i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Arppa
    replied
    Tämä taitaa olla laajempi ongelma… Minulla tekee samaa ja tuolla epäiltiin epäonnistunutta päivitystä:

    This morning, while driving to the airport, the navi system began rebooting every 7-10min. My wife happened to have her iPhone plugged into the USB port, just for charging. My iPhone was connected via Bluetooth. At some point, the system reset, splashed the startup screen, then back to...

    Leave a comment:


  • holopaa
    replied
    i3 rex i drive näyttö ja radio sammuu n. 4-5 minuutin jälkeen. Hetken päästä tulee näyttöön tuo i logo ja vähän ajan kuluttua palaa normaaliksi ja radiokin toimii. Tämä toistuu n. 5 min välein ja reistailee lopuu n 1/2 tunnin kuluttua. Kunnes sama toistuu seuraavalla lähtökerralla. Onkohan se vika tuo radio ym. keskusyksikkö? Jos sen vaihtaa ni pitääks tehhä jotain temppuja voi ons se plug and play?

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Noniin, nyt näkyy… Eli i3s -18, aika perusvarusteet mutta mikä tärkeintä ei ole valkoinen
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    No niinpäs on… Tässä taistellut foorumin albumin kanssa että saisi vanhat kuvat deletoitua mutta sekin on tehty aika hankalaksi, ainakin puhelimella naputellessa…

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Arppa
    ”This account is private”

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Sehän tuli eilen, toki kuskilla hieman sakkasi aikataulut että pihalle asti ei kerennyt. Ajelin lähimmälle juna-asemalle vastaa että pääsi takaisin ajoissa

    Olen nyt ajellut jonkin verran ja onhan tuo hauska kampe. Pieniä vikoja on toki ilmennyt ja eiköhän nuo saada väännettyä myyjän kanssa kuntoon. Radio/idrive boottaa itsensä muutaman minuutin välein ja head-unitilta olikin vikakoodi ja ista ehdotti suoraan uutta tilalle. Lienee ollut ikänsä soratien varrella koska helmat ja ovien alalaidat ensimmäiseen pokkaukseen on aika kamalassa kunnossa

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Harmikseni autoliike ei ole vielä saanut toimitettua pihaan. Meni ensin pikkuakku vaihtoon katsastuksen jälkeen, yksi kuski oli perunut. Espoo-Raahe väli oli ollut liian pitkä ajaa Viimeisenä olivat rikkoneet latausluukun ja sitä nyt odottelevat maanantaihin asti ainakin. Jospa se ensiviikolla saapuu pihaan
    Joo ei kyllä oo mikään nautinto vetää yli 600km siivua tuollaisella autolla, en ihmettele jos ei ihan joka kuski nappaa tuota keikkaa

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Harmikseni autoliike ei ole vielä saanut toimitettua pihaan. Meni ensin pikkuakku vaihtoon katsastuksen jälkeen, yksi kuski oli perunut. Espoo-Raahe väli oli ollut liian pitkä ajaa Viimeisenä olivat rikkoneet latausluukun ja sitä nyt odottelevat maanantaihin asti ainakin. Jospa se ensiviikolla saapuu pihaan

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Hylkäsin tuon ja huomenna pitäisi tulla pihaan i3s 94ah. Ihan työmatkaan tulee, 10km suunta ja kauppareissuille. Jääköön bensa-äksä pidemmille taipaleille
    Tuohon käyttöön mainio laite. Vaikka muutama vuosi ihan sinänsä pärjättiin vastaavassa käytössä pikkuakkuisella niin talvella tuli välillä tilanteita jossa range alkoi rajoittamaan valintoja. 94Ah versiolla olisi ollut tosi harvassa semmoiset tilanteet ja nykyisellä 120Ah versiolla ei rangea tuu enää edes mietittyä.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Hylkäsin tuon ja huomenna pitäisi tulla pihaan i3s 94ah. Ihan työmatkaan tulee, 10km suunta ja kauppareissuille. Jääköön bensa-äksä pidemmille taipaleille
    Huippu kampe tuollaiseen käyttöön, ajaa pahimmassakin tilanteessa 100km latauksella, mikä itselle on ollut vaatimus. Joka yöksi lataukseen, vaikka olisi vain 20km tullut päivässä ajoa, niin ei tarvitse murehtia riittääkö päivän ajoihin. 4v ja 100tkm takana, voi suositella.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Hylkäsin tuon ja huomenna pitäisi tulla pihaan i3s 94ah. Ihan työmatkaan tulee, 10km suunta ja kauppareissuille. Jääköön bensa-äksä pidemmille taipaleille

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Bmw i3 -15 60ah bev kiikarissa, ihan ok varusteet ja ajettu 113tkm. Mutta akkutestin tuomio 75/100, eli onko tuo ihan loppu?
    Lienee ihan suht linjassa ikään ja kilsoihin nähden. Onhan tämän auton käyttö sitten ihan nurkka-ajoa? 75 pinnaa tuosta pikkuakusta ei talvella kovin paljon anna rangea.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Bmw i3 -15 60ah bev kiikarissa, ihan ok varusteet ja ajettu 113tkm. Mutta akkutestin tuomio 75/100, eli onko tuo ihan loppu?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by enins View Post
    Tässä toistaiseksi koko tarina, saa kuluttajariitalautakunta taas yhden autoriidan puntaroitavaksi.
    Kun ratkaisupyyntöön on saatu vastaus, päivitäthän lopputuleman tähän ketjuun foorumilaisille huomioitavaksi vastaisuuden varalle.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by enins View Post
    Auton omistajana (2021, 29500 tkm) ei liene yllätys, että en ole JaniLap:n kanssa samaa mieltä kustannusten jaosta. Tässä toistaiseksi koko tarina, saa kuluttajariitalautakunta taas yhden autoriidan puntaroitavaksi.

    Muutama päivä oston jälkeen paljastui suurenko välys oikeassa etupyörän tuennassa ja sitä aiemmin olin jo huomannut ilmoituksessa olevan istuinlämmittimien puuttumisen. Näistä yhteys myyjäliikkeeseen, josta tuli vastaus (heti kolmannen kerran jälkeen), että "pistetään kuntoon". Kaikki siis hyvin.
    Sitten olikin muutama viikko hiljaiseloa liikkeen puolelta. Tässä välissä olin jo varannut 2 v määräaikaishuollon (toisesta toimipisteestä) ja sain sovittua korjauksista samalla huoltokerralla. Myyjäliike antoi sijaisauton käyttöön. Kaikki siis edelleen hyvin.
    Viikon päivät meni ja tuli soitto auton olevan valmis, mutta mitään välystä ei ollut löytynyt. Ohjeistin, että sen kun ottaa renkaan yläreunasta kiinni ja heiluttaa. Autoa hakiesssani ilmoittivat välyksen löytyneen ja vian olevan kuluneessa iskunvaimentimessa. Molemmat vaimentimet pitäisi uusia ja samalla vaihtaa ylätuen laakerointi (joka jäisi minun korvattavaksi). Tämä siis huoltoliikkeen kommentti.

    Autoon mennessäni ihmettelin penkinlämmittimien kytkimien puutetta. Hetken tutkittuani löysin ne penkkien sivusta (alkuperäiset ovat kojelaudassa). Ilmeni vielä, että penkinlämmittimet ovat kytketty suoraan +12 V syöttöön. Siis ne voivat olla päällä, kunnes akku vaikka tyhjenee.
    Reklamointia myyjäliikkeelle, ettei nyt mennyt homma hyväksyttävästi. Taas muutama muistutusviesti perään ja saatu lopulta vastaus "penkinlämmittimien asennus on tehty hyvän tavan mukaisesti ja iskunvaimenninremontista korvaavat vain 50 %". Tuo 50 % tekee heidän hinnoillaan melkein 700 euroa ja syynä pitävät iskunvaimentimen kuluneen minun omistusaikanani (reklamoinnin ajankohtana olin ajanut autolla 300 km).

    Mielestäni hieman omituista BMW merkkiliikkeen (Autokeskus "luotettavalta, kotimainen kauppaketju") toimintaa, mutta elämä on.​
    On aivan eri asia kinata auton myyneen liikkeen kanssa vioista, joita autossa oli jo kenties myyntihetkellä ja käyttää siis kuluttajansuojaa Suomen autokaupoilla, kuin puhua BPS-takuusta. Ei BPS ole mitään autokaupan riitoja varten.

    Leave a comment:

Working...
X