Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3859
    • Nokia

Originally posted by pyroz View Post
    1.6.2022 hinnastossa 79970€. Eli tuon hinta on laskenut reilu 2k€. Liekö mahtanut Super charged paketin sisältö jotenkin muuttua :think
    40-mallissa m-paketin hinta ainakin on laskenut jossainkohdin, se lie selittää.
    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

ex. 54*BMW

Comment

• JPM50
      Bimmer Fanatic
      • May 2022
      • 204
      • Helsinki

Originally posted by Aksuuu View Post
      Joo edrive40 kyse, unohtu mainita

Pitääkö se myytti paikkansa et laserit vaikuttais toimitusaikaan? Itse en nää niitä tarpeellisiksi muutenkaan.

edit. Toi fully charged nostaa kyllä niin rajusti hintaa ettei siihen riitä millään.
      Itse olin samassa tilanteessa keväällä, kun pohdin autoni varusteita. Tällöin napsin yksittäisiä varusteita aivan kuten sinäkin.

Noh, tämän hienon forumin aktiivisten jäsenten suosituksesta päädyin kuitenkin valitsemaan juuri Fully Charged-paketin. Täytyy todellakin sanoa, että en ole katunut, sillä sain lähes samalla rahalla paljon lisää varusteita, joita en olisi yksittäin valitsemalla saanut. Lisäksi ns. turhaksi kuvittelemilleni varusteille on löytynyt käyttöä ja osaan laskea niille myös käyttöarvoa.

Btw, oma autoni on joka päiväisessä käytössä, kuten käyttöauton kuuluukin olla. Kahden viikon jälkeen on tullut noin 2 tkm ajoa. Mitä enemmän tuota autoa käytän, sitä paremmalta se tuntuu ja koko ajan siitä löytyy uusia hienoja ominaisuuksia.

Vahva suositus.
      i4 M50 Black Sapphire

Comment

• PNM2
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2015
        • 1119
        • Espoo

Joo edrive40 kyse, unohtu mainita

Pitääkö se myytti paikkansa et laserit vaikuttais toimitusaikaan? Itse en nää niitä tarpeellisiksi muutenkaan.

edit. Toi fully charged nostaa kyllä niin rajusti hintaa ettei siihen riitä millään.
        Joo, nyt tsekkasin tarkemmin ja eDriven kanssa Fully charged on tonneja kalliimpi kuin M50:ssa ja aika halpoja siihen nähden moni varuste yksittäin lisättynä. Lasereista en osaa sanoa muuta kuin, että aika moni varsinkin M50 tulee vähintään Fully chargedina, johon laser-valot kuuluvat eli jos lasereita menee paljon, ja on vähänkään "hidas" varuste toimittaa, varmasti viivyttää toimitusta.
        Last edited by PNM2; 05-11-2022, 09:59.
        i4 M50
        ex: G30 530e xDrive M-Sport
        ex: F11 525d xDrive
        ex: F11 520d
        ex: E91 318i

Comment

• pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6768
          • PK-seutu

Sehän se on probleema, että jos ei ihan zippinettosuomimallia halua ja varustelee e40 mallin kunnolla niin hintaeroa ei juuri jää M50:lle. Ei mitään järkeä e40 mallissa varusteltuna

Itselle riittäisi takaveto ja sen myötä edes marginaalisesti pidempi range, mutta ei niin ei.
          S65, S85, H1, N63TU, IB1

Comment

• Aksuuu
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2007
            • 295
            • Rauma

Tässä vähän sovitellu ostohousuja i4 suhteen ja kyselinkin Porin Juipilta tarjousta.

Sanremo Green metallic
            M Sport Model -paketti
            Comfort access
            Kaukovaloavustin
            HiFi
            Langaton latausasema

Näillä varusteilla alennusta listahintaan nähden heruis 2500e. Parempaakin tarjousta olisi varmaan saatavilla?
            Hyvää keskustelua, mutta olisiko tuohon alennukseen mitään mielipidettä? Mulla ei oo mitään luottomyyjiä enkä oo uusien autojen kanssa ennen ollut kaupanteossa niin nää on vähän vieraita juttuja mulle
            I4 e40 Msport
            Kia Rio 1.2 -21
            ex. 520d F11 LCI -16
            ex. 520d F10 LCI M Sport -14
            ex. 320d E90 -06
            ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
            ex. 320i E36 Coupe -95

Comment

• FlyingFinn
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 653

Hyvää keskustelua, mutta olisiko tuohon alennukseen mitään mielipidettä? Mulla ei oo mitään luottomyyjiä enkä oo uusien autojen kanssa ennen ollut kaupanteossa niin nää on vähän vieraita juttuja mulle
              En ala yrittäjien hinnoittelua täällä huutelemaan mutta kilpailuttaa kannattaa kyllä. Onnistuu nykyisin helposti kun voi lähettää sähköpostin vaikka kaikille Suomen BMW myyjille. Konfiguraattorilla saa tehtyä kaikki speksit ensin valmiiksi. Ollaan kuitenkin sen verran pienessä maassa ettei noutaminen mistä vaan ole mikään ongelma.

Samalla tulee testattua ainakin jollain tavalla asiakaspalvelun taso kun näkee minkälaisella viiveellä vastaavat kyselyihin. Itse ostin mistä halvimmalla sain vaikka melkein meni hermo vastauksen saamiseen. Olin jo ostamassa muualta kun sain viime hetkellä halvemman tarjouksen. Jotkut eivät vastanneet ollenkaan, ei siinä mitään kun ei raha kelpaa niin puolestani o.k. Joku oli tarjouksessaan osannut laskea ovh hinnat yhteen ilman mitään alennusta, tämän osaan itsekin. Joku tarjous tuli sen jälkeen kun olin kaupat jo tehnyt.

Monessakin kohtaa tulee aina välillä ihmeteltyä kuinka vaikeaa joillekin on ottaa raha pois maksavalta asiakkaalta. Vaikea kuvitella mikä on heidän yritystoiminnan kannalta tärkeämpää tekemistä kuin myyminen. Ghostaaminen tai tarpeettoman pitkään odottamassa pitäminen on lähinnä asiakkaan aliarviointia.

Comment

• FlyingFinn
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 653

Minkäslaisia talvirenkaita olette hankkineet i4:iin? Täytyisi alkaa tätäkin miettimään kun toiveissa on, että toimitus on aikataulussa ja tulee keskellä talvea. Ajattelin pysyä jossain alkuperäisissä 19" vanteissa ja tähän tulee todennäköisesti kitkat vaikka aina ennen on kaikissa ollut nastat. Kuinkahan paino vaikuttaa pitoon talvella? Voisi kuvitella että tuolla massalla periaatteessa pitää hyvin mutta toisaalta on siinä sitten jarrutuksissa myös massaa hidastettavana. Talviharrateautona oleva jenkki pickup painaa suunnilleen saman verran ja hyvin pärjää M+S merkityillä mutarenkailla mitkä ei ole nastat eikä kitkat.

Comment

• JPM50
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2022
                  • 204
                  • Helsinki

Originally posted by FlyingFinn View Post
                  Minkäslaisia talvirenkaita olette hankkineet i4:iin? Täytyisi alkaa tätäkin miettimään kun toiveissa on, että toimitus on aikataulussa ja tulee keskellä talvea. Ajattelin pysyä jossain alkuperäisissä 19" vanteissa ja tähän tulee todennäköisesti kitkat vaikka aina ennen on kaikissa ollut nastat. Kuinkahan paino vaikuttaa pitoon talvella? Voisi kuvitella että tuolla massalla periaatteessa pitää hyvin mutta toisaalta on siinä sitten jarrutuksissa myös massaa hidastettavana. Talviharrateautona oleva jenkki pickup painaa suunnilleen saman verran ja hyvin pärjää M+S merkityillä mutarenkailla mitkä ei ole nastat eikä kitkat.
                  Minulla on 245-45-18 Continentalin kitkat. Vaikuttavat hyviltä ja ovat erittäin hiljaiset. Vanteina BMW:n 853-vanteet, Gunmetal Grey, sopivat hienosti mustaan autoon mielestäni. Nuo tulivat autoon, kun tein kaupat. Tyytyväinen olen noihinkin, kuten koko autoon.
                  i4 M50 Black Sapphire

Comment

• FlyingFinn
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 653

Taitaa mennä vanteet Saksasta hankittavaksi kun saa sieltä reippaasti halvemmalla vaikka lentämällä hakemalla kuin Suomesta. Samalla voi käydä currywurstilla ja sekaantua mallasjuomiin. Näissähän on se paineen tunnistin vanteissa. Onko tuossa jotain erityistä huomioitavaa? En ole sellaista koskaan kädessäni pitänyt mutta itse mekaaninen asennus kaiketi on simppeli (venttiilin reikään?). Pitääköhän nämä koodata myös jotenkin vai löytääkö auto ne itse?

Comment

• 315i
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2014
                      • 241
                      • Arctopolis

Ultragrip 2 täällä, vko loppuna laitoin alle, on kyllä hiljainen pirssi. Mutta noilla se toimitettiin, ja oli ongelmia paineantureiden kanssa. Vaihdatin kesärenkaat alle ja ongelma poistui. Nyt vajaa kahden kuukauden jälkeen kun vko loppuna heitin talvikumit alle sama ongelma. Rengaspainevalvonta ei toimi. Noh huomenna myyjälle soittoa...
                      Kaikki mahdollinen rengasasetuksista koitettu.

Comment

• suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

Bongasin FB i4 ryhmästä 20" individual pyörät talvivanteiksi, Ultragripit tuli renkaiksi, ihan hirveästi ei ollut valinnanvaraa tuossa koossa. Kulutus -7kwh vs performance kesärenkaat, ja äänitaso melkoisesti pienempi. Toki vetelät kuin mitkäkin vs kesärengastukseen..
                        sigpic
                        P:0409699000

JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

Comment

• Doni
                          Moderator
                          • Sep 2004
                          • 2842
                          • Kyrsälä

Minulle tulee 19" Michelin North 4 nastat alkuperäisessä 245/40 ja 255/40 koossa. Kokemuksia myöhemmin
                          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

Comment

• FlyingFinn
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 653

Itse olen ehkä päätymässä Nokian Hakkapeliitta 5 EV kitkoihin. En tiedä minkä verran on mainosmiesten puheita ja lapinlisää mutta kertovat että näissä on käytetty rakenteessa vaimennusmateriaalia tavoitteena tehdä nimenomaan mahdollisimman hiljaiset sähköautoa varten. Profiilikoon joutuu kasvattamaan 40->45 mutta on niin pieni muutos ettei tuolla minulle ainakaan ole merkitystä ja saattaa olla talvirenkaissa ihan hyväkin. Teslabjörn oli näitä testannut ameriikanlintassa ja vaikutti ainakin äänitasoon tyytyväiseltä.

Comment

• lnaukkar
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2015
                              • 189
                              • Helsinki

Bemarin OEM talvirengaspaketti 19" contivikingcontact 7 kumeilla 245 edessä, 255 takana.

Mistään ajamisen ilosta ei talvirenkailla voi puhua, mutta matkustuksen ilo on kunnossa. Hiljaiset, mukavat.

Last edited by lnaukkar; 08-11-2022, 09:10.
                              2023 G26 i4 M50
                              2023 U11 iX1 xDrive30

Comment

• FlyingFinn
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 653

Originally posted by lnaukkar View Post
                                Bemarin OEM talvirengaspaketti 19" contivikingcontact 7 kumeilla 245 edessä, 255 takana.

Mistään ajamisen ilosta ei talvirenkailla voi puhua, mutta matkustuksen ilo on kunnossa. Hiljaiset, mukavat.
                                Noitako saa marmoritiskiltä valmiina settinä? Viimeksi kun kysyin niin ei ollut tähän autoon.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎