memebuy23buy

BMW i4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JPM50
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Itsellä päättyy jatkettu takuu 12/25 niin mitä kustantaa jatkot?
    Click image for larger version

Name:	image.png
Views:	954
Size:	43.0 KB
ID:	5521863

    1. vuosi 614 € 2. vuosi 669 € ja 3. vuosi 1255 €.

    Aika tyyris siis tuo 3. vuosi.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Itsellä päättyy jatkettu takuu 12/25 niin mitä kustantaa jatkot?

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Originally posted by Hobbes View Post
    Nämä viime aikaiset kirjoitukset kaikenmoisesta ongelmista yms. tukivat sitä päätöstä, että piti 4v jatkotakuu aktivoida. Tuleepahan uni paremmin kun illalla laittaa pään tyynyyn. Jos meinaa ottaa takuun myös viiteen vuoteen asti, niin se yksi lisävuosi maksaa enemmän kuin kaksi ekaa vuotta. Aika rapea hinnoittelua...
    Joo, minäkin aktivoin jatkotakuun lokakuussa, tosin vain yhdeksi vuodeksi, mutta taidan jatkaa sitä vielä vuodella ensi syksynä. Omalla kohdallani tuo lisätakuu taisi jo maksaa itsensä takaisin, kun konepellin oikean puoleinen lukitusmekanismi piti vaihtaa. Kaikki hoitui ok takuuna.

    Leave a comment:


  • Hobbes
    replied
    Nämä viime aikaiset kirjoitukset kaikenmoisesta ongelmista yms. tukivat sitä päätöstä, että piti 4v jatkotakuu aktivoida. Tuleepahan uni paremmin kun illalla laittaa pään tyynyyn. Jos meinaa ottaa takuun myös viiteen vuoteen asti, niin se yksi lisävuosi maksaa enemmän kuin kaksi ekaa vuotta. Aika rapea hinnoittelua...

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Noni, auto palasi takaisin mulle maanantaina oltuaan 36 päivää pois pelistä.

    NF Fleetin toiminta ei tosiaan ollut mitään "helppoa ja huoletonta leasing-autoilua" mutta kompensaationa hyvittävät puolet yhdestä kuukausimaksusta. Tämä on mulle ihan ookoo, koska auto eli 230e oli koko ajan käytössä, omaan autoon ei kertynyt kilsoja ja seisonnasta toki sai myös rahaa takaisin vakuutuksesta ja ajoneuvoverosta. Toki täytyy toivoa, ettei vastaavaa feelua tule takamoottorille. Tässä tosin olen nyt asiassa fiksumpi ja tiedän, miten pitää toimia, että saadaan omaa autoa vastaavanlaatuinen rassi alle.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Onko noiden tarkastukseen jotain menetelmää vai tuleeko esiin vasta, kun drivetrain fault iskee päälle ja sitten eristysvastusmittaus indikoi tuota vikaa ja sitten putsaillaan (joko takuuseen tai asiakkaan rahalla)?

    Sinänsä kiintoisa jatkuvan huollon kohde sisäänrakennettuna, kun käsittääkseni useimmissa muissa sähköautoissa ei ole tällaista hiiliharjatyyppistä ratkaisua (tuossa väkisinkin on kuluva osa, joka kuluessaan tuottaa pölyä). BMW:lläkin tämä tuli tähän ns. "5th generation electric drive" -sukupolveen (i4, iX jne.).

    Tuolta maailman foorumeilta luettuna ei ole ihan täysin ainutkertainen ilmiö nämä tässä ketjussa mainitut tapaukset.

    E
    Last edited by ErkkiE; 15-01-2025, 11:56.

    Leave a comment:


  • Mimi
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Itsellä tupsahti drivetrain - contact service ilmoitus päälle. Nyt 30tkm mittarissa. Ensin alkoi keltaisella ilmoituksella ja varasin ajan huoltoon auton tarkistusta varten, mutta ajamista sai jatkaa eikä vaikuttanut mihinkään. Nyt sitten muutama päivä sitten muuttui punaiseksi ”drivetrain fault” -ilmoksi. Auto edelleen salli varovasti ajamisen, mutta hinautin varmuuden vuoksi pajalle. Pitää kuulemma vaihtaa hiilirengas moottorista ja auto pajalla pari viikkoa. Takuu loppui kuukausi sitten, joten hyvin on kyllä BF-tarjousliisari hintansa haukkunut tähän mennessä

    Onkos muilla ollut vastaavaa tai oletteko kuulleet?
    Minulla oli samanlainen ongelma "drivetrain fault" -ilmoituksen kanssa BMW:ssäni. Syynä oli kulunut hiiliharja moottorissa, joka piti vaihtaa. Korjauksen jälkeen kaikki toimi normaalisti.

    Kannattaa tarkistaa moottorin hiiliharjojen kunto, sillä niiden kuluminen voi aiheuttaa tällaisia virheitä. Jos ongelma toistuu, suosittelen ottamaan yhteyttä BMW:hen erikoistuneeseen kokeneeseen mekaanikkoon.

    Last edited by Mimi; 17-01-2025, 08:54.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Tuo ikkunoiden avaus puoleen väliin on ollut ominaisuus kaikissa karmittomissa ainakin E92:sta lähtien, voi olla vanhemmissakin mutta niistä ei ole karmittomana kokemusta. Hyvä se onkin ahtaassa paikassa, käytän sitä "aina". Käyttöohjeessa on kerrottu miten toimii.
    Last edited by FlyingFinn; 12-01-2025, 09:21.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Tänään kotiutui oma i4 korjaamolta. Moottori oli puhdistettu ja sillä oli kuulemma tullut kuntoon. Diagnostiikkakriteeri oli ymmärtääkseni eristysvastus minkä auto oli tulkinnut puutteelliseksi ja putsin jälkeen sitten asia kunnossa. Tehtaan ohje tähän on olemassa, joten jonkin verran noita on tapahtunut, mutta huollon mukaan kuitenkin erittäin vähäisiä määriä.
    Sigun mukaan sulla on takavetoinen eli näitä vissiin voi sitten tulla M50:ssa uudelleenkin, koska nyt mulla oli etumoottorista kyse.

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Mulla on kanssa ikkunat joskus randomilla auenneet autoon mennessä n. puoliväliin, joten piti alkaa googletella. Redditistä löytyi juttua, että autossa olisi toiminto, että kun ikkunat suljetaan tuplapainalluksella niin ne laskee seuraavalla avauksella puoliväliin. Idea tuossa on antaa lisätilaa ahtaassa paikassa . Pystyy kuulemma poistamaan valikosta. Täytyypä testata ens kerralla.

    Leave a comment:


  • Futis
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Sellainen ilmiö "vaivaa" kun toisella kaukosäätimellä käyttää autoa niin ovien ikkunat laskeutuu puoleenväliin kun oven avaa. Ei tee aina mutta toisinaan ja kun tekee voi asian toistaa kuinka monesti vain joka ovessa. Tuttua kellekkään?
    Minulta tuo ominaisuus löytyy, mutta oli se jo unohtunutkin. Jostain syystä se on esiintynyt toistaiseksi vain sateella kesällä kun auto on märkä. Lumisade ei ole tuota aiheutanut. Todella erikoinen ominaisuus, mutta ei ole erityisesti haitannut.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by BMWMaza View Post

    Luin jostain, että CA pitäisi olla toiminto, että jos avaimen avaustapainiketta painaa kahdesti niin ikkunat laskee puoliväliin ovea avatessa. Koitin omaan autoon niin ei kuitenkaan tehnyt tuota.

    Oli myös, että yksi painallus kakesta + oven CA painike tekisi saman.

    Tuplaklikkaus toiminnolle on asetus idrivessä. Doors and windows - vehicle key alla.
    Kiitos täytyy tuo tarkistaa.

    Leave a comment:


  • BMWMaza
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Sellainen ilmiö "vaivaa" kun toisella kaukosäätimellä käyttää autoa niin ovien ikkunat laskeutuu puoleenväliin kun oven avaa. Ei tee aina mutta toisinaan ja kun tekee voi asian toistaa kuinka monesti vain joka ovessa. Tuttua kellekkään?
    Luin jostain, että CA pitäisi olla toiminto, että jos avaimen avaustapainiketta painaa kahdesti niin ikkunat laskee puoliväliin ovea avatessa. Koitin omaan autoon niin ei kuitenkaan tehnyt tuota.

    Oli myös, että yksi painallus kakesta + oven CA painike tekisi saman.

    Tuplaklikkaus toiminnolle on asetus idrivessä. Doors and windows - vehicle key alla.
    Last edited by BMWMaza; 10-01-2025, 14:26.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Sellainen ilmiö "vaivaa" kun toisella kaukosäätimellä käyttää autoa niin ovien ikkunat laskeutuu puoleenväliin kun oven avaa. Ei tee aina mutta toisinaan ja kun tekee voi asian toistaa kuinka monesti vain joka ovessa. Tuttua kellekkään?

    Leave a comment:


  • BMWMaza
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Saman tyyppistä ääntä oleva pakkasilla huomannut. Varmaankin sähkömoottorista voisi tulla mutta ei kuulosta mitenkään epäterveeltä.
    Kaverit varmaan vinoilee, että turbo vinkuu

    Leave a comment:

Working...
X