Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fraatti
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Kävin koeajamassa tuollaista i3:sta tiistaina. Taisi olla koko talven liukkain keli tuolloin. Ja kieltämättä ajokokemus ei ollut kovin häävi. Pito oli aivan olematon ja tuo tuntui aivan pulkalle. Tosin samaa sanoivat kaikki tutut joilla oli kitkat autoissa että keli oli erittäin haastava. Sunnuntaina ja maanantaina oli satanut alijäähtynyttä vettä ja tiistaina keli oli mennyt plussalle.

    Alla oli uudet continentalin kitkat. En tiedä muuttuuko renkaissa pito yhtään paremmaksi kun ne kuluu hiukan. Nyt noissa oli vielä tarrat paikoillaan.
    Aikasempi kokemus i3:sta perustui ainoastaan tuohon prelci:n. Nyt on tuli ostettua tuo LCI joka on i3s niin täytyy todeta että tuon pidon suhteen tämä on tuntunut paljon paremmalta kuin tuo prelci. Ja tuo regenerointi tuntuisi mielestäni toimivan myös paljon loogisemmin. Toki aivan samanlaisia pääkallokelejä ei ole vielä ollut ja renkaat ovat HKPL R2:t ja tuossa toisessa oli contit. Toivonmukaan alla pyörii pian HKPL R5:t.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Janne S View Post
    Se vaan ei taho kovalla tuulella pysyä siinä koukussa ja ainaki mulla on hinkannu kaareen kivat naarmut, wokebyn läppä on tulossa, tehtaalla vaan oli jotain ongelmia tuotannossa ja menny kohta kaks kuukautta eikä läppä ole vielä tullu.
    Laitathan sen koukun siihen korkin kyljessä olevaan pieneen hahloon? Ei meillä kyllä ole missään myräkässä siitä lähtenyt liikkeelle. Jos vaan törkkää korkin päätyreunan siihen koukkuun niin siinä se ei pysy.

    Last edited by kooma; 03-04-2022, 20:16. Reason: Kuva lisätty

    Leave a comment:


  • Janne S
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Vakiosuojista muuten että jos joku ei ole tajunnut niin sille korkille on semmoinen knääki siinä luukun sisäpuolella joka sopii korkin reunassa olevaan koloon. Saa siis korkin pysymään siinä ettei tarvii maalipintaa vasten roikotella.
    Se vaan ei taho kovalla tuulella pysyä siinä koukussa ja ainaki mulla on hinkannu kaareen kivat naarmut, wokebyn läppä on tulossa, tehtaalla vaan oli jotain ongelmia tuotannossa ja menny kohta kaks kuukautta eikä läppä ole vielä tullu.

    Leave a comment:


  • Janne S
    replied
    Roiskeläpät itte tilasin kiinasta. Makso 25 euroa, vähän joutuu etummaisia leikkeleen et istuu s- malliin kaarien takia.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Frunkkituotteet on kaiketi toimivia ja käteviä. Tuo latausluukun läppänippeli on ensimmäisten käyttökokemusten mukaan (netistä luettua) aika halvalla tehtyä. Enkä oikein itselle koe mitenkään musthave jutuksi. Toimii ne vakio suojatkin.
    Vakiosuojista muuten että jos joku ei ole tajunnut niin sille korkille on semmoinen knääki siinä luukun sisäpuolella joka sopii korkin reunassa olevaan koloon. Saa siis korkin pysymään siinä ettei tarvii maalipintaa vasten roikotella.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    No, nyt on se itsekin sitten auto ostettu. 94Ah is


    Mitäs näihin kannattaa hommata sitten jälkikäteen? Tiivis frunkki taitaa olla ainakin olemassa ja latausluukullekin taisi olla jotain parempaa suojaa olemassa? Passaako iSsään mitkään kuralätkät?
    Onkos näissä mitään koodailtavaa juttuja mikä olisi mukava lisä joka autossa?

    Tuolla saanee frunkin tiiviiksi.


    Tuossa olisi latausluukkuun nivelöidyt suojat. Tekeekö näillä mitään?
    https://wokeby.de/produkt/bmw-i3-ladeklappe/
    Frunkkituotteet on kaiketi toimivia ja käteviä. Tuo latausluukun läppänippeli on ensimmäisten käyttökokemusten mukaan (netistä luettua) aika halvalla tehtyä. Enkä oikein itselle koe mitenkään musthave jutuksi. Toimii ne vakio suojatkin.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    No, nyt on se itsekin sitten auto ostettu. 94Ah is


    Mitäs näihin kannattaa hommata sitten jälkikäteen? Tiivis frunkki taitaa olla ainakin olemassa ja latausluukullekin taisi olla jotain parempaa suojaa olemassa? Passaako iSsään mitkään kuralätkät?
    Onkos näissä mitään koodailtavaa juttuja mikä olisi mukava lisä joka autossa?

    Tuolla saanee frunkin tiiviiksi.


    Tuossa olisi latausluukkuun nivelöidyt suojat. Tekeekö näillä mitään?
    Last edited by fraatti; 03-04-2022, 09:34.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Danukos View Post
    Varmaan joku fancy nimi karvanoppa mallille. Veikkaus.


    Edit. ylempänä tulikin parempi vastaus.
    Ja vahvistus sille, että tosiaan karvalakkimallin tunnusmerkki

    Leave a comment:


  • Danukos
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Joissain lukee komiasti Charged edition. Onko tuo joku varustepaketti vai mitä?

    Ainakaan mun silmään ei sen kummallisempia varusteita näy.
    Varmaan joku fancy nimi karvanoppa mallille. Veikkaus.


    Edit. ylempänä tulikin parempi vastaus.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Joissain lukee komiasti Charged edition. Onko tuo joku varustepaketti vai mitä?

    Ainakaan mun silmään ei sen kummallisempia varusteita näy.
    BMW i3 CHARGED EDITION

    Charged edition varustelu sisältää mm.

    Monitoimiohjaimet ohjauspyörässä
    Vakionopeussäädin
    Automaattisesti himmentyvät taustapeili ja kuljettajan ulkopeili
    LED-valoelementit
    Keskikyynärnoja
    Navigointijärjestelmä Business
    Säilytystilapaketti
    Ilmastointiautomatiikka
    BMW 3-vaiheinen AC pikalatauskaapeli
    Sadetunnistin

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Joissain lukee komiasti Charged edition. Onko tuo joku varustepaketti vai mitä?

    Ainakaan mun silmään ei sen kummallisempia varusteita näy.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    K-lataus 50kw on tosiaan 0,20snt/min. 22kw on 0,20snt/kwh. Käytännössä kun i3s menee laturille 10-15% varauksella, niin loppuhinnaksi jää 0,25..0,27snt/kwh. Tosin kylmään akkuun voi olla sitten 0,30snt/kwh, mutta mutta, summittain se menee aika samaan kuin abc-latauksen kiinteä hinta. Irtikytkentä kannattaa tehdä jossain 85%..90%, sitten latauskäyrä laskee melko jyrkästi. Tämä isoakkuisella 120ah:lla.
    Hieno homma, olisiko kuitenkin 0,20€/min? Joka tapauksessa, hinta on laskenut tuolla minuuttipohjaisella k-latauksella hienosti, varmaankin ABC:n vaikutuksesta, S-marketin pihalta kun saattaa saada auton niin salliessa 150 kWh laturista 0,25€/kWh.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Tämä olisi hyvä juttu, luulin nimittäin, että pikalaturit maksaa k-latauksella n. 90snt per minuutti, 25snt per kWh olisi ollut 22kWh laturilla, joka ei liene pikalaturin tittelin väärtti.

    K-lataus 50kw on tosiaan 0,20€/min. 22kw on 0,20€/kwh. Käytännössä kun i3s menee laturille 10-15% varauksella, niin loppuhinnaksi jää 0,25..0,27€/kwh. Tosin kylmään akkuun voi olla sitten 0,30€/kwh, mutta mutta, summittain se menee aika samaan kuin abc-latauksen kiinteä hinta. Irtikytkentä kannattaa tehdä jossain 85%..90%, sitten latauskäyrä laskee melko jyrkästi. Tämä isoakkuisella 120ah:lla.
    Last edited by ///Jone; 10-02-2022, 17:08. Reason: Sentit euroiksi ettei ihan kakkaa tule foorumille

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Pikalaturilla sähkö 0,25snt/kwh (K-lataus)[/url].
    Tämä olisi hyvä juttu, luulin nimittäin, että pikalaturit maksaa k-latauksella n. 90snt per minuutti, 25snt per kWh olisi ollut 22kWh laturilla, joka ei liene pikalaturin tittelin väärtti.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Pikalaturilla sähkö 0,25snt/kwh (K-lataus ja Abc-lataus). 30min saa sen 100-200km lisää rangea. Kannattaa pohtia rex jättämistä pois, i3s kun ei rex kai kovin. Latureita ihan hyvin, latauskartta.fi näkee. Tuolla taas voi kattoo miltä matka käytännössä näyttää, kun laittaa matkatiedot https://abetterrouteplanner.com/
    Last edited by ///Jone; 10-02-2022, 12:51.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎