Kiitos vastauksista.
Kyllä se rexillinen on pakko olla, varoiksi koska tulisi olemaan mun ainut kulkine.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
i3 keskustelua
Collapse
X
-
Originally posted by |foder| View PostTyhmänä kyselen kun en tajua.
i3:ssa rex poissulkee ilpin?
Millaisissa tilanteissa tämän huomaa? Tai miten hankaloittaa käyttöä, tai miten helpottaa käyttöä?
Ymmärrän kyllä miten ilppi toimii jne mutta jos ei ole ilppiä niin miten ilma lämmitetään tai viilennetään kabiiniin?
Jos ei ilppiä, ei myöskään kabiinin esilämmitystä vai hä tä?
Ei vaan nyt aukea mun maalaisjärjelle.
Kun vaihtoehtona olisi rexillinen mutta onko jotain painavaa syytä jättää rexillinen kauppaan ja nimenomaan kytätä ilpillisiä?
Kiitos.
Nää on ihan makuasioita kumman haluaa, itsellä painoi oikeastaan hyvät varusteet kaikista eniten valintaan. Ilpillinen taitaa olla hiukan taloudellisimpi kulutuksen suhteen, mutta Rexissä käyttömaksu n.50€ vuodessa pienempi. Mulla 90€/vuosi ja kesällä kulutus 14kw ja nyt talvella 20 kW paikkeilla, joten halpaa ajoa on.Last edited by miyli; 04-02-2022, 19:11.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostTyhmänä kyselen kun en tajua.
i3:ssa rex poissulkee ilpin?
Millaisissa tilanteissa tämän huomaa? Tai miten hankaloittaa käyttöä, tai miten helpottaa käyttöä?
Ymmärrän kyllä miten ilppi toimii jne mutta jos ei ole ilppiä niin miten ilma lämmitetään tai viilennetään kabiiniin?
Jos ei ilppiä, ei myöskään kabiinin esilämmitystä vai hä tä?
Ei vaan nyt aukea mun maalaisjärjelle.
Kun vaihtoehtona olisi rexillinen mutta onko jotain painavaa syytä jättää rexillinen kauppaan ja nimenomaan kytätä ilpillisiä?
Kiitos.
Mutta mitään järisyttävää vaikutusta siinä ei ole rangeen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostTyhmänä kyselen kun en tajua.
i3:ssa rex poissulkee ilpin?
Millaisissa tilanteissa tämän huomaa? Tai miten hankaloittaa käyttöä, tai miten helpottaa käyttöä?
Ymmärrän kyllä miten ilppi toimii jne mutta jos ei ole ilppiä niin miten ilma lämmitetään tai viilennetään kabiiniin?
Jos ei ilppiä, ei myöskään kabiinin esilämmitystä vai hä tä?
Ei vaan nyt aukea mun maalaisjärjelle.
Kun vaihtoehtona olisi rexillinen mutta onko jotain painavaa syytä jättää rexillinen kauppaan ja nimenomaan kytätä ilpillisiä?
Kiitos.Last edited by kooma; 04-02-2022, 18:06.
Leave a comment:
-
-
Tyhmänä kyselen kun en tajua.
i3:ssa rex poissulkee ilpin?
Millaisissa tilanteissa tämän huomaa? Tai miten hankaloittaa käyttöä, tai miten helpottaa käyttöä?
Ymmärrän kyllä miten ilppi toimii jne mutta jos ei ole ilppiä niin miten ilma lämmitetään tai viilennetään kabiiniin?
Jos ei ilppiä, ei myöskään kabiinin esilämmitystä vai hä tä?
Ei vaan nyt aukea mun maalaisjärjelle.
Kun vaihtoehtona olisi rexillinen mutta onko jotain painavaa syytä jättää rexillinen kauppaan ja nimenomaan kytätä ilpillisiä?
Kiitos.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMinulla sähkö vähän kalliimpaa, 0.15cent/kwh mutta eipä tuo ratkaise kokonaisjärkevyyttä suuntaanjostoiseen. 12tkm vuosisuoritteella ajaminen e60xda vs i3 olisi 960€ halvempaa mutta kun ynnäilen arvonsyöksyn ja verot + alvit ja kelvit olisi ajaminen pakkasella ja lumessa inhottavampaa. Kyydin laatu on tunnekysymys.
Ehkä mun pitää siirtyä matematiikasta tunteeseen
Toinen juttu mikä on tullut vastaan on se että monessa paikassa kirjoitellaan että tuon varsin eksoottisen rengaskoon lisäksi ne kuluvat vielä nopeasti - ja eivät tietysti ole kovin edullisetkaan juuri tuon kummallisen koon takia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostNäillä keleillä maantie / sekalainen ajo 100km/h:ta ja taajamaa on kuluttanut nyt 14kWh/100km, eli kotona ladattuna sähkön hinnaksi tulee siis 1,68€/100km. Talvella sitten vie tietysti enemmän. Keskiarvona olen itse pitänyt n. 1,8€/100km hintaa i3:lla ajolle. Jos ihan sukkasillaan ajaa vaikka 60-70-80km/h nopeudella niin pääsee lähelle 10kWh / 100km kulutuksia. Mutta tuskin kannattaa noin alas laskea pidemmän päälle. Talvella pakkaskelissä motarilla kabiinin lämmitys päällä menee yli 20kWh/100km.
94Ah akku on brutto: 33kWh ja netto n. 28kWh (tehdas lupaa netto 27,2kWh, mutta järjestään noissa on enemmän käytettävissä kun piilovalikosta katsoo).
Ehkä mun pitää siirtyä matematiikasta tunteeseen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostSama yksilö.
Onko kellään kirjattua tietoa mitä ajaminen esin 94rex mallisella maksaa 100km, paljonko kwh akusto ottaa seinästä tyhjästä täyteen ja paljonko kwh kulutus 100km.
?
94Ah akku on brutto: 33kWh ja netto n. 28kWh (tehdas lupaa netto 27,2kWh, mutta järjestään noissa on enemmän käytettävissä kun piilovalikosta katsoo).Last edited by pyroz; 18-06-2021, 23:41.
Leave a comment:
-
-
Sama yksilö.
Onko kellään kirjattua tietoa mitä ajaminen esin 94rex mallisella maksaa 100km, paljonko kwh akusto ottaa seinästä tyhjästä täyteen ja paljonko kwh kulutus 100km.
?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post2015 60rex ajettu 17000km.
+muutama muu vastaava yksilö.. Kaverilla oli tollanen 60ah malli vuorokauden koeajossa ja sanoi, että pelkkä ajaminen ja rangen hupeneminen silmissä aiheuttaa jo itsessään sellaisen määrän stressiä että kannattaa unohtaa ko. malli.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View Post60Ah vs. 94Ah on iso ero rangessa. Tuosta kannattaa jo jotainkin maksaakin. REXistä huolimatta i3 on sähköauto. Tuota 60Ah:n heikkouta en tiennytkään, olipa hyvä jäi hankkimatta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostJos PK-seudulla vaikutat niin tulehan hakemaan minulla myynnissä oleva huippuyksilö hyvään kotiin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View Post60Ah malleissa on muutama asia heikommin. Mm. akkujen ikääntyminen suurempaa (tai sitten marginaalia on vaan vähemmän), koneen kannakkeet osittain muovisia taka-akselilla ja niitä napsuu poikki, alkaa 8v / 100tkm akkutakuun takaraja häämöttää monessa yksilössä ellei kilsojen niin jo iänkin puolesta.
Nahkasisustaisia on huomattavan vähän tarjolla niin tämä ei koidu varmasti ongelmaksi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMiten paljon kannattaa tuijottaa vuosilukua tai kilometrejä, tähtäimessä nyt 60 tai 94 rex.
2015 60rex ajettu 17000km.
+muutama muu vastaava yksilö.
Nahkasisusta ei vaan tässä kyseisessä yksilössa istu omaan mielentilaan yhtään, tykkään kangas sisustasta i3 malleissa.
Nahkasisustaisia on huomattavan vähän tarjolla niin tämä ei koidu varmasti ongelmaksi
Leave a comment:
-
Leave a comment: