmärsinkö nyt oikein? Saako Bemarilta siis jonkun about samantehoisen polttiksen uutena Suomessa samassa hintaluokassa kuin i4 M50?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostYmmärsinkö nyt oikein? Saako Bemarilta siis jonkun about samantehoisen polttiksen uutena Suomessa samassa hintaluokassa kuin i4 M50?
Ei. M440i MHEV on hinnastossa 374hv tehoisena pelinä, veroton hinta 65580e eli on verottomana 3k edullisempi kuin i4 M50 verojen kanssa. Verojen kanssa M440 on jo 20k kalliimpi eikä nyt ainakaan suoralla varmuudella pysy i4 M50 kyydissä. M4 on jo ihan eri hinnoissa. Kyllähän tämä tältä osin on aika no brainer... M440 87k hintaan saa lappaa i4 varusteitakin jo jonkun matkaa.
Comment
-
-
Originally posted by IKa View PostOnko nyt niin, että aina kun sähköauton suorituskyky mainitaan bensa ja diesel autoihin verrattaessa, niin sillä tarkoitetaan auton 0-100 km/h aikaa, tai jotain muuta kiihtyvyyteen liittyvää arvoa?
Mielenkiinnolla odotan, milloin foorumin kierrosaikoja-topikkeihin alkaa ilmaantua i4 M50:llä ajettuja aikoja kotimaan mutka-radoilta. Myös sellainen 12 kierroksen leikkimielinen kisan esim. Ahveniston radalla 4-sarjan bensa-autoa vastaan olisi hauska nähdä (autot 100% tehtaan spekseillä). Tällaisessa tapahtumassa voisin olla itsekin ajamassa
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostEi. M440i MHEV on hinnastossa 374hv tehoisena pelinä, veroton hinta 65580e eli on verottomana 3k edullisempi kuin i4 M50 verojen kanssa. Verojen kanssa M440 on jo 20k kalliimpi eikä nyt ainakaan suoralla varmuudella pysy i4 M50 kyydissä. M4 on jo ihan eri hinnoissa. Kyllähän tämä tältä osin on aika no brainer... M440 87k hintaan saa lappaa i4 varusteitakin jo jonkun matkaa.
Tässä tapauksessa ei sentään väitetty i4 M50:sen vievän M440i MHEV:iä kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Suorituskyky kun on muutakin kuin kiihtyvyys suoralla & pitävällä alustalla. Kun autoja aletaan vertailla mutka-radalla parasta kierrosaikaa yhtäjaksoisesti hakien +10 kierrosta, tai radalla jossa tarvitaan mahd. suurta huippunopeutta, tai likaisella/ muuten vaan liukkaalla radalla, jossa esim. perinteinen kitkalevylukko taka-akselilla tuo etua (M440i MHEV:ssä sellainen on, mutta en tiedä onko i4 M50:ssa), niin testaamatta on paha mennä sanomaan kumpi siinä vie.G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22
Comment
-
-
-
Originally posted by pyroz View PostToinen pointti: i4:n kohdalla 80k€:lla saa 80k€ auton.
M4:n kohdalla maksat 135k€ ja saat 66k€:lla autoa ja lopulla veroa, eli ilmaa...+ 0,1e/km käyttömaksu sekä dieselveron vastine. Ja mitä enemmän näitä ostetaan, sitä nopeammin nuo maksut näihin tulevat käyttöön.
Toki nuo asiat eivät himmennä yhtään sitä kuinka hienon tuotteen BMW on saanu markkinoille vaikka moni jo menetti yöunensa että BMW tippui sähköistyksen kelkasta pois.Last edited by jani; 08-02-2022, 18:02.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostTarkoitti varmaankin verovapaata hintaa? En kyllä usko että 500hp bensapeliä uutena 80t€ saa millään.
Originally posted by LongJohn View PostNiin verotushan tuon tuommoisessakin kipakammissa hintaluokissa tasaa. Kyllähän kireä bensapeli autona on edullisempi kuin verovapaa i4 M50 mutta verotuksen kautta tilanne menee lähelle.
Mielestäni verollisista hinnoista siis kyse.
Ja IKan kanssa samaa mieltä ettei toki voi verrata pelkästään hevosvoimia, mutta aika hyvän lähtökohdan se antaa kun lähtee vertaamaan i4'sen hintaa vaikka Bemarin polttis nelosen hintaan.BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostNo meidän päättäjät tuntien kohta on i4senkin hinnassa ilmaa 80keur+ 0,1e/km käyttömaksu sekä dieselveron vastine. Ja mitä enemmän näitä ostetaan, sitä nopeammin nuo maksut näihin tulevat käyttöön.
Toki nuo asiat eivät himmennä yhtään sitä kuinka hienon tuotteen BMW on saanu markkinoille vaikka moni jo menetti yöunensa että BMW tippui sähköistyksen kelkasta pois.
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View Post
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Originally posted by isolohko View PostNäitä rata-ajovertailuja tulee varmasti lisää, kuivallakin kelillä joten Nyrre videoita odotellessa, onko i4 M50 joka jahtaa vai jota jahdataan ja millä - nähtäväksi jää.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by IKa View Post374hv on pelkän polttomoottorin teho M440i MHEV:lle. Tosin sähköllä ei tule lisää kuin vaivaiset 11hp, eli 385hv on kokonaisteho.
Tässä tapauksessa ei sentään väitetty i4 M50:sen vievän M440i MHEV:iä kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Suorituskyky kun on muutakin kuin kiihtyvyys suoralla & pitävällä alustalla. Kun autoja aletaan vertailla mutka-radalla parasta kierrosaikaa yhtäjaksoisesti hakien +10 kierrosta, tai radalla jossa tarvitaan mahd. suurta huippunopeutta, tai likaisella/ muuten vaan liukkaalla radalla, jossa esim. perinteinen kitkalevylukko taka-akselilla tuo etua (M440i MHEV:ssä sellainen on, mutta en tiedä onko i4 M50:ssa), niin testaamatta on paha mennä sanomaan kumpi siinä vie.
Niin no jos autoja nyt vertaa ihan normaalikäytössä tuolla liikenteessäkin. En tiedä ostaako sen paremmin M440i ostaja kuin i4 M50 ostajakaan autoa sen perusteella miten se menee radalla. Joku varmaan mutta koko ostajajoukosta.
Jos pelkän auton hintaa ajatellaan 430i xDrive M-Sport on 64k vs i4 M50 rapiat 68k. Siinä on sitten jo yli 2x tehoero ja massiivinen ero käytännön suorituskyvyssä. Hintaero taas kotilatauksin on ihan pähkinöitä.
Tältä osin markkinassa alkaa olla jo hyvin mielenkiintoisia bensa vs sähkö asetelmia menossa vaikka laajalti sähköversioita pidetään ylihintaisina jotka ei koskaan kokonaistaloudellisuudessa saavuta bensamallia (vrt hintaero niin suuri että erotuksella ostaa bensat kymmeniksi vuosiksi tms).
Originally posted by jani View PostToki nuo asiat eivät himmennä yhtään sitä kuinka hienon tuotteen BMW on saanu markkinoille vaikka moni jo menetti yöunensa että BMW tippui sähköistyksen kelkasta pois.
Asiasta voinee olla montaa mieltä mutta imho kyseessä on varsin hätäisesti polttisalustalle värkätty laitos. Toki kuuluu Power of Choice ideologiaan mutta takamatka monissa asioissa on valtava jos tällä linjalla oikeasti halutaan lähteä koko mallistoa väkertämään.
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostNiin no jos autoja nyt vertaa ihan normaalikäytössä tuolla liikenteessäkin. En tiedä ostaako sen paremmin M440i ostaja kuin i4 M50 ostajakaan autoa sen perusteella miten se menee radalla. Joku varmaan mutta koko ostajajoukosta.
Millaisia koeajoja i4 M50:lle on nyt saanut? Onko vielä puolen tunnin settejä vai joko on luovuteltu pariksi tunniksikin? Oma rassi tulee vasta vuoden päästä eli meinasin odotella kevätkeleihin ennenkuin käyn varaamassa koeajoon ja toiveena olisi se vähintään parin tunnin setti.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Soittelivat bemarilta alkuviikosta ja tarjosivat 2h koeajoa. Löin lukkoon.F01 740D xDrive Individual LCI
Kawasaki H2SX SE
Exät:
F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12
"Trust your instincts, be yourself"
Comment
-
Comment