Tämä taitaa olla laajempi ongelma… Minulla tekee samaa ja tuolla epäiltiin epäonnistunutta päivitystä:
i3 keskustelua
Collapse
X
-
i3 rex i drive näyttö ja radio sammuu n. 4-5 minuutin jälkeen. Hetken päästä tulee näyttöön tuo i logo ja vähän ajan kuluttua palaa normaaliksi ja radiokin toimii. Tämä toistuu n. 5 min välein ja reistailee lopuu n 1/2 tunnin kuluttua. Kunnes sama toistuu seuraavalla lähtökerralla. Onkohan se vika tuo radio ym. keskusyksikkö? Jos sen vaihtaa ni pitääks tehhä jotain temppuja voi ons se plug and play?
Leave a comment:
-
-
No niinpäs on… Tässä taistellut foorumin albumin kanssa että saisi vanhat kuvat deletoitua mutta sekin on tehty aika hankalaksi, ainakin puhelimella naputellessa…
Leave a comment:
-
Sehän tuli eilen, toki kuskilla hieman sakkasi aikataulut että pihalle asti ei kerennyt. Ajelin lähimmälle juna-asemalle vastaa että pääsi takaisin ajoissa
Olen nyt ajellut jonkin verran ja onhan tuo hauska kampe. Pieniä vikoja on toki ilmennyt ja eiköhän nuo saada väännettyä myyjän kanssa kuntoon. Radio/idrive boottaa itsensä muutaman minuutin välein ja head-unitilta olikin vikakoodi ja ista ehdotti suoraan uutta tilalle. Lienee ollut ikänsä soratien varrella koska helmat ja ovien alalaidat ensimmäiseen pokkaukseen on aika kamalassa kunnossa
Leave a comment:
-
Joo ei kyllä oo mikään nautinto vetää yli 600km siivua tuollaisella autolla, en ihmettele jos ei ihan joka kuski nappaa tuota keikkaaOriginally posted by Arppa View PostHarmikseni autoliike ei ole vielä saanut toimitettua pihaan. Meni ensin pikkuakku vaihtoon katsastuksen jälkeen, yksi kuski oli perunut. Espoo-Raahe väli oli ollut liian pitkä ajaa
Viimeisenä olivat rikkoneet latausluukun ja sitä nyt odottelevat maanantaihin asti ainakin. Jospa se ensiviikolla saapuu pihaan 
Leave a comment:
-
Harmikseni autoliike ei ole vielä saanut toimitettua pihaan. Meni ensin pikkuakku vaihtoon katsastuksen jälkeen, yksi kuski oli perunut. Espoo-Raahe väli oli ollut liian pitkä ajaa
Viimeisenä olivat rikkoneet latausluukun ja sitä nyt odottelevat maanantaihin asti ainakin. Jospa se ensiviikolla saapuu pihaan
Leave a comment:
-
Tuohon käyttöön mainio laite. Vaikka muutama vuosi ihan sinänsä pärjättiin vastaavassa käytössä pikkuakkuisella niin talvella tuli välillä tilanteita jossa range alkoi rajoittamaan valintoja. 94Ah versiolla olisi ollut tosi harvassa semmoiset tilanteet ja nykyisellä 120Ah versiolla ei rangea tuu enää edes mietittyä.Originally posted by Arppa View PostHylkäsin tuon ja huomenna pitäisi tulla pihaan i3s 94ah. Ihan työmatkaan tulee, 10km suunta ja kauppareissuille. Jääköön bensa-äksä pidemmille taipaleille
Leave a comment:
-
Huippu kampe tuollaiseen käyttöön, ajaa pahimmassakin tilanteessa 100km latauksella, mikä itselle on ollut vaatimus. Joka yöksi lataukseen, vaikka olisi vain 20km tullut päivässä ajoa, niin ei tarvitse murehtia riittääkö päivän ajoihin. 4v ja 100tkm takana, voi suositella.Originally posted by Arppa View PostHylkäsin tuon ja huomenna pitäisi tulla pihaan i3s 94ah. Ihan työmatkaan tulee, 10km suunta ja kauppareissuille. Jääköön bensa-äksä pidemmille taipaleille
Leave a comment:
-
Hylkäsin tuon ja huomenna pitäisi tulla pihaan i3s 94ah. Ihan työmatkaan tulee, 10km suunta ja kauppareissuille. Jääköön bensa-äksä pidemmille taipaleille
Leave a comment:
-
Lienee ihan suht linjassa ikään ja kilsoihin nähden. Onhan tämän auton käyttö sitten ihan nurkka-ajoa? 75 pinnaa tuosta pikkuakusta ei talvella kovin paljon anna rangea.Originally posted by Arppa View PostBmw i3 -15 60ah bev kiikarissa, ihan ok varusteet ja ajettu 113tkm. Mutta akkutestin tuomio 75/100, eli onko tuo ihan loppu?
Leave a comment:
-
Bmw i3 -15 60ah bev kiikarissa, ihan ok varusteet ja ajettu 113tkm. Mutta akkutestin tuomio 75/100, eli onko tuo ihan loppu?
Leave a comment:
-
Kun ratkaisupyyntöön on saatu vastaus, päivitäthän lopputuleman tähän ketjuun foorumilaisille huomioitavaksi vastaisuuden varalle.Originally posted by enins View PostTässä toistaiseksi koko tarina, saa kuluttajariitalautakunta taas yhden autoriidan puntaroitavaksi.
Leave a comment:
-
On aivan eri asia kinata auton myyneen liikkeen kanssa vioista, joita autossa oli jo kenties myyntihetkellä ja käyttää siis kuluttajansuojaa Suomen autokaupoilla, kuin puhua BPS-takuusta. Ei BPS ole mitään autokaupan riitoja varten.Originally posted by enins View PostAuton omistajana (2021, 29500 tkm) ei liene yllätys, että en ole JaniLap:n kanssa samaa mieltä kustannusten jaosta. Tässä toistaiseksi koko tarina, saa kuluttajariitalautakunta taas yhden autoriidan puntaroitavaksi.
Muutama päivä oston jälkeen paljastui suurenko välys oikeassa etupyörän tuennassa ja sitä aiemmin olin jo huomannut ilmoituksessa olevan istuinlämmittimien puuttumisen. Näistä yhteys myyjäliikkeeseen, josta tuli vastaus (heti kolmannen kerran jälkeen), että "pistetään kuntoon". Kaikki siis hyvin.
Sitten olikin muutama viikko hiljaiseloa liikkeen puolelta. Tässä välissä olin jo varannut 2 v määräaikaishuollon (toisesta toimipisteestä) ja sain sovittua korjauksista samalla huoltokerralla. Myyjäliike antoi sijaisauton käyttöön. Kaikki siis edelleen hyvin.
Viikon päivät meni ja tuli soitto auton olevan valmis, mutta mitään välystä ei ollut löytynyt. Ohjeistin, että sen kun ottaa renkaan yläreunasta kiinni ja heiluttaa. Autoa hakiesssani ilmoittivat välyksen löytyneen ja vian olevan kuluneessa iskunvaimentimessa. Molemmat vaimentimet pitäisi uusia ja samalla vaihtaa ylätuen laakerointi (joka jäisi minun korvattavaksi). Tämä siis huoltoliikkeen kommentti.
Autoon mennessäni ihmettelin penkinlämmittimien kytkimien puutetta. Hetken tutkittuani löysin ne penkkien sivusta (alkuperäiset ovat kojelaudassa). Ilmeni vielä, että penkinlämmittimet ovat kytketty suoraan +12 V syöttöön. Siis ne voivat olla päällä, kunnes akku vaikka tyhjenee.
Reklamointia myyjäliikkeelle, ettei nyt mennyt homma hyväksyttävästi. Taas muutama muistutusviesti perään ja saatu lopulta vastaus "penkinlämmittimien asennus on tehty hyvän tavan mukaisesti ja iskunvaimenninremontista korvaavat vain 50 %". Tuo 50 % tekee heidän hinnoillaan melkein 700 euroa ja syynä pitävät iskunvaimentimen kuluneen minun omistusaikanani (reklamoinnin ajankohtana olin ajanut autolla 300 km).
Mielestäni hieman omituista BMW merkkiliikkeen (Autokeskus "luotettavalta, kotimainen kauppaketju") toimintaa, mutta elämä on.
Leave a comment:
Leave a comment: