Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • miyli
    replied
    Originally posted by Kusilaitu View Post
    Kävin koeajamassa BMW i3 60Ah REX-mallin.
    2014, ajettu 116tkm, mutta muuten tosi siisti.

    Huoltovalikon batt.kapa.max näytti 15.2kW ulkolämpötilan ollessa 9,5C.

    Italiantuonti, eli ei penkinlämmittimiä tai akunlämmitintä.
    Muuten oli hyvät varusteet ja pikalataus.

    Onko uhka vai mahdollisuus?
    Miten käy talvella ilman akunlämmitintä? :think

    Ohessa varustelista:
    https://bimmer.work/vin/v7ee2ed2ef92...e51a54dfb1f2f/
    Minulla samanlainen 2014 mallinen Rex jolla ajettu nyt 86tkm, ilman penkinläppäreitä/akunlämmitystä. Bat.kapa.näyttää myös 15.2kw. Autoa säilytetään ulkona talvisin ja minulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia vaikka akunlämmitystä ei ole. Penkinlämppäreitä en edes kaipaa kun ensilämmittää auton. Omaani latailen pääsääntöisesti ihan normi pistorasiasta. En sit tiedä, toiset on sitä mieltä että täytyy olla tuo akunlämppäri ehdottomasti, mutta täällä, etelässä en ainakaan koe sitä välttämättä tarpeelliseksi koska kovin kovia pakkasia täällä ei yleensä ole. 10tkm takana ja ei mitään ongelmia, paitsi 12v akun joutunut vaihtamaan.
    Last edited by miyli; 01-05-2022, 08:02.

    Leave a comment:


  • Kusilaitu
    replied
    Kävin koeajamassa BMW i3 60Ah REX-mallin.
    2014, ajettu 116tkm, mutta muuten tosi siisti.

    Huoltovalikon batt.kapa.max näytti 15.2kW ulkolämpötilan ollessa 9,5C.

    Italiantuonti, eli ei penkinlämmittimiä tai akunlämmitintä.
    Muuten oli hyvät varusteet ja pikalataus.

    Onko uhka vai mahdollisuus?
    Miten käy talvella ilman akunlämmitintä? :think

    Ohessa varustelista:
    BMW VIN Decoder retrieves detailed information about the equipment and production details of BMW, ALPINA, MINI and Rolls Royce vehicles and BMW motorcycles. Attached are generated photos of your configuration.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Onko kukaan vaihtanut vetopyörästöön öljyjä? Joitain moottoririkkojakin on osunut silmiin. Liekö nämä ainoat öljyt mitä tuonne on pystynyt vaihtamaan. :think

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ei toimi ratista. 2019 auto ja tuoreella iLevelillä.
    Tämä on kyllä melko käsittämätöntä koska tuosta kojetaulusta se pelaa kuitenkin. No hyvä tietää että ei turhaan kummastele asiaan perään sen enempää tai mieti että onko i-levelin päivityksestä apua.

    Leave a comment:


  • rikuh1
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Toimiikos muilla ratin napeista Spotifyn kappaleiden vaihto?
    Omassa F11ssa pelaa mutta tässä ei. Auto LCI -18 vm ja Android känny. Kojelaudan napeista vaihto toimii.

    Lähinnä voisi ajatella että auton softien versio (I-level) voisi mahdollisesti vaikuttaa..
    Ei toiminut -14 mallissa missä iso navi. Eikä toimi myöskään -18 lci missä myös iso navi. Hieman kummallista, koskee spotifyä. Ipuhelimella toimii sensijaan sitten applen oma musiikki puoli ja biisejä voi selata mittariston ruudulta.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Toimiikos muilla ratin napeista Spotifyn kappaleiden vaihto?
    Omassa F11ssa pelaa mutta tässä ei. Auto LCI -18 vm ja Android känny. Kojelaudan napeista vaihto toimii.

    Lähinnä voisi ajatella että auton softien versio (I-level) voisi mahdollisesti vaikuttaa..
    Ei toimi ratista. 2019 auto ja tuoreella iLevelillä.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Toimiikos muilla ratin napeista Spotifyn kappaleiden vaihto?
    Omassa F11ssa pelaa mutta tässä ei. Auto LCI -18 vm ja Android känny. Kojelaudan napeista vaihto toimii.

    Lähinnä voisi ajatella että auton softien versio (I-level) voisi mahdollisesti vaikuttaa..

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Aamulla töihin lähtiessä ovet aukesi normaalisti, mut kun laittoi virrat päälle mittaristo oli kuin joulukuusi ja mistään kun paineli ei tapahtunut mitään. En tarjonnut virtaa vaan aikani virtoja edestakaisin yritin päälle laittaa niin virkos ja sain siirrettyä auton tallinoven edestä pois ja otin toisen auton alle. Hain uuden akun päivällä ja vaihdoin sen kotiin tullessa. Samoin koodasin akun bimmer linkillä.
    No tämä sujui sitten loppujen lopuksi ilman sen kummempia hampaan kirityksiä.
    Mieluummin tuolla jää kotipihaan kuin johonkin muualle.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Eli matkanteko loppuu ennenkuin kerkeää edes alkamaan? Aukesiko ovet sun muut lävet kuitenkin? Tarjosit latauspistoketta sen verran että auto virkosi sitten?
    Aamulla töihin lähtiessä ovet aukesi normaalisti, mut kun laittoi virrat päälle mittaristo oli kuin joulukuusi ja mistään kun paineli ei tapahtunut mitään. En tarjonnut virtaa vaan aikani virtoja edestakaisin yritin päälle laittaa niin virkos ja sain siirrettyä auton tallinoven edestä pois ja otin toisen auton alle. Hain uuden akun päivällä ja vaihdoin sen kotiin tullessa. Samoin koodasin akun bimmer linkillä.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Mulla 10/2014 käyttöönotettu ja viime alkutalvesta meni akku kerralla. Alkuperäinen akku oli, mutta en tiedä onko vaihdettu joskus. Alkuperäisen laitoin tilalle kun en löytänyt vastaavaa tarvike akkua tilalle. OEM maksoi joku 130€.
    Eli matkanteko loppuu ennenkuin kerkeää edes alkamaan? Aukesiko ovet sun muut lävet kuitenkin? Tarjosit latauspistoketta sen verran että auto virkosi sitten?

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tässä nyt kun varaudutaan kaiken rikkoontumiseen muutenkin niin onko tuota 12V 20Ah akkua ( 61219321815 ) saatavilla tarvikkeena vai onko käveltävä vain tiskille lakki kourassa?
    edit. ilmeisesti Exideltä löytyy 21Ah vastaava akku -> https://www.motonet.fi/fi/tuote/9004...-23-Y50-N18L-A

    Ilmeisesti nämä happanevat näistä kaikista ennemmin tai myöhemmin ja saavat aikaan mitä kummallisempia vikoja tai häiriövaloja. Kuinkas pitkään nuo tyypillisesti kestävät?

    Ja sitten jos hyytyy niin -> https://www.youtube.com/watch?v=RLZO7pB_uVg
    Mulla 10/2014 käyttöönotettu ja viime alkutalvesta meni akku kerralla. Alkuperäinen akku oli, mutta en tiedä onko vaihdettu joskus. Alkuperäisen laitoin tilalle kun en löytänyt vastaavaa tarvike akkua tilalle. OEM maksoi joku 130€.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Tässä nyt kun varaudutaan kaiken rikkoontumiseen muutenkin niin onko tuota 12V 20Ah akkua ( 61219321815 ) saatavilla tarvikkeena vai onko käveltävä vain tiskille lakki kourassa?
    edit. ilmeisesti Exideltä löytyy 21Ah vastaava akku -> https://www.motonet.fi/fi/tuote/9004...-23-Y50-N18L-A

    Ilmeisesti nämä happanevat näistä kaikista ennemmin tai myöhemmin ja saavat aikaan mitä kummallisempia vikoja tai häiriövaloja. Kuinkas pitkään nuo tyypillisesti kestävät?

    Ja sitten jos hyytyy niin -> https://www.youtube.com/watch?v=RLZO7pB_uVg
    Last edited by fraatti; 06-04-2022, 23:12.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Kävin koeajamassa tuollaista i3:sta tiistaina. Taisi olla koko talven liukkain keli tuolloin. Ja kieltämättä ajokokemus ei ollut kovin häävi. Pito oli aivan olematon ja tuo tuntui aivan pulkalle. Tosin samaa sanoivat kaikki tutut joilla oli kitkat autoissa että keli oli erittäin haastava. Sunnuntaina ja maanantaina oli satanut alijäähtynyttä vettä ja tiistaina keli oli mennyt plussalle.

    Alla oli uudet continentalin kitkat. En tiedä muuttuuko renkaissa pito yhtään paremmaksi kun ne kuluu hiukan. Nyt noissa oli vielä tarrat paikoillaan.
    Aikasempi kokemus i3:sta perustui ainoastaan tuohon prelci:n. Nyt on tuli ostettua tuo LCI joka on i3s niin täytyy todeta että tuon pidon suhteen tämä on tuntunut paljon paremmalta kuin tuo prelci. Ja tuo regenerointi tuntuisi mielestäni toimivan myös paljon loogisemmin. Toki aivan samanlaisia pääkallokelejä ei ole vielä ollut ja renkaat ovat HKPL R2:t ja tuossa toisessa oli contit. Toivonmukaan alla pyörii pian HKPL R5:t.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Janne S View Post
    Se vaan ei taho kovalla tuulella pysyä siinä koukussa ja ainaki mulla on hinkannu kaareen kivat naarmut, wokebyn läppä on tulossa, tehtaalla vaan oli jotain ongelmia tuotannossa ja menny kohta kaks kuukautta eikä läppä ole vielä tullu.
    Laitathan sen koukun siihen korkin kyljessä olevaan pieneen hahloon? Ei meillä kyllä ole missään myräkässä siitä lähtenyt liikkeelle. Jos vaan törkkää korkin päätyreunan siihen koukkuun niin siinä se ei pysy.

    Last edited by kooma; 03-04-2022, 20:16. Reason: Kuva lisätty

    Leave a comment:


  • Janne S
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Vakiosuojista muuten että jos joku ei ole tajunnut niin sille korkille on semmoinen knääki siinä luukun sisäpuolella joka sopii korkin reunassa olevaan koloon. Saa siis korkin pysymään siinä ettei tarvii maalipintaa vasten roikotella.
    Se vaan ei taho kovalla tuulella pysyä siinä koukussa ja ainaki mulla on hinkannu kaareen kivat naarmut, wokebyn läppä on tulossa, tehtaalla vaan oli jotain ongelmia tuotannossa ja menny kohta kaks kuukautta eikä läppä ole vielä tullu.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎